سقوط مارینکا، سرآغاز فروپاشی دفاع اوکراین است

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا با اشاره به سقوط مارینکا با اقدامات نیروهای مسلح روسیه گفت: سقوط مارینکا، سرآغاز فروپاشی مواضع دفاعی نیروهای مسلح اوکراین خواهد بود.

به گزارش مشرق، روزنامه راسیسکاگازتا چاپ مسکو روز پنجشنبه به نقل از اسکات ریتر نوشت:‌ در این بخش از جبهه در مواضع دفاعی نیروهای مسلح اوکراین شکست جدی رخ داده است.

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا اظهار داشت: نظامیان اوکراینی بعد از عقب نشینی ناگزیر خواهند بود که در جستجوی منابعی برای اقدامات بعدی باشند اما آنها چنین منابعی را در دسترس ندارند؛ از این رو، این شکست ها بیشتر خواهد شد.

این روزنامه روس پیش از این در مطلبی به نقل از آزانوف کارشناس نظامی روس نوشت: کنترل کامل بر مارینکا، موفقیت بزرگی است، از این نظر که مارینکا و آودییوکا، دو منطقه‌ای هستند که نظامیان اوکراین از سال ۲۰۱۴ میلادی، زیرساخت‌های دفاعی را در این مناطق ایجاد کرده بودند.

آزانوف تصریح کرد: مارینکا حومه دونتسک است و از این منطقه تا مرکز دونتسک تنها چند کیلومتر فاصله است.

این کارشناس نظامی روس اظهار داشت: این اقدام، موفقیت بزرگی است چرا که اولا نظامیان اکراینی ناگزیر خواهند شد که از دونتسک فاصله بگیرند و این بدین معناست که این شهر که ۱۰ سال است به آن شلیک می شود، کمی نفس می کشد. دوما، این پیشروی به جلو است و پیشروی، همیشه خوب است.

آزانوف از تصرف اسلاویانسک به عنوان هدف بعدی نیروهای مسلح روسیه یاد کرد.

پیش از این، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه چهارم دی ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات آزادسازی مارینکا (Maryinka) در جنوب غربی «دونتسک» را تکمیل کرده است.

شویگو در نشستی خبری به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گزارش داد: در جریان عملیات حمله، یگان‌ها از گروه نیروهای جنوبی، منطقه «مارینکا» را به طور کامل آزاد کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • رضا خ IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    8 3
    پیروز روسیه دراین جنگ به نفع ایرانه جون دندان طمع ناتو از گشورهای همسایه ما کشیده میشه
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 4
      مرگ بر روسیه متجاوز
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 4
      ترکیه همسایه ایران عضو ناتو است و تاکنون ناتو هیچ مشکلی برای ایران ابجاد نکرد. روسیه متجاوز و اشعالگر است و همچنانکه اسرائیل را محکوم می کنبم باید روسیه را هم محکوم کنیم . روسیه همیشه قصد دست درازی به خاک همسابگان خود دارد و قسمت اعظم خاک ایران را از ایران جدا کرد
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 3
      اونا که همیشه طمع دارن بیشرف ها المان امروز همون المان که که به صدام شیمایی داد تا مردم ایران بکشن انگلیس امروز هم همون انگلیس که نصف مردم ایران به قتل رسوندن فرانسه که خون الوده تحریم دارو سرطانی خودش میگه من دشمن شما هستم دیگه جساب کنین خودتون دنیا امروز دنیا گفتمان هست یا نه!!!
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 0
      ترکیه عضو ناتو است و همسایه ایران و هیچگونه آسیبی تاکنون از ناتو به ایران وارد نشد. روسیه متجاوز است و اشغالگر و همچنانکه اسراییل اشغالگر و محکوم است روسیه نیز محکوم است.روسیه همیشه چشم طمع به خاک همسایگان دارد و قسمت اعظم خاک ایران را جدا کردو تا تبریز و گیلان را هم اشغال کرده بود که با تهدید آمریکا از آنجا خارج شد و خاک گرجستان مثل اویتیا و آبخازیا را تصرف کرد و بلاروس را هم تحت سلطه خود گرفت و حالا هم کریمه و اکراین. خواهشمند است انتشار دهید و حذف نکنید
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 0
      به ۹:۵۹ تا کی برای غرب غش می‌کنی. تا قبل از انقلاب که اصل ناتو، امریکا و انگلیس در ایران بودند. و ایران ژاندارم بی‌مواجب ناتو بود. بعد از انقلاب هم نه ناتو و نه ... جرئت جمله به ایران را نداشتند و دنبال دیوانه خودخواهی می‌گشتند که این کار را بکند. الان هم دنبال یک دیوانه دیگر می‌گردند. برغم اصرار نفوذی‌ها به حمله به طالبان، این گروه ظرفیت وجودی حمله نداشت. اما در غرب هست. مطمئن هستم ای‌ها را می‌دانی، ولی فازت چیست؟ امیدوارم نفوذی نباشی!
  • DE ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    فرزندان نامشروع پوتین خوشحال نباشن چون روسیه به زودی تحزیه میشه و یتیم میشن
  • عمیر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    همه جزییات داره از طریق رسانه توسط من پیگیری میشه این مارینکا هم ک میگی یه روستاست ک پسش میگیریم عین مناطق زیادی ک متجاوزای روسی اشغالش کردن و دوباره گرفتیمش
  • عمیر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    مرگ بر روسیه ی متجاوز
  • عمیر IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    میجنگیم میمیریم اوکراینو پس میگیریم 💛💙

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس