اسقف اعظم انگلیس به سکوت در برابر جنایات اسرائیل متهم شد

مسیحیان فلسطینی، اسقف اعظم انگلیس را به سکوت در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم این کشور متهم کرده و از وی خواستند که در راستای آموزه‌های دینی، از عدالت دفاع کند.

به گزارش مشرق و به نقل از نشریه انگلیسی گاردین، رهبر کلیسای مسیحیان در قدس و کرانه باختری طی دو نامه جداگانه از جاستین ولبی تقاضا کرده‌اند که برای تحقق صلح و عدالت، حقایق را بیان کند.

در نامه رهبر کلیسای مسیحیان در قدس آمده است: "ما نگران هستیم، که روابط دولت بریتانیا با رهبران یهودی بیش از اصول اساسی عدالت برای رهبران مسیحی انگلیس اهمیت دارد. ما خواهان حمایت شما برای بیان حقایق و پرهیز از هرگونه اظهاراتی هستیم که می‌تواند به عنوان جانبداری از سیاستمداران اسرائیلی تعبیر شود."

مسیحیان ساکن کرانه باختری نیز اسقف اعظم انگلیس را به کم اهمیت جلوه دادن کشتار مردم فلسطین متهم کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها دفتر ولبی به این دو نامه پاسخی نداده و این مساله خشم مسیحیان فلسطینی را برانگیخته است.

اسقف اعظم انگلیس ماه پیش برای اعلام همبستگی با مسیحیان راهی فلسطین شد و با مقامات مذهبی این منطقه دیدار کرد. اما مسیحیان فلسطینی در پی این سفر تصریح کردند که اظهارات نامبرده به جای به رسمیت شناختن «حقوق مسلم مردم فلسطین»، بر اساس «ملاحظات داخلی و سیاسی بریتانیایی» شکل گرفته بود.

این درحالیست که دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. این کشور برخلاف فراخوان سازمان ملل متحد مخالف برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

نیروهای مقاومت فلسطین ۳۵ روز پیش در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تل‌آویو با وجود درخواست سازمان ملل متحد و محافل حقوق بشری برای برقراری آتش‌بس در غزه، همچنان به حملات خود علیه فلسطینیان ادامه داده و تاکید دارد که توقف درگیری‌ها در دستور کار این رژیم نیست.

بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۱۰ هزار و ۵۶۹ شهروند فلسطینی طی ۳۵ روز گذشته بر اثر حملات ددمشنانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شده‌اند که از این تعداد ۴۳۲۴ نفر کودک و ۲۸۲۳ نفر نیز زن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    درود بر رزمندگان اسلام سلام و لبیک بر امام قائم ع و ص  سلام بر شهيدان  مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس