یدیعوت احارانوت

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارانوت در مقاله‌ای اذعان کرد که از هم گسیختگی ارتش اشغالگر به حدی رسیده است که دیگر به شرایط سابق باز نخواهد گشت.

به گزارش مشرق ، گسترش دامنه نافرمانی و تمرد در میان نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس به دلیل اصرار نتانیاهو به اعمال تغییرات ریشه‌ای در سیستم قضایی این رژیم، به حدی رسیده است که محافل صهیونیستی از ضربه مهلک به انسجام ارتش این رژیم سخن می‌گویند.

در این راستا روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارانوت در مقاله‌ای نوشت: «یک چیز مسلمی وجود دارد، آن هم این است که حتی اگر کارایی ارتش همانند سابق باشد، اما انسجام در ارتش اسرائیل به شدت ضربه دیده است».

این روزنامه تأکید کرد که اگر همه طرف‌های درگیر در بحران سیاسی رژیم صهیونیستی همین امروز نیز دست از تنش بردارند، اما شرایط ارتش اشغالگر به سابق باز نخواهد گشت.

در ادامه این مقاله آمده است: «هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش در دوراهی قرار دارد، اگر نسبت به وضعیت کنونی ارتش هشدار دهد متهم به همکاری با مخالفان می شود و اگر تهدید را به حداقل برساند متهم به عدم مبارزه کافی با نتانیاهو خواهد شد».

با این حال نتانیاهو از زمان تصدی پست نخست‌وزیری، با وجود تظاهرات گسترده علیه وی و کابینه‌اش بر سر طرح جنجالی قضایی اعلام کرده که این طرح را متوقف نخواهد کرد. اصراری که موجب شده تا «ناداو آرگامان»، رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک یا شین بِت) از طرح تغییرات قضائی «بنیامین نتانیاهو» ابراز نگرانی کرده و آن را مقدمه جنگ داخلی بداند.

یدیعوت احارانوت در ادامه وصف شرایط ارتش اشغالگر نوشت که بحران سیاسی و اجتماعی موجب شده است تا ارتش اسرائیل از عرصه‌ای که تقریباً تمام جامعه صهیونیست گرد آن به اتحاد می‌رسند، به نهادی سرخورده و از هم گسیخته تبدیل شود.

به نوشته این روزنامه کاهش چشمگیر تعداد خلبانان در دسترس نیروی هوایی یک ضربه راهبردی برای ارتش اشغالگر است.

این روزنامه افزود: «هیچکس در ارتش اطلاعات دقیقی در اختیار ندارد که به آنها بگوید اگر اصلاحیه قضایی در خوانش سوم تصویب شود چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا صدها نفر دیگر واقعا تهدید خود را عملی خواهند کرد یا خیر».

این طرح جنجالی همچنین صدها نفر از نیروهای ذخیره ارتش را در روز چهارشنبه گذشته به خیابان‌ها آورد. این معترضان اعلام کردند در صورتی که کابینه نتانیاهو اصلاحات قضائی را پیش ببرد آنها نیز از خدمت داوطلبانه برای رژیم صهیونیستی سر باز خواهند زد.

برنامه تغییرات گسترده در سیستم قضایی مدنظر نتانیاهو دارای چندین بند مهم است که به طور جداگانه به تصویب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) می‌رسد، هفته گذشته بند مربوط به لغو اختیار «صدور حکم عدم عقلانیت» از دادگاه عالی به رأی نمایندگان کنست رسید و رأی آورد. طبق تصویب نمایندگان راستگرای حامی نتانیاهو، دادگاه عالی اسرائیل دیگر نمی‌تواند مصوبات کابینه را با حکم «عدم عقلانیت» وتو کند.

همزمان کمیته قضائی کنست مسیر دو رأی‌گیری در دوشنبه آینده برای پیشبرد طرح جنجالی نتانیاهو را هموار کرده است.

تمرد خلبان‌های نیروی ذخیره ارتش اسرائیل و اعلام عدم حضور در محل خدمت به حدی رسیده است که صدای نتانیاهو را نیز در آورده است و او شب گذشته در نشست کابینه خود گفت: «تحریک به امتناع از خدمت در ارتش و خود امتناعی، مغایر با دموکراسی و قانون است».

یدیعوت احارانوت در پایان گزارش خود نوشت که با ادامه اعتراضات در کادر نیروی هوایی رژیم اسرائیل، رئیس ستاد مشترک این رژیم باید «پرچم قرمز» در اشاره به درگیری و بحران، برافراشته کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح ر IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    الان بهترین موقعیت برای حمله همه جانبه مقاومت از همه طرف به اسرائیل و ریشه کن کردن این غده سرطانی است . ملت های فلسطین و لبنان و سوریه ووو باید در این موقعیت حتی شده با دسته بیل و کلنگ از درو دیوار بریزند تو اسرائیل و داخلشان را بیاورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس