اسرائیل

در ادامه شکاف در بدنه ارتش رژیم صهیونیستی، ۱۶۱ افسر ارشد نیروی هوایی از توقف خدمت در نیروهای ذخیره خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از ادامه سرپیچی افسران ارشد ارتش و شکاف در بدنه نظامی این رژیم خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، ۱۶۱ افسر ارشد ستاد عملیاتی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که به دلیل اصلاحات قضایی پیشنهادی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم ، به خدمت در نیروهای ذخیره خاتمه دادند.

به دنبال این مسئله مقامات نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کردند که این اقدام برعملکرد نیروی هوای این رژیم تاثیر خواهد گذاشت.

در حالیکه بنیامین نتانیاهو درباره اعتراض نیروهای ذخیره ارتش به طرح اصلاح ساختار قضایی این رژیم گفته که تحریک به امتناع (از خدمت در ارتش) مغایر با دموکراسی و قانون است، پرسنل یاد شده تاکید کردند در رژیمی که در آن پایه‌های دموکراسی یکی پس از دیگری پایمال می‌شود، آماده انجام ماموریت‌ نیستند.

بر اساس این گزارش، در پی اصرار بنیامین نتانیاهو بر پیشبرد قانون تغییر در ساختار نظام قضایی باعث به راه افتادن اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی علیه آن شده است.

بیش از۴۲۰ نیروی ذخیره یگان تکاوری نیروی دریایی ارتش این رژیم نیز اعلام کردند تا زمانیکه روند ادعایی موسوم به اصلاحات قوانین قضایی متوقف نشود، حضور داوطلبانه خود را در نیروهای ذخیره لغو خواهند کرد.

«امیر آویوی» یکی از ژنرال‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی هم نسبت به امنیت این رژیم و تاثیر تغییرات قضایی بر ارتش هشدار داد و گفت: «توقف خدمت نیروهای ذخیره به بازدارندگی ضرر می‌زند و امنیت اسرائیل و اتحاد ارتش را به خطر می‌اندازد.»

این ژنرال صهیونیست درباره حاضر نبودن نظامیان این رژیم به ادامه خدمت خود، گفت: «زمان آن رسیده که ارتش اسرائیل با قاطعیت این مسئله را حل کند. نیروهای ذخیره باید خجالت بکشند زیرا به خاطر نظرات سیاسی آن‌ها، بازدارندگی ما آسیب دیده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس