عملیات ضد صهیونیستی مبارزان فلسطینی در کرانه باختری

مبارزان فلسطینی امروز جمعه، مرکز ایست بازرسی نظامیان صهیونیست را در حواره در جنوب نابلس به گلوله بستند.

به گزارش مشرق، مبارزان فلسطین امروز جمعه عملیات ضدصهیونیستی در جنوب نابلس در کرانه باختری انجام دادند.

مبارزان فلسطینی امروز جمعه، نظامیان صهیونیست را در گذرگاه حواره در جنوب نابلس در کرانه باختری را به گلوله بستند.

مرکز ایست بازرسی حواره در جنوب نابلس یکی از مناطقی است که ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست در آن مرتکب جنایات و تجاوزات زیادی علیه شهروندان فلسطینی می شوند.

در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی بیش از ۶ هزار و ۷۰۴ عملیات مقاومتی توسط فلسطینیان انجام شده است

این در حالی است که در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۳ تعداد عملیات‌های مقاومت مردمی و مسلحانه از لحاظ کمی و کیفی به ویژه در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش قابل توجهی داشته است و موجب وارد آوردن خسارات متعدد به اشغالگران گردیده و به فرسایش توان آنها کمک کرده است.

بر اساس جدیدترین گزارش یک مرکز فلسطینی در این مدت زمان ۲۶ صهیونیست به هلاکت رسیده که بیشتر آنها از نظامیان اسرائیلی بوده‌اند،

علاوه بر آنکه ۲۴۳ اسرائیلی دیگر نیز دچار مجروحیت‌های مختلف شده‌اند. در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی بیش از ۶۷۰۴ عملیات مقاومتی توسط فلسطینیان انجام شده که ۸۴۱ مورد از آنها عملیات تیراندازی، ۱۶ مورد عملیات حمله با سلاح سرد یا تلاش برای آن، ۱۱ مورد عملیات زیرگیری با خودرو یا تلاش برای آن، ۲ مورد عملیات پرتاب موشک و ۹ مورد عملیات انهدام پهپادهای شناسایی بوده است.

مرکز فلسطینی معطی در گزارش خود اعلام کرد طی سال جاری میلادی مقاومت تحولات جدیدی در عملیات‌های خود به ثبت رسانده و علاوه بر آن صنایع نظامی مقاومت نیز توسعه یافته که مهمترین آنها پرتاب موشک و ساخت بمب‌های دست ساز و کار گذاشتن آنها است.

در میان عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری ۲۲۱ مورد کار گذاشتن بمب‌های دست ساز، ۱۴۶ مورد پرتاب کوکتل مولوتوف، ۶۵ مورد پرتاب ترقه‌های انفجاری، ۵۱ مورد به آتش کشیدن تاسیسات، اداوات و اماکن نظامی دشمن و ۱۷۵ مورد تخریب خوردو و ادوات نظامی دشمن مشاهده می‌شود.

در زمینه اقدامات مقاومت مردمی در کرانه باختری و قدس اشغالی ۷۵۳ مورد مقاومت در برابر تجاوزات شهرک نشینان، ۲۵۷ مورد تظاهرات و ۲۴۳ مورد درگیری در اشکال مختلف آن به ثبت رسیده است.

در میان مناطق مختلف کرانه باختری نابلس، جنین و الخلیل بیشترین عملیات‌های مقاومتی را شاهد بوده‌اند به طوری که هر کدام به ترتیب ۱۳۸۵، ۱۰۳۴ و ۹۴۳ مورد عملیات مقاومتی را به ثبت رسانده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس