کد خبر 1510468
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دست به دامن «کنست» شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با هشدار به کابینه نتانیاهو درباره تمرد صدها خلبان و پرسنل نیروی هوایی در اعتراض به طرح «اصلاحات قضایی» ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، پس از اینکه صدها تن از خلبانان و افسران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فعالیت خود در ارتش را در اعتراض به طرح جنجالی اصلاحات قضائی نتانیاهو تعلیق می‌کنند، «یوآف گالانت»، وزیر جنگ این رژیم امروز (جمعه) اذعان کرد که وضعیت در اراضی اشغالی بسیار نگران کننده است.

بر همین اساس، کانال «۱۲» تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش ساخت که یوآف گالانت ضمن درخواست تعویق رأی‌گیری در پارلمان این رژیم بر سر لغو بند «حکم عقلانیت» در طرح اصلاحات قضائی که طبق آن، از اختیارات و صلاحیت‌های دیوان عالی کاسته خواهد شد، عنوان کرد: وضعیت بسیار نگران کننده است؛ بیایید قانونگذاری را به تعویق اندازیم.

شرایط در سرزمین‌های اشغالی به گونه‌ای است که وزیر جنگ تل آویو برای تمدید چند روزه دوره تابستانی کنست، رایزنی‌هایی با فرماندهان ارتش و رهبران ائتلاف حاکم و احزاب اپوزیسیون انجام داده؛ چرا که چنین تمدیدی می‌تواند فرصت رأی گیری بر سر لغو بند حکم عقلانیت را فراهم کند و به طرف‌های مختلف فرصت دستیابی به توافق جامع در مورد لایحه اصلاحات قضائی را بدهد.

گالانت همچنین گزارش‌هایی از ژنرال «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در مورد اقدام پرسنل نیروی هوایی ارتش در اعلام تعلیق فعالیت خود که باعث تغییر در این نیرو می‌شود، دریافت کرده است.

دستیاران وزیر جنگ کابینه در این باره طی تحلیلی اعلام کردند: گالانت در پشت صحنه برای دستیابی به توافق‌های گسترده تلاش می‌کند و در مورد چگونگی رأی دادن خود اگر تصمیم به ارائه لایحه به کنست گرفته شود، چیزی نمی‌گوید.

گفتنی است که بیش از ۲۸ هفته است اراضی اشغالی شاهد موجی از اعتراض‌های گسترده درباره طرح جنجال برانگیز کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام اصلاحات قضائی است بدون آنکه هیچ نشانه دال بر عقب نشینی کابینه از تصمیم خود برای ارائه لایحه به کنست و تصویب آن وجود داشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس