کد خبر 1510980
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کنست

منابع خبری عبری از گسترش اعتراضات علیه لایحه اصلاحات قضایی و تشکیل زنجیره انسانی معترضان به سمت پارلمان این رژیم خبر دادند.

به گزارش مشرق، صبح یکشنبه، صدها معترض به اصلاحات قضایی نتانیاهو از جمله بنی گانتز، رئیس حزب اتحاد به صورت زنجیره انسانی از سمت دیوار البراق (ندبه) به سوی کنست در قدس اشغالی حرکت کردند.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، شنبه شب برای بیست و نهمین هفته متوالی تظاهرات همزمان علیه طرح اصلاحات قضایی دولت در سراسر اراضی اشغالی برگزار شد که در پی درگیری با پلیس چندین نفر بازداشت شدند.

گروهی از متخصصان پزشکی به نام "کت‌های سفید" نیز برنامه خود را برای پیوستن به اعتراضات در بعد از ظهر یکشنبه اعلام کردند.

تظاهرات خارج از کنست پیش از قرائت دوم و سوم در مورد لایحه ای برای محدود کردن دیوان عالی برگزار می شود. بحث درباره قانون پیشنهادی روز یکشنبه در جریان خواهد بود و انتظار می‌رود جلسه برای رای نهایی روز دوشنبه برگزار شود.

پیش از این گروهی متشکل از ۱۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره از ۴۰ یگان نظامی عصر شنبه اعلام کردند در صورت تصویب این لایحه برای انجام وظیفه حاضر نمی‌شوند. این امر پس از اعلام روز جمعه مبنی بر تعلیق همکاری بیش از ۱۰۰۰ خلبان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در صورت پیشرفت اصلاحات قضایی صورت می‌گیرد.

طبق گزارش ها، هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی قرار بود روز یکشنبه به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در مورد وضعیت نیروهای ذخیره توضیح دهد، اما این جلسه به دلیل بستری شدن نتانیاهو در بیمارستان برای انجام جراحی لغو شد.

نتانیاهو شنبه شب در بیانیه‌ای ویدیویی گفت که انتظار می‌رود روز یکشنبه به موقع از بیمارستان مرخص شود تا در رای‌گیری برنامه‌ریزی شده کنست شرکت کند.

به گزارش شبکه کان، یوآو گالانت، وزیر جنگ در بیمارستان از نتانیاهو عیادت و تهدید کرده که از رای خود به لایحه «معقولیت» خودداری می کند، مگر اینکه رای‌گیری به تعویق بیفتد یا تعدیل شود.

با این حال، منابع نزدیک به گالانت گفتند که او تلاش می کند حمایت گسترده ای را از این لایحه به دست آورد و بازدید صبح یکشنبه مربوط به رای او نبوده است.

شنبه شب، ائتلاف نتانیاهو هشدار داد که هر وزیری که به قانون پیشنهادی رای منفی دهد، از جمله گالانت برکنار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • متین IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 2
    اغتشاشگرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس