کد خبر 913528
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
نقشه الحدیده

یک مقام سازمان ملل متحد از آمادگی برای نظارت بر یکی از بنادر مهم یمن که در تامین کالاهای اساسی مردم این کشور نقش حیاتی ایفا می‌کند، خبر داد.

 به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد روز جمعه از آمادگی خود برای کمک در امر نظارت بر بندر «الحدیده» در یمن و جهت حفظ این تاسیسات حیاتی از تخریب بالقوه خبر داد.

بیشتر بخوانید

آیا حدیده کلید توقف جنگ یمن است؟

  به نوشته خبرگزاری «رویترز» «رهیل لی بلانک» سخنگوی سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس به خبرنگاران گفت که «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن ایده‌هایی ویژه‌ در زمینه نحوه مدیریت بندر الحدیده دارد.

وی در این زمینه اظهار داشت: «همانطور که گریفیتس چندین بار گفته ، سازمان ملل آماده است با طرف‌های درگیر در زمینه توافقنامه مذاکره شده همکاری کند و نقش نظارتی به سازمان ملل متحد در مدیریت بندر الحدیده اعطا شود تا از تخریب بالقوه بندر جلوگیری و مسیر اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن حفظ شود.»

 گریفیتس هفته گذشته به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که طرف‌های درگیر در جنگ یمن برای حضور در مذاکرات صلح  که قرار است ماه دسامبر (دی ) در سوئد برگزار شود، تضمین‌های قانونی داده‌اند.

به نوشته رویترز، ائتلاف سعودی که تحت حمایت غرب  نیز قرار دارد، از  ماه مارس (فروردین) 2015 تاکنون در امور یمن دخالت کرده است.

آخرین ارقام منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد نیز  نشان می‌دهد که حدود 85 هزار کودک زیر پنج ساله یمنی از سال 2015 تاکنون بخاطر گرسنگی جان باخته‌اند. گفته می‌شود که 14 میلیون نفر از اهالی یمن نیز در خطر قحطی قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد مجدی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    0 0
    سازمان ملل هیچ استقلال و اختیاری از خودش نداره و کاملا مطیع و تابع کشورهای غربی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس