پسرخاله وزیر گوشت وارد می کند! / قیمت گوشت باید ۳۸ هزارتومان باشد

یک نماینده مجلس گفت: واردات گوشت کشور توسط اقوام وزیر صورت می‌گیرد، از پسرخاله وزیر و پسر معاون او گرفته تا اقوام و دوستان دیگر که از ارز ترجیحی سود می‌برند.

به گزارش مشرق، احمد امیر آبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس با حضور در برنامه عیار ساختار تحریم‌های جدید را تبلیغاتی دانست و تصریح کرد: جهان متوجه شده که تحریم‌های جدید علیه ایران اثرگذاری لازم را ندارد اما برای تبلیغات همچنان این کار را انجام می‌دهند.

ببینید:

فیلم/ وقتی واردات گوشت به دست پسرخاله وزیر می‌افتد!

وی افزود: ریچارد نفیو نویسنده هنر تحریم، طراح تحریم‌های ایران بود که در کتاب خاطرات خود نوشته یک شب تحریم جدیدی به ذهنم رسید و آن را نوشتم و ترسیم کردم و همان شخص اکنون می‌گوید که تحریم به خط پایان رسیده است. این در حالی است که در طول دوران تحریم فشار زیادی به مردم وارد شد اما در این زمینه تجربیات زیادی به دست آوردیم و اگر از ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم آسیب پذیری اقتصاد به حداقل خواهد رسید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از اول بهمن که بایدن شروع به کار کند تأثیراتی در اقتصاد کشور مشاهده خواهد شد و دلیل این موضوع هم قرار دادن همه تخم مرغ‌ها در سبد برجام بود. در طول هفت سال گذشته هر اتفاقی که در بخش سیاسی کشور رخ می‌داد مستقیماً بر بازار ارز تأثیر می‌گذاشت، از تماس مکرون رئیس جمهور فرانسه گرفته تا سفر آبه نخست وزیر ژاپن به ایران. سال گذشته در بحث اینستکس قرار بود فرانسه ۱۵ میلیارد دلار در اختیار ایران قرار دهد اما در همان زمان دولت با بی تدبیری گران کرد و اعتراضات آبان ۹۸ باعث شد تا آنها عقب نشینی کنند و دوباره ایران را در جایگاه ضعف بنگرند. برنامه ریزی با ثباتی برای اقتصاد کشور نداشت و کاملاً ما را شرطی کرد.

امیرآبادی از رأی نیاوردن ترامپ ابراز خوشحالی کرد و گفت: ترامپ قاتل سردار سلیمانی عزیز بوده و خوشحال هستیم که بی آبرو شده است. داستان کنگره آمریکا و سیاست‌های ترامپ چهره واقعی این کشور را نشان داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از رفع تحریم و کاهش قیمت خوشحال می‌شویم اما نکته‌ای که وجود دارد اینجاست که ما نباید خوش خیال باشیم که با آمدن آقای بایدن همه مشکلات کشور حل خواهد شد. قطعاً گشایش‌هایی ایجاد خواهد شد اما بد نیست نگاهی به کارنامه رئیس جمهور جدید آمریکا داشته باشیم که در دوره اوباما یکی از طراحان اصلی تحریم ایران بایدن معاون رئیس جمهور وقت این کشور بود.

بیشتر بخوانید:

هر کیلوگرم شقه گوسفندی ۱۱۵ هزار تومان

وی ادامه داد: در دوره‌ای که دموکرات‌ها سر کار بودند بیشترین قطعنامه‌های شورای امنیت در آن دوره علیه ایران صادر شد. در همان زمان ریچارد نفیو مسئول تحریم‌های ایران صریحاً اعلام کرد دولت‌های جهان باید مطلع باشند که آمریکا تنها سر مسائل هسته‌ای با ایران مذاکره کرده و همه تحریم‌ها برداشته نشده و برداشته نخواهد شد. اگر فکر کنیم تیم بایدن می‌آید همه تحریم را بر می‌دارد خوش خیالی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه آمریکا در حال سیگنال دهی به ایران برای انتخابات ۱۴۰۰ است توضیح داد: آمریکا به دنبال این است که دولتی سر کار بیاید که با او همفکر باشد. نکته مهم اینجاست که برای آمریکا دو مسئله بسیار اهمیت دارد که یکی اقتصاد و منافع ملی کشورشان است و دیگری امنیت اسرائیل است که در هر دو این مسائل حزب دموکرات با جمهوری خواه فرقی ندارد. در پی اتفاقاتی که در کنگره آمریکا رخ داد نانسی پلوسی رئیس مجمع نمایندگان آمریکا اعلام کرد حتی اگر کنگره آمریکا تلی از خاک شود باز هم امنیت اسرائیل باید حفظ شود. از سوی دیگر ایران خط قرمزهایی دارد که قدرت منطقه‌ای و حوزه موشکی است.

امیرآبادی در این زمینه گفت: دمکرات‌ها در اجماع جهانی موفقند و مانند عمر و عاص رفتار می‌کنند. همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند دمکرات‌ها دستکش مخمل بر دست دارند اما زیر این دستکش دست چدنی است.

وی با بیان اینکه ایران باید هشیار باشد تصریح کرد: نباید فریب وعده‌های واهی آمریکا را بخوریم و به جای زودباوری وعده‌ها خودباوری داشته باشیم. در دوره اوباما فروش بنزین به ایران ممنوع شد و در همان زمان سپاه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را کلید زد و به جای اینکه ما در واحدهای پتروشیمی مانند گذشته بنزین بی کیفیت تولید کنیم بنزین یورو ۵ در اختیار داشتیم که ارزآوری زیادی هم برای کشور داشت و در این زمینه خودکفا شدیم. ما روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون لیتر در روز بنزین وارد می‌کردیم اما اکنون صادر کننده بنزین شدیم. در زمینه کشاورزی هم باید این حساسیت‌ها وجود داشت تا برای خوراک دام و طیور مشکلی نداشته باشیم و معتقدم اگر اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شده بود اکنون شاهد نابه سامانی در حوزه اقتصاد نبودیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر در بخش اقتصاد هم مانند بحث منطقه‌ای موشکی قدرت سازی می‌کردیم تأثیر تحریم‌ها بسیار کمتر می‌شد. هرچند برخی نهادها و ستادهای مردمی به کمک دولت برای دور زدن تحریم‌ها شدند اما در زمینه اقتصاد قدرت سازی نشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بودجه ۱۴۰۰ را آبکی توصیف کرد و گفت: هرچقدر دولت به دنبال شرطی کردن اقتصاد باشد به تولید آسیب خواهد زد. بزرگترین خیانت به کشور این است که اقتصاد به سیاست گره زده شود اما اخیراً شش واردکننده بزرگ در دولت حضور پیدا کردند که ماحصل آن اعطای دلار به واردکنندگان برای واردات و از سوی دیگر حمایت این افراد در انتخابات ۱۴۰۰ است.

وی به اختلاف نظر مجلس و دولت اشاره کرد و گفت: بیشترین تقابل اکنون برای ارز ۴,۲۰۰ تومان است و با احتساب این ارز قیمت مرغ، گوشت، تخم مرغ و سایر کالاهای اساسی باید ارزان باشد. ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی مرغ کیلویی ۹ هزار تومان و تخم مرغ ۱۲ هزار تومانی اما واقعاً چه تعداد از مردم از این ارز منتفع شدند. مشخص است ارز ترجیحی به نور چشمی‌ها داده می‌شود و متأسفانه خبر رسیده که یک فوتبالیست به دلیل اینکه در ستاد آقای روحانی بوده ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دریافت کرده است.

اقوام وزیر گوشت وارد می‌کنند!

به گفته این نماینده مجلس، کل واردکنندگان خبره در حوزه واردات ۶۰ نفر بودند اما اکنون تعدادشان بیش از ۴۰۰ نفر است. واردکنندگان بیشترین سود را از ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌برند و این خیانت به مردم است. دولت در قبال اتفاقاتی که می‌افتد پاسخگو نیست و یک بار این موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم واردات گوشت کشور توسط اقوام وزیر صورت می‌گیرد. از پسرخاله وزیر و پسر معاون او گرفته تا اقوام و دوستان دیگر که از ارز ترجیحی سود می‌برند، این در حالی است که قیمت گوشت با ارز ترجیحی باید ۳۸ هزار تومان باشد.

امیر آبادی ادامه داد: مهمترین مشکل ما نبود شفافیت است و اگر همه چیز شفاف بود مشخص می‌شد که آمدن بایدن در اقتصاد ایران تأثیر دارد یا خیر. ۶۳ درصد واردات نهاده توسط یک نفر انجام می‌شود و در جلسه تحقیق و تفحص مجلس حضور یافت و اعلام کرد من با یک تلفن می‌توانم ۵۰ کشتی که در راه ایران هستند را برگردانم و بر عکس. مشخص است انحصار وجود دارد و گزارش آن را در دوره ریاست قبلی قوه قضائیه تحویل دادیم اما رسیدگی نشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه آمریکا به دنبال از بین بردن مراکز هسته‌ای ایران بود و به هدف خود دست پیدا کرد گفت: وضعیتی که اکنون داریم از وضعیت سال ۹۰ هم بدتر است و آنطور که گفته می‌شد برجام یک توافق برد برد است اکنون به یک برد باخت تبدیل شده و ایران در این زمینه ضرر زیادی کرد. از این رو مجلس تصمیم گرفت تصمیم مهمی در این زمینه بگیرد و غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد را شروع کند. بحث نظارت بازرسان آژانس انرژی اتمی هم دو مقوله دارد که در بخش اول از قبل اطلاع می‌دهند و با هماهنگی ایران بازرسی خود را انجام می‌دهند و در بخش دوم بدون اطلاع می‌توانند دو ساعت قبل از بازدید اعلام کنند. تصمیمی که مجلس گرفته در این است که اگر تا سوم اسفند ماه تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشود اجازه بازرسان بخش دوم داده نمی‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    35 0
    بنام قشر اسیب پذیر با رانت و رشوه ارز دولتی پرداخت می شود.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    24 2
    وقتی می گوییم غده ی سرطانی اصلاحات باید جراحی بشود یعنی همین. یعنی وقتی صحبت از پرونده ای می شود از داماد و فرزند و برادر و دوست و آشنا، پای همه به میان می آید، پخش می شوند، مثل یک شبکه ی گسترده. این سلول سرطانی ست، جراحی نشود تمام تن ایران عزیز را آلوده می کند.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    33 5
    آقای نمایند خیلی ممنون که خبر دادید لطفا برخورد هم بفرمایید
    • یکی از مردم IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      11 1
      پس چرا سکوت کرده؟؟؟ اگر میدونید چرا جلوشونو نمیگرید؟؟؟
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      7 7
      اونجا مجلسه، قوه ی قضاییه که نیست
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      1 0
      حداقل میتونید وزیر رو بیارید ازش سوال کنید. هر چند اون هم میاد از خودش دفاع می‌کنه و پاک تر و طاهرتر از قبل برمی‌گرده کنار پسرخاله
  • حسن خاکپوری IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    20 0
    باخت اندر باخت اندرباخت اندر باخت اندرباخته..................................
  • احمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    11 3
    متاسفانه نمایندگان مجلس بجای برخورد با افرادی که ارز گرفته و با قیمت های بالا در حق مردم اجحاف می کنند، مسائل را به میان مردم می کشند و عملاً روی اعصاب مردم هستند!! آخه این چه کاری است؟
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      0 1
      نمی شود احساسی به دولت رای داد بعد به بقیه بگوییم یقه اش را بگیرید
    • سعید IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      0 0
      می خواهند که شما مردم یک عزم و تکانی از خودتان نشان بدهید، و دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این اشتباهات را نکنید، والا اگر عاقلانه رأی بدهیم و انتخاب کنیم نه از روی گرایش ها اینجور دیگر نبود
  • عبدالله IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    16 2
    اقوام وزیر گوشت وارد می‌کنند!!!!!!!!؟؟؟؟؟ .......... علی برکت الله!
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    21 0
    جناب امیری فقط افشاگری فایده نداره بدتر باعث ناامیدی و عصبانیت مردم میشه وظیفه شما الان سوال و استیضاح وزیره و این که مستندات رو به قوه قضاییه برای برخورد با عوامل فساد و رانت بفرستید
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    13 2
    امیر ابادی اگه اسم وزیر و نفرات را نیاری ....
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    3 0
    سر دولت سلامت این چیزها که مهم نیست مهم اینکه ایرانی زمین بخوره
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    5 0
    تبریک به ناظرین
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 8
    بی عقلها وقتی میگیدتحریم برای کشورمشکل بوجودنمیاره چرانمیتونید۷میلیارددلارروازکره جنوبی بگیرید بازبگیدتحریم یانی نمنه نه اولدوپاشنیان
  • سید حسن IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    جناب امیر آبادی این حرف هایی میزنید ویقینا بررسی مختصری کرده اید .این همه سیستم داخل کشور پس چرا نا کار آمد است
  • اشنا IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 2
    خداراشکر که گوشت واردمیکنن
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    2 0
    اینا همه کار کدام وزیر هست
  • باندبازی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    8 0
    فامیل واسه همین روزا خوبه دیگه! اگر انتخابات ریاست جمهوری ایران ماهانه برگزار بشه دیگه ما هیچ فقیری توی کشور نخواهیم داشت چرا که با این کار تمام ایرانیها میتونن واردکننده با ارز دولتی و فروشنده با ارز آزاد بشن به شرطها و شروطها که هر وزیر و استاندار و فرماندار و بخشدار و دهیار فقط یه بار انتخاب بشن که فامیلای همه به نون و نوا برسن
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    چقدر ترسناک میشود با این قیمت در حال حاضر با ابن قیمت ده برابر میشود با این قیمت سی هشت خودمان راهم همراه میبرند
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    ای کاش وارد بشه کلی دام زنده وارد کشور شد کسی ندید از همون هواپیما سوار هواپیمای دیگه کردن و صادر ش کردن
  • DE ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    11 0
    بستگان مظلوم وزیر! هزاران تن گوشت رو با ارز دولتی میخرن و با ارز آزاد میفروشن. آخ که چقدر پاکدست هستند اعضای فعلی این دولت اعتدال!
  • DE ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    7 0
    پسرخاله , وزیرِ گوشت وارد می‌کند!
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    13 0
    اینکه نام طرف را نمی گویید و برخورد نمی کنید چه فایده ای دارد؟!!
  • محمدایوب IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    10 0
    اگه کسی باشه تحقیق کنه. حتی داروی نظافت راهم برادر وزیر وداماد وپسر خاله. وارد میکنند
  • حسن IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    خدا به کمرتون بزنه اگر گوشت وارد کنید، دام زنده مونده رو دست دامدارها توایران هیشکی خریدارش نیست اونوقت دولت به درد نخوره گوه خور داره گوشت وارد میکنه .عوض اینکه صادر کنین دارین واردات میکنین .
  • بهروز GB ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    این افراد با رانت اطلاعاتی و قدرت سرمایه همیشه جلوترند، قاچاقچی یا مفسد اقتصادی نیستند کاملاً در چارچوب قانون کار میکنند. بسیاری شناخته شده اند اما چون شاهرگ مردم با کالاهای اساسی و تولید و مایحتاج در دستشان است میتوانند باسرعت و براحتی نارضایتی عمومی ایجاد کنند. صادرات سرمایه کشور (مواد خام)، واردات کالاهای سودزا، گمرک، معادن، خودرو در دست مافیاست.
  • حمید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    عین این مطلب از دریچه دید دامداران و یکی از مسئولین تامین دام، دیروز از خیر 14 تلوزیون پخش شد و البته بدون ذکر نام و انتصاب فامیلی با کسی، صراحتا اعلام شد که کارشکنی‌‌هایی داره صورت میگیره که کار به وارداتددام کشیده بشـه و سود نجومی واردکنددگان و ...! خب این وسط، دامدار بینوایی که بخاطر اعمال یه مشت خبیث زالوصفت ورشکست و خونه‌خراب میشن چی میشـه؟!
  • حسن سپهری IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    امام خمینی گفت که مواظب باشید انقلاب به دست نا اهلان نیافتد .ولی امان از ذات کثیف انسان هایی که منافع خود را بر عموم تحمیل می کنند
  • US ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    آب که سر بالا رفت قورباغه ها هفت تیرکش می شوند.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    این اقوام مردم و نظارت و قانون را گوسفند گیر اوردند و همه کار با مردم کردند ببین خداوند چه زمانی این ظالمین را خفت کنه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    پس میخواستید ما بریم گوشت و پارچه و لوازم خانگی و خودرو و.... وارد کنیم همه اش مال همین دزدان کابینه ای هیت سردسته انها هم که معلومه
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    پسرخاله وزیر و پسر معاون او گرفته تا اقوام و دوستان دیگر که از ارز ترجیحی سود می‌برند مانند نیما بحری
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    مقصر کی است و چرا
  • DE ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    واردات گوشت کشور توسط اقوام وزیر صورت می‌گیرد، از پسرخاله وزیر و پسر معاون او گرفته تا اقوام و دوستان دیگر که از ارز ترجیحی سود می‌برند.// عجب حالا تازه متوجه نشدم! این 18000000000هیجده میلیارد دلار ( صفرهاش زیاد بود نشمردم خودتون کنترل کنید) ارز جهانگیری کجاها میرفته . اصلن چرا ما دولت را که سالهاست دربست در اختیار اصلاح طلبها و کارگزارانتی ها هست با قرارداد بهشون برای همیشه واگذار نمیکنیم و شیتیلش را بگیریم؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    پس کی قراره جلوشون رو بگیره
  • CA ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    کل بازار مواد غذایی دست فک و فامیل اصلاح طلبها هست!
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    " آمریکا به دنبال این است که دولتی سر کار بیاید که با او همفکر باشد ؟ " اشتباه نمی کنید جناب نماینده ؟! شاید به بالاتر از این فکر می کنند ؟!!!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    " درصد واردات نهاده توسط یک نفر انجام می‌شود و در جلسه تحقیق و تفحص مجلس حضور یافت و اعلام کرد من با یک تلفن می‌توانم ۵۰ کشتی که در راه ایران هستند را برگردانم و بر عکس " ! طرف چه قدرتی داره ! علناً در کمیسیون تهدید می کند !!
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    گوشتهاى گوسفندخارجی بوى دارومیدهندکه گاهی به اسم تقلب کشتارداخلی(نه گوسفندداخلی) بفروش میرسد.
  • کاربرجدید IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    کشوندن این مباحث به داخل عامه مردم چه سودی داره ایافقط به این منظوره که بله مامیدونیم که طیف شماچیکارداره میکنه این تفکرچه بدردمردم میخوره خوب کدوم طیف نکردنداینگونه اعمال رانت خواری رافقط وفقط ضررش راملت کردندوحرف شنیدن کجاوکی برخوردکرداگرهرازگاهی سربازان گمنام درفکرملت نباشندخدامیدونه چه بلائی بعضیاسرکشورواین ملت میارن کمااینکه اوردن بازدم این گمنامان گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس