کد خبر 966587
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
انور قرقاش

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی در پیامی توییتری، به حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان و حمله به فرودگاه «ابها» در عربستان سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات، عصر دیروز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «حملات امروز به نفتکش‌ها در دریای عمان و هدف قرار دادن فرودگاه ابها در عربستان سعودی تحولی نگران کننده و تنشی جدی است.»

این وزیر اماراتی افزود چنین حوادثی تحرک جامعه جهانی برای تضمین امنیت و ثبات منطقه‌ای را می‌طلبد.

این دیپلمات اماراتی، روز چهارشنبه نیز در توییتی در تلاش برای مظلوم نمایی متجاوزان اماراتی و سعودی ادعا کرده بود که «حمله انصارالله به فرودگاه ابها و حملات مکرر به اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی، ثابت بودن موضع اولیه امارات برای حمایت همه‌جانبه از عربستان سعودی را مورد تایید قرار می‌دهد.»

طی روزهای اخیر پاسخ موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به حملات مستمر ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی به مناطق مختلف یمن، افزایش یافته است. نیروهای یمنی طی دو روز گذشته در دو نوبت، فرودگاه ابها در جنوب عربستان را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار دادند.

فرودگاه منطقه‌ای ابها که گفته می‌شود از سال ۲۰۱۶ به فرودگاه بین‌المللی تبدیل شده، در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان سعودی واقع شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    45 5
    جناب وزیر مظنون اول که کشور خود شماست خخخخ
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    3 0
    نوکر حلقه به گوش اسرائیل این را در گوشت فرو کن کشوری که امنیت و اقتصادش شیشه ایست بهتر است پا را فرا تر از کلیم خودش دراز نکند ....
  • مصطفی IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    8 0
    جلو چشم آمریکائی ها با 16 تا ناو و چند صدهزار نیرو و اینهمه سلاح خریداری شده نفهمید کشتی هاتون رو کی زده ؟ پس اونها بوق بودن اونجا؟ ایرانی ها هیچوقت خلیج فارس رو ناامن نمی کنن چون منطقه آبا و اجدادیشونه ...شما بیغیرتا هستین که هرکاری میکنین ایران بخواد حمله کنه از کسی اجازه نمیگیره ...قره موش
  • RO ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    9 0
    یکی نیست به این بگه حمله به یمن کشتن و زخمی و دهها هزار زن و بچه و مرد پیر و جون چی اینا نگران کننده نیست، پررو ....
  • محمد IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    0 0
    من سرهنگ بازنشسته جنگ دیده بابک لشگروپشتیبانی هوایی وخرمشهرهاکه شما واربابتانرادق مرگ کرده اتفاقی بیافتد یک وعده غذای روزرا باشما خواهیم خورد یعنی یک روزه مگرکویت که از امارات و بحرین گنده تربودگلوله ای توانست بعنوان استقبال از نیروی عراقی بفرستد آمریکا منطقه منافعش حکم میکندبرودوخلیج همیشه فارس را واگذار بهصاحب اصلیش خواهد کرد آن وقت ابوالغیظ هارا هم ماتعیین خواهیم کردستان ایران ازکتفهایتان انشالله عبوروکویت بحرین امارات وخادمالحرمینی الحرمین را همه به هم می‌بندیم تاطرزبرخورد بابزرگترازخودتان را یاد بگیرید ازشمابی تمدن تردردنیاوجود ندارد شما انهایی هستید که یک سینی روحی دراز غذا. همگی با دست نشسته کثیف غرق میشوید داخلش مابایدشمارااهلی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس