کد خبر 966550
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
ز فرودگاه سعودی أبها

روزنامه القدس العربی نوشت که پاسخ موشکی ارتش یمن به ائتلاف سعودی و هدف قرار دادن فرودگاه ابها، تلاش‌های سعودی‌ها در اجلاس‌های مکه را بی‌اثر گذاشت.

به گزارش مشرق، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی با اشاره به پاسخ موشکی ارتش یمن به حملات چند ساله‌ی ائتلاف سعودی و اماراتی علیه این کشور، نوشت که این حمله تمام نقشه‌های سران سعودی را بر باد داد.

در ابتدای این گزارش به ادعاهای «ترکی المالکی»، رئیس ائتلاف مذکور در مورد حمله موشکی ارتش یمن به فرودگاه ابها اشاره شده است که وی به وقوع این حمله اذعان کرده و مدعی شده است که این حمله «به صورت هدفمند» غیرنظامیان را هدف قرار داد و دلیلی است بر این که انصار الله یمن سلاح‌های منحصر به فرد جدید از ایران دریافت کرده‌ و تهران همچنان به «تروریسم فرامرزی» خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

حمله پهپادی یمنی‌ها به فرودگاه «ابها»

اولین فیلم منتشرشده از لحظه برخورد موشک نیروهای یمنی به فرودگاه «ابها» عربستان

یمن، تغییر محسوس در معادله جنگ

القدس العربی نوشت که «حمله موشکی» یمن به فرودگاه سعودی ابها بعد از دو حمله اخیر به منافع عربستان (حمله به نفتکش‌های سعودی در بندر فجیره امارات و حمله پهپادی یمن به خط انتقال نفت سعودی در مرکز عربستان) تشدید تنشی است از سوی یمن.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی بعد از این دو حمله، همه توان دیپلماسی خود را به کار گرفت و سه اجلاس در سی‌ام و سی و یکم ماه مه (نهم و دهم خرداد) به میزبانی شهر مکه مکرمه در سطح سران شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب و همکاری اسلامی برگزار کرد.

در اجلاس اول خواست با «مداخلات ایران» در منطقه مقابله کند. در اجلاس دوم هم می‌خواست اجماعی علیه حمله به چهار نفتکش‌ در الفجیره به دست بیاورد.

القدس العربی می‌نویسد به رغم موفقیت عربستان سعوی در برگزاری سه اجلاس مذکور ولی دیری نپایید که شکاف‌ها در این اجلاس از قطر شروع شد. این کشور احتیاط‌های خود در مورد بیانیه‌های پایانی سه اجلاس را اعلام کرد و تحفظ‌های دیگر هم از سوی عمان، لبنان و عراق شروع شد.

در اجلاس سازمان همکاری اسلامی نیز ایران به عنوان عضو این سازمان در سطح پایینی شرکت کرد و ترکیه هم اعلام کرد که اردوغان در این نشست شرکت نمی‌کند.

القدس العربی در ادامه این گزارش می‌نویسد که به رغم تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران، شدت «لحن جنگ» کاهش یافته و جای آن را «میانجی‌گری‌ها» پر کرده است. محمد جواد ظریف با همتای آلمانی خود دیدار می‌کند و «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن به تهران می‌رود.

این روزنامه در پایان نوشت: «طبیعتا نتیجه‌ای که از موارد فوق می‌توان گرفت این است که حمله به فرودگاه ابها اجلاس‌های سه‌گانه‌ای که ریاض برای آن سنگ تمام گذاشته بود، به باد رفت».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس