پرچم نمایه روسیه

وزارت خارجه روسیه از وجود شواهدی خبر داده که ارتباط آمریکا با گروه تروریستی داعش را اثبات می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، واشنگتن سعی کرده روسیه را به همدستی با گروه تروریستی داعش متهم کند، اما مسکو شواهدی از ارتباط آمریکا با این گروه تروریستی در اختیار دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه گفته است، آمریکا در حال برنامه‌ریزی و توطئه چینی در خصوص انجام حمله‌ای به شیوه انتشار اطلاعات و اخبار دروغین و پروپاگاندا علیه روسیه در خروجی‌های رسانه‌ای غربی و کشور افغانستان است.

بیشتر بخوانید:

آیا ترامپ روی چین تمرکز خواهد کرد؟ +عکس و فیلم

بیانیه وزارت خارجه روسیه، هدف آمریکا از این اقدامات را تلاش برای بی‌اعتبارسازی سیاست‌های روسیه در قبال افغانستان عنوان کرده است.

این بیانیه می‌افزاید، این هجمه اطلاعاتی با این هدف انجام می‌گیرد که توجه جامعه بین‌المللی از شکست‌های ۱۷ ساله عملیات آمریکا در افغانستان منحرف شود.

وزارت خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد، آمریکا همچنین در نظر دارد تا مسکو را به همدستی با داعش در جابه‌جایی نیروهای تروریستی خود از سوریه و عراق به افغانستان متهم کند، اما شواهدی غیرمستقیم وجود دارد که از ارتباط آمریکا با این گروه تروریستی حکایت دارد.

بنا به اعلام مسکو، این شواهد از این امر حکایت دارد که نیروهای ویژه آمریکا اخیراً حملاتی را علیه یک زندان طالبان که چند نفر از تروریست‌های داعش در آن نگهداری می‌شدند، انجام داده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، این گروه از اعضای داعش در ماه آگوست ۲۰۱۸ (مردادماه گذشته) در افغانستان دستگیر شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس