کد خبر 1069896
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
‌

یکی از مهمترین و آشکارترین تریبونهایی که از ایران، به مرگ بابی ساندز واکنش نشان داد، تریبون نماز جمعه تهران بود.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان منتسب به مرکز حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با انتشار تصویری از بابی سندرز، مبارز ایرلندی سالروز درگذشت وی را گرامی داشته و بیانات رهبری در بزرگداشت این شخصیت مبارز که در نماز جمعه اردیبهشت ماه سال 60 مطرح شده بود، انتشار داد.

"مستضعفی از ایرلند...
پانزده اردیبهشت، سال‌روز درگذشت بابی ساندز، مبارز ایرلندی‌ ‌‌ ‌

یکی از مهمترین و آشکارترین تریبونهایی که از ایران، به مرگ بابی ساندز واکنش نشان داد، تریبون نماز جمعه تهران بود. آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، امام جمعه، بخش اعظم خطبه دوم خود در هجدهم اردیبهشت سال ۶۰، یعنی سه روز پس از واقعه مرگ بابی ساندز را به و تقدیر از او و مبارزات مردم ایرلند اختصاص داد. در این خطبه، خطیب جمعه، مقاومت ایرلندی‌ها را، در ارتباط با روند رو به تزاید افول مستکبران و قدرتهای استعماری دنیا تبیین کرد:
مطلبی که امروز در این اجتماع عظیم شما مایلم من نیز به نوبه‌ی خود مانند بقیه‌ی برادرانم بگویم، تجلیل از مجاهدات این قهرمان ایرلندی است. ما به او به چشم یک انسان مبارز فقط نگاه نمی‌کنیم، ما پیام لبهای خاموش بابی ساندز را شنیده‌ایم و به آن ایمان قاطع داریم. این پیام، پیام سقوط قدرتها و امپراطوریهای سلطه‌گر جهانی است"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بنده روسیاه خدا IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    6 0
    الله بر اجر همه شهدا بیافزاید و شفاعتشان را شامل حال همه ما، به ویژه من بنده روسیاه خدا کند. انشاالله، التماس دعا ... و من الرجال ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس