کد خبر 963321
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
چند درصد مردم روسیه از عملکرد پوتین رضایت دارند؟

نظرسنجی در روسیه نشان داده، ۶۴.۵ درصد روس‌ها از عملکرد "ولادیمیر پوتین" رضایت دارند، البته در سئوال مشخص درباره میزان اعتمادشان به رئیس جمهوری، ۷۲.۳ درصد پاسخ مثبت داده‌اند و پوتین همچنان در صدر محبوب‌ترین سیاستمدار روس قرار دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: نتیجه نظرسنجی انجام شده از طرف مرکز سنجش افکارعمومی سراسری روسیه که در سایت رسمی این موسسه منتشر شده، نشان می‌دهد که سطح رضایت شهروندان روسی از عملکرد "ولادیمیر پوتین" در سمت ریاست جمهوری روسیه از ماه ژانویه تا ماه مه (دی ماه سال گذشته الی اردیبهشت ماه) به میزان سه درصد رشد داشته و به ۶۴.۵ درصد رسیده است.

بر اساس این اطلاعات از ماه ژانویه تا ماه مه سال ۲۰۱۹ میزان رضایت مردم روسیه از عملکرد رئیس جمهوری، از ۶۱.۷ درصد به ۶۴.۵ درصد افزایش داشته است. ضمن اینکه در همین دوره زمانی، میزان رضایت شهروندان از کار "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه با کمی تفاوت، از ۳۴.۳ درصد به ۳۷.۴ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

خیزش راست افراطی در قاره سبز

مرکز سنجش افکارعمومی سراسری روسیه در عین حال اعلام کرده که ۷۲.۳ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی در پاسخ مستقیم درباره عملکرد رئیس جمهور، اقدامات ولادیمیر پوتین در سمت ریاست‌جمهوری را مورد تایید قرار داده‌اند. میزان اعتماد مردمی درباره نخست وزیر مدودیف که رهبری حزب حاکم «روسیه واحد» را نیز برعهده دارد ۳۷ درصد است.

در این موسسه تحقیقاتی توضیح داده شده که علت اختلاف در سطح اعتماد مردمی نسبت به رئیس جمهوری در سئوال باز و بسته در اینباره است. در روش نخست افراد سئوال شونده خود انتخاب می‌کنند که به کدامیک از سیاستمداران کشور اعتماد بیشتری دارند و در روش دوم میزان اعتمادشان نسبت به افراد بطور مشخص، برای مثال میزان اعتمادشان به شخص رئیس جمهور، سنجیده می‌شود.

ضمن اینکه، این نظرسنجی نشان داده است که محبوبترین سیاستمدار روسی همچنان ولادیمیر پوتین با ۳۰.۵ درصد آراء است. مقام دوم در این رده بندی از آن "سرگئی شایگو" وزیر دفاع با کسب ۱۵.۱ درصد آراء و جایگاه سوم نیز متعلق به "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، با ۱۲ درصد آراء است.

این نظرسنجی در دوره زمانی ماه ژانویه تا ماه مه سال ۲۰۱۹ بصورت هفتگی و بصورت مصاحبه تلفنی با ۱۶۰۰ نفر از شهروندان روسی بالای ۱۸ سال در سراسر مناطق فدراسیون روسیه انجام گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    8 0
    روحانی زیر ده درصد محبوبیت داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس