به گزارش مشرق، اسماعیل دوستی در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور اظهار داشت: از کمیسیون فرهنگی شورا برای برگزاری مراسم و تقدیر از معلمان و کارگران تشکر می‌کنم.

دوستی: جنبه سیاسی به شورا ندهیم

وی افزود: روز یکشنبه گذشته در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران بحث عادی بین بنده و شخص دیگری از اعضای شورای شهر صورت گرفت و این مباحث همیشه در شورا بوده است که دوست نداشتیم این اتفاقات منعکس شود ولی روابط عمومی شورا آن را انعکاس داد که در جلسه روز یکشنبه گذشته آقای مختاباد در این خصوص تذکری را دادند و دیگر بنده به ‌آن نپرداختم ولی شبکه خبر دیروز به این موضوع پرداخت و یکی از اعضای شورا مطالبی را مطرح کرد که ظلم به بنده و اسلام است در صورتی که در جلسه روز یکشنبه قرار شد بعضی از مسائل به بیرون انعکاس داده نشود و به شورا جنبه سیاسی ندهیم ولی به این مسائل پرداخته شد.

وی ضمن انتقاد سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: از آقای سرافراز رئیس صدا و سیما درخواست می‌کنم که این خبر را ببیند و خود از این خبر برداشت کنند که انتشار آن به نحو شورا بوده یا به ضرر.

دوستی با اشاره به اینکه یک عده‌ای نمی‌خواهند به سمت کارآمدی پیش بروند، گفت: 31 نفر عضو شورای شهر تهران به عنوان خواهر و برادر مسائل تهران را پیگیری می‌کنند و با تعاملی که با شهردار دارند ویترین خوبی ارائه دادند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنده سرباز نظام و امروز سرباز ولایتم و از صدا و سما تشکر می‌کنم چرا که صحبت‌های تمامی اعضای شورا را منتشر می‌کند ولی سیما به 14 نفر از اعضای شورای شهر توجهی نداشته است و در برنامه‌ها از این افراد دعوتی نمی‌شود ولی بعضی از دوستان را حتی در خنده‌وانه و هندوانه نیز دعوت می‌کنند اگر دعوت نمی‌کنید تضعیف هم نکنید.

اظهارات عضو شورا در خصوص مسایل هسته‌ای

در ادامه اسماعیل دوستی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ما یک گروهی را برای مذاکره با دشمن فرستاده‌ایم ظریف، عراقچی و صلاحی بیشتر اصولگرا هستند تا اصلاح‌طلب؛ هر کدام از آنها مواضع روحانی را پذیرفته‌اند و دارند برای جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنند.

وی گفت: در شبکه خبر یک نفر را آورده‌اند که به مذاکرات هسته‌ای بپردازد که ممکن است در زمان جنگ حتی متولد نشده باشد، همه دلواپسند و دلواپسان تنها نیستند ولی بهتر است یک اتاق فکر درست کنیم و گروه مذاکره‌کننده را تقویت کنیم و به آنها پیشنهاد ارائه دهیم.

دوستی گفت: در نهایت یک روز از آقای سرافراز دعوت کنیم به شورای شهر بیاید و مسائل را به وی بگویید.

رحمت‌الله حافظی در جریان یکصدو پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران ضمن اشاره به فرا رسیدن روز ماما اظهار داشت: این روز را به تمامی همکاران خودم تبریک عرض می‌کنم.

حافظی: خدمات مامایی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرند

وی تصریح کرد: به همین مناسبت از دو وزارتخانه بهداشت و رفاه درخواست می‌کنم برای اینکه آمار سزارین‌ها به نرم جهانی نزدیک بشود، خدمات مامایی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرند.

حافظی اجرای طرح پوشش بیمه خدمات مامایی را گامی برای استاندارد شدن آمار زایمان سزارین و طبیعی دانست و گفت: امیدواریم این درخواست به زودی عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه یک سال از برنامه 5 ساله دوم شهرداری می‌گذرد و قرار بود طی 6 ماه از اجرای این برنامه شاخص‌های عملیاتی به شورا ارائه شود گفت: در این زمینه هنوز پاسخی داده نشده است که امیدواریم هرچه زودتر شهردار تهران در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

عبدالحسین مختاباد در تذکرات پیش از دستور یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: سازمان زیباسازی اقدامات خوبی در گوشه و کنار شهر ایجاد کرده است که با دیدن جملات و دیوارنگاری‌ها آرامش خاصی به شهروندان داده می‌شود.

مختاباد: ستاد مدیریت بحران در جلسه غیرعلنی شورای شهر گزارش دهد

مختاباد افزود: ستاد مدیریت بحران شهر تهران باید گزارشی در خصوص اینکه تاکنون برای مدیریت بحران شهر تهران چه اقدامی را انجام داده‌اند در جلسه شورا ارائه دهد.

وی افزود: در حال حاضر ما بحران آب داریم و عنوان می‌کند در طول سال 30 سانت در تهران نشست زمین اتفاق می‌افتد و از همه مهمتر نیز تهران شهری زلزله‌خیز است که ستاد مدیریت بحران در جلسه غیرعلنی باید این مسائل را به اعضای شورای شهر پاسخ دهد و اعضا با روند اقدامات آشنا شود.

مجتبی شاکری در جریان یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: بنده به سهم خودم روز کارگر و روز معلم را به همه بزرگواران تبریک عرض می‌کنم.

شاکری: اظهارات انصاری سخیف و زشت بود

وی همچنین با اشاره به مصاحبه انجام شده از سوی یک از اعضای اصلاح‌طلب شورا با یکی از رسانه‌ها بیان داشت: متاسفانه در این مصاحبه این عضو از شورا تعبیر سخیف و زشتی را در مورد شورای شهر انجام داده است.

وی ادامه داد: آنچه در مورد شورای شهر و چه در زمان مدیریت آقای مسجد جامعی و چه در زمان فعلی (چمران) وجود دارد مشخص است و در همان زمان نیز مصوبات و تعیین بودجه شهرداری وجود داشت و در واقع تفاوتی با دوره فعلی نداشته است.

شاکری گفت: در همان زمان و در زمان آقای مسجد جامعی کمیسیون‌ها شکل گرفتند و برنامه‌ها در کمیسیون‌ها جاری بود و هم‌اکنون نیز کمیسیون‌های اشاره شده با همان شکل و شمایل فعالیت خود را ادامه می‌دهند و این تعجب است که این عضو از شورای شهر تعبیر سخیف و زشتی را در مورد شورا به کار برده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: طراحی این مسائل به دلیل نزدیک شدن انتخابات رئیس شورای شهر و برخی‌ها بنا دارند فضا را آلوده کنند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های آقایان مسجد جامعی و چمران گفت: هر دوی این عزیزان از سرمایه‌های ما محسوب می‌شوند و در واقع تغییر در ریاست و شورای شهر تهران و حضور مجدد آقای چمران به موضوعات متعددی از جمله وضعیت مالی در زمان آقای مسجد جامعی و نوع هزینه‌ها مربوط می‌شود.

شاکری در ادامه با انتقاد مجدد از عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در خصوص به کار بردن این کلمه که عقل شورا به اندازه طفل 6 ماهه هم نیست گفت: این تعبیر زشت و سخیفی است.

شاکری سپس به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این بچه‌های انقلاب هستند ولی معنای آن نیست که هر کاری بکنند درست باشد ضمن اینکه ما در مذاکرات ژنو و لوزان وا دادیم و نگرانی‌ها بالا و جدی است و ما نیز در این خصوص نگران هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه از سیاست شورای شهر تهران درخواست که از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دعوت و آنها گزارشی از روند مذاکرات به شورای شهر ارائه کنند.

پس از صحبت‌های شاکری چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: انشالله به زودی تیم مذاکره هسته‌ای در جلسه شورای شهر حاضر خواهند شد.

قناعتی: تخلف در هتل اسپیانس و عدم پاسخگویی شهردار تهران

ابوالفضل قناعتی در جریان یکصدو پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تذکر خود در خصوص طبقات اضافی هتل اسپینانس اظهار داشت: اواخر اسفند ماه بنده تذکری را در خصوص این پروژه به شهردار تهران دادم که بعد از گذشت بیش از 45 روز از زمان تذکر هنوز پاسخی را دریافت نکردم.

وی تصریح کرد: در جریان این تذکر بنده دیداری را با شهردار منطقه دو داشتم و در آن زمان وی اعلام کرده بود که 300 متر در این پروژه تخلف شده است و تعجب‌تر اینکه شهردار این منطقه جا به جا و به یک منطقه حساس‌تر منتقل شده است. که دست آقای شهردار درد نکند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران همچنین به تخلفات صورت گرفته در منطقه یک خارج از روابط شهرسازی و کمیسیون ماده 5 اشاره کرد و گفت: سرعت پاسخگویی شهردار به اعضای شورای شهر نمی‌رسد و به زودی بنده تخلفات صورت گرفته در منطقه یک را نیز بازگو خواهم کرد.

محمدمهدی تندگویان در بررسی طرح ایجاد دیوان محاسبات شورای شهر تهران و پیگیری اخذ مصوبات قانونی آن که امروز در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد پس از نظرات مخالف این طرح اظهار داشت: این چه مدل بررسی طرح است که در روز یکشنبه گذشته 23 نفر آن را امضا کردند و در حال حاضر 31 نفر مخالف آن هستند.

تندگویان: طرح‌ها احساسی تصویب نشود

وی گفت: طرح‌ها باید در کمیته‌های کارشناسی بررسی و سپس اعلام وصول شود طرحی که یکشنبه احساسی تصویب می‌شود بعد در جلسه علنی تمامی اعضا مخالف آن هستند باید به درستی مورد بررسی قرار بگیرد.

متن طرح‌ها درست مطالعه نمی‌شود

در ادامه جلسه اقبال شاکری افزود: چون متن را به درستی مطالعه نمی‌کنند با این مشکلات مواجه می‌شویم و همه نیز با آن موافقت کرده‌ایم.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته ساماندهی ذیحسابان و نظارت بر کمیسیون حسابرسی یک فوریت آن تصویب شد.

سالاری: منتخبین شورایاری‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند

محمد سالاری در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: قرار شده بود در 8 اردیبهشت معارفه منتخبین شورایاری‌ها اعلام و برگزار شود ولی هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: پارلمان محلی با تمام زحماتی که از سوی اعضای شورای شهر انجام شده بود ناقص مانده است و همه منتخبین در بلاتکلیفی هستند و در اذهان عمومی عنوان می‌شود 6 نفر دیگر نیز به شورایاری‌ها منتصب می‌شوند که هیات رئیسه را انتخاب کنند.

محسن سرخو در جریان یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران و در ادامه بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد مدیریت جمعیت شهر تهران اظهار داشت: متأسفانه به دلیل یک تصمیم غلط در دولت نهم، صندوق حمایت‌های فرصت‌های شغلی تغییر پیدا کرد.

وی تصریح کرد: کار این صندوق در آن زمان این بود که افراد بیکار آموزش و پس از دریافت گواهی، وام اشتغال دریافت می‌کردند و همین امر منجر شده بود که آمار بیکاری کاهش پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: پس از تغییر صندوق حمایت فرصت‌های شغلی به صندوق وام ازدواج، مشکلات این صندوق افزایش پیدا کرد، چرا که به طور مثال؛ فردی پس از دریافت وام، نمی‌توانست وارد بازار کار شود و پس از مدتی مجدداً بیکار و مشکلات وی افزایش پیدا می‌کرد.

سرخو: اجاره کودکان به افراد سودجو

سرخو بیان داشت: نمی‌توان تهران را شهر دوستدار کودک دانست، چرا که روزانه کودک‌هایی را بر سر چهارراه‌ها می‌بینیم که این بچه‌ها به سودجویان اجاره داده می‌شوند.

افزایش آمار طلاق

وی ادامه داد: متأسفانه آمار طلاق در تهران رو به افزایش است و باید همه این شرایط را درنظر بگیریم و برای تصویب هر طرح و لایحه‌ای، وضعیت جامعه و شهر را ببینیم.

سبزیجات و مواد غذایی آلوده

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حالی جمعیت تهران در سال‌های اخیر افزایش یافته است که ما برای آنها مترو، اتوبوس و آب کافی نداریم و هم‌اکنون نیز سبزیجات و مواد غذایی آلوده را به خورد مردم می‌دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد: هر طرح و لایحه‌ای در صحن علنی شورا به صورت سیستماتیک بررسی شود، ضمن اینکه باید بتوانیم تهران را برای سالمندان آماده کنیم.

حافظی: شهرداری شاخص های برنامه عملیاتی پنج ساله دوم را ارائه کند

رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به ابلاغ برنامه پنجم ساله دوم شهر تهران گفت: در تبصره ذیل ماده 2 آمده است، شهرداری تهران موظف است در شش ماه نخست سال اول برنامه، نسبت به ایجاد و ساز کارهای محاسبه و تکمیل شاخص های اهداف عملیاتی وضع موجود و هدف گذاری پایان برنامه آنها هنوز مشخص نشده است اقدامات لازم را انجام داده و به شورا ارائه دهد.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از برنامه های پنج ساله عملیاتی است که فاقد شاخص هستند. قرار بود در شش ماه این شاخص ها ارائه شود که تاکنون صورت نگرفته است.

وی در ادامه این جلسه در زمان بررسی دو فوریت طرح "بررسی ایجاد دیوان محاسبات شورای شهر تهران و پیگیری اخذ مصوبات قانونی آن" ضمن مخالفت با دو فوریت آن، گفت: مقوله ذی حسابان با دیوان محاسبات دو مقوله جدا هستند، ذی حسابان نظارت حین اجرا دارند و دیوان محاسبات نظارت پس از اجرا را دارد و این دو مغایر هم نیستند و می توانند در کنار هم وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس قانون بالادستی شورا وظیفه نظارت حین و بعد اجرا دارد، تصریح کرد: ماده 71 قانون شهرداری ها این موضوع را مورد تایید کرده است. نظارت پس از اجرا کاملا بازدارنده است. دیوان محاسبات وزیر را پس از سه یا چهار بعد از وزارت برای پاسخگویی می خواهد تا این درس عبرتی برای وزیر کنونی برای رعایت قانون باشد.

حافظی با اشاره به اینکه در فراکسیون توسعه و تحول مدیریتی شهری این موضوع مورد بحث قرار گرفته است، تاکید کرد: نتایج این بررسی برای اعضای شورای شهر ارسال خواهد شد. در خواست بررسی یک فوریت دارم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس