جلسه امروز شورای شهر تهران با حواشی از جمله انتقاد به طرح نظارت بر روزنامه همشهری، تغییرات در صحن شورا، نامگذاری تونلی به نام شهدای غزه و همچنین برگزاری کنسرت مختاباد به نفع کودکان غزه همراه بود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با حضور تمامی اعضاء برگزار شد.

جلسه امروز با تغییرات زیادی در صحن شورا نسبت به جلسات گذشته برگزار شد، چرا که سیستم رای گیری به صورت الکترونیکی بر روی میز هر یک از اعضاء نصب شد.

شورای چهارم نسبت به شورای سوم، تغییراتی زیادی در برگزاری جلسات شورا ایجاد کرده است به طوری که با افزایش تعداد اعضاء در این دوره علی‌رغم تغییر در فضای صحن شورا، تغییراتی هم در نحوه ورود اعضاء صورت گرفته است.

در جلسه امروز، گیت‌های برای ورود اعضاء شورای شهر به محل برگزاری جلسه پیش بینی شده بود که همین امر باعث شد که اعضاءدقایقی را برای رد شدن از گیت در صف بایستند.

این جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حجت الاسلام ناصحی و در ساعت 9 و 20 دقیقه آغاز شد.

اقبال شاکری نخستین عضوی بود که درجلسه امروز حضور پیدا کرد و بعد از گذاشتن انگشتش بر روی صفحه گیت، در صندلی خود نشست.

در ادامه جلسه و در دقایق بعدی و زمانی که بقیه اعضاء خواستند، از گیت عبور کنند با مشکلاتی روبرو شدند.

عباس شیبانی نخستین فردی بود که برای عبور از گیت با دردسر روبرو شد و با اینکه چند مرتبه انگشت خود را روی صفحه مخصوص گیت گذاشت، نتوانست مجوز ورود به صحن شورا بگیرد و همین امر کافی بود که شیبانی ناراحت شود و لب به انتقاد بگشاید.

البته بقیه اعضاء شورای شهر تهران نیز برای ورود به صحن شورا و عبور از گیت دقایقی را با مشکل روبرو شدند، که مسئولان سالن سرانجام با قرار دادن کارت‌های مخصوص قید، انگشت زدن اعضاء را زدند.

از دیگر تغییرات انجام شده در شورا، می‌توان به قرار گرفتن یک مانیتور در صحن شورا اشاره کرد به طوری که هنگام ورود اعضاء به صحن، عکس و اسامی و همچنین ساعت ورود آنها ثبت می‌شود.

تغییرات صورت گرفته در شورا، شرایطی را پیش آورده که از این پس خبرنگاران نمی‌توانند به راحتی با اعضاء در صحن مصاحبه بگیرند، چرا که خبرنگاران حق ندارند از گیت عبور و به محل برگزاری جلسه بروند.

گلایه‌ها و انتقادات خبرنگاران به جای رسید که تعدادی از خبرنگاران با مراجعه به برخی از اعضاء از جمله چمران-دانشور-سروری-پیرهادی-انصاری-دبیر-اقبال شاکری-حقانی خواستار رفع مشکلات به وجود آمده برای خبرنگاران برای مصاحبه شدند.

در حالی امروز رای گیری الکترونیکی در شورا کلید خورد، که اعضاء هیچگاه از این تکنولوژی برای ثبت رای خود استفاده نکردند به طوری که در ادامه جلسه و به هنگام رای دادن از شیوه سنتی و قدیمی(بلند کردن دست) استفاده کردند.

در ابتدا جلسه شورای شهر و درنطق پیش از دستور، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: باید اختلافات و کینه‌ها را کنار گذاشت و از این فرصتهایی که در شرایط جانسوز فعلی شکل گرفته‌است برای نزدیکی ملت‌ها و اقوام منطقه استفاده کرد و از مردم بی‌گناه غزه حمایت کرد.

در ادامه جلسه اعضاء شورای شهر تهران در اقدامی جالب یک هفته از حقوق خود را به حمایت از مردم غزه اختصاص دادند و از رئیس شورا درخواست کردند مقدمات اعزام آنان به غزه را فراهم کند.

در این نامه که با امضاء تمامی اعضاء شورا رسیده است، آمده: این روزها که غم و اندوه ناشی از جنایات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس علیه زنان و کودکان فلسطینی در شهر غزه قلوب ملت عزیز ایران اسلامی را داغدار نموده است، و به منظور اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و ایجاد حرکت عمومی در جامعه و در راستای حمایت عملی و جمع آوری هدایای شهروندان تهرانی، ما اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری، تجریش به میزان یک هفته از حقوق خود را به حمایت از مردم غزه اختصاص می‌دهیم.

مختاباد: شورا به دنبال ایجاد رکن ۲ در «همشهری» نیست

عبدالحسین مختاباد در جلسه علنی امروز شورا با انتقاد از مخالفان طرح نظارت شورا بر موسسه همشهری گفت: عده ای می گویند شورا می خواهد رکن 2 و سانسور در همشهری ایجاد کند. شورای شهر چنین قصدی ندارد. سابقه چندین ساله ما در حمایت از خبر و خبرنگاران زبانزد خاص و عام است و نیازی نیست برخی افراد خاص به ما درس حمایت از رسانه بدهند!

وی ادامه داد: ما در طول سال های اخیر دیدیم چه بسیار از روزنامه ها بسته شد و محدودیت های رسانه ای ایجاد شد. همین اکنون به وزیر ارشاد حمله می شود که چرا خانه سینما و انجمن صنفی روزنامه نگاران را می خواهید باز کنید. بنابراین همین قدر که روزنامه همشهری از این طوفان ها به سلامت در رفته، باید به مسئولان آن تبریک گفت.

مختاباد افزود: همشهری یک موسسه فرهنگی نیست، یک بنگاه عظیم اقتصادی است و گردش مالی آن در سال صدها میلیارد تومان است. بخش آگهی های آن با درآمد 5-4 میلیارد تومانی به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده که همین جای سوال دارد که چه کسی به همشهری اجازه داده آگهی ها را واگذار کند. علاوه بر این، همشهری بین 20 تا 30 پیوست دارد که هیچ ارتباط و کارکرد شهری ندارد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تاکید کرد: ما با نظارت بر این روزنامه، قصد داریم به همشهری بگوییم شجاعت داشته باشد، از خودسانسوری خود را نجات دهد، از طرح های شهرداری و شورای شهر انتقاد کند و از نظرات کارشناسان و اندیشمندان در تحلیل مسائل شهری استفاده کند.

وی تصریح کرد: شورای شهر حتی برای نظارت بر پسماند ناظر می فرستد، بعد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده، آیا شورای شهر باید اصلی ترین پایگاه اقتصادی و فرهنگی شهرداری را به فراموشی بسپارد؟ آیا نمایندگان مجلس که در مطبوعات و صدا و سیما نماینده دارند، خبرنگاران و مجریان را احضار می کنند و به آنها دیکته می کنند که چه بگویید و چه نگویید؟

مختاباد تاکید کرد: وظیفه شورا نظارت بر شهرداری است و همشهری یک رکن رکین فرهنگی و اقتصادی شهرداری است. بنابراین باید مشمول نظارت شورا باشد. بنابراین اتهام ایجاد سانسور در همشهری، تهمت بزرگی است که به شورا می زنند.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: علاوه بر این، خبرنگاران برتر همشهری از کار برکنار شده و در این روزنامه به کار گرفته نمی شوند که این موضوع نیز باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. بنابراین ما نه تنها خواستار محدودیت روزنامه نیستیم، بلکه به دنبال رهاندن روزنامه از بند خودسانسوری و ورود آن به عرصه نقد شهرداری و شورا هستیم.

مختاباد در ادامه با انتقاد از عملکرد سخنگوی شورای شهر گفت: درخواست ما از سخنگوی شورا این است که وقتی جلوی خبرنگاران قرار می گیرد، نه جزو اصلاح طلبان، نه جزو اصولگرایان و نه جزو پایداری های دلواپس باشد! هم اینک یک پیامک به نقل از سخنگوی شورای شهر از باشگاه خبرنگاران برای ما آمده که تیتر آن «تصویب طرح قرون وسطایی از سوی اصلاح طلبان شورا» است.

وی ادامه داد: این طرح اصلاح طلبان نیست و 18- 17 امضا از اعضای شورای شهر دارد. اما سخنگوی شورا گفته «تعجب می کنم که چرا اصلاح طلبان شورا این رفتار عجیب و غریب را از خود نشان داده اند». ما برای نظارت بر شهرداری و همشهری نباید به کسی توضیح بدهیم و وقتی می خواهیم وارد عرصه نظارت بر موسسه عریض و طویلی مثل همشهری شویم، خواهشمندیم آقایان آب را گل آلود نکنند.

رئیس کمیته فرهنگی شورا اضافه کرد: از سوی دیگر وقتی دوست عزیزم آقای سروری در تلویزیون حضور می یابند و نظرات خاص خود را ارائه می دهند، از رئیس صدا و سیما می خواهیم طرف مقابل را هم دعوت کنند تا مردم حرف های هر دو طرف را بشنوند و قضاوت کنند.

تقی‌پور: نظارت بر محتوای همشهری به شورا ارتباطی ندارد

در ادامه جلسه رضا تقی پور، سخنگوی شورا با انکار خبر مطرح شده گفت: من چنین مصاحبه ای انجام نداده ام. من خودم هم بعد از دیدن پیامک، تعجب کردم. این طرح دوفوریتی بود که دو فوریت آن رای نیاورد و بعد مخالفان و موافقان طرح صحبت کردند. اما من هیچگاه از عبارات اصلاح طلبی و اصولگرایی استفاده نکردم، چون به این مسائل اعتقاد ندارم.

وی ادامه داد: بعد از انتشار متن خبر، خبرنگار از من پرسید نظر شخصی شما چیست. گفتم من متن مصوبه را ندیده ام، اما اگر منظور نظارت مدیریتی است، مثل بقیه سازمان ها و دستگاه ها شورا حتما باید نظارت کند و می تواند نظر خود را اعلام کند. اما اگر منظور دخالت یا نظارت محتوایی است، طبیعی است که این کار به شورا ارتباطی ندارد؛ زیرا ما هیات نظارت بر مطبوعات داریم و نظارت بر محتوای مطبوعات، وظیفه آنان است.

تقی پور اضافه کرد: آقای مختاباد جمله ای گفتند که ابهام را بیشتر کرد. ایشان گفتند که ما می خواهیم همشهری انتقاد کند. به عقیده من ما این را هم نمی توانیم تکلیف کنیم، زیرا مصداق دخالت است. در حالی که ما مثل بقیه ارگان ها قصد نظارت بر این موسسه را داریم.

مسجدجامعی: نمی‌خواهیم به شورای تیتر یا شورای سردبیری همشهری تبدیل شویم

احمد مسجدجامعی، رئیس شورا نیز گفت: من تعجب می کنم که چطور یک خبرگزاری به حریم و حدود سخنگوی شورا احترام نمی گذارد و وقتی ایشان می گوید من اصلا از عبارات اصولگرایی و اصلاح طلبی استفاده نکرده ام، چرا این رسانه باید این مطلب را به نقل از سخنگو بازتاب دهد.

مسجدجامعی افزود: روزنامه همشهری تبدیل به یک سرمایه اجتماعی شهر ما شده که این محصول تلاش مدیران گوناگون است و متعلق به هیچ کسی هم نیست، بلکه به نظام تعلق دارد. وقتی این روزنامه در دوره مسئولیت من در وزارت ارشاد دچار مشکلات جدی شده بود، این بحث  را مطرح کردم و به جد پذیرفته شد که این روزنامه یک سرمایه ملی است؛ چرا که مدیران، شهرداران و خبرنگاران عوض شده اند و این روزنامه مانده است.

وی اضافه کرد: رویکرد این روزنامه در زمان تاسیس، رویکردی اجتماعی بود با این محور که جامعه نیاز به آرامش دارد؛ زیرا کارکرد شورای شهر اجتماعی است و هر چه به کارکرد سیاسی و جناحی نزدیک تر شود، تاثیرگذاری خود را از دست می دهد. زیرا در مسائل اجتماعی همدلی، همراهی و همگامی لازم است.

رئیس شورای شهر با طرح گلایه از منتقدان طرح نظارت شورا بر همشهری گفت: در دوره های گذشته سه عضو شورای شهر شامل آقایان دانشجو، کاشانی و خسروی وفا در همشهری به عنوان ناظر حضور داشته اند و بنابراین نیازی به مصوبه جدید برای این کار نیست. اما این بحث مطرح شد که از آنجا که در شورای سوم حتی یک نماینده از شورا در همشهری حضور نداشت، از باب تقویت مصوبه قبلی، این مصوبه جدید را مطرح کنیم.

مسجدجامعی تصریح کرد: هیچ کسی در جمع ما حاضر به این نیست که از قوت و قدرت همشهری کاسته شود. ما نمی خواهیم تبدیل به شورای تیتر یا شورای سردبیری همشهری شویم یا درباره مطالب پیش از چاپ اظهارنظر کنیم. البته در دوره هایی از نظارت شورا بر همشهری این مسائل وجود داشته که ما از آن دفاع نمی کنیم. بنابراین امیدوارم این مصوبه به همراهی بیشتر همشهری با شورای شهر منجر شود و به نظرم بهتر است فضای خرده گیری از یکدیگر را کاهش دهیم.

واکنش پیرهادی به اظهارات مختاباد: هیات رئیسه فیلم روز یکشنبه جلسه شورا را منتشر کند

محسن پیرهادی در ادامه هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به صحبت‌های مختاباد در جلسه امروز اظهار داشت: بنده از هیات رئیسه می‌خواهم فیلم روز یکشنبه را منتشر کند تا مشخص شود در آن جلسه اعضایی که طرح پیشنهادی نظارت بر موسسه همشهری را داده بودند چه نیتی را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها بنا دارند به محتوای روزنامه همشهری نیز ورود پیدا کنند و این در حالی است که در جلسه امروز ژست‌هایی را می‌گیرند و صحبت‌های دیگری را مطرح می‌کنند.

در ادامه جلسه پرویز سروری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با انتقاد از صحبت‌های مختاباد در جلسه علنی شورا اظهار داشت: نگرانی‌های ما با صحبت‌های آقای مختاباد نسبت به روزنامه همشهری و طرح نظارت سه عضو از شورای شهر بر این موسسه بیش از گذشته شد.

وی تصریح کرد: با صحبت‌هایی که امروز آقای مختاباد مطرح کردند اینگونه نشان داده شد که قرار است دخالتی در محتوا و ایجاد محدودیت و ریل‌کشی در روزنامه همشهری ایجاد شود.

سروری: متاسفانه آقای مختاباد نگرانی‌های ما را بیش از گذشته کردند

سروری با بیان اینکه اگر اینگونه که هر یک از نهادها نماینده‌ای را در روزنامه‌های خود داشته باشند گفت: اگر اینگونه است مجلس نیز باید در روزنامه ایران نمایندگانی داشته باشد.

وی در پایان گفت: متاسفانه دوست عزیز ما آقای مختاباد نگرانی‌های ما را درخصوص طرح نظارت، اعضای شورا و روزنامه همشهری بیش از گذشته کردند.

سمفونی غزه برای کمک غذایی و دارویی به غزه برگزار شود

عبدالحسین مختاباد، رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: بنده برای برگزاری کنسرتی با موضوع غزه اعلام آمادگی می کنم تا عواید این کنسرت صرف کمک به مردم مظلوم فلسطین شود.

رئیس شورای شهر نیز گفت: با توجه به اینکه ما موسیقی با موضوع مقاومت و غزه داریم، ولی سمفونی غزه و فلسطین نداریم، پیشنهاد می دهم شما با همکاری لوریس چکناواریان، رهبر ارکستر سمفونیک، کنسرتی با موضوع سمفونی غزه برگزار کرده و درآمد حاصل از آن را صرف کمک غذایی و دارویی به مردم غزه نمایید.

نامگذاری یکی از تونل های تهران به نام غزه

احمد مسجدجامعی همچنین گفت: با توجه به نقش تونل های زیرزمینی غزه در شکل گیری نهضت مقاومت فلسطین، پیشنهاد می کنم یکی از تونل های تهران به صورت نمادین به نام غزه نامگذاری شود.

وی از اعضای شورا خواست این موضوع را در قالب طرحی دوفوریتی به صحن شورا ارائه دهند.

گزارش عملکرد یک ساله کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران

احمد دنیامالی در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به اینکه کمیسیون عمران و حمل و نقل در یک سال گذشته هر هفته دو جلسه با حضور اکثریت اعضای کمیسیون برگزار کرده، گفت: این جلسات شامل سه دسته بوده است: جلسات بررسی طرح ها و لوایح، جلسات گزارش گیری از دستگاه های گوناگون، و جلسات پیگیری حوادث و موضوعات ارجاع شده.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته 35 طرح و لایحه مرتبط با مسائل عمران و حمل و نقل در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته که 52 درصد جلسات کمیسیون به این موضوع اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا افزود: 33 درصد از جلسات کمیسیون نیز با موضوع گزارش‌دهی سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با موضوعات عمران و حمل و نقل برگزار شده که 16 گزارش از سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری و 6 جلسه و گزارش خارج از مجموعه شهرداری دریافت شده است.

وی تصریح کرد: این موضوعات شامل اجرایی شدن فضاهای زیرسطحی در شهر تهران، نحوه ایمن نمودن مخازن CNG اتوبوس‌های گازسوز سطح شهر تهران، بررسی وضعیت جایگاه‌های سوخت رسانی شهر و نحوه بومی‌نمودن ماشین ها و موتورهای الکتریکی بوده که کمیسیون در ادامه فعالیت خود، قصد افزایش این نوع جلسات را دارد.

دنیامالی اضافه کرد: پیگیری حوادث و موضوعات ارجاع شده به کمیسیون، موضوع 15 درصد از جلسات کمیسیون بوده است. این موضوعات و حوادث شامل گزارش گودبرداری خیابان ایران زمین، گزارش پروژه زیر زمینی شدن خطوط راه آهن عبوری از مناطق 17 و 18 شهرداری تهران، پیگیری حادثه غم انگیز واژگونی اتوبوس اسکانیا در مورخ 8/2/93 و موضوع وضعیت تاورکرین‌های ساختمانی مورد استفاده در پروژه‌های ساختمانی سطح شهر تهران بوده است.

به گفته دنیامالی؛ اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در مجموع 14 بازدید از پروژه های شهری داشته اند که این پروژه ها شامل پل طبقاتی صدر، مرکز کنترل ترافیک شهر تهران، پروژه زیر زمینی شدن خطوط راه آهن در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران، محور شمالی خط 3 متروی تهران، واگن سازی تهران، تعدادی از پروژه های سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، مرکز کنترل نظارت هوشمند سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، اتاق کنترل تونل توحید، پروژه احداث تونل شهید حکیم، پروژه پانورامای بیت المقدس واقع در اراضی عباس‌آباد، باغ موزه دارآباد ، خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد و باغ امیر سلیمانی و خسروشاهی ، بیت حضرت امام(ره) ، شبستان پیش ورودی جنوبی حرم حضرت امام (ره) و نحوه ایمن‌سازی مخازن CNG اتوبوس‌های گازسوز و بازدید از میدان و برج آزادی بوده است.

نظارت شورا بر پروژه‌های شهرداری سیستماتیک شد

در جریان گزارشی که علیرضا دبیر از عملکرد یکساله کمیسیون برنامه و بودجه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران (شهریور ماه 92 - مردادماه 93) ارائه کرد،‌ با اشاره به سیستم دستی نظارت کارشناسان کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داد:‌ در شورای قبل کارشناس با سه برگ برای بازدید از پروژه ها مراجعه می کردند، اما با راه اندازی سیستم نرم افزار نظارتی جدید، به زودی این کار با نرم افزار انجام می شود.

وی تاکید کرد:‌ در گذشته تنها بر پروژه های سرمایه ای غیرمستمر نظارت دقیق انجام می شد، اما با راه اندازی این سیستم بر روی پروژه های مستمر، مثل آسفالت خیابان ها نیز نظارت خواهد شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به همکاری انجام شده با سازمان فناوری اطلاعات برای راه اندازی نرم افزار نظارتی در طول شش ماه گذشته خاطر نشان کرد:‌ برای آشنایی کارشناسان کلاس های آموزشی مستمری به منظور ارتقای سطح دانش و نحوه استفاده از سیستم نظارتی برگزار شده است.

وی از اجرای آزمایشی نرم افزار نظارت دوره ای در شهرداری منطقه یک خبر داد و گفت:‌ سیستم نرم افزاری فوق ظرف مدت 15 روز آینده در کلیه مناطق 22 گانه شهرداری تهران اجرا می شود.

دبیر این سیستم را یکی از یادگارهای شورای چهارم دانست و از گستردگی آن در سطح تمام معاونت ها، مناطق، سازمان ها و شرکت ها خبر داد و گفت:‌ اگر حمایت و پشتیبانی اعضای کمیسیون نبود، دستاوردهای فعلی را نداشتیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به سه کمیته مصوب در این کمیسیون شامل کمیته منابع انسانی به ریاست کاشانی،‌ کمیته نظارت بر برنامه و بودجه و کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شهری به ریاست تقی پور، از تاسیس کمیته فناوری و اطلاعات در آینده نزدیک خبر داد و گفت:‌ از 30 مهرماه سال گذشته که جلسات کمیسیون آغاز شد، تا کنون 64 جلسه اصلی کمیسیون و 95 جلسه تکمیلی در شش محور اصلی برگزار شده است.

به گفته دبیر؛ بررسی لوایح و طرح های ارجاع شده، بازدیدهای نظارتی دوره ای سه ماهه، بررسی گزارش های حسابرسی واحدهای مربوط به شهرداری، پیگیری اجرای مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه و مصوبات شورا، پیگیری و ساماندهی وضعیت نیروهای انسانی شاغل در شهر تهران و تهیه و تنظیم راهکارهای مناسب و برنامه ریزی در خصوص بهبود وضعیت ساختار شهرداری تهران، محورهای اصلی جلسات کمیسیون بوده است. وی همچنین عناوین لوایح بررسی شده در کمیسیون را برشمرد.

پس از این گزارش، رئیس شورا با اشاره به اینکه موفقیت کمیسیون برنامه و بودجه در همکاری با همه کمیسیون ها است ‌تصریح کرد:‌ کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیونی است که هم به برنامه می پردازد و هم به بودجه. این کاری دشوار و محوری است.

احمد مسجد جامعی ادامه داد:‌ این کار به اخلاق گفتگو و مشارکت نیاز دارد. ان شاءالله گفتگوی بین کمیسیون ها بیشتر و بیشتر شود.

محمد سالاری نیز رویکرد نظارتی را یکی از برجسته ترین بخش های گزارش دبیر دانست و گفت: این نرم افزار یکی از مهم ترین اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه در راستای شفاف سازی است و اگر عملیاتی شود بسیاری از دغدغه های اعضای شورا حل می شود.

رییس شورای شهر درباره دغدغه سالاری در مورد درآمدهای پایدار گفت: تحقق پدیری درآمد پایدار تنها وظیفه کمیسیون برنامه و بودجه نیست و هر کمیسیونی باید این تحقق پذیری را پیگیری کند.

مسجد جامعی اضافه کرد: در تجربه پیشین ما در شورای سوم همه گزارش ها را کمیسیون برنامه و بودجه ارائه می داد و کمیسیون های دیگر نقش واقعی نداشتند و این باعث گله مندی می شد.

وی خطاب به سالاری اضافه کرد: این کار به عهده کمیسیون شما و دیگر کمیسیون ها هم هست که میزان اجرای برنامه را پیگیری کنند و نباید این بار سنگین را بر عهده کمیسیون یک کمیسیون گذاشت.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس