خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی، مرگ زودرس در کمین مردان طلاق، آموزش سگ‌های زنده‌یاب با گویش فارسی، خشکسالی در مسیر پایتخت و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز می‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین عناوین اجتماعی امروز به شرح زیر می‌باشد.




از درگیری دبیر و حافظی تا تعیین زمان اجرای نرخ جدید کرایه‌ها

پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران امروز در حالی برگزار شد که در این جلسه دبیر و حافظی با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند ضمن اینکه در این جلسه قرار شد نرخ جدید کرایه‌ها همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی اجرا شود.

اجتماعی

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در ادامه به دستور جلسه امروز شورا اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه امروز از اقای تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دعوت شده تا در خصوص نحوه صدور آرم طرح ترافیک به اعضاء گزارش بدهند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

دکترسید تقی نوربخش  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، زمان واریز حق خواروبار و مسکن بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را فروردین امسال، همراه با متمم افزایش حقوق 25 درصدی آنان دانست.

اجتماعی

وی همچنین گفت: حق سنوات بازنشستگان نیز حدودا 10 برابر شده است و به افرادی که بیش از 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، به میزان هر سال، 5 هزار ریال پرداخت می‌شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرگ زودرس در کمین مردان طلاق

طلاق به عنوان يك آسيب اجتماعی بر بنیان خانواده اثر گذار است.

اجتماعی

در اين ميان بعضي اشخاص تصور مي كنند زنان بيش از مردان آسيب مي بينند. ممكن است زنان از نگاه فرهنگي و يا موضوع امرار معاش يا مسائل عاطفي آسيب ببينند اما تخليه خود از نظر رواني را با گريه و يا درد دل انجام مي دهند اما مردان بعد از طلاق نه تنها دچار آسيبهاي رواني بيشتر مي شوند بلكه به خاطر ساختار اجتماعي با درون ريزي ناراحتي ها در معرض سكته و مرگ زودرس قرار مي گيرند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آموزش سگ‌های زنده‌یاب با گویش فارسی

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برگزاری دوره ویژه برای ارتقا آموزشهای سگ‌های زنده یاب ایرانی توسط مربیان صلیب سرخ آلمان گفت: آموزش سگ‌های زنده‌یاب با گویش فارسی است ولی زبان تفهیمی سگ‌های موادیاب به زبان فرانسوی صورت می‌پذیرد.

آموزش سگ‌های زنده‌یاب با گویش فارسی

از روزهای نخست آموزش این سگ‌ها مربیان ایرانی وظیفه آموزش سگ‌های زنده‌یاب کشورمان را برعهده داشتند، بنابراین این سگ‌ها مفهوم و اصطلاحات زبان فارسی را متوجه می‌شوند، ولی سگ‌های موادیاب به دلیل اینکه از روز نخست دارای مربیان و آموزش‌های فرانسوی بودند با مولفه‌ها و زبان فرانسوی مفاهیم دستوری را متوجه می‌شوند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خشکسالی در مسیر پایتخت

معضل کم‌‌آبی ازگذشته به خصوص در طی سال‌های اخیر در کشور به خصوص کلانشهرهای آن مطرح بودهکه عوامل متعددی در بحرانی‌تر شدن این معضل سهیم بوده‌‌اند اما کاهش میزان بارندگی‌ها را می‌توان از جمله علل اصلی آن برشمرد که این امر در نهایت فرجامی جز خشکسالی درپی نخواهد داشت.

اجتماعی

با توجه به افت میزان بارش‌ها طی‌سال‌های اخیر و پیش‌بینی ادامه‌دار بودن این روند در سال‌های آینده، بروز پدیده خشکسالی در برخی از استان‌های کشور از جمله تهران دور از انتظار نخواهد بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تعبیه دوربین مینیاتوری در لنز تماسی

گوگل، اختراع لنز تماسی هوشمندی را به ثبت رسانده است که با تعبیه یک دوربین فوق کوچک در آن، امکان دیدن را برای نابینایان فراهم می آورد.

تعبیه دوربین مینیاتوری در لنز تماسی +تصاویر

این شرکت از برنامه خود برای ساخت لنزی با یک دوربین تعبیه شده در آن خبر داده است؛ پیشرفتی که می تواند سامانه عینک گوگل را به طور  قابل توجهی کوچک کند. ویژگی منحصر به فردی که امکان "سوپر زوم" را برای کاربر فراهم آورده و حتی نابینایان می توانند با آن ببینند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تزریق نخستین خون مصنوعی به انسان

در یک کارآزمایی پبشرفته، محققان اسکاتلندی قصد دارند برای نخستین بار خون مصنوعی ساخت بشر را بر روی انسان آزمایش کنند.

تزریق نخستین خون مصنوعی به انسان

این پژوهش که قرار است در سال 2016 انجام شود می تواند راه را برای ساخت خون در مقیاس صنعتی هموار سازد؛ پیشرفتی که می تواند جایگزین خون اهدایی شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فوتبالیست قدیمی قاتل پسرش را بخشید

محل اجرای حکم قصاص «ب- ق» به اتهام قتل «ع -ح» روز گذشته در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نور آماده شده بود و نیروهای انتظامی در محل مستقر شده بودند.

اجتماعی

دقایقی قبل از طلوع آفتاب طناب دار را به گردن متهم آویختند و مردم همچنان از اولیای دم خواستار عفو متهم بودند در لحظه آخر پدر و مادر مقتول در اقدامی غافلگیر کننده طناب دار را از گردن متهم به قتل پسرشان برداشتند و اعلام گذشت کردند.

یک درگیری در سال 86 اتفاق افتاد که منجر به قتل «عبدالله حسین‌زاده» توسط فردی به نام «ب- ق» شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نجات نوزاد11ماهه از توهمات شيطاني پدر

روز گذشته مأموران انتظامي كلانتري مركز شهرستان خنداب در اجراي حكمي قضايي براي جلب فردي اهل و ساكن يكي از روستاهاي شهرستان به نشاني منزل مسکوني‌اش مراجعه كردند.

سرهنگ "جعفر شمس بيرانوند"، فرمانده انتظامي شهرستان خنداب در اين‌باره گفت: با تحقيقات صورت گرفته، متهم در يكي از محلات روستا شناسايي و دستگير شد وليكن خبري از نوزاد 11 ماهه وي نبود.

اجتماعی

فرمانده انتظامي شهرستان خنداب با اشاره به بسيج تيم‌هاي گشتي براي يافتن نوزاد تصريح كرد: با توجه به اهميت موضوع چندين تيم گشتي براي يافتن موضوع به محل اعزام شدند و بعد از ساعاتي نوزاد گريان در داخل يك كاپشن مشكي در نزديكي مسير يك رودخانه پيدا و تحويل مادرش شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


غرق شدن ۳ دختر ۹ ساله در رودخانه

ساعت 20:05 شب گذشته 5 دختر 9 ساله در رودخانه گنگان روستای ده‌مدی جاسک دچار حادثه شدند.

اجتماعی

متأسفانه 3 نفر از این افراد بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آتش زدن دختر مورد علاقه در چاه

مرد افغان که پس از قتل مادر و پسر ایرانی و آتش زدن آنها در چاه، برای انتقام دختر مورد علاقه اش را به همین شیوه به قتل رسانده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد و به ارتکاب سه جنایت اعتراف کرد.

متهم در خصوص انگیزه جنایت به کارآگاهان گفت :تعداد 1600 عدد سکه تمام بهار آزادی برای رخساره خریداری و وی نیز در قبال سکه ها چندین فقره چک تحویل داده بود ، اما تمامی چک ها در زمان سررسید برگشت خورده بودند . زمانی که برای سرکشی املاک به نمک آبرود رفته بودیم ، درباره پول سکه ها با یکدیگر صحبت کردیم و رخساره بیان کرد که تمامی پول های خود را از کشور خارج کرده و در حال حاضر پولی در اختیار ندارد و مدعی شد که هر زمان به مقصد ( کشور آمریکا ) برسد ، پول سکه ها را برایم ارسال خواهد کرد . من نیز که به صحبت های او دیگر اعتمادی نداشتم ، نقشه قتل وی و پسرش را کشیده تا پس از قتل آنها ، اموالشان را تصرف کنم .

اعتراف مرد افغان به قتل هولناک 3 زن و مرد+تصاویر

متهم در خصوص نحوه جنایت نیز به کارآگاهان گفت : در مسیر بازگشت از نمک آبرود به سمت تهران بود که با طرح و نقشه قبلی و با استفاده از آبمیوه مسموم ، هر دو نفرشان را بیهوش کرده و آنها را به داخل باغ خود در روستای "خوش نام"  از توابع شهرستان ملارد منتقل و در حالیکه در حال بهوش آمدن بودند به داخل چاه داخل باغ انداخته و با ریختن بنزین ، هر دو نفر آنها را آتش زده و به قتل رساندم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قتل عام شیرها به دلیل کمبود جا

مسئولان باغ وحش کپنهاکِ دانمارک به بهانه فراهم کردن فضای بیشتر برای شیرهای تازه متولد شده در اقدامی بی‌رحمانه چهار قلاده شیر سالم این باغ وحش را کشتند.

اجتماعی

این چهار شیر جزو گوشتخوارانی بودند که ماه گذشته از بقایای زرافه‌ای که در همین باغ وحش کشته شد، تغذیه کردند. اکنون این چهار شیر قربانی تغییر نسل‌ها در این باغ وحش شدند. این چهار قلاده شیر کشته شده یک شیر نر 16 ساله، یک ماده شیر 16 ساله و دو ماده شیر جوانتر بودند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شهادت مامور ناجا حین عملیات خنثی‌سازی

سردار «علی دولتی» فرمانده انتظامی استان ایلام، اظهار کرد:‌ یکی از پرسنل جان بر کف نیروی انتظامی استان ایلام در هنگام خنثی‌سازی مواد منفجره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اجتماعی

وی با بیان اینکه این انفجار در منطقه صالح‌آباد از توابع شهرستان مرزی مهران در جنوب استان ایلام روی داده است، به خانواده این شهید تبریک و تسلیت گفت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سربریده کودک در خانه مرد آدمخوار

سر این کودک سه ساله در محل سکونت «محمد عارف»، مرد آدمخوار 35 ساله کشف شد. این مرد سال گذشته پس از گذراندن دو سال حبس به اتهام آدمخواری از زندان آزاد شد.

سربریده کودک در خانه مرد آدمخوار+عکس

پلیس محلی پاکستان همچنین اعلام کرد که این مرد به همراه برادرش که متواری است بیش از 100 جسد را از قبرستانی بیرون آورده و آنها را خورده‌اند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تمام افراد فاقد بیمه، بیمه رایگان می‌شوند

سید مهدی میرشاه‌ولد سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت با اشاره به ثبت‌نام اولیه افراد فاقد بیمه اظهارداشت: این افراد می‌توانند در نخستین روز اردیبهشت‌ماه با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به ثبت‌نام کنند.

اجتماعی

وی تصریح کرد: بعد از ثبت‌نام افراد ، سازمان بیمه سلامت استعلامی را از بانک اطلاعات بیمه‌ای خواهد گرفت و چنانچه فرد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای باشد مراحل بعدی برای پوشش بیمه‌ای انجام خواهد شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس