رئیس شورای شهر تهران گفت: خدا را شاکریم که مقام معظم رهبری با عنایت به خداوند مجدداً سلامتی خود را به دست آوردند و این در حالی است که نه تنها ایران اسلامی بلکه دنیای اسلام و سایر کشورها در انتظار سلامتی و بازگشت ایشان بودند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهدی چمران در آغاز نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ترخیص شدن مقام معظم رهبری از بیمارستان اظهار داشت: خدا را شاکریم که مقام معظم رهبری مجدداً سلامتی خود را به دست آوردند و این در حالی است که روزهای گذشته نه تنها ایران اسلامی بلکه دنیای اسلام و سایر کشورها در انتظار سلامتی و بازگشت ایشان بودند.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی‌های اخیر تیم کشتی فرنگی و همچنین تیم والیبال در مسابقات جهانی اظهار داشت: تیم کشتی فرنگی برای نخستین بار در جهان به مقام نخست دست پیدا کرد که کار بزرگی بود و انتظار داریم سایر ورزش‌های دیگر نیز برنامه‌های مدون و صحیحی را برای کسب مقام انجام دهند.

وی با اشاره به پیروزی تیم والیبال در مسابقات جهانی و قرار گرفتن در شش تیم برتر جهان گفت: این موفقیت و سربلندی را نیز به همه مردم تبریک می‌گویم و امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به سالروز درگذشت سید محمدحسین بهجت معروف به (شهریار) گفت: 27 شهریور سالروز درگذشت این شاعر بزرگ و با دانش است، شاعری که هیچ کس نمی‌تواند آن را فراموش کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم زندگی و کارهای شهریار سرمشقی برای سایر هنرمندان باشد.

اعتراض شورا به اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری

علی صابری در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به تیتر یکی از خبرگزاری‌ها درباره اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری، گفت: این خبرگزاری به نقل از ایشان خبری درباره ابطال مصوبات شورای شهر در این دیوان نقل کرده بود. که استفاده از این نوع ادبیات توسط رئیس دستگاهی که میانجی بین مردم و مردم، مردم و دولت و دولت و دولت است، شایسته نیست.

وی ادامه داد: به همین جهت از هیأت رئیسه شورا خواهشمندم با دعوت ایشان به شورا خواستار ارائه توضیحاتی در باره این اظهارات شوند.

در جلسه علنی امروز شورا پس از گزارش سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعضای شورای شهر اظهار نظرهایی درباره فعالیت‌های این بنیاد پرداختند.

راستگو: در هفته دفاع مقدس باید بر روحیه کار جهادی تاکید کنیم

در این راستا الهه راستگو گفت: آنچه مهم است به استمرار در‌آمد روحیه جهادی در تمام روزهای سال است.

هفته دفاع مقدس باید یادگار رشادت‌های 8 سال دفاع مقدس باشد در این هفته باید بر روحیه کار جهادی تاکید کنیم.

وی افزود: امروز صحنه‌های جنگ ما تغییر میدان داده‌اند واقتصاد فرهنگ میدان حملات به ایران اسلامی شده که تنها راهکار مقابل با آن زنده نگه داشتن روحیه جهادی است.

احمد حکیم‌پور گفت: برای جمع‌آوری خاطرات جانبارزان رزمندگان آزادگان و خانوداه‌های شهدا کارهای زیادی شده اما لازم است کارهای ویژه‌تری انجام شود تا تمامی اطلاعات مربوط به این عزیزان جمع‌آوری شده تا این فرهنگ بنای بیشتر یابد.

اسماعیل دوستی گفت: پیشنهاد می‌کنم جلسه سه شنبه آینده شورا برگزار نشود به جای آن اعضای شورا همزمان با اول مهر در مراسم بازگشایی مدارس حضور یابند.

دبیر: باید در در شبکه‌های مجازی حضور به ترویج دفاع مقدس بپردازیم

علیرضا دبیر نیز گفت: باید ببینم نسل جوان در شبکه‌های مجازی چه می‌خواهند چرا ما از این شبکه‌ها فرار می‌کنیم به جای فرار باید در آنها حضور پررنگ داشته باشیم و از این طریق به ترویج دفاع مقدس بپردازیم.

وی افزود: شهدا از کسانی هستند که خدا به آنها نعمت داده است در محله 13 آبان می‌خواستیم وزرشگاهی را به نام شهید بزرگواری نامگذاری کنیم در بین شهدا شهیدی بود که نفر اول کنکور بود و عارف و سید بود و  از 12 سالگی نماز شب را ترک نکر ده بود با این حال دانشگاه را رها کرده و به جبهه‌ها رفته بود.

دبیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد:ما از این شهدای گمنام زیاد داریم بنابر این در کمیته نامگذاری باید دقت کنیم جایی را به نام شهید نامگداری نکنیم  که مردم آنرا نشناسند.

محمد مهدی تندگویان گفت:  کار خوبی که توسط آموزش و پرورش صورت گرفته این بود که زندگی نامه برخی از شهدا در کتب درسی مدارس جا گرفت اما قصوری در این زمینه صصورت گرفت وزندگی‌نامه برخی شهدا از جمله شهید تندگویان از این کتاب حذف شد.

تندگویان: با حذف داستان زندگی شهدا در کتب درسی به آنها توهین نکنیم

فزند شهید تندگویان تصریح کرد: وقتی زندگی نامه یک شهید در کتاب‌ها ثبت می‌شود چرا آن را حدف می‌کنند این توهین به شهداست و لازم است زندگی نامه آنان دوباره به کتاب‌های درس بازگردانده شود زیرا بهترین جایگاه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس مدارس وبین دانش‌آْموزان است.

حبیب کاشانی با ا شاره به ضرورت انتقال خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس از خانواده شهدا و ایثارگران نسل جدید گفت: از 2 هزار نشریه‌ای که به صورت روزانه منتشر می‌شوند بیش از 16 صفحه به دفاع مقدس اخصاص نمی‌یابد این در حالی است که باید فرهنگ جهاد و دفاع مقدس را در بین جوانان و نوجوانان ترویج دهیم.

احمد مسجد جامعی گفت: بندی دربرنامه 4 توسعه کشور ‌وجود داشت که بر مبنای آن پیش‌نویس سند تنظیم و به شورای فرهنگ عمومی تصویب شد که بر مبنای آن قرار بود نیم درصد  از اعتبارات عمرانی دستگاه‌ها به مسئله دفاع مقدس تخصیص یابد.

وی ادامه داد: در شهر تهران جای کار زیادی در خصوص دفاع مقدس است مثلا نقطه‌ای از شهر موشک خورده و 9 بچه در آن آسیب دیدند اما هیچ نشانه‌آی از آن اتفاق در آن نقطه نیست از این قبلی فضاها به صورت پراکنده در تهران فراوان است که می‌توان در هفته دفاع مقدس به آن پرداخت.

مجتبی شاکری گفت: ادبیات داستانی دفاع مقدس کتاب‌هایی خوبی نوشته شده که تیراژ بسیار از آنها اندک بود ه و متولی تجدید چاپ نداشتند که اگر کسی عهده‌دار این کار شود این کتاب‌های خوب هیچگاه دیده نمی‌شودند پیشنهاد می‌کنم در ادامه روندی‌که وزارت ارشا د شروع کرده در صورتی که تجدید چاپ این کتاب‌هانیست فایل آنها در فضای مجازی قرار بگیرد که علاقمندن بتوانند آنها را دنلود کنند.

وی افزود شورای شهر در برنامه 5 ساله دوم شهردای در فضاهای مشتریک با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارد که بر مبنای آن می‌توانیم کارگروه‌ مشترکی تشکیل دهیم در این برنامه عبارت «ترویح فرهنگ دفاع مقدس»‌بیش از 30 بار ذکر شده است بنابر این بنباید می‌تواند با استفاده از شورا و شهرداری کارهایی با تداو م انجام دهد.

پیشنهاد شاکری برای ساخت سامانه‌ای برای شهدای گمنان

شاکری تصریح کرد: ما هنوز سامانه‌ای نداریم که کد شهید روی پلاک را وارد کنیم و به ما درباره شهید اطلاعات بدهد اگر قبور شهدا کدی داشته باشند که با وارد کردن آن در تلفن‌های همراه درباره شهید اطلاعات بدهند هیچ شهیدی گمنام نمی‌ماند.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند مدیریت این کار را برعهده بگیرد و بودجه آن نیز موجود است تا قبور شهدا کوچه‌ها و خیابان‌های ما هویت بیابد.

خاطره جدیدی از گرفتن یقه‌اش توسط مادرش

عباس جدیدی گفت: در سال 66 و در اوج نبردهای دفاع مقدس مادر من یقه من را گرفت که چرا ما در خانواده خود یک شهید نداریم برای همین من یکسال و نیم زودتر برای حضور در جبهة‌ها و انجام خدمت سربازی داوطلب شدم.

وی افزود:‌در همین سال به جبهه‌های غرب اعزام شدم و شاهد رشادت‌های مردم آن خطه در برابر دشمن بودم با این حال معتقدم فداکاری‌های استان‌ها غربی در دفاع مقدس تا حدی مغفول مانده و لازم است بیشتر به آنها پرداخته شود.

رحمت‌اله حافظی گفت: همه اقشار جامعه دفاع مقدس را با گوشت و پوست خود لمس کردند اما عده‌آی در شهر هستند که هیچ آشنای از دفاع مقدس ندارند بنابر این نباید تنها به پوستر و ظاهر توجه کنیم و لازم است این افراد را با مسئله دفاع مقدس آشنا کنیم و به دنبال تعیق روحیه کار و فرهنگ جهادی باشیم.

علی صابری نیز گفت: در کتاب‌های آموزش زبان فرانسه عبارت مقبره شهدای گمنام ذکر شده مایلم بدانیم آیا در کتاب‌های یادگیری زبان فارسی و برای مثال معرفی شهر تهران مقبره شهدای گمنام ذکر شده است.

بررسی الزام شهرداری برای ارائه «لایحه عفاف و حجاب» در شورای شهر

در جلسه امروز شورای شهر  اعضای شورای مرکزی شهرهای قطر و سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور دارند.

بر اساس این گزارش،  ممنوعیت استفاده از نمک در برف روبی در شهر تهران و همچنین طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع عفاف و حجاب بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین بررسی لایحه طراحی و احداث بوستان ایرانیان مورد بررسی قرار گیرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس