به گزارش مشرق، امروز یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر با نیم ساعت تاخیر آغاز شد که این مسئله تذکر عباس شیبانی، یکی از اعضای شورای شهر را در پی داشت.

تقدیر دنیامالی از پیروزی غرورآفرین تیم کشتی آزاد

احمد دنیامالی در جریان یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به کسب مقام نخست و پیروزی‌های غرورآفرین تیم کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی در کشور آمریکا گفت: این پیروزی را به همه دوستان ورزشی و ورزشکار در شورا (جدیدی، دبیر، ساعی و رضازاده) تبریک می‌گویم.

وی تصریح کرد: این پیروزی را به تمامی دست‌اندرکاران و مسئولان تیم کشتی و به خصوص رسول خادم تبریک گفته و کسب مقام نخست در این مسابقات باعث افتخار، غرور و سربلندی کشور شده است.

وی گفت: قهرمانی در مسابقات جام جهانی و در مقابل کشور میزبان، بسیار غرورآفرین است و تیم کشتی آزاد ایران توانست برای ششمین بار بر سکوی قهرمانی بایستد.

تقدیر عضو شورای شهر از شهردار تهران به دلیل تغییرات در شهرداری

اسماعیل دوستی در جریان یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در شهرداری تهران و جابه‌جایی تعدادی از معاونین در این مجموعه اظهار داشت: باید از زحمات آقایان حسینی، هاشمی، صلاحی و مرادی قدردانی کنیم، ضمن اینکه برای آقایان جاوید، پشمچی‌زاده و گودرزی آرزوی موفقیت داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام اخیر شهرداری تهران و تغییر تعدادی از معاونین گفت:‌ این رویکرد خوبی است که شهردار تهران از مجموعه شهرداری تهران در تغییرات و جابه‌جایی‌ها استفاده کرده است.

دوستی ضمن اشاره مجدد به تصرف بخشی از پارک شقایق در شمال خیابان سروشرقی در منطقه دو گفت: بنده نیز با اظهارات حقانی موافقم و امیدوارم تدابیر لازم جهت رفع مشکلات این مجموعه در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه بخشی از پارک شقایق با ورق‌های گالوانیزه جدا شده است و اینگونه کارها مردم را نسبت به ما بدبین می‌کند و باید تدبیری اندیشیده شود.

محمد حقانی در جریان یکصد و چهل و چهارمین شورای شهر تهران با اشاره به بازدید اخیر خود از رود دره در مجاورت اوین درکه در منطقه 2 اظهار داشت: تعدادی از ساکنان این منطقه شکایاتی را در خصوص مشکلات به وجود آمده در منطقه 2 داشتند که بنا به بررسی شکایات بنده در این من حاضر شدم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری منطقه 2 کار قابل تقدیری را در این منطقه آغاز کرده است چرا که اقدام به خرید واحدهای مسکونی در این منطقه نموده است به طوری که این جاها بدون سند و مجوز در سال‌های گذشته (40-30) سال پیش ساخته شده است.

حقانی اظهار امیدواری کرد شهرداری تهران در خرید زمین‌ها و واحدهای مسکونی حمایتی را از ساکنان منطقه داشته باشد و در قبال این زمین‌ها، واحدهایی را در اختیار این خانواده‌ها قرار دهد.

ساخت‌و سازهای غیرمجاز شهرداری در پارک شقایق

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان گفت: اگر چه اقدام شهرداری در تخریب این واحدها در کنار رود دره قابل تقدیر است اما شهرداری منطقه خودش در همین  منطقه اقدام به ساخت و ساز نموده است.

حقانی با بیان اینکه بخشی از پارک شقایق به تصرف شهرداری درآمده است گفت: در حال حاضر در این بخش از فضای سبز شاهد ساخت و ساز از سوی شهرداری هستیم.

احمد مسجد جامعی در جریان یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن اشاره به کسب مقام نخست تیم کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی آمریکا اظهار داشت: این پیروزی را به همه دست‌اندرکاران و به ویژه رسول خادم تبریک می‌گویم.

خرید خانه ثقفی‌ها در محله عودلاجان

وی با اشاره به خانه ثقفی‌ها در محله عودلاجان گفت: این یک خانه معمولی است که از خاندان‌های قدیمی تهران به جای مانده است و افتخارات زیادی در خاندان سقفی‌ها بوده است.

مسجد جامعی گفت: از این خاندان در حال حاضر یک خانه در پامنار باقی مانده است و هنوز تملک نشده است و شهرداری منطقه می‌تواند با اعتبارات منطقه‌ای آن را تملک کند.

مسجد جامعی گفت: با توجه به سابقه این خانه در محل پامنار، می‌توان فضایی فرهنگی، هنری در این مجموعه را فراهم کرد.

محسن سرخو در جریان یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات زشت، نسنجیده و موضع‌گیری شتابزده رژیم حاکم بر عربستان و سایر شیخ‌نشینان اظهار داشت: این اقدامات از طریق مردم کشورها رصد خواهد شد و اینگونه اقدامات فضایی را برای تغییرات در کشورها رقم خواهد زد.

وی گفت: امیدواریم روزی شاهد کوتاه شدن دستان رژیم عربستان سعودی و شاهزاده‌های عیاشش از امکان مقدسه مسلمین باشیم.

شهرداری بر سر علاء الدین تذکر گرفت/ طبقات اضافی باید قلع و قمع شود

سرخو در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران موظف شده بود که طبقات اضافی و خلاف پاساژ علاءالدین را تخریب کند، گفت: موضوع پاساژ علاءالدین از مدتها قبل توسط تعدادی از اعضای شورا و کمیسیون ماده 100 پیگیری شده بود که درنهایت قرار بود طبقه‌ای که به خلاف ساخته شده بود، قلع و قمع شود که متأسفانه در پی گزارشات به دست رسیده، تنها تغییرات داخلی در طبقات خلاف به پاساژ علاءالدین صورت گرفته است.

وی گفت: این تغییرات داخلی مورد موافقت اعضای شورای شهر نیست و باید طبقات اضافی در این پاساژ قلع و قمع شوند.

سرخو در ادامه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در معاونت‌های مختلف شهرداری تهران گفت: حدود یک سال قبل، شورای شهر مصوبه‌ای را در خصوص آیین‌نامه انتصابات در شهرداری تهران مطرح کرد و انتظار می‌رفت که این آیین‌نامه اجرایی شود.

وی اظهار امیدواری کرد: تمامی انتصابات در شهرداری تهران طبق چارچوب آیین‌نامه انتصابات صورت گیرد.

سرخو همچنین از اقدام اخیر وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه و عکس‌العمل‌های آنها در خصوص اقدامات ناهنجار رژیم سعودی و تعلیق سفر عمره به کشور عربستان تقدیر کرد.

اگر نمی‌توانید سر وقت در جلسات حاضر شوید، استعفا دهید

عباس شیبانی در جریان یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران خطاب به اعضای شورا تذکر داد که جلسه امروز نیم ساعت دیرتر از جلسات گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر موظفند سر وقت در جلسات شورا حضور پیدا کنند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و چنانچه نمی‌توانند به طور منظم در جلسات حضور پیدا کنند، بهتر است استعفا بدهند.

لوله آب بی صاحب برای مترو دردسر ساز شد

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص حادثه ریزش متروی میدان قیام گفت: بخشی از این حادثه به علت نشت آب بود، اما جالب است که لوله آبی که موجب این حادثه شده، صاحب ندارد.

اقبال شاکری صبح امروز در جلسه شوراس شهر افزود: نمی‌دانیم این لوله برای اداره آب است یا خیر؟

وی ادامه داد:  اداره آب اعلام کرد که در شبکه لوله‌کشی مادرشان چنین لوله‌ای وجود ندارد و مسوولیتی نیز در این خصوص قبول نکرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص لوله گاز در این منطقه گفت: لوله گازی نیز در این منطقه وجود دارد اما باز هم کسی مسئولیتش را قبول نکرده و این ضرورت مدیریت یکپارچه را بار دیگر به یادمان می‌آورد.

شهرداری بر سر زباله‌ها تذکر گرفت

شاکری در ادامه  خطاب به مجتبی عبداللهی  معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در مورد شرکت‌های تحت نظارت‌تان برای جمع‌آوری پسماندهای شهری دقت کنید، چراکه بعضا در وقت اعلامی زباله‌ها را جمع‌آوری نکرده و سطل‌های زباله و مخازن را جابه‌جا می‌کنند.

کم کاری شهرداری در ایمن سازی گودبرداری سینما« ارم»

عباس جدیدی در جلسه امروز شورای شهر با بیان مطلب فوق افزود:  چراکه ما معتقدیم نظام مهندسی باید به این موضوع ورود می‌کرد اما ابزار و اهرم بازدارنده در اختیار شهرداری مناطق است.

وی تاکید کرد: شهرداری منطقه در این خصوص کوتاهی کرده است.

بررسی اعتراض فرمانداری به بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اولین ایراد فرمانداری درخصوص درج بودجه سازمان ها و شرکت ها در دو بخش جداگانه تاکید کرد: بودجه سازمان ها و شرکت ها در دو بخش کمک هزینه و درآمدشان تفکیک شده است. کمک هزینه ای که شهرداری تهران به سازمان یا شرکت پرداخت می کند هم در بودجه عمومی و هم در بودجه سازمان ها و شرکت ها محاسبه می شود.

وی افزود: ما در پاسخ به اعتراض فرمانداری برای اولین بار به منظور شفاف سازی بودجه سازمان ها و شرکت ها را تنها در بودجه عمومی و در بخش کمک ها درج کردیم.

علیرضا دبیر با اشاره به بودجه 160 میلیارد تومانی سازمان فرهنگی و هنری بیان کرد: حدود 130 میلیارد تومان از این بودجه کمک هزینه شهرداری و حدود 15 تا 20 میلیارد تومان درآمد این سازمان است که تنها درآمد آن در بودجه سازمان ها و شرکت ها درج شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: بودجه شرکت شهروند حدود 1000 میلیارد تومان است که در سال های قبل شورا تصمیمی بر واگذاری شهروند به بخش خصوصی گرفته بود اما شورای فعلی در ماندن شرکت شهروند در مجموعه شهرداری رای داد و بر این اساس بودجه این شرکت هم امسال محاسبه شده است.

دبیر همچنین در مورد دیگر ایراد گرفته شده به بودجه شرکت بهره برداری مترو مبنی بر ضرورت درج یکپارچه بودجه در داخل بودجه شهرداری تهران توضیح داد: براساس قانون یک سوم بودجه جاری مترو باید توسط دولت پرداخت شود اما از آنجایی که سال گذشته دولت برای کل کشور تنها بودجه 75 میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است امسال علی رغم سهم 220 میلیارد تومانی دولت ما سهم دولت را به عنوان مطالبات شهرداری از دولت در بودجه ذکر کرده ایم همانطور که در سال های گذشته هم این سهم را محاسبه می کردیم.

دبیر افزود: در تبصره های بودجه به شهرداری اجازه دادیم اگر دولت سهمش را به موقع پرداخت نکند شهرداری یک دوازدهم آن را برای ادامه کار مترو از بودجه خودش پرداخت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص آخرین ایراد گرفته شده توسط فرمانداری خاطرنشان کرد: فرمانداری تهران به این موضوع که چرا تنها سازمان ها سودشان را به حساب شهرداری واریز می کنند و شرکت ها در بودجه مکلف به واریز سودشان به حساب شهرداری نشده اند اعتراض کرده است اما از آنجایی که سازمان ها معاف از مالیات هستند اما شرکت ها سودده نیستند این تبصره در تبصره های بودجه درج شده است.

دبیر یادآور شد: شرکت های شهرداری تهران به دنبال سودآوری نیستند و تنها دو شرکت شهروند و همشهری به عنوان شرکت های سودده موظف شدند 80 درصد سودشان را به حساب شهرداری تهران واریز کنند.

احمد دنیامالی با اشاره به اینکه ایرادات فرمانداری به موضوعاتی اساسی اظهار داشت: بودجه شهرداری تهران در اقتصاد ملی تاثیرگذار است. پاسخ تهیه شده توسط کمیسیون برنامه و بودجه پاسخ خوبی است اما برای سال آینده باید ترتیبی اتخاذ شود که متهم به عدم ارائه خدمات متناسب با این بودجه بزرگ نشویم.

دوستی با اشاره به اینکه پاسخ های آماده شده صحیح اما غیرشفاف است تاکید کرد: در متن این جوابیه تردیدهایی وجود دارد بنابراین پیشنهاد می کنم از سال آینده بودجه عمومی شهرداری را با بودجه شرکت ها و سازمان ها تلفیق کنیم تا شفافیت بیشتری وجود داشته باشد.

حقانی در ادامه این جلسه بیان داشت: شرکت هایی مثل شهروند یا سازمان میادین نباید سودده باشند بلکه وظیفه آنها تنها تنظیم بازار و تعدیل قیمت ها است.

احدم دنیامالی نیز اظهار داشت: از نظر من شهروند با توجه به مساحت ساختمان ها و زمین هایی که در اختیار دارد نه تنها سودده نیست بلکه یک شرکت ضررده است.

رئیس کمیسیون عمران اضافه کرد: موضوع مورد بحث در اینجا مالیات بر درآمد است در حالی که سازمان ها و شرکت ها مالیات تکمیلی شان را پرداخت می کنند. به اعتقاد من شهرداری نباید در بازار دخالت داشته باشد و باید بازار را به مردم واگذار کند.

در ادامه اقدامیان درخصوص ایرادات مطرح شده توضیح داد: شرکت ها طبق قانون تجارت اداره می شوند من پیشنهاد می کنم موضوع شرکت ها در این جوابیه مطرح نشود چراکه اگر سود داشته باشند براساس قانون تجارت مالیاتشان را پرداخت می کنند.

علیرضا دبیر اظهار داشت: گاهی این شبهه پیش می آید که شاید دوستان در شهرداری به فرمانداری اعتراض کرده اند تا فرمانداری این موارد را به شورا برگردانند در حالی که شورا لطف زیادی به شرکت ها داشته و اجازه می دهد 20 درصد سودشان را برای توسعه به حساب شهرداری واریز نکنند.

وی اضافه کرد: در حالی که من مخالف این امر هستم و معتقدم شهرداری به جای تکیه بر درآمدهای ناپایدار باید از سود سلامت پایدار استفاده کند.

تقی پور نیز در تایید سخنان دبیر گفت: شرکت های زیرمجموعه شهرداری شخصیت های حقوقی مستقلی هستند که صاحب صددرصد سهم آنها شهرداری است بنابراین اشکالی ندارد ما برای مجامع این شرکت ها تعیین تکلیف کنیم که حداقل 80 درصد سودشان را به حساب شهرداری بریزند و اگر به 20 درصد باقی مانده نیز برای توسعه نیاز ندارند آن را نیز به شهرداری برگردانند.

اقبال شاکری به عنوان آخرین تذکر اظهار داشت: ما از سال گذشته بودجه ریزی عملیاتی را برای شهرداری تهران اجرا کرده ایم و نمی توانیم ارزیابی نداشته باشیم در سال بعد همه سازمان ها و شرکت ها باید مورد ارزیابی قرار بگیرند.

در پایان پس از اصلاحات پیشنهاد شده پاسخ اعتراض فرمانداری با اکثریت آرا به تصویب رسید.

یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز آغاز شد که در این جلسه سه نفر از اعضا (شجاع پوریان، مختاباد و حافظی) غایب بودند.

در این جلسه ابتدا اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه «بودجه 194 سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران‌» مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کمیسیون برنامه و بودجه پاسخ خود را در این زمینه ارائه کرد.

لایحه تمدید مدت اجرای مصوبه انتقال بخشی از صنوف به خاورشهر

بررسی لایحه «تمدید فرصت اجرای مصوبه انتقال بخشی از صنوف و مشاغل مزاحم و آلاینده شهر تهران به خاورشهر مصوب 87/5/15 - ابلاغی 160/1117/8828 به تاریخ 87/5/26» دستور بعدی جلسه امروز شورای شهر تهران بود. بر این اساس اعضای شورای شهر مدت اجرای این مصوبه را سه سال دیگر تمدید کردند.

بررسی طرح « الزام شهرداری تهران به بارگذاری و تعیین کاربری، تراکم و سایر اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداری بر اساس طرح تفصیلی قبل از واگذاری و فروش به غیر و تهاتر» دستور بعدی جلسه امروز شورای شهر تهران بود که با پیشنهاد دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا بررسی این طرح به یک هفته دیگر به تعویق افتاد.

بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه مجوز از اعطای تسهیلات به جان‌باختگان و معلولان آتش‌نشان و کادر امداد و نجات در حین عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران موضوع دیگری بود که در دستور کار اعضا قرار گرفت که در نهایت نیز این لایحه با 19 ماده به تصویب رسید.

در ادامه جلسه بررسی طرح نامگذاری و تغییر نام چند معبر و خیابان در دستور کار اعضا قرار گرفت.

محمد سالاری در جریان یکصد و چهل و  چهارمین شورای شهر تهران با بیان این که متاسفانه شورای شهر وارد فاز انفعالی شده است اظهار داشت: بنده به عنوان عضو شورای شهر در تحقق اختیارات به شهرداری  تهران نمره 20 می‌دهم و به خودم نمره 10 می‌دهم .

وی تصریح کرد: در یک ماهه گذشته شهرداری تهران در پی فرمایشات مقام معظم رهبری پیگیری‌های لازم را برای تحقق این فرمایشات و افتتاح پارک جنگلی یاس در منطقه شرق تهران نمود که این سوال مطرح می‌شود که جایگاه شورای شهر در این زمینه چه بود و چه کمکی را در این بخش نموده است .

از طریق رسانه‌ها در جریان کارهای شهرداری قرار می‌گیریم

وی با بیان اینکه ما بسیاری از اتفاقات در شهرداری را از طریق رسانه‌ها متوجه می‌شویم گفت: بنده به خاطر تحقق اختیارات شهرداری از این مجموعه تقدیر و تشکر می‌کنم.

شهرداری مصوبات را اجرا نمی‌کند

سالاری ادامه داد: بسیاری از مصوبات ما اجرا نمی‌شود و تک تک اعضا نیز در جریان این موضوع قرار داردند و این در حالی است که شاهد بی‌انگیزگی در کمیسیون‌های 6 گانه شورا شده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به ساخت و ساز در باغات کن گفت: در این زمینه شورای عالی شهرسازی و شورای شهر مصوبه‌ای را در ارتباط با حفظ باغات کن که به عنوان میراث طبیعی تهران محسوب می‌شوند داشته است اما جهت اجرا نیاز به آیین‌نامه‌های اجرایی واقع‌بینانه تر داریم.

راه اندازی کمپ‌های معتادین در باغات کن

رئیس کمیسون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد:‌ در حال حاضر شاهد ساخت کمپ‌های معتادین در باغات کن هستیم و این در حالی است که با بودجه فعلی شهرداری امکان تملک باغات کن وجود ندارد .
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خاک بر سرت مشرق با این خبرت
  • یک نفر ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    آیا باید ما بسیاری از اتفاقات در شهرداری را از طریق رسانه‌ها متوجه شویم؟
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    جمیل بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس