یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که اعضای شورا با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش اعضای شورای شهر تهران، سخنانی را ایراد کردند.

 به گزارش مشرق، مهدی چمران در یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران به قانون جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: قانونی را اخیراً مجلس شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسانده است که دارای 8 بند است که یکی از این بندها به کاهش اعضای شورای شهر اشاره دارد.

چمران: شورای شهر موافق کاهش اعضای شورا نیست

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای شورای شهر با این قانون از 31 عضو به 21 عضو کاهش پیدا می‌کند، گفت: اعضای شورای شهر با کاهش تعداد اعضاء موافق نیستند و مگر جمعیت شهر تهران کم شده است که تعداد اعضای شورای شهر نیز کم‌تر شود؟ و یا مگر مسئولیت ما نسبت به گذشته کم‌تر شده است؟

چمران: شورای شهر موافق کاهش اعضای شورا نیست/ حافظی: کاهش اعضای شورای شهر نقض حقوق ملت است/ انصاری: اعضای شورای شهر باید 70 تا 100 نفر باشند

چمران ادامه داد: درحال حاضر 8 بند این قانون مجلس را برای اعضای شورای شهر ارسال کرده‌ایم و پیشنهادهای لازم را نیز فرستاده‌ایم، بنابراین باید نظرات را یکی کنیم و به یک نتیجه اصلی برسیم.

در ادامه این جلسه احمد دنیامالی در نطق پیش از دستور خود با پخش کلیپی به مسائل مربوط به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و شهرنشینی پرداخت.

احمد حکیمی‌پور در تذکرات پیش از دستور یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: در قانون اساسی شوراها به عنوان ارکان نظام تعریف شده‌اند اما این رکن بی‌دفاع است و هنگامیکه در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود معلوم نیست چه کسی باید از آن دفاع کند و این وضعیت زیبنده قانونگذاری نیست.

حکیمی‌پور: قانون شوراها ۸ بار اصلاح شده است

وی ادامه داد: تاکنون بعد از انقلاب اسلامی، قانون شوراها 8 بار عوض شده است که این اقدام ثبات را زیر سئوال می‌برد. قلم اصلاحات اخیر خشک نشده بود که روز گذشته باز قانون شوراها دچار تغییر شد.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه مجلس تصمیمات جدی‌تر و اولویت‌دار تر از موضوع شوراها نیز دارد، اظهارداشت: حداقل برای این مصوبه از شورای شهر نظر مشورتی می‌گرفتند؛ در حال حاضر نیز شوراها در ماه 3 جلسه دارند و به بخش عمده‌ای از کارهای خود نمی‌رسند.

تجمع کنندگان انحلال خانه شهریاران جوان از نیروهای شهرداری هستند

وی درباره انحلال خانه شهریاران جوان و تجمع عده‌ای در مقابل شورای شهر در خصوص این مصوبه اظهارداشت: عده‌ای از مدیران شهرداری بسیجی تشکیل داده‌اند و در مقابل شورای شهر برای انحلال خانه شهریاران جوان تجمع می‌کنند که این کار زیبنده نیست و عمده این افراد نیز از نیروهای شهرداری هستند که باید در محل کار خود خدمت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جو سازی کردن درست نیست و در این رابطه شهرداری برخورد جدی کند.

راستگو: قول احداث بوستان ویژه نابینایان از سوی شهرداری عملی نشد

الهه راستگو در تذکرات پیش از دستور یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: وعده‌ای را برای احداث بوستانی ویژه نابینایان داده شده بود که هنوز عملی نشده است و از شهرداری تهران تقاضا داریم این وعده خود را عملی کند.

وی ادامه داد: آقای هاشمی تشکری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قولی را مبنی بر حمل و نقل دانش‌آموزان استثنایی شهر تهران داده بود که متأسفانه عملی نشده است.

وی گفت: آقای مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرده است باید در این خصوص دستورات لازم داده شود چرا که ما نمی‌توانیم حقوق رانندگان را پرداخت کنیم.

چمران: شورای شهر موافق کاهش اعضای شورا نیست/ حافظی: کاهش اعضای شورای شهر نقض حقوق ملت است/ انصاری: اعضای شورای شهر باید 70 تا 100 نفر باشند

حافظی: کاهش اعضای شورای شهر نقض حقوق ملت است

رحمت‌الله حافظی در تذکرات پیش از دستور یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و کاهش اعضای شورای شهر تهران از 31 به 21 نفر اظهارداشت: عدالت فقط در ابعاد اقتصادی و اجتماعی نیست بلکه باید در ابعاد سیاسی و انتخابات نیز عدالت دیده شود.

وی ادامه داد: درخواست ما از شورای نگهبان این است که براساس عدالت، قانون اساسی و تجربیات جهانی نسبت به کاهش اعضای شورای شهر ورود پیدا کند که این اقدام نقض حقوق ملت است.

حافظی یادآور شد: در شهرهای دیگر به ازای هر 10 هزار نفر یک نماینده وجود دارد ولی در شهر تهران که پایتخت نیز محسوب می‌شود و جمعیت آن به بیش از 10 میلیون نفر می‌رسد به ازای هر 350 هزار نفر یک نماینده در شورای شهر حضور دارد و کاهش تعداد این اعضا براساس عدالت نیست.

حقانی: مصوبه کاهش اعضای شوراها عجولانه و برگشت به عقب بود

محمد حقانی در جریان یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص کاهش نفرات اعضای شوراهای شهر خاطر نشان کرد: کار مجلس غیر کارشناسی، عجولانه و برگشت به عقب است و ما باید هر کاری را برای جلوگیری از اجرای این مصوبه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: 5 الی 6 سال قبل و در شورای سوم، طرح ساماندهی قنوات تهران مطرح شد که زیرمجموعه این طرح، طرح شبکه خام آب تهران مد نظر قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شرایط فعلی بایستی طرح تامین آب مقدم بر طرح اشاره شده باشد.

وی افزود: حدود 3 ماه قبل جلسه‌ای با حضور قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران برگزار شد که در ادامه قرار بر این شد که هماهنگی‌های با سازمان آب منطقه، شرکت آب و فاضلاب، شهرداری تهران و سازمان فضای سبز شهرداری تهران انجام شود و بعد از 15 روز گزارش در اختیار ما قرار بگیرد که پس از گذشت 3 ماه هنوز گزارشی به ما داده نشده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه خط 3 مترو خاطر نشان کرد: ضمن قدردانی از تمام مسئولان‌،از 11 ایستگاه این خط 4 ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است که البته این 4 ایستگاه نیز دارای نواقصی است که از جمله می‌توان به تهویه هوای آن اشاره کرد.



وی اظهار امیدواری کرد: شهرداری تهران هر چه زودتر سایر ایستگاه‌های خط 3 متروی تهران را کامل کند و این 4 ایستگاه مدنظر را نیز تکمیل‌تر کند.

حقانی همچنین به بحث سفید بالک‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران عنوان کرده  که این موضوع به آنها ربطی ندارد که بنده موافق این موضوع نیستم ضمن این که سفید بالک‌ها به دلیل کاهش بارندگی و سمپاشی بی‌رویه به شهر هجوم آورده‌اند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر شهرداری تهران برای سایر بیماری‌ها و آفات سمپاشی به موقع انجام دهد این حشرات از بین خواهد رفت.

حقانی همچنین به اقدام شهرداری تهران و استفاده از کاغذهای زرد رنگ برای از بین بردن سفید بالک‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز تاثیر آنچنانی نداشته است.

صابری: تشکیل گروه مشورتی از معلولان

علی صابری در یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در تذکرات پیش از دستور اظهارداشت: شهردار تهران، گروه مشورتی از معلولان انتخاب کردند تا شهری بدون مانع و در دسترس پذیر ایجاد شود.

وی گفت: شهر بدون مانع و در دسترس پذیر یک آرمان و پروسه است که احتیاج به این گروه مشورتی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با ایجاد این گروه مشورتی زمینه حرکت شهر در دسترس پذیر را فراهم کرده‌ایم و قطعاً این آرمان تحقق پیدا خواهد کرد.

در ادامه، ولی‌الله شجاع‌پوریان در تذکرات پیش از دستور درباره مصوبه اخیر شورای شهر مبنی بر کاهش اعضای شورای شهر، اظهارداشت: کمیته‌ای تشکیل شود و این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

شجاع‌پوریان گفت: باید در تهران، نماینده‌های مجلس 15 نفر و اعضای شورای شهر 80 نفر باشند که مشکلات را بهتر ببینند.

وی افزود: هیأت بازرسی در شورا تشکیل شده است که ماموریت آن اطلاع‌رسانی شود.

انصاری: اعضای شورای شهر باید 70 تا 100 نفر باشند

غلامرضا انصاری در یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر در تذکرات پیش از دستور درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش اعضای شورای شهر اظهار داشت: در قانون به مدیریت یکپارچه شهری تأکید شده است و دولت نیز وظایف خود را برون‌سپاری کرده است.

وی ادامه داد: با تعداد 31 عضو شورای شهر همچنان بعضی از کمیسیون‌ها سه عضو دارد و با توجه به وضعیت کلان‌شهر تهران اعضای شورای شهر باید بین 70 تا 100 نفر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: مبنی مجلس برای تصویب این طرح باید بر اساس عقل و عرف باشد.

شاکری: شورای نگهبان از تصویب کاهش اعضای شورای شهر جلوگیری کند

اقبال شاکری در یکصدونودو یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکرات پیش از دستور اظهار داشت: باید کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نامه‌ای را تهیه و برای تمامی مراجع ذی‌صلاح و همینطور برای بیت مقام معظم رهبری ارسال کند و قید شود که دارد این شهر به تعداد نفرات بیشتری نیاز دارد.

وی با انتقاد به شورای عالی استان‌ها بیان داشت: در حال حاضر شورای عالی استان‌ها کجاست و هر اتفاقی که می‌افتد این شورا عکس‌العمل خاصی را ارائه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها در خصوص شورای شهرها چه کار کردند و باید از رئیس شورای عالی استان‌ها دعوت شود با حضور در شورای شهر تهران گزارش عملکردی را ارائه کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: انتظار ما از شورای نگهبان این است که به اظهارات تخصصی و توجه و جلوی تصویب این طرح را بگیرند.

دوستی: «هادی نوروزی» جوانی خوش اخلاق و متدین بود

اسماعیل دوستی در جریان یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت مجدد به مناسب جانباختن تعداد قابل توجهی از هموطنان در حادثه منا اظهار داشت: ما از دولت سعودی می‌خواهیم که هر چه زودتر تکلیف 118 زائر مفقود شده را مشخص کنند.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته شاهد درگذشت جوانی عزیز،‌متدین و خوش‌اخلاق با نام هادی نوروزی از تیم قدرتمند پرسپولیس بودیم که در گذشت این جوان عزیز را به همه پیشکسوتان پرسپولیس، علاقمندان و خانواده نوروزی تسلیت می‌گویم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد که گروهی از سوی رئیس شورای شهر تهران انتخاب و جهت عرض تسلیت به خانواده هادی نوروزی مراجعه کنند.

دوستی در ادامه با اشاره مصوبه مجلس شورای اسلامی و کاهش تعداد اعضای شورای شهر تهران و سایر شهرها خاطر نشان کرد: نمایندگان حق دارند که هر لایحه و طرحی را تصویب کنند اما قطعا در تصویب این طرح نگاه به تهران دقیق و کارشناسی نبوده و نمایندگان به صورت احساسی این طرح‌ را به تصویب رسانده‌اند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: ما انتظار داشتیم نمایندگان تهران که بیشتر از سایر نمایندگان استان‌های مختلف از مشکلات تهران مطلع بودند مخالفت خود را با طرح اشاره شده اعلام می‌کردند اما شاهد هستیم که نمایندگان تهران هیچ دفاعی را در عدم تصویب طرح انجام نداده‌اند و ما گله‌مند هستیم،

وی اضافه کرد:هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز از بررسی روند این طرح غافل بوده است و ما می‌توانستیم با برگزاری جلساتی با نمایندگان تهران از تصویب این طرح جلوگیری می‌کردیم.

دوستی بیان داشت: ما نسبت به این طرح انتقاد داریم چراکه تصویب طرح اشاره شده هیچ تناسبی با جمعیت تهران ندارد.

قناعتی: آیا جمعیت تهران کم شده است که تعداد نمایندگان شورا را کاهش داده‌ایم؟

ابوالفضل قناعتی در جریان یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران ضمن اعتراض به تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب طرح کاهش اعضای شوراهای سراسر کشور اظهار داشت: آیا جمعیت تهران کمتر شده و یا وسعت آن و یا ماموریت و یا مشکل آن کم شده است که نمایندگان تصمیم به تصویب این طرح گرفته‌اند؟!

چمران: شورای شهر موافق کاهش اعضای شورا نیست/ حافظی: کاهش اعضای شورای شهر نقض حقوق ملت است/ انصاری: اعضای شورای شهر باید 70 تا 100 نفر باشند

وی تصریح کرد: مشخص نیست که چه دلیلی دارد که همین نمایندگان مجلس می‌آیند و تعداد اعضای شورای شهر تهران را به 31 نفر می‌رسانند و باز هم همین نمایندگان تعداد اعضای شورای شهر را به 21 نفر کاهش می‌دهند و با این شرایط به نظرمی‌رسد یا آن زمان خوب تحقیق نکرده بودند و یا امروز!

قناعتی اظهار امیدواری کرد: شورای نگهبان نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای را داشته باشد چرا که شهر تهران با توجه به شرایط و گستردگی‌اش نیاز به تعداد بیشتری از اعضای شورا دارد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: بهتر بود که نمایندگان مجلس برای بررسی و تصویب این طرح نظرها و پیشنهادهای نمایندگان مردم تهران در پارلمان شهری را نیز می‌گرفتند و این در حالی است که ما با مشغله و مشکلات زیادی در شهر تهران روبرو هستیم و اکثریت اعضا 300 تا 400 ساعت در ماه فعالیت می‌کنند و هنوز هم به خیلی از کارها نمی‌رسند.

وی ضمن انتقاد به طرح اشاره شده افزود: با چنین طرح‌هایی کانون مدیریت شهری را محدود می‌کنند ضمن اینکه انتظار داریم مجددا این طرح را مورد تجدیدنظر قرار دهند و یا اینکه شورای نگهبان آن را رد کند و در غیر این صورت ما از نمایندگان مجلس در دوره بعدی خواهش خواهیم کرد که این مصوبه را ابطال کند.

انتقاد به عملکرد عجولانه شهرداری به ساخت ماکت اجساد فاجعه منا

اقبال شاکری در یکصد ونود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران  از اقدام نمادین یکی از سازمان‌های مردم نهاد وابسته به شهرداری تهران مبنی بر ساخت ماکت‌های کشته‌شدگان فاجعه منا در بوستان نهج‌البلاغه انتقاد کرد.

وی ادامه داد: شاعران، هنرمندان و روزنامه‌نگاران که قادر به خلق کارهای هنری و ماندگار هستند، باید به فاجعه منا و حجاج کشته شده در این فاجعه می‌پرداختند و کارهای بزرگی را خلق می‌کردند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برخی از کارهای عجولانه و احساسی است.

شاکری افزود: اقدامی که در بوستان نهج‌البلاغه انجام شده است، یک کار عجولانه و احساسی بوده و بهتر است هرچه زودتر این کار و اجسادی که به طور نمادین در این بوستان گذاشته شده است، جمع‌آوری شوند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید این کار، کار درستی نبوده است.

یک فوریت طرح ابقا شرکت شهروند تصویب شد

علیرضا دبیر درباره دلایل یک فوریت بررسی این طرح که به امضای ۱۷ نفر از اعضای شورای شهر رسیده بود توضیح داد: ادامه فعالیت شرکت شهروند در شهر تهران به منظور ارائه خدمات به شهروندان محترم و تنظیم و تعدیل بازار مواد غذایی و مصرفی ضروری است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه شرکت شهروند بعد از چهار سال در بودجه سال ۹۴ بررسی شده؛ تاکید کرد: اگر قرار بود امروز شرکت شهروند تاسیس شود ممکن بود با مخالفت شورا مواجه شوند اما در حال حاضر این شرکت برای شهرداری تهران آورده گران بهایی است و باید این آورده را برای شهر تهران حفظ کنیم.

وی اضافه کرد:‌ در زمان بررسی بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران در بهمن ماه سال گذشته با تحلیل های اقتصادی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که شهروند به عنوان یک بنگاه اقتصادی می تواند بخشی از درآمدهای پایدار شهرداری تهران را تامین کند. البته درآمد این شرکت نه از راه گران فروشی بلکه از راه سود فروش در حجم بالا است.

به گفته علیرضا دبیر شرکت شهروند ۳۱ شعبه و بیش از هزار میلیارد تومان در سال درآمد دارد. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در این باره گفت:‌ در حال حاضر شهروند بیش از ۴۰ میلیارد تومان سود سالیانه دارد که بعد از تصویب احیای این شرکت برنامه توسعه شهروند در شورا بررسی می شود تا از راه افزایش میزان فروش سود سالیانه شرکت بیشتر شده و درآمد پایدار شهرداری تهران افزایش پیدا کند.

وی افزود:‌ همانطور که در تبصره های بودجه سال ۹۴  شرکت های وابسته به شهرداری تهران درج شده است شرکت شهروند باید بخشی از سود خود را بعد از توسعه به شهرداری تهران برگرداند. بر این اساس اگر شهرداری تهران از طریق شهروند درآمد داشته باشد بهتر از این است که مازاد تراکم را بفروشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین تاکید کرد: این شرکت در عملی شدن وظایف و تکالیف در نظر گرفته شده در ماده ۴۸ برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران در خصوص توزیع مناسب مواد مصرفی از طریق فروشگاه های شهروند و تنسیق و تسهیل فعالیت شرکت در چهارچوب بودجه شرکت؛ تخصیصی در بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران موثر خواهد بود.

به گفته وی در متن پیشنهادی این طرح آمده است: با عنایت به تکالیف مقرر در ماده ۴۸ برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران علی الخصوص بند «خ» و «د» آن و ضرورت ادامه فعالیت فروشگاه های شهروند به منظور عرضه محصولات غذایی سالم و ارگانیک و سایر محصولات و نیازمندی های شهروندان تهرانی و تعادل بخشی به بازار از طریق عرضه مستقیم کالا و محصولات و تولیدات داخلی و کاهش حاشیه سود بند یکم قسمت «ب» مصوبه ساماندهی سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران ابلاغی به شماره ۱۶۰/۱۱۸۸/۱۹۹۷۳ مورخ ۸۷/۱۲/۱۳ حذف شده و با ابقا و ادامه فعالیت شرکت خدماتی شهروند موافقت می شود.

در ادامه این روند احمد دنیامالی در مخالفت با یک فوریت این طرح تصریح کرد: انحلال یا واگذاری شرکت شهروند مصوبه شورا در سال ۸۷ بوده سوال من این است که چرا شهرداری تهران در این مدت این مصوبه را عملیاتی نکرده است؟‌

رییس کمیسیون عمران شورا با تاکید بر اینکه من با نخود لوبیا فروشی شهرداری به شدت مخالف هستم؛ اظهار داشت:‌ شهروند در شان شهرداری نیست و این یک رفتار شبه دولتی و کمونیستی است. من ضمن ادای احترام به فرمایشات آقای دبیر معتقدم اگر فروشگاه شهروند را اجاره دهید چندین برابر درآمدی که امروز از محل فروشگاه شهروند درآمد دارید برای شهرداری درآمد خواهید داشت بدون اینکه با انتقادات مردم مواجه باشید.

سپس حافظی به عنوان موافق با احیای شهروند بیان داشت:‌ این شرکت قرار بوده از مجموعه شرکت ها حذف شود بنابراین تا کنون قابلیت رصد نداشته است. اما الان زمان رسیدگی به این موضوع است و بهتر است زمان را برای رسیدگی به گزارش حسابرس از دست ندهیم.

تندگویان هم مخالف احیای شهروند بود. وی گفت: شهروند نمی تواند محلی برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری تهران باشد. چرا که اگر به این شرکت به عنوان بنگاه درآمد زا نگاه کنیم این نگاه با انجام کار خدماتی مغایر است.

وی اضافه کرد: زمانی می توانیم بگوییم شهروند سودزا است که گزارشی از امکان سنجی شهروند داشته باشیم. من معتقدم شهروند از پتانسیلی که دارد بسیار عقب است و به دلیل واسطه گری از سودی که می تواند داشته باشد بسیار عقب تر است. ما به سود کمی که این شرکت دارد خودمان را قانع کرده ایم. در حالی که اگر به بخش خصوصی واگذار شودمی تواند درآمد بهتری داشته باشد.

حکیمی پور وجود شرکت شهروند را وظیفه ذاتی شهرداری و شورا دانست و گفت:‌ در قانون شهرداری آمده است مراقبت و اهتمام کامل بر روی اجناس نسبت به ارزانی کالا ها و اجناس مورد نیاز برای مردم شهر جزو وظایف مدیریت شهری است و  شهروند برای کمک به تنظیم بازار ایجاد شده است. درقانون شورای شهر هم این موضوع تاکید شده است. میادین میوه و تره بار نیز برای سوددهی نیستند و درست به همین منظور تشکیل شده اند.

چمران نیز در خصوص دلیل اجرا نشدن این مصوبه از سال ۸۷ تا کنون توضیح داد:‌ از آن سال تاکنون کسی نتوانسته همه شهروند را به صورت یک جا اجاره یا خریداری کند. در عین حال برخی از زمین های شهروند متعلق به شهرداری است و برخی از زمین ها مشکل مالکیت دارد و هنوز به نام شهرداری نشده است. بنابراین عملیاتی نشدن این مصوبه به دلیل مشکلات قانونی بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهروند فواید دیگری نیز داشته است. مثلا در موارد گرانی ارزاق عمومی وزیر بازرگانی از ما خواست برای توزیع عادلانه اجناس کمک کنیم که این هم جزو وظایف شهرداری بود و در زمان خود انجام شد.

ادبی مدیرعامل شهروند هم در سخنان کوتاهی از عملکرد این شرکت در مواقع و شرایط بحرانی دفاع کرد و گفت:‌ همانطور که به زیرساخت های شهروندی نیاز هست شهروند برای مواقع بحرانی یک نیاز اساسی شهر تهران است.

سرخو نیز با اشاره به یکی از آیتم های برنامه ۵ ساله در خصوص ترافیک و حمل و نقل شهر تهران و سیستم مدیریت سفرهای درون شهری اظهار داشت:‌ در بخش مدیریت سفرها کاهش سفرها بر عهده شهروند گذاشته شده که سفرهای مجازی را در شهر تهران ساماندهی کند.

در پایان یک فوریت این طرح با ۲۲ رای به تصویب رسید.

لایحه دستورالعمل انضباطی بهره‌برداران از اماکن و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران

در جریان یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی یک فوریت طرح «اصلاح بند یکم قسمت (ب) مصوبه ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران»، در دستور کار اعضا قرار گرفت که در نهایت با اعلام نظرات و پیشنهادات، یک فورت طرح اشاره شده به تصویب رسید.

چمران: شورای شهر موافق کاهش اعضای شورا نیست/ حافظی: کاهش اعضای شورای شهر نقض حقوق ملت است/ انصاری: اعضای شورای شهر باید 70 تا 100 نفر باشند

بررسی لایحه «دستورالعمل انضباطی بهره‌برداران از اماکن، میادین و غرفه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران»، دومین دستور جلسه امروز شورای شهر تهران بود که در ادامه رؤسای کمیسیون‌های نظارت و حقوقی، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه گزارش خود را اعلام کردند.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در سال 85، دستور العمل انضباطی بهره‌برداری از اماکن میادین و غرفه‌ سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در شورا مصوب شد و با توجه به مشکلاتی که شناسایی شده بود در تاریخ 93.12.16 شهرداری تهران لایحه جدیدی را به شورا ارسال کرد.

وی گفت: این لایحه در سه کمیسیون نظارت و حقوقی - سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً با جلساتی که با سازمان میادین برگزار شد به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به کار مشترک سه کمیسیون حقوقی، سلامت و بودجه شورای شهر تهران گفت: این کار مشترک سه کمیسیون در کنار سازمان میادین میوه و تره‌بار نتیجه خوبی را در بر داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: شهرداری تهران پس از تصویب این طرح مقدمات اجرایی دستورالعمل اشاره شده را فراهم کند.

محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن تأکید بر اینکه بایستی طرح‌ها و لوایح در زمان‌بندی مشخص شده در دستور کار شورا قرار گیرد، گفت: لایحه اشاره شده در تاریخ 16 اسفند 93 از شهرداری به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و در تاریخ 17 اسفند 93 با امضا رئیس شورا به رؤسای کمیسیون‌ها ابلاغ می‌شود که مجدداً برنامه‌ای طی 4 ماه و نیم و در تاریخ 94.3.27 از طرف طلایی به کمیسیون ارجاع داده می‌شود که لازم است این روند برای بررسی طرح‌ها و لوایح کوتاه‌تر شود.

در ادامه جلسه حقانی، سالاری، شجاع‌پوریان، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص لایحه مطرح کردند و در نهایت لایحه اشاره شده به تصویب اعضا رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • قدرت اله دیلمی ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    به نظرم شو رای شهری و رروستایی کلا باید بر چیده شود زیرا اصلا کارایی ندارد و تمامی اختیارات آنها را به شهرداری ها و دهیاری ها انتقال دهند و مردم شهردار و دهیار را با رای گیری انتخاب کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس