هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر در حالی صبح امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با حضور اکثریت اعضا و چند مهمان از شهرداری برگزار شد.

طبق روال همیشه عباس شیبانی نخستین فردی بود که در صحن شورا حاضر شد و پس از وی به ترتیب اقبال شاکری و مختاباد در جلسه حاضر شدند.

جلسه راس ساعت 9.20 دقیقه و با تلاوت چند از کلام‌الله مجید توسط حجت‌الاسلام ناصری آغاز شد.

حسین رضازاده رئیس کمیته ورزشی شورای شهر تهران، در نطق پیش از دستور هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت توسعه پایدار ورزش شهروندی اظهار داشت: کارکردها و تأثیرات ورزش در شادابی و نشاط عمومی و سهم‌بندی آن در پر کردن اوقات فراغت شهرنشینان، همچنین اثرات عمیق آن در سلامت روح و روان آنها، توسعه پایدار ورزش شهروندی یکی از ارکان مهم مدیریت شهری مبتنی بر مشارکت مردمی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با ارتقای سطح شهرنشینی و تغییر نوع و میزان فعالیت‌های فیزیکی شهروندان و به عبارتی با گسترش زندگی ماشینی در شهرها، توسعه ورزش شهروندی با هدف از میان برداشتن اثرات زیانبار بی‌تحرکی و یا کم تحرکی، یکی از نیازهای اساسی زندگی در کلانشهرها شده است.

رئیس کمیته ورزشی شورای شهر تهران ادامه داد: در تقسیم‌بندی جامع تربیت‌بدنی فعالیت‌های ورزشی به 4 دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از ورزش پرورشی، ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای و با توجه به ماهیت ورزش شهروندی که در حقیقت با هدف ارتقای سلامت و شادابی روح و جنس عموم شهروندان صورت می‌گیرد، می‌توان آن را از دسته ورزش همگانی قرار داد.

رضازاده گفت: ورزش شهروندی در واقع آن دسته از فعالیت‌های روزمره شهروندان را در بر می‌گیرد که به منظور تفریح و لذت بردن اوقات فراغت صورت می‌گیرد و ارتباطی با فعالیت‌های شغلی و روزمره ندارد.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: ورزش شهروندی یا همان ورزش همگانی با فراهم کردن فرصت حضور منظم در فعالیت‌های جسمانی و ورزشی سالم، کم هزینه و نشاط‌بخش علاوه بر تامین سلامت روحی، جسمی شهروندان می‌تواند مدخلی مناسب برای توسعه روابط اجتماعی در میان شهروندان باشد و در نتیجه مجالسی برای گسترش فرهنگ شهروندی باشد و به عبارت دیگر فعالیت‌های بدنی همگانی در شهرها علاوه بر آنکه رخوت و سستی جامعه و روحی را از شهروندان دور ساخته، فشارهای ناشی از زندگی شهری را کاهش می‌دهد و می‌تواند با ایجاد نوعی هویت جدید در کلانشهرها مرسوم به «هویت ورزشی» عاملی مؤثر در اشاعه روحیه مشارکت در فعالیت‌های شهری بوده و تعامل شهروندان با مدیران شهری در سایر حوزه‌ها را نیز تجهیز کرده.

وی گفت: یکی از شاخص‌های مهم برای نشان دادن اهمیت ورزش شهروندی یا همگانی بررسی رابطه میان سطوح فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی شهروندان با میزان علامت جامعه است.

رئیس کمیته ورزشی شورای شهر تهران ادامه داد: تأمین امکانات و تجهیز فضاهای ورزشی، توسعه و احداث اماکن ورزشی جدید با عنایت به امکان‌یابی بهینه و اولویت صحیح پروژه‌ها، توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌های ورزشی، تنوع کاربری‌های ورزشی، توسعه امکانات ورزشی و افزایش قدرت انتخاب شهروندان، بررسی میزان سرانه ورزش در کشور و تلاش برای کاستن از فاصله آن با استانداردهای جهانی از جمله اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران متعهد شهری در راستای نیل به توسعه پایدار شهری است.

رضازاده گفت: امروز ساختن و تجهیز اماکن ورزشی بر اساس استانداردهای جهانی و مطابق با یک برنامه‌ریزی تشکیلاتی، تخصصی و هوشمندانه و نیز رعایت مقررات ایمنی و مدیریت سلامتی از الزامات مدیریت شهری هدفمند و متعهد صورت می‌گیرد، لذا بهره‌برداری مناسب از بودجه‌های ورزشی و استفاده از نیروی انسانی متخصص و مدبر، تشویق و فعال‌زایی بخش دولتی در حوزه‌هایی چون سرمایه‌گذاری در امر ورزش و مشارکت در ساخت، حفاظت و مدیریت اماکن ورزشی می‌بایست از جمله وظایف مهم مدیران شهری در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم در خصوص ورزش شهروندی و ضرورت تقویت آن ارتباطی است که مسئله ورزش با سایر ابعاد زندگی جمعی انسان‌ها در فضای شهری پیدا می‌کند، گفت: ورزش به عنوان یک عامل بسیار مهم و اساسی در تأمین سلامت و نشاط روح و جسم افراد جامعه، تأثیر بسزایی بر کمیت و کیفیت فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آنها دارد.

رضازاده اضافه کرد:‌ سرمایه‌گذاری در ورزش موجب کاهش هزینه‌ها در بخش درمان و نیز باعث کاهش میزان نابهنجاری فردی و اجتماعی می‌شود، ورزش بر بهره‌وری مالی، رونق اقتصادی و تولید ناخالص ملی کشور اثر گذاشته و باعث افزایش میزان جذب گردشگر، تحرک و نشاط مطبوعاتی و ارتقای فرهنگ عمومی می‌شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ورزش افزایش میزان مشارکت شهروندان را در امور شهرها، تصمیم‌گیری‌های ملیف ارتقای دموکراسی، بهبود روابط خارجی و بین‌المللی کشورها را فراهم می‌سازد.

رئیس کمیته ورزشی شورای شهر تهران در ادامه نطق پیش از دستور خود گفت:‌ از طریق تقویت روحیه مشارکت‌طلبی، مسئولیت‌پذیری، جمع‌گرایی و یکپارچگی و عزم و اراده ملی موجبات رابطه میان شهر و ورزش در جهان به سرعت در حال دگرگونی است و امروزه شاهد انفجار جمعیت در کلانشهرها هستیم و زندگی شهری در آن در تمای ابعاد به سرعت در حال توسعه است. و رابطه دوسویه و متقابل میان این دو برقرار است و از یک طرف ورزشی در دنیای امروز به مقوله نو و پیچیده با اثرات قابل ملاحظه با سایر بخش‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تبدیل شده است و از سوی دیگر گسترش شهرنشینی در کمیت و کیفیت شهروندی بسیار تأثیرگذار بوده است.

رضازاده با بیان اینکه در ده‌های اخیر رویدادهای ورزشی از جمله اولویت‌های مدیران شهری و ورزشی کلانشهرها بوده است، گفت: ورزش یک نگاه کاتالیزور برای توسعه اقتصادی و فرهنگی و تغییر و احیای سیمای شهرها بوده و جایگاه منحصر بفردی دارد اما با این حال توسعه ورزش در شهرهای بزرگ با چالش هایی نیز همراه بوده است.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در این خصوص مسئله آلودگی هوا و مضرات ورزش در شرایط زیست محیطی نامناسب در شهرهاست چرا که در هنگام ورزش و به دلیل ورود حجم بیشتری از هوا به ریه‌ها، فرد ورزشگاه بیش از سایر شهروندان در معرض مضرات هوایی آلوده هوا قرار می‌گیرد و توجه به زیرساخت‌ها، تدابیری چون برنامه‌ریزی و مدیریت حرکت در شهرها و تشویق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری که هم نوعی فعالیت بدنی و ورزشی است، هم میزان آلودگی هوا را کاهش می‌دهد، می‌تواند در این زمینه کارآمد باشد.

۲۵ درصد اماکن و فضاهای ورزشی شهر تهران در اختیار شهرداری قرار دارد

رئیس کمیته ورزشی شورای شهر تهران تصریح کرد: توسعه ورزش در شهر تهران به عنوان پایتخت و مرکز شهرنشینی در ایران در هر دو زمینه ورزش قهرمانی و همگانی حائز اهمیت است  و حدود 25 درصد از اماکن و فضاهای شهر تهران در اختیار شهرداری قرار داشته و از میان سایر مراجعی که متولی ورزش هستند،‌شهرداری تهران همواره بیشترین توجه را به ورزش همگانی و شهروندان داشته است و با این حال سرانه ورزشی در تهران حدود یک متر یعنی معادل 33 درصد استاندارد بین‌المللی است و در نتیجه توجه به طرح‌‌ها و اقدامات اساسی و سیاست گذاری و برنامه‌ریزی جامع و بلند مدت به منظور رفع کاستی‌های موجود ضامن توسعه سلامت پایدار شهری بوده و می‌بایست از اولویت‌های مدیران شهری باشد.

گزارش رئیس کمیته ایمنی شورای شهر از حادثه فوت مرحوم چراغی

معصومه آباد در ادامه هشتادونهمین جلسه شورای شهر گزارش حادثه درگیری و فوت شهروند تهرانی در درگیری با عوامل پیمانکار شهرداری مطرح کرد.

در این گزارش آمده است: ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 16 مرداد 93، یکی از شهروندان تهرانی به نام علی چراغی طی درگیری پیش آمده پیرامون جمع‌آوری ضایعات و پس ماند خشک واقع در اتوبان باقری نبش خیابان 196 غربی به شدت مجروح و پس از یک هفته بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، روز پنج‌شنبه 23 مرداد جان خود را از دست داد.

چراغی، کارگر خیاطی 41 ساله که برای گذراندن مخارج زندگی همسر و 4 فرزندش یک دختر سه ساله، یک دختر دانشجو و دو پسر نوجوان با استفاده از یک وانت به جمع‌آوری ضایعات می‌پرداخته است.

شرح حادثه: روز پنج‌شنبه 16 مرداد 93 ساعت 10 صبح در اتوبان باقری نبش خیابان 196 غربی، مامورانی همراه با خودرویی که دارای آرم شهرداری بوده است مقابل خودروی وانت توقف کرده و با برخورد تندی از راننده خواسته است تا برای توقیف ماشین به جهت ایجاد سدمعبر همراهشان برود.

چراغی نسبت به خواسته‌های آنان مبنی بر همراهی برای توقیف ماشین و یا پرداخت 150 هزار تومان پول مقاومت کرده و مجرمان به جهت جلوگیری از تماس وی با پلیس 110، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نهایتا «چراغی» با ضربه محکمی به سرش به شدت مجروح شده و مجرمین نیز از صحنه حادثه متواری می‌شوند.

علت فوت: شهروند به دلیل شدت ضایعات، شدت جراحات وارده و شکستگی جمجمه ابتدا در بیمارستان امام حسین بستری می‌شوند و پس از یک هفته بستری در بخش مراقبت‌های ویژه روز پنج‌شنبه 23 مرداد در بیمارستان نورافشان تهران جان باخت.

از آنجایی که به گفته شهود مامورین اشیا غیرمجاز در برخورد با شهروند برای مقابله با سدمعبر استفاده کرده‌اند، بررسی نحوه وارد آمدن ضربه بر سر آقای «چراغی» از سوی پزشک قانونی همچنان در حال پیگیری است. به علت برداشته شدن بخشی از جمجمه وی گزارش نهایی پزشک‌قانونی منوط به دریافت گزارش از پزشکان جراح در هر دو بیمارستان است.

دستگیری مجرمان: پس از گزارش حادثه، به دستور بازپرس از شعبه 10 دادسرای امور جنایی تهران تیمی از اداره ویژه قتل پلیس آگاهی وارد عمل شد و پس از بازداشت پیمانکار شهرداری، 4 مامور سدمعبر شناسایی و در تاریخ 28 مرداد 93 سه نفر از آنان به اسامی «محمد.م»، «محمد. ص» و «حسین» بازداشت شدند. آخرین متهم پرونده نیز در تاریخ یکم مهرماه برای سرکشی به دادسرای جنایی مراجعه کرده بود که از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

نتایج به دست آمده تاکنون:

4 کارگر متهم به عنوان مامور گشت‌زنی، پسماندها و ضایعات در محدوده منطقه 4 در استخدام شرکت پیمانکاری هستند که با گشت‌زنی در منطقه، افرادی را که مشغول جمع‌آوری ضایعات هستند کنترل کرده، چنانچه مجوز نداشته باشند آنها را به ایستگاه واقع در خیابان اتحاد معرفی کنند تا تعهد بدهند که دیگر در محدوده منطقه ضایعات جمع‌آوری نکنند یا اینکه با پرداخت مبلغی مجوز برایشان صادر شود به صورتی که درازای 150 هزار تومان پرداخت وجه به پیمانکار برای این وانتی‌ها کارت تردد صادر شود و برای تمدید آن 72 هزار تومان پول بدهند.

در این نزاع شهرداری مدعی است که درگیری از سوی عوامل شرکت پیمانکاری پسماند خشک به نام شرکت «تلاش گستران سرزمین طلایی» اتفاق افتاده است.

این شرکت پیمانکار که مسئول جمع‌آوری پسماند خشک در منطقه 4 است پس از وقوع حادثه مسئولیت حادثه را به گردن گرفته و موضوع را در کلانتری صورت جلسه کرده است که افراد خاطی از افراد پیمانکار بودند، عوامل پیمانکاران تحت نظارت مستقیم خود پیمکانکاران هستند و افرادی که دراین موضوع حضور داشتند زیرمجموعه پیمانکاران بوده‌اند.

در صورتی که در بازرسی و همچنین شهادت فرزند وی که در صحنه حادثه حضور داشته است، علت درگیری مقابل عوامل با سدمعبر توسط راننده وانت عنوان شده است. در هر صورت نکته حائز اهمیت این است که درگیری میان یک شهروند با عواملی سوار بر خودروی شهرداری رخ داده است و این در حالی است که براساس بخشنامه‌ای که شهرداری تهران به تمامی پیمانکاران ابلاغ کرده است هیچ یک از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری حق استفاده از آرم شهرداری را ندارند.

در حال حاضر رسیدگی به پرونده در سه حوزه عملیات زیر در حال پیگیری است.

-تحقیقات قضایی و پلیسی بای اتمام بازرسی، تکمیل پرونده دادگاه و افشای جزئیات بیشتر از این حادثه

- تحقیقات پزشکی قانونی برای بررسی امکان اثبات سلاح سرد به سر شهروند با استناد به مدارک پزشکی وی در هر دو بیمارستان

- گزارش جامع شهرداری برای ارائه کلیات و جزئیات مربوطه در خصوص نحوه اختیار خودرو با آرم شهرداری پیمانکار طرف قرارداد خود.




رحمت‌الله حافظی در ادامه هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه جان باختن یکی از شهروندان تهرانی در درگیری با نیروهای پیمانکار، اظهار داشت: این اتفاق را به خانواده چراغعلی تسلیت عرض می‌کنم و این اتفاق آنقدر بزرگ است که قابل تحمل و درک نیست و عمق مصیبت را به جز خانواده این مرحوم کس دیگری درک نمی‌کند.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، گفت: گزارش، گزارش خوبی بود و کلمات قشنگی در آن آورده شده بود اما هیچ اشاره‌ای به علت درگیری این شهروند عزیز نشده بود.

حافظی بیان داشت: در این گزارش آمده بود که مسئولیت هر اقدام خلاف مقررات از جمله دریافت وجه به عهده پیمانکاران است و این سوال مطرح می‌شود که چه نظارتی بر عملکرد این شرکت‌ها انجام می‌شود.

رئیس کمیته سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، ادامه داد: چند نکته خطاب به شهردار محترم تهران دارم که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

حافظی: آقای شهردار رشوه و باج‌گیری در شهرداری، دفاتر خدمات الکترونیک و پیمانکاران بیداد می‌کند

وی گفت: آقای شهردار رشوه و باج‌گیری در شهرداری، دفاتر خدمات الکترونیک و پیمانکاران بیداد می‌کند و پنبه‌ها را از گوش خود در بیاورید و صدای مردم را بشنوید.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند کسی که تخلف کند به مقامات معرفی می‌شود این که نشد مدیریت، چرا که باید هزینه‌های تخلف آنقدر زیاد باشد که کسی جرات به انجام تخلف نکند.

ارسال لایحه‌ای برای مبارزه با رشوه‌خواری به شورای شهر

حافظی در ادامه از شهرداری تهران خواست که به واسطه اینگونه باج‌گیری‌ها لایحه‌ای را برای مبارزه با باج‌گیری و رشوه‌خواری به شورای شهر ارسال کند.

 اقبال شاکری در ادامه هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه جان باختن یکی از شهروندان تهرانی در درگیری با نیروهای پیمانکار شهرداری اظهار داشت: متاسفانه در قراردادهایی که به امضا می‌رسد حلقه‌های مفقود‌شده‌ای وجود دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه 90 درصد از قراردادها در بخش عمرانی و پسماند فاقد ساز و کار پشتیبانی هستند که البته این موضوع خواص شهرداری نیست چرا که در دولت نیز این موضوع به چشم می‌خورد و باید این چرخه را تغییر دهیم.

شاکری: با شرکت‌های متخلف نباید قرارداد امضا کرد

شاکری با اشاره به اینکه بارها اتفاق افتاده است که شرکت‌هایی تخلف کرده‌اند و در لیست سیاه قرار گرفته‌اند اما با نام و اسم جدید مجددا قرارداد می‌بندند گفت: باید ساز و کار سفت و سختی تهیه شود که دیگر شرکت‌هایی که تخلف می‌کنند قادر به امضاء قرارداد‌ها نباشند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما باید با شرکت‌هایی که خطاهای بزرگی را انجام می‌دهند با همان شدت از صفحه خدمات اجتماعی حذف کنیم و اینگونه نباشد که شرکت‌های متخلف با نام‌های دیگر اقدام به ثبت قراردادهای جدید باشند.

مسجدجامعی: شورای شهر هیچ کار پنهانی ندارد

در ادامه جلسه احمد مسجد‌جامعی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و همچنین صحبت‌های اعضای شورای شهر در خصوص جان باختن یکی از شهروندان تهرانی توسط عوامل پیمانکار شهرداری گفت: شورای شهر هیچ کار پنهانی را ندارد و این موضوع نیز با رسانه‌ای شدن و اشکار شدن باعث شد که ابعاد جدیدی به این موضوع پرداخته شود.

وی تصریح کرد: شورای شهر به دنبال تدوین ساز و کار صحیح برای برخورد با پیمانکاران متخلف است.

در ادامه جلسه اسماعیل دوستی با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: این هفته را به دولتمردان و مسئولان تبریک عرض می‌کنم ضمن اینکه انتخابات جدید در قوه قضائیه را نیز از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به ورزشگاه شهید کاظمی گفت: بالغ بر 70 میلیارد تومان برای این ورزشگاه خرج شده است اما استفاده‌ای از این مجموعه ورزشی نمی‌شود که امیدوارم آقایان رضازاده و آقامیر این موضوع را پیگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید سد معبر را به پیمانکاران داد گفت: این موضوع بیسیم شهرداری است و باید آدم‌های خوش‌نام، خوش‌رفتار و درست حضور داشته باشند چرا که با قشری سر و کار دارند که ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند.

دوستی: پیمانکاران، دلسوز جیب و منافع خود هستند

دوستی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شهرداری لایحه‌ای را به شورا ارسال کند که در این لایحه می‌توانند با واگذاری سد‌معبری‌ها به شهربان را پیشنهاد کنند چرا که قطعا پیمانکاران دلسوز مردم نیستند و این افراد دلسوز جیب و منافع خودشان هستند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این لایحه شهرداری می‌تواند نحوه مبارزه با سد‌معبری‌ها را نیز مطرح کند.

در ادامه جلسه تقی‌پور دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به حادثه تاسف‌بار و مرگ شهروند تهرانی گفت: بنده نیز جان باختن این شهروند عزیز را تسلیت می‌گویم و امیدواریم قوه قضائیه هرچه زودتر نتیجه این حادثه را اعلام کند.

وی تصریح کرد: بنده در ابتدای شورای چهارم عنوان کردم که باید در تنظیم مقررات کار جدیدی بکنیم و امیدوارم در سال دوم شورا این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: باید در تنظیم مقررات چه در شهرداری چه شورا توسط چارچوب‌ها تدوین شوند.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در ادامه 89 جلسه شورای شهر با بیان اینکه در حال حاضر صحبت‌هایی با وزیر کشور در خصوص برگزاری انتخابات شورایاران شده است، اظهار داشت: برخی از جلسات با حضور قالیباف و برخی جلسات با حضور بنده برگزار شده که شخص وزیر نیز قول برگزاری انتخابات را داده است.

وی تصریح کرد: وزیر کشور آمادگی برگزاری انتخابات را دارد و تنها در خصوص شیوه برگزاری انتخابات مباحثی مطرح است که قرار است این موضوع نیز در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در برگزاری انتخابات قبلی نیز با مشکلات زیادی روبرو بودیم و علی‌رغم اینکه انتخابات شورایاران در ماه رمضان برگزار شد اما شاهد مشارکت چشمگیر شهروندان تهرانی در انتخابات بودیم که امیدواریم انتخابات آتی نیز به زودی برگزار شود.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم تهران در انتخابات شورایاران نشان از خواسته جدی آنها برای حضور شورایاران در تهران بود که امیدواریم با برگزاری دوره جدید و مشارکت شورایاران میزان مداخله آنها نیز در سطح مدیریت شهری افزایش یابد.

انتقادات اعضای شورا به وزارت کشور در خصوص عدم برگزاری انتخابات شورا یاران

ابوالفضل قناعتی نیز با انتقاد از وزارت کشور و وزیر مربوطه اظهار داشت: دلیل برگزاری انتخابات را نمی‌دانم و امیدوارم با دعوت از وزیر کشور به شورا، آقای رحمان فضلی دلیل قانع‌کننده‌ای را برای عدم برگزاری انتخابات بیان کند.

وی تصریح کرد: بنده از ریاست شورای شهر تهران درخواست می‌کنم که با توجه به تعامل و همکاری که با دولت دارم،وزیر کشور را به جلسه شورا دعوت کنم.

مجتبی شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه هم‌اکنون فعالیت شورایاران در محلات فاقد وجاهت قانونی است گفت: امیدواریم هرچه زودتر انتخابات شورایاران برگزار شود.

وی گفت: بخش عمده‌ای از کمیسیون نظارت شوراها را می‌توان از پتانسیل شورایاران استفاده کرد.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام ناصحی نیز از وزارت کشور خواست هرچه زودتر انتخابات شورایاران را برگزار کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک نفر ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    محیط شهرداری و برخی ادارات دیگر مستعد خلاف و رشوه است و کسی نمیتواند کاری بکند مگر اینکه نظام اداری اجرایی آن تغییر اساسی پیدا کند. منتظریم.
  • سید ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    این که برای الان نیست شهرداری از زمان کرباسچی به فساد کشیده شد
  • بابک ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    برای مردم راه های درست را نشان دهید. راههای غلط را خودشان بلدند
  • سمیعی ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    علاقه مند هستم بدانم آقایانی که مدعی ارزشها هستند چه برنامه ای برای از بین بردن فساد در شهداری ها دارند البته میدانم سخته اما باید کاری کنند.
  • رضا شاملو ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    برای اینکه یک خانه کوچک بسازیم باید هزار بر در اتاقهای شهرداری بدویم و التماس کنیم و پول بدیم. خوب وقتی با یک با رشوه دادن مشکلات همه با هم حل مشوند مگر....
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    باید یک وزارتخانه جدید برای بررسی کارهای عوامل شهرداری تاسیس شود تا آنان را زیر نظر گرفته و جلوی تخلفات آشکار و نهان آنان گرفته شود
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    خیر از بسیار قبل از کرباسچی شما خواب بودید
  • علی ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    بعنوان یک شهرونداز مسئولین دلسوز جمهوری اسلامی خواهش میکنم ازدفترهایشان بیان بیرون و فقط به گزارشهایی که همین رشوه گیران ارسال میکنند اکتفا نکنند بخاطررضای خدا نظارت کنن بخدا خیلی جاها ازاین اتفاقات میافته من اگه یک سازمانی کار داشته باشم اگه معرفی نشده برم بعید میدانم کارم بدرستی و درموقع مقرر انجام بشه مسئولین درمقابل خدا ، درمقابل امام زمان، درمقابل مردم بازخواست خواهند شد . چرا مردم برای امورات اداری خود به گناه بیفتن ورشوه بدن گناه این مردم گردن کیست ، کی باید جوابگوباشد ،
  • پیام ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    یه سر به شهرداری کرج بزنید تا بفهمید. در کوچه هایی که عرضشون "نیم متره" آپارتمون ساختن. کی مجوز تراکم رو صادر کرده واسشون؟ اگه حادثه ای پیش بیاد چنان فاجعه انسانی تو همچین محله هایی اتفاق میفته که در تاریخ رکورددار بشه. یه عده حتی کشته شدن ادمها هم واسشون خنده داره. فقط پول کثیف خودشونو بگیرن. از طرفی هم موجود نفرت انگیزی به اسم بساز بفروش نوع بافت شهری مارو تعیین میکنه، ساختمانهایی که نمیدونم به کدوم فرهنگ و ملت تعلق داره. آپارتمان 7 طبقه بدون اسانسور، با مصالح دست دوم حتی اجر دست دوم، با پلان هایی نفرت انگیز و خرد کننده شخصیت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس