لایحه طراحی و احداث بوستان ایرانیان در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد در حالی که بحث جانمایی این بوستان مورد نظر شورا بود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق،در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر اعضای شورا به ارائه نظرات خود پرداختند.

ناصحی در خصوص بوستان ایرانیان گفت: یک فوریت این بوستان در مورخه 87/6/26 به تصویب رسیده است و قرار بر این بود که این بوستان در منطقه 21 ساخته شود، اما بعد متوجه شدند که زمین مناسب و لازم برای احداث آن در این منطقه وجود ندارد از همین رو قرار شد این بوستان در منطقه 19 و در زمینی در حدود 100 هزار هکتار ساخته شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر با بیان اینکه بحث اعتبار بودجه در خصوص احداث بوستان ایرانیان باید در نظر گرفته شود، افزود: نقشه این بوستان نیز حداقل باید به تأیید کمیسیون معماری و شهرسازی برسد.

وی اظهار داشت: بعد از تأیید طرح در کمیسیون معماری و شهرسازی باید اعتبارات و بودجه لازم در خصوص آن نیز تأیید گردد.

معصومه آباد رئیس کمیته امینی و مدیریت بحران شورا نیز با بیان اینکه طرح بوستان ایرانیان با هدف ایجاد همبستگی اجتماعی در میان اقوام و گروه‌های مختلف در تهران طراحی شده،‌ افزود: این بوستان با عنوان سیمرغ که هر مرغ نیز نماد یک استان جهت نشان دادن بافت گیاهی و شهری آن استان است ساخته خواهد شد. ضمن اینکه وقفه چهار پنج ساله در ساخت این بوستان به دلیل جا نمایی منطقه برای احداث بوده است.

وی نکته متمایز به این بوستان نسبت به بوستانهای دیگر را کارکرد تفریحی و فرهنگی و ابنیه‌ای عنوان کرد که قرار است در آنجا ساخته شود، گفت: این بوستان یک فضای سبز نبوده ضمن اینکه پیشنهاد می کنم ممنوعیت ساخت و ساز در فضای بوستانها در مصوبه مربوط به این بوستان که یک بوستان مفهومی است نیز بیان شود.

انصاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز با عنوان اینکه کشور ما یک کشور چند فرهنگی و چند زبانه است، اظهار داشت: احداث این پارک سبب ارائه ارزشهای فرهنگی و اجتماعی از سوی اقوام مختلف ایرانی خواهد شد که توجه به این موضوع با توجه به از بین رفتن بسیاری از فرهنگها و گویشها ضروری است.

حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهرسازی سال 87 این بوستان باید ظرف مدت شش ماه تعیین تکلیف می شده،‌ افزود: متاسفانه این زمان به شش سال افزایش یافته ضمن اینکه تعیین و اختصاص مکان مناسب با کاربری تاریخی تفرجگاهی و فضای سبز آن نیاز به مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی دارد.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان طرحهای مرتبط با مسائل فرهنگی و تاریخی را در فضای سبز اجرا نمود،‌ اظهار داشت: بودجۀ 1.5 میلیارد تومانی سال 92، 60 میلیارد تومانی سال 93 و 56 میلیارد تومانی سال 94 در راستای ساخت این بوستان هنوز تصویب نشده که البته نبود طرح اجرایی آن را نیز باید در نظر داشت.

در ادامه اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر با تأکید بر اینکه ما در خصوص اجرای کارهای انفرادی موفق و در رابطه با اقدامات مفهومی و حجمی ناموفق بوده‌ایم،‌ افزود: باید در نظر داشت که هیچ طرحی بدون گرفتن مصوبه کمیسیون نباید به مرحله اجرا برسد چرا که اختلافات صورت گرفته در خصوص احداث این بوستان نیز به دلیل عدم رعایت همین موضوع است.

مسجد جامعی با بیان اینکه اتفاقاً این طرح از مواردی است که موارد تذکر داده شده از سوی اعضا در آن به خوبی لحاظ شده ،‌ افزود: با تغییر مکان احداث آن از منطقه 21 به منطقه 29 باید حفظ کوره‌ها و تنوره‌های موجود در این منطقه را در نظر گرفت چرا که عدم پیش بینی ساز و کارها آسیب فراوان به آنها را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عنوان انتخاب شده سیمرغ برای این بوستان نام مناسبی است که باید حفظ شود، اظهار داشت:‌ اما نکته مهم آن است که برخلاف اظهارات آقای حافظی در خصوص ممنوعیت ساخت و ساز در فضای سبز قرار نیست در این محدوده ساخت و سازی صورت گیرد چرا که طراحی‌های صورت گرفته جهت ساخت مینیاتوری شکلهای طراحی شده است.

سرخو یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز با تاکید بر ایکه نفس این کار ارزشمند است، افزود: اما عدم تعیین تکلیف محل ساخت و ساز یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود ضمن اینکه برخلاف اظهارات اعضا کمیسیون رسیدگی کننده به این مسئله باید از کمیسیون سلامت و خدمات شهری باشد نه فرهنگی و اجتماعی.

وی افزود: اگر این کار صرفاً یک اقدام فرهنگی است باید نام آن را فرهنگسرا بگذارید نه بوستان که البته کلمه ایرانیان نیز باید به کلمه ایران تغییر یابد.

طلایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه این بوستان هم از مصوبات لازم برخوردار است و هم مطالعات تخصصی در خصوص آن صورت پذیرفته، افزود: بودجه شصت و یک میلیاردی و نیز ردیف و پیوست اجتماعی در دهها جلسه برگزار شده در خصوص آن تعیین شده است.

چمران رئیس شورای شهر نیز در توضیح اظهارات اعضا اظهار داشت: طرح بوستان ایرانیان باید در کمیسیون معماری، شهرسازی و خدمات شهری نیز مورد تأیید قرار گیرد.

مختاری رئیس سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران در پایان تذکرات اعضا با بیان اینکه پیوست مشاور و پیوست اجتماعی این بوستان دو سال قبل و توسط خود شورا تعیین شده، افزود: من تعجب می‌کنم که چرا اعضا این اظهارات را در زمانی که این پروژه در حال اجراست و ده جلسه در خصوص چگونگی احداث آن با حضور برخی از اعضا نظیر مسجد جامعی، طلایی،‌ ابتکار و نیز کمیسیون خدمات شهری در یک سال پیش صورت پذیرفته بیان می شود.

گفتنی است، در پایان تذکرات و نظرات اعضا لایحۀ طراحی و احداث بوستان ایرانیان با تعیین سه کمیسیون فرهنگی،‌ اجتماعی،‌ خدمات شهری ، معماری و شهرسازی به تصویب اکثریت اعضا رسید.

*قناعتی: محله جوادیه به یک جزیره تبدیل شده است/ افزایش قیمت تاکسی‌ها غیر قانونی است

در ادامه جلسه علنی شورای شهر قناعتی ، عضو شورای شهر نیز چند تذکر در صحن علنی شورا مطرح کرد.

وی اظهار داشت: شاهد افزایش قیمت تاکسی هستیم و این نشانگر این است که شرکت تاکسیرانی نظارتی بر این موضوع ندارد.

قناعتی با اشاره به اینکه شورای سه ماه پیش قیمتی را مشخص کرده است، بیان داشت: هزینه دریافت شده از مسافران باید بر اساس آن قیمت باشد.



وی از افزایش قیمت پیک بادپا سخن گفت و یادآور شد: این افزایش قیمت باعث نارضایتی شهروندان شده است.

تذکر بعدی قناعتی در خصوص بوستان ولایت بود . عضو شورای شهر در این خصوص بیان داشت: افتتاح این بوستان در کنار محله جوادیه و وجود اتوبان باعث شده است که محله جوادیه به یک جزیره تبدیل شود، لذا از شهرداری درخواست می کنیم که حداقل پلی زده شود تا شهروندان بویژه سالمندان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در خصوص انتقال ترمینال شرق نیز گفت: درخواست می‌کنیم اعتبار باقیمانده این ترمینال پرداخت شود تا انتقال انجام شود چرا که این ترمینال بار ترافیکی زیادی را در شرق بوجود آورده است.

عضو شورای شهر نظافت در محله جوادیه را تذکر بعدی خود قرار داد و عنوان داشت: وضعیت نظافت در محله جوادیه بسیار نامناسب است لذا از شهرداری درخواست می‌کنیم تا به پیمانکار مربوطه تذکر لازم داده شود.

مجتبی شاکری عضو شورای شهر ضمن عرض تبریک به آتش نشانان به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشان گفت: بازنشستگان آتش نشانی نسبت به حقوق تضییع شده خود که ظاهراً استدلال قانونی هم دارد معترض هستند لذا درخواست می کنم که به این موضوع رسیدگی شود و حداقل در بودجه سال 94 در نظر گرفته شود.

*طلایی: شهرداری ساخت هتل در خیابان ولیعصر را متوقف کند/ فکری به حال کسبه خیابان 17 شهریور شود

در ادامه جلسه شورای شهر طلایی عضو شورای شهر به صدور یک مجوز برای ساخت و ساز یک هتل در خیابان ولیعصر اشاره کرد و گفت: این در حالی است که در سال 90 خیابان ولیعصر ثبت ملی شده است اما در سال 91 کمیسیون ماده پنج درخواست ساخت هتل 31 طبقه را به 17 طبقه در محله قدیمی باغ پسیان مصوب کرده است که این مصوبه نشان می‌دهد که مجوز قطع درختان این باغ را داده شده است.

وی افزود: خیابان ولیعصر ثبت ملی است و اگر این طور باشد به محل ساخت برج‌های اداری و تجاری تبدیل می شود اگر چه این مصوبه مربوط به گذشته بوده است اما از شهرداری تهران درخواست می کنم که این کار را متوقف کنند چرا که این باغ بسیار قدیمی است.



وی در ادامه به مشکلات اهالی و کسبه خیابان 17 شهریور اشاره کرد و گفت: اجرای طرح پیاده‌راه سازی از میدان امام حسین تا میدان شهدا یک کار فرهنگی است و بنده آن را قبول دارم اما اینکه منافع کسبه و افراد در محل را ضایع کنیم جایز نیست.

نائب رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: درخواست می کنم به صورت اورژانسی فکری به حال این افراد و کسبه بکنیم و کاری نکنیم که با فشارهای پی درپی مجبور شویم خیابان را باز کنیم درحالی که الان می‌توانیم با توافق کسبه و یک جابجایی مشکل را حل کنیم.

چمران، رئیس شورای شهر تهران در ادامه جلسه نیز بیان داشت: مسئله کسبه خیابان 17 شهریور بارها مطرح شده و درخواست کرده‌ایم که این موضوع حل شود.

وی در خصوص ساخت هتل در خیابان ولیعصر اظهار داشت: خیابان ولیعصر به ثبت نرسیده است چرا که اگر این طور بود هیچ عملیاتی نمی‌شود درآن انجام شود در واقع ساختمانهای ارزشمند، درختان و مسیر است که به ثبت ملی رسیده است.

*حافظی: تا سه هفته آینده آب پشت سدهای تهران تمام می‌شود/ نیترات موجود در آب تهران موجب مرگ نوزادان زیر سه ماه

رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود که با کمی تاخیر و در ساعت 10:45 دقیقه ارائه شد با بیان اینکه سازمانهای جهانی پیش بینی سی سال خشکسالی در تهران را کرده بودند اما متاسفانه کسی به این موضوع توجه نکرد، اظهار داشت: باید گفت هرچند که این موضوع یک موضوع جهانی است اما چرا کشورهایی که میزان بارندگی آنان کمتر از ایران است هیچ گاه اعلام نکرده‌اند که آب سدهای آنها یک ماه دیگر رو به اتمام است که بیان این موضوع در کشور ما به معنای سوء مدیریت و مدیریت بهینه مصارف است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ 20 خرداد ماه در صحن شورا و در زمان ارائه تذکراتی در خصوص بحران طوفان تذکراتی نیز در خصوص بحران کم آبی بیان شد، افزود: چرا مسئولان در خصوص این بحرانها پشت دربهای بسته حرف می زنند در حالی که باید از همراهی مردم کمک بگیریم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اتمام ذخیره آب پشت سدها در سه هفته دیگر افزود: در سال‌های گذشته 75 درصد ذخیره آبها از طریق سدها و 25 درصد از طریق چاه‌های عمیق بوده که امسال این میزان به 58 درصد از طریق سدها و 42 درصد از چاههای عمیق تغییر یافته که تداوم این روند به معنای استفاده 40 درصدی از آب سدها و 60 درصدی از چاه‌ها تا دو سال آینده است.

حافظی با اشاره به اینکه استفاده از آب چاه بد نیست اما موضوع مهم در رابطه با کیفیت آب است، افزود: متاسفانه نیترات آب کشور در مقایسه با استاندارد نیترات جهانی بسیار بالاتر بوده به طوری که استاندارد نیترات آب ایران در حدود 50 میلی گرم و استاندارد جهانی 50 است.

*نیترات موجود در آب تهران باعث مرگ کودکان و نوزادان زیر سه ماه می شود

وی با عنوان اینکه میزان نیترات آب مصرفی هم اکنون در حدود 30 است، اظهار داشت: این درحالی است که سازمان جهانی نیترات استاندارد آب برای کودکان زیر ده سال را پایینتر از این می‌داند و این میزان برای نوزادان زیر سه ماه باعث مرگ می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه روزانه سه میلیون برای تصفیه آب شهر تهران هزینه می‌شود،‌ افزود: پیشنهاد تأمین آب مصرفی شهروندان با در اختیار قرار دادن آب معدنی ارزان قیمت و به کارگیری آب لوله‌کشی برای سایر مصارف از مواردی است که می‌تواند از هدررفت آب ممانعت به عمل آورد چرا که 99 درصد از آبی که روزی سه میلیارد تومان برای آن هزینه می شود صرف مصارفی دیگر می‌گردد.

حافظی با تأکید بر اینکه شبکه آبرسانی هم باید مثل شبکه برق متصل گردد، افزود: متاسفانه رسیدگی به بسیاری از این مسائل علی رغم تشکیل شوراها ،‌ کمیسیونها ونیز تعیین مسئولان مربوطه به روزمرگی تبدیل شده است و هر چند مدیران شهری بین 18 تا 20 ساعت از وقت خود را صرف رسیدگی به امورات شهروندان می‌نمایند و این قابل تقدیر است اما باید پرسید آبا مردم از وضعیت خدمات شهری راضی هستند و ایده آلها به درستی تعریف شده است؟

*صرف روزانه سه دهم میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله در تهران

وی با عنوان اینکه باید مشخص نماییم که با چه سرعت و در چه مقطع زمانی باید به این ایده‌آل‌ها دست یافت، اظهار داشت: روزانه 3 دهم میلیارد تومان که برابر با 400 میلیارد تومان در سال است صرف جمع‌آوری زباله می شود و من پیشنهاد دارم فراکسیونی تحت عنوان توسعه و تحول مدیریت شهری و به دور از هر روکش سیاسی ایجاد کنیم.

*بحث مشارکت مردمی به معنای آن نیست که هزینه‌های دولت را بر دوش مردم بگذاریم

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بحث مشارکت مردمی به این معنا نیست که هزینه‌های دولت را بر دوش مردم بگذاریم، خاطر نشان کرد: منظور من این است که از همراهی، همفکری و استفاده از ایده‌های آنان برای افزایش رفاه و ارتقای کیفیت ، خدمات استفاده نماییم.

*شریف زاده: نظارت بر ایمنی ساخت و سازها بیشتر می شود / آغاز فعالیت 1000 نفر از مهندسین کشور از نیمه مهرماه در سازمان آتش نشانی

در ادامه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران سعید شریف زاده، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه خط مشی ما از سرمایه گزاری محض در تجهیزات که سرمایه گزاری در پیشگیری و آموزش تغییر می‌کند، اظهار داشت: در بحث آموزش و سرمایه گزاری با استقرار تجهیزاتی که سطح آموزش را بالا می‌برند و نیز انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی امیر کبیر و شریف جهت ایجاد رشته‌های تکمیلی ارشد و دکترای مهندسی حریق سطح آموزش بالا خواهد رفت چرا که نیروی انسانی یک تحول عظیم اتفاق خواهد افتاد چرا که پیش بینی جذب فارق التحصیلان حریق در این سازمان پس از گذراندن دوره‌های ذکر شده فراهم خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: از نیمه مهرماه هزار نفر از مهندسین سازمان نظام مهندسی کشور در 4 رشته در اختیار سازمان آتش نشانی قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با عنوان اینکه نخستین همایش ملی حریق نیز برای اولین بار با موفقیت در تهران برگزار شد، افزود:‌ در بحث پیشگیری نیز مطابق توافقهای صورت پذیرفته با سازمان نظام مهندسی کشور از نیمه مهرماه هزار نفر از مهندسین سازمان مهندسی کشور در رشته‌های برق، اتو مکانیک، معماری و عمران در اختیار سازمان آتش نشانی قرار خواهند گرفت.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه فعالیت این افراد به عنوان ناظر فنی در سازمان آتش نشانی سبب خواهد شد که کار نظارت با سرعت بالاتر انجام پذیرد، افزود: متاسفانه تاکنون تعداد کارشناسان در امر پیشگیری در امر پیشگیری و نظارت ساخت اماکن محدود بوده که این مسئله سبب طولانی شدن مدت زمان انتظار جهت تحقق این موضوع برای شهروندان می شده است.

شریف زاده، با اشاره به اینکه در امر نظارت واردات پیشگیری از حریق با سازمان ملی استاندارد توافق نامه‌ای در جهت نظارت بیشتر صورت پذیرفته است، خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی ایمنی و همراهی مردم با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در این بخش خلاء و عقب ماندگی‌هایی ملموس و قابل رؤیت است و با آموزش همگانی باید در جهت رفع آن اقدام کنیم.

*سرخو: هیچ پیشنهادی از شهرداری برای ارتقای تجهیزات آتش‌نشانان به شورا نرسیده است

سرخوعضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز ایمنی و آتش‌نشان به آتش نشانان گفت: یکی از موارد پیشگیری و ارتقای سطح ایمنی خود شورای شهر و مدیریت شهری شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود تصویب سه مصوبه در خصوص ارتقای تجهیزات و آموزش آتش‌نشانان هیچ پیشنهادی از سوی شهرداری برای این موضوع به شورای شهر واصل نشده است.


وی در ادامه افزود: شورای تاکنون سه بار مصوبه در زمینه ارتقای تجهیزات و آموزش آتش‌نشانان داشته است که متاسفانه علی رغم گذشت مدت زیادی هیچ پیشنهادی از ناحیه شهرداری مبنی بر اجرای این مصوبه به شورای شهر واصل نشده است.



سرخو همچنین اظهار داشت: واحد‌های صنعتی و تولیدی ساختمانهای غیرمجاز و ترافیک که آفتی برای حضور به موقع آتش نشانان است از جمله خطراتی است که در این زمینه وجود دارد.

عضو شورای شهر با اشاره به حوادث تلخی که در تهران اتفاق افتاد، بیان داشت: تجهیزات آتش‌نشانها باید به روز باشد چرا که در وهلۀ اول جان خود آتش‌نشان باید حفظ شود و در وهله‌ی دوم جان کسانی که به امداد نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه برای ایمنی ساختمانها شروط دیگری نیز لازم است، خاطر نشان کرد: آتش‌نشانی باید مکلف باشد که در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها نیز حضور داشته باشد و شهرداری نیز تجهیزات مورد نیاز را فراهم آورد.

*مختاباد: اهدای 200میلیون تومان به مردم غزه

در ادامه جلسه شورای شهر درآمد حاصله از برنامه برگزار شده توسط دکتر مختاباد در برج میلاد و هدایای اعضای شورای اسلامی شهر تهران به مردم مظلوم غزه با حضور سفیر محترم فلسطین در ایران و نمایندگان گروه‌های حماس و جهاد اسلامی ، کمیته امداد حضرت امام خمینی( ره ) و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

مختاباد عضو شورای شهر در این خصوص گفت: وقتی برای حمایت از کودکان غزه اعلام کردم، فکر نمی کردم با این میزان استقبال روبرو شوم.



وی به برگزاری دو شب کنسرت به نفع مردم مظلوم غزه اشاره کرد و بیان داشت: 240 میلیون تومان عواید کنسرتی بود که برای کمک به مردم غزه حاصل شد که 200 میلیون تومان از آن به آنان اهدا خواهد شد و 40 میلیون تومان به برگزار کنندگان آن پرداخت خواهد شد.

مختاباد همچنین اظهار داشت: امیدواریم این حرکت سنتی شود تا در آینده‌ای نزدیک برای مشکلاتی که در کشور وجود دارد بتوانیم آن را انجام دهیم و از نیروی بالقوه هنرمندان بهره گیریم.

عضو شورای اسلامی شهر همچنین گفت: برنامه داریم تا چنین حرکتی را برای کودکان خیابانی نیز انجام دهیم.

هاشمی قائم مقام کمیته امداد نیز از اعضای شورای شهر برای انجام این حرکت ارزشمند تشکر کرد.

وی همچنین بیان داشت: در آستانه روز همبستگی با مردم فلسطین پایگاه‌هایی جهت یاری مظلومان فلسطین توسط کمیته امداد و بسیج مستضعفین از تاریخ نهم تا یازدهم برقرار می شود.

*چمران: نبود شرایط ایده ال برای ناشنوایان در کل کشور

در ابتدای نود و نهمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران رئیس شورای شهر ضمن گرامیداشت عملیات پیروزی آفرین حصر آبادان و نیز هفت مهر سالروز آتش نشان به شهادت سردارانی از دفاع مقدس همچون فلاحی، فکوری، نامجو، جهان آرا و کلاهدوز اشاره نمود و اظهار داشت : به پیشنهاد برخی از اعضای شواری شهر بویژه تندگویان در محل شهادت این شهدا دیروز برنامه‌ای برگزار شد و بر اساس قرار اعضا در محل شهادت این افراد یادمانی احداث می‌شود.




وی در ادامه به ایثارگری‌های آتش‌نشانان و آمادگی همیشگی آنان برای از بین بردن آثار سوء آتش سوزی و حوادث غیر مترقبه در عملیات‌های امداد و نجات اشاره نمود و افزود: برنامۀ ویژه‌ای امروز در صحن شورا به منظور تجلیل و تقدیر از این آتش نشانان برگزار می‌شود.


رئیس شورای شهر در ادامه به سالروز بزرگداشت شاعر بزرگ و عارف نامی کشور مولوی اشاره کرد و گفت: اگر چه این شاعر بخشی از زندگی خود را در کشورها‌ی دیگر سپری نموده اما مهم آن است که شعر او به زبان فارسی است و همین مسئله مؤید ایرانی بودن وی است.

*شرایط ایده‌ال نه تنها در تهران بلکه در کل کشور برای ناشنوایان وجود ندارد

مهدی چمران با بیان اینکه در تقویم ملی کشور هشت مهرماه به عنوان روز جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است،‌ افزود: باید درتهران و شهرهای دیگر به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این افراد و سایر معلولان از مزایای حضور در شهر و یا روستا به بهترین وجه برخوردار شوند چرا که متأسفانه هنوز شرایط ایده‌ال نه تنها در تهران بلکه در کل کشور برای این افراد وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه جهت ایجاد زندگی در خور شأن این افراد همه مسئولان باید تلاش نمایند، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران هشت مهر نیز روز جهانی دریا نوردی و نه مهر نیز به عنوان سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه نامگذاری شده که هرچند یاد شهدای آن روز را گرامی می‌داریم اما امیدوارم این روز برای آنان تجربه‌ای باشد و بدانند که این گونه ایستادگی‌ها و حرکتها در مقابل ملت اسلامی به جایی نخواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه چهارشنبه نه مهر نیز به عنوان روز همبستگی و روز همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی است، اظهار داشت: دعوت از صلاح زواوی سفیر فلسطین برای گرامیداشت این روز یکی دیگر از برنامه‌های امروز شورای شهر است ضمن اینکه باید گفت‌ فلسطینیان در جهاد خود در مقابل اسرائیل صفحۀ نوینی را در تاریخ اسلام و در سالهای مبارزه با این کشور باز کردند.

چمران با بیان اینکه از زمانی که این مبارزه رنگ و بو و ایدئولوژی اسلامی به خود گرفت توانست اسرائیل را در یک نبرد 50 روزه به زانو درآورد، گفت: آرزو می کنیم که بتوانیم نماز جمعه‌ای را در قدس به پا داریم و انشا‌الله در این نبرد پیروز شویم.

وی در ادامه از اهدای حقوق یک هفته از اعضای شورای شهر و نیز اجرای یک ویژه برنامه در برج میلاد برای کودکان غزه به عنوان اهم اقدامات شورای شهر در جهت کمک به غزه یاد و خاطر نشان کرد: برنامه‌ ویژه‌ای نیز از فردا به مدت سه روز جهت کمک به غزه اجرا می‌شود که به این منظور چادر‌هایی نیز توسط کمیته امام (ره) در سطح کشور برپا خواهد شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرسshoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید حسن ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    چرا در ایران همه دیر به فکر می افتند
  • یک تبریزی ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    افرین بر تهران و شهردارش و مردمش شهر ما که داغونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس