مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر گفت: قرار است در این لایحه انتخاب شهردار توسط مردم در شهرهای بیش از 200 هزار نفر انجام گیرد اما معتقدیم که انتخاب شهردار یک کار تخصصی است و اگر انتخاب شهردار از شورا گرفته شود، شورا یک امر تشریفاتی و ظاهری خواهد بود.

به گزارش مشرق، صدمین جلسه امروز شورای شهر با ۱۲ صندلی خالی آغاز شد. جلسه امروز شورای شهر غایبین زیادی داشت.

جلسه با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم به ریاست مهدی چمران آغاز شد.

طرح خطرناک نمایندگان مجلس برای شورایی‌ها

مهدی چمران در صدمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: این ایام را به همه عزیزانی که در نیروی انتظامی مشغول به کار و فعالیت هستند تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: 14 مهر ماه روز دامپزشکی نامگذاری شده است که این روز را به همه عزیزانی که در این زمینه مشغول به کار هستند تبریک گفته و همچنین روز روستا را گرامی می‌داریم.

چمران بیان داشت: روستا محور کوچکترین واحد شهری است اما پایه‌گذار اقتصاد ما محسوب می‌شود و بسیار مهم و ارزشمند است چرا که آبادانی شهرها از روستاها می‌گذرد و اگر روستاها درست نباشد شهرها همیشه دچار مشکلات از جمله حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیرقانونی خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: باید به دنبال درآمد و افزایش اشتغال برای روستاییان باشیم و مشکلات این افراد کاهش یابد و با کاهش مشکلات این عزیزان قطعا مشکلات شهرها کاهش می‌یابد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه روز 16 مهر روز جهانی کودک را تبریک و ادامه داد: اهمیت کودک و تربیت آن از مهمترین مسائل در نظام و مکتب اسلام است و معروف است که تربیت کودک قبل از ازدواج دو فرد آغاز می‌شود.

چمران در ادامه با اشاره به لایحه مدیریت شهری که هم اکنون به مجلس ارسال شده است، گفت: متأسفانه با این لایحه اختیارات شوراها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند که لایحه بخش حقوقی شورای عالی استان‌ها این موضوع را به طور خاص پیگیری کرده است و هم اکنون نیز جلساتی را با نمایندگان مجلس برگزار کرده است.

وی افزود: متأسفانه در این لایحه پیش‌بینی شده که انتخاب شهردار در شهرهای بالای 200 هزار نفر توسط مردم صورت گیرد و این در حالی است که انتخاب شهردار یک کار کاملا تخصصی است که در قانون هم این کار به عهده شوراها گذاشته شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به لایحه‌ای که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی قرار دارد گفت: قطعا با تصویب این لایحه شوراها دیگر ارزش نخواهند داشت.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آنچه که هم‌اکنون خطرناک‌تر از این لایحه است طرحی است که توسط 133 نفر از نمایندگان امضا شده است که در این طرح قرار است تعداد نمایندگان شورا به دوره قبل برگردند.

وی افزود: بخش دوم این طرح بسیار خطرناک‌تر است چرا که بر اساس این طرح قرار است هیأت حل اختلاف استان‌ها 3 نفر را معرفی کنند و شوراها نیز چشمشان‌ کور و دندشان نرم به یکی از این 3 نفر رأی بدهند وگرنه شهردار از سوی شورای حل اختلاف انتخاب خواهد شد.

چمران بیان داشت: با تصویب این طرح قطعا درگیری‌های قبلی به وجود می‌آید و با توجه به مشکلات این طرح بنده شخصا با حضور در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را به نمایندگان مجلس عرض کردم و عموما نیز آنها موافق این طرح نبودند ولی باید تلاش خود را انجام بدهیم تا این طرح کاملا از دستور خارج شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها نیز در دو سال گذشته اقدامات زیادی را در خصوص به تصویب نرسیدن طرح اشاره شده انجام داده است، گفت: شهردار باید توسط شورا انتخاب شود و بر این موضوع نیز قانون تأکید کرده است و باید طبق قانون عمل کرد.


گلایه عضو شورای شهر از قوه قضاییه/ باغات باید حفظ شود

محمدمهدی تندگویان در ادامه یکصدمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع فضای سبز و حفظ درختان اظهار داشت: بنده گلایه‌ای را از قوه قضاییه دارم که رسما آن را اعلام می‌کنم.

وی تصریح کرد: در شورای شهر و کمیسیون‌های باغات و شهرسازی توجه ویژه‌ای را به فضای سبز و حفظ آن داشته و دارند و امیدواریم قوه قضاییه نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه شاهد هستیم یک قاضی رأی به قلع و قمع درختان می‌دهد، گفت: این جای گلایه دارد چرا که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبری آن نیز بر حفظ فضای سبز و درختان تأکید داشته و دارند و تعجب می‌کنیم که یک قاضی چنین رأیی را صادر می‌کند.

تندگویان در ادامه با اشاره به اینکه در شورای قبلی مصوبه‌ای به تصویب رسید که بر مبنای آن شهرداری تهران ملزم به در اختیار داشتن پایگاه‌های مدیریت بحران شهری شد که علیرغم پیگیری‌های انجام شده و تذکرات مربوطه ستادهای بحران شهری بلاتکلیف هستند.

وی افزود: برخی از این ستادها هم اکنون به سالن‌های ورزشی برای بانوان تبدیل شده‌اند.


شهردار تهران اختیار ندارد/ دبیر: طرح را تصویب نکنید

علیرضا دبیر در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به مدل هایی که در دنیا برای اداره شهرها وجود دارد بیان داشت:‌ شهردار تهران در واقع تنها مدیر شهر است. در حالی که چهار مدل برای اداره شهر در دنیا وجود دارد که بهتر از شیوه فعلی در شهر تهران است.

وی با تاکید بر اینکه شهردار تهران اختیاراتی ندارد یادآور شد: در صورتی شهردار تهران می تواند توسط مردم انتخاب شود که مثل شهرهای توکیو؛ لندن و پاریس مدیریت واحد شهری در تهران ایجاد شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اختیارات شوراها هم در حال حاضر بسیار محدود است اظهار داشت:‌ ما خودمان شورای شهرداری هستیم و مجلس باید اول اختیارات شوراها را اصلاح کند. قانون سال 1286 مجلس ملی سابق در خصوص انجمن های شهر از قوانین فعلی در خصوص شوراها قوی تر است.

علیرضا دبیر در پایان از نمایندگان مردم خواست این طرح را تصویب نکنند.


حافظی در جلسه امروز شورای شهر به شدت انتقاد کرد
لایحه مدیریت شهری حاصل خواب زمستانی شورای عالی استان‌هاست

رحمت الله حافظی در جلسه امروز شورای شهر با انتقاد شدید از بررسی لایحه مدیریت شهری در مجلس که فوریت آن به تصویب رسید گفت: این لایحه حاصل خواب زمستانی شورای عالی استان‌ها است چرا که محض رضای خدا در این 15 سال لوایح خود را شرح ندادند..

وی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره سه مصوبات شورا، شهرداری تهران موظف است در راستای اقتصاد مقاومتی صرفه جویی و نگاهداشت‌هایی داشته باشد که از محل ارتقای بهره‌وری تامین شود و مقرر بود مراتب را ظرف دو ماه به صورت لایحه به شورا ارائه دهد، گفت: اما در حال حاضر که در حال ورود به مباحث بودجه 94 هستیم هنوز لایحه‌ای ارائه نشده است.

به گفته حافظی،  وقتی شورای عالی استان‌ها کاری نکند هر روز یک نفر به مدیریت شهری تعرض می‌کند ،شورا هر روز محدودتر می‌شود و انتظار داریم مجلس با درایت به این موضوع نگاه کند.


در جلسه امروز شورای شهر
شهردار منطقه یک: ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه خرید باغات منطقه شمال تهران شده است

یزدانی شهردار منطقه یک در ادامه یکصدمین جلسه شورای شهر تهران گزارشی را در خصوص نحوه تشخیص و اعمال ضوابط باغات و املاک واقع در منطقه یک ارائه کرد و اظهارداشت: 350 میلیارد تومان تا به امروز هزینه خرید باغات در منطقه یک شده است و در واقع 156 هزار متر مربع به فضای سبز این منطقه افزوده شده است.

وی با اشاره به باغات خریداری شده در منطقه یک گفت: باغ خسروشاهی که باغی تاریخی و بسیار زیبایی است، بوستان نیایش که هسته مرکزی آن تملک شده که علیرغم اینکه قابلیت بارگزاری و تجاری شدن را داشت ولی شهرداری منطقه یک اقدام به خرید این بوستان کرد.

یزدانی ادامه داد: باغ انجیری، باغ وزیری، بوستان مَلِک 1 و 2 ، باغ آصف از جمله باغاتی هستند که شهرداری منطقه یک اقدام به خرید آنها کرده است.

وی بیان داشت: شهرداری منطقه یک برای برخی از باغات نیز هزینه زیادی را صرف نکرده است و در واقع با توافقی که صورت گرفته است قرار است با کاربری جدید در آن باغ اقداماتی صورت گیرد که از آن جمله می‌توان به باغ آقا بزرگی اشاره کرد که از 1.4 هکتار آن، یک هکتار به فضای سبز اختصاص پیدا خواهد کرد.

یزدانی ادامه داد: تعداد بوستان‌های منطقه یک در حال حاضر 208 بوستان با 298 هزار هکتار است که در واقع سرانه فضای سبز در سال 91، 2.46 بود که این سرانه هم‌اکنون به نیم متر رسیده رسیده است.


عضو شورای شهر تهران:
مسئولان شهرداری از مشکل پیش آمده در زیرگذر آزادی از مردم عذرخواهی کنند

اقبال شاکری در ادامه صدمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سامانه‌های 137 و 1888 اظهار داشت: این سامانه‌ها ابزار قدرتمندی هستند که در اختیار مدیریت شهری قرار دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: مدیری شهری از ظرفیت این سامانه‌ها استفاده بهینه را داشته باشد.

شاکری در ادامه با اشاره به مشکلات پیش آمده در روز گذشته در زیرگذر آزادی گفت: دیروز شاهد بوده‌ایم که شهروندان ساعت‌های زیادی را به دلیل بی‌برنامگی مسئولان منطقه در ترافیک بوده‌اند که باید مسئولان منطقه از مردم عذرخواهی کنند.

شاکری ادامه داد: پروژه‌های شهری با زندگی مردم سر و کار دارند و مسئولان مناطق باید دقت کنند در اجرای هر پروژه اطلاع‌رسانی دقیق و صحیحی را قبل از اجرای آن داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حدود 3 درصد از بودجه کل شهرداری در خصوص مسائل فرهنگی و تبلیغاتی هزینه می‌شود و انتظار می‌رود که مسئولان منطقه اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح انجام دهند.

شاکری در پایان گفت: با توجه به بی‌برنامگی و بی‌تدبیری مسئولان منطقه باید حقوق این افراد که باعث به وجود آوردن این ترافیک شده‌اند کسر شود.

 انتقاد اعضای شورای شهر تهران از طرح مجلس درباره انتخاب شهردار
انصاری: طرح مجلس، انحلال محترمانه شوراهاست

 طرح جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر انتخاب شهرداران توسط هیئت‌های حل اختلاف واکنش اعضای شورای شهر را در پی داشت و علاوه بر دبیر و حافظی انتقادات دیگری در این خصوص از سوی دیگر اعضای شورا مطرح شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران بار دیگر بر اینکه انتخاب شهردار یک امر تخصصی است و اگر این شیوه تغییر کند شوراها به یک نهاد تشریفاتی تبدیل می‌شوند،‌ تأکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرحی با 123 امضاست که دارای دو بند است؛  نخست اینکه تعداد نمایندگان شورا به 15 نفر کاهش یابد،‌ دوم اینکه هیئت حل اختلاف استان 3 نفر را به عنوان شهردار به شورا معرفی کند.

وی افزود: شورای شهر هم چشمش کور باید یکی از گزینه‌های معرفی شده هیئت را انتخاب کند اگر هم شورا آن هیچ‌یک را نپذیرفت،‌ هیئت حل اختلاف خودش نسبت به تعیین شهردار اقدام خواهد کرد. مشکل نیز همین‌جاست که اگر ما با شهردار مشکلی داشته باشیم و او را استیضاح کنیم هیئت حل اختلاف می‌تواند پشت شهردار را بگیرد.

چمران تصریح کرد: البته بسیاری از نمایندگان از بند دوم این طرح اطلاعی نداشتند از این رو در تلاش هستیم تا امضای خود را پس بگیرند.

غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز درباره این موضوع‌، اظهار داشت: طرح مجلس در واقع انحلال محترمانه شوراهاست،‌ بهتر است اعلام کنند می‌خواهند شوراها منحل شوند. تحقق این طرح تبعاتی در پی خواهد داشت و هم اکنون هم که در حد حرف بوده تبعات منفی خود را گذاشته است.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در این‌باره اظهار داشت: واقعیت این است که با تصویب این طرح شورا به شیر بی یال و دمی تبدیل می‌شود که فایده‌‌ای نخواهد داشت ضمن اینکه تحقق آن خلاف نص صریح قرآن و قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه در این شرایط منحل کردن شوراها بهتر است،‌ افزود: شوراها فرزندان مجلس هستند و هیچ‌گاه پدر و مادر در جهت تضعیف فرزندش کاری نمی‌کند. به هر ترتیب

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: اگر اختیارات شوراها به زمانی بازگردد که انجمن‌های شهری تشکیل شده بود خیلی بهتر از شرایط کنونی است در عین حال بعید می‌‌دانم آنچه در مجلس رأی آورده به همین شکل باقی بماند و حتما تغییر می‌کند بنابراین اصلا جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: در صورتی که انتخاب شهردار به مردم واگذار شود در صورتی که در شهر حادثه‌‌ای برای مردم رخ دهد مردم به گونه‌ دیگری رفتار خواهند کرد،‌ بنابراین جای نگرانی نیست.

 تهدید اختیارات شوراها حاصل عملکرد شورای عالی استانهاست

رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور به شهردار تهران در مورد تبصره 18 از قانون بودجه 93 تذکر داد و گفت: بر اساس این تبصره شهرداری تهران موظف بود در راستای سیاست های ابلاغی سال مقاومتی در برنامه اجرای سال  خود93 نسبت به از محل  صرفه جویی هزینه های جاری، نگهداشت و سرمایه ای از محل ارتقای بهره بروری اقدام لازم را به عمل آورد و مراتب را در مدت دو ماه از ابلاغ مصوبه به صورت لایحه به شورا ارائه دهد. در حال وورد به بودجه سال 94 هستیم و هنوز این لایحه ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه امروز روز روستاها است و مسایل مربوط به روستاها عنوان می شود، افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت روستاها 70 درصد و جمعیت شهر نشینی 30 درصد بود، اما امروز دقیقا این موضوع برعکس شده یعنی 70 درصد جمیعت در شهرها ساکن شده است که نتیجه توسعه نامتوازن است اگر می خواهیم روستاها آباد شود باید توسعه متوزان داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره لایحه مدیریت شهری که هفته قبل یک فویت آن در مجلس به تصویب رسید، افزود: این لایحه حاصل خواب زمستانه 15 ساله شورای عالی استان ها است اگر شورای عالی خود را به عنوان یک رکن نظام می داند و هم سطح قوه مقننه و مجریه می داند گزارش عملکرد بدهد که در این 15 سال 15 لایحه به مجلس برده اند و این اقدامات انجام شده است وقتی  شورای عالی کاری نکرده است هر روز کسی پیدا می شود و تعرض به مدریت شهری می کند.

وی ادامه داد:  متاسفانه در 30 سال گذشته هر روز که این موضوع به دستور مجلس رفته است وظایف و اختیارات شورا محدودتر شده است. نکته اینجاست که تعداد اعضای شورا هم بر اساس این لایحه کاهش می یابد و انتخاب شهردار نیز برعهده شوراها نخواهد بود. انتظار داریم مجلسی ها با درایت به این موضوع توجه کنند.


هزینه ۱۰۰ میلیونی در هر محله تهران برای حوزه‌‌های فرهنگی و اجتماعی

درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها،‌ اظهار داشت: برای فراهم کردن شرایط برگزاری این انتخابات در تلاش هستیم اما هنوز تاریخ قطعی برای آن نمی‌‌توان اعلام کرد اما هم اکنون ستادهای انتخابات شورایاری‌ها در مناطق و محلات در حال تشکیل است.

وی با بیان اینکه آیین نامه‌ و اساسنامه شورایاری‌ها در حال بازنگری است و در شاخص‌های افراد داوطلب برای عضویت تغییراتی ایجاد خواهد شد، ادامه داد: تنها نکته‌ای که برایمان حائز اهمیت است و از رسانه‌ها برای رسیدن به آن طلب کمک داریم انجام دو کار است؛ نخست اینکه تلاش کنیم نخبگان جامعه در سطح محلات حساس شوند تا این انتخابات را دست کم نگریند و با حضور خود در شورایارای‌ها،‌ ظرفیت‌های موجود در شورایاری‌ها و مدیریت‌ محلات را در جهت توسعه و پیشرفت محلات مورد استفاده قرار دهند.

نایب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر سالانه حداقل 100 میلیون تومان برای هر محله شهر تهران از طریق مدیریت محله در حوزه‌های فرهنگی،‌ اجتماعی،‌ خدماتی،‌ رفاهی و ورزشی استفاده می‌کنیم،‌ این رقم عدد کمی نیست و اگر خبرگان و نخبگان محلی این ظرفیت را بدست بگیرند می‌توانند پیشرفت قابل توجهی در محلات به وجود آورند.

وی با بیان اینکه دومین کاری که باید انجام شود حضور فعالانه برای برگزاری انتخابات شورایاری‌هاست، خاطرنشان کرد: حضور فعالانه مردم کمک می‌کند تا انتخابات شورایاری‌ها از قالب محلی،‌ گروهی، قبیله‌ای، فامیلی و دوستی خارج شود و آراء مردم در انتخاب افراد تأثیرگذار باشند.واقعیت امر این است که در برخی از موارد یک فرد، فامیل و اقوام خود را برای رأی گیری گردهم آورده و توانسته در شورایاری حضور یابد.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها افزود: بنده علاقمند هستم که این دوره انتخابات به گونه‌ای برگزار شود که دو نکته‌ای که به آن اشاره کردم در آن رخ دهد؛ هم حضور نخبه‌ها و افراد کارآمد و همچنین حضور حداکثری مردم در محلات برای انتخابات بهترین افراد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه تغییراتی در بازنگری آیین نامه شورایاری‌ها اعمال خواهد شد، گفت: ما در حال تغییر شاخص‌های داوطلبان حضور در شورایاری‌ها هستیم که بر اساس آن سطح تحصیلات را افزایش می‌دهیم و میزان سن را اصلاح خواهیم کرد. در این راستا سطح تحصیلات را لیسانس یا فوق دیپلم در نظر خواهیم گرفت این درحالی است که هم اکنون سقفی برای تحصیلات وجود ندارد.

طلایی تصریح کرد: البته به نتیجه رسیدن درباره تغییر در میزان سن داوطلبین کار دشورای است زیرا یک نگاه این است که جوان گرایی کنیم یک نگاه این است که این مرحله جایی است که باید از تجربه و ظرفیت‌های بزرگترها استفاده کنیم. بنابراین دنبال مکانیزمی هستیم که هم بتوانیم از ظرفیت معتمدین و هم جوانان استفاده کنیم. همچنین درباره مدت سکونت داوطلبین نیز معتقدیم که فرد داوطلب باید حداقل 5 سال سابقه سکونت در آن محل را داشته باشد چراکه در نظرگرفتن دو سال سکونت در محله کافی نیست و فرصت مناسبی برای شناسایی یک محله محسوب نمی‌شود.

وی اظهار داشت: قصد داریم انتخابات شورایاری‌ها را دو وجهی برگزار کنیم؛ یک وجه انتخاب مردم و وجه دیگر انتخاب غیرمستقیم مردم، به این معنا که اگر 7 نفر را مردم به صورت مستقیم از طریق آرا انتخاب می‌کنند، 6 نفر هم به صورت غیرمستقیم توسط سازوکار دیگری که در حال طراحی آن هستیم انتخاب شوند تا ترکیب و تلفیق این دو بتواند ظرفیت مناسبی را در محلات ایجاد کند و به نوعی به پارلمان محلی تشکیل شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: آیین نامه مذکور باید در ستاد شورایاری‌ها و دبیرخانه ستاد برگزاری انتخابات آماده شود و در ستاد هماهنگی شورایاری‌ها به تصویب برسد تا ملاک عمل قرار گیرد.


چمران در جلسه امروز شورای شهر:
اگر انتخاب شهردار از شورا گرفته شود؛ شورا کاملاً تشریفاتی می‌شود

مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر گفت: لایحه مدیریت شهری از سوی وزارت کشور به دولت ارائه شده است.

وی ادامه داد:  قرار است در این لایحه انتخاب شهردار توسط مردم در شهرهای بیش از 200 هزار نفر انجام گیرد اما معتقدیم که انتخاب شهردار یک کار تخصصی است و اگر انتخاب شهردار از شورا گرفته شود، شورا یک امر تشریفاتی و ظاهری خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر شهرداری دولتی شود قطعا یک بازگشت به عقب خواهیم داشت، تاکید کرد:‌ با این حال همزمان در مجلس طرحی ارائه شده است که 123 نماینده نیز آنرا امضا کرده‌اند که در این طرح مقرر شده است که تعداد اعضای شورای شهر به 15 نفر برسد و همچنین هیات حل اختلاف استان سه نفر را به عنوان شهردار به شورای شهر معرفی کند و شورا موظف است یکی از این سه نفر را انتخاب کند.

به گفته چمران، درصورت تصویب این طرح شورا موظف به انتخاب شهردار مورد نظر هیات حل اختلاف استان است.

وی یادآور شد:عمده نمایندگان تنها به کاهش تعداد اعضای شورای شهر رای دادند و با رایزنی‌های صورت گرفته امضای خود را پس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • منوجهر ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    مشرق فدای تو این خبر های بی خودت
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام. همه امت اسلام ناب حق یک رای در مجلس خبرگان رهبری داشته باشیم میتوانیم ولایت مطلقه فقیه داشته باشیم. حسبناالله و نعم الوکیل؛ نعم المولی و نعم النصیر. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    نه این که اعضای شورا خیلی تخصص دارند . کشتی گیر و کاراته باز و خواننده و وزنه بردار واقعاً چه تخصص های نابی!!
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    من موافقم با اينكه شهردار با نظر مردم انتخاب بشه الان متاسفانه شورا ها درگير جناح بندي هاي سيساسي شدن و اصلا به تخصص كاري ندارن فق ميخوان يك نفر متناسب با سلايق و اهداف جناح خودشون شهردار بشه و ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس