در آغاز صد و چهارمین جلسه شهر تهران، اعضای شورا درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در آغاز یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران اظهار داشت:‌دقایقی پیش خبر درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی این عالم بزرگ از طریق پیامک به اطلاع بنده رسید که در ادامه بنده صحت این موضوع را از طریق تماس تلفنی به یکی از عزیزان گرفتم.

وی با اشاره به درگذشت این عالم ربانی اظهار داشت:‌حضرت آیت‌الله مهدوی کنی یک روحانی مبارز و خالص بود که در سال‌های دور در کمیته انتخاب و انتصاب فرماندهان نظامی یکی از اعضای اصلی در کنار مقام معظم رهبری بودند.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای شورای شهر تهران نیز قبل از بیان تذکرات خود درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی را به خانواده وی و هموطنان تسلیت گفتند.

انتقاد شاکری از پروژه میدان امام حسین

مجتبی شاکری در ادامه یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در میدان امام حسین در بخش فرهنگی اظهار داشت: اگرچه این کار کار پسندیده‌ای بوده اما مشکلات عدیده‌ای را برای اهالی این منطقه ایجاد کرده است که از شهرداری می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کند.

شاکری ادامه داد: اهالی محدوده میدان امام حسین طوماری را تهیه کرده‌اند و در آن از شهرداری خواسته‌اند به مشکلات این محدوده رسیدگی کند که بنده نیز از ریاست شورا درخواست می‌کنم کمیته‌ای را برای رفع مشکلات این منطقه تشکیل دهد.

عضو کمیسوین فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه شهری که در آن بافت فرسوده با مشکلات زیادی روبروست چه لزومی دارد تالاری با اعتبار 500 میلیارد تومانی پیش‌بینی شود، گفت: بجای ساخت اینگونه مراکز به فکر احیا کردن آدم‌ها در بافت‌های فرسوده باشیم که این موضوع باید در اولویت قرار بگیرد.

شاکری در ادامه با اشاره به رأی گیری اخیر شورای شهر درخصوص ابقاء شدن اعضای کمیسیون‌ها گفت: این کار کاملاً قانونی بوده و براساس آئین‌نامه‌های شورای شهر بوده و بنده از دوستان تقاضا دارم که با مصاحبه‌های خود این موضوع را تلخ نکنند.

تذکر حافظی به شهرداری

رحمت‌اله حافظی در ادامه یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت:‌از دولت به خاطر ورود به انضباط شهری و جلوگیری از فروش تراکم و تبدیل باغات و پارک‌ها به واحدهای مسکونی تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: تذکر من مطابق با تبصره 20 بودجه سال 93 است که در این تبصره 130 میلیارد ریال اعتبار در ردیف خاصی برای بررسی مطالعات نیازهای شهری در نظر گرفته شده است.

حافظی خاطرنشان کرد‌: شهرداری موظف است پروژه‌های عمرانی موردنظر خود را تا پایان فروردین‌ماه به کمیسیون تلفیق شورا ارائه دهد و پس از تایید این کمیسیون به اجرا در آورد.

وی ادامه داد: قراردادهای بدون تایید کمیسیون تلفیق فاقد اعتبار است و این درحالی است که 7 ماه از سال گذشته است اما هنوز هیچ پروژه ای به کمیسیون تلفیق معرفی نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیطی زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: البته بند «ج» این تبصره نظارت بر حسن اجرا را به کمیسیون‌های متشکل از رئیس شورای شهر تهران، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های شورای شهر، معاونت شهرداری تهران داده است.

محسن سرخو در ادامه یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برپایی دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب در بوستان ولایت، گفت: این کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است که امسال نز طبق سنوات گذشته از سوی شهرداری برگزار شده است.

وی با اشاره به توزیع بن‌کارت‌های خرید اقلام مورد نیاز هیأت‌های مذهبی توسط شهرداری‌ گفت: متاسفانه اخباری شنیده شده است که در سال‌های گذشته به برخی از هیأتها 150 میلیون تومان بن کارت داده شده است.

سرخو ادامه داد: بنده از شهرداری می‌خواهم که بعد از پایان نمایشگاه لیستی از هیأت‌های مذهبی که بن‌کارت به آنها تعلق گرفته است را در اختیار شورا قرار دهد و اعضای شورا نیز از نحوه توزیع این بن‌کارت‌ها مطلع شوند.

سانسور اخبار در روزنامه همشهری

سرخو در ادامه این جلسه تذکر دیگری را به روزنامه همشهری درخصوص سانسور مذاکرات شورای شهر داد و گفت: در جلسه گذشته (صد و سومین جلسه) بحث میدان تره‌بار فرمانیه مطرح شد که متاسفانه این روزنامه همه مطالب شهردار تهران و شورا را گفته است ولی اصل ماجرا را سانسور کرده است.

اخراج سانسور کنندگان خیز بازار فرمانیه

عضو شورای شهر تهران در پایان از 3 عضو ناظر بر عضو روزنامه همشهری خواست در اولین اقدام سانسور کنندگان را از این روزنامه اخراج کنند.

احمد مسجدجامعی در ادامه یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت:‌ایشان در مسجد خیابان ایرانشهر حضور داشتند و این مسجد یکی از مراکز عمده فرهنگی و خدماتی است و بخش خیریه مسجد هم‌اکنون نیز فعال است.

وی تصریح کرد: حضرت آیت‌الله مهدوی کنی یک فعالیت ویژه‌ای نیز داشتند و آن هم تلاش در حوزه آموزش عالی و تربیت تعدادی از مدیران امروز نظام بوده است.

منزل پدری آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان مفاخر کن ثبت شود

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های تهرانگردی خود در روزهای جمعه گفت: در این تهرانگردی‌ها بازدیدی  از کن داشتیم و از منزل پدر مرحوم کنی بازدید شد که خوشبختانه این منزل حفظ شده است و اصالت‌های معماری کن را نیز به صورت کامل بازتاب می‌دهد و مشابه این منزل در کن نیست.

مسجدجامعی ادامه داد:‌ بنده در جلسه گذشته نیز پیشنهاد دادم که این خانه را به عنوان خانه مفاخر کن ثبت کنیم که استقبال هم شد ضمن اینکه این کار هیچ هزینه‌ای هم ندارد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به پیگیری‌های قوه قضائیه در خصوص اسیدپاشی در اصفهان تقدیر و تشکر کرد و گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که فارغ از جنبه‌های شخصی باید به لحاظ حقوقی و اجتماعی این موضوع پیگیری شود.

درخواست مجدد حکیمی‌پور برای عضویت در کمیسیون بودجه

احمد حکیمی‌پور در ادامه یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با درخواست مجدد برای جابجایی از کمیسیون فرهنگی به کمیسوین برنامه و بودجه شورا گفت: بنده این درخواست را کتبی به ریاست شورا داده‌ام اما هنوز پاسخی نگرفته‌ام.

وی تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم مردم به من رأی داده‌اند و از من انتظار دارند که برای آنها خدمت کنم و بنده نیز با توجه به تجربیات و توانایی‌هایی که دارم می‌توانم در کمیسیون بودجه تاثیرگذار باشم.

حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کمیسیون برنامه و بودجه می‌طلبد که اعضای این کمیسیون نیز به 7 نفر افزایش پیدا کنند.

در ادامه این جلسه غلامرضا انصاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با انتقاد از اقدام اخیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درخصوص پرنده پرانی گفت: این سازمان براساس کدام اصل و مصوبه اقدام به این کار کرده است و هزینه‌های آن از کجا تامین شده است.

وی تصریح کرد: اگر محل سازمان فرهنگی هنری بوده که باید مسئولان این سازمان پاسخگو باشند و اگر هم از منابع شخصی بوده است که بهتر است این عزیزان در منازل شخصی خود پرنده پرانی کنند.

پاسخ سروری به سرخو درباره سانسور در همشهری

پرویز سروری در ادامه یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به صحبت‌های مطرح شده از سوی محسن سرخو در خصوص سانسور مذاکرات شورا در روزنامه همشهری و همچنین اخراج سانسورکنندگان در این روزنامه توسط کمیته ناظر از سوی شورا، اظهارداشت: بررسی روزنامه همشهری و زمین فرمانیه دو موضوع جداگانه‌ای بود که در جلسه گذشته مورد بررسی قرار گرفت و امروز هم شاهد هستیم که برخی از اعضاء این موضوع را دوباره مطرح کردند.

وی افزود: قطعاً اگر موضوع فرمانیه در جلسه علنی امروز شورا مطرح می‌شد رسانه‌ها قضاوت خوبی را می‌توانستند داشته باشند.

سروری ادامه داد: نکته بعدی که باید به آن اشاره کنم بحث روزنامه همشهری است نه موسسه همشهری و ظاهراً موضوع ممیزی است! و اظهارات آقای سرخو بزرگترین دلیل در ممیزی روزنامه همشهری است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران خطاب به اعضای شورا گفت: به جملات سرخو دقت کنید، هی می‌گوید این چند نفر سانسورچی و منظورش از این کلمه یعنی کسانی که نظرات دوستان و همقطاران وی را منعکس نمی‌کنند، باید از موسسه همشهری اخراج شوند و این یعنی دخالت در کار اجرا و محتوای روزنامه همشهری.

سروری در ادامه خطاب به سرخو خاطرنشان کرد: شما تحمل سخن داشته باشید و این جملات شما کاملاً ممیزی است.

تعیین کمیته ناظر بر روزنامه همشهری سیاه‌‌ترین مصوبه شورا بوده است

سروری گفت: بنده در جلسه گذشته نیز به آقای چمران عرض کردم که اظهارات شما و دوستان در جلسه ضبط می‌شود و این در حالی است که شاهد هستیم که دوستان دو روز هم تحمل نکردند و در واقع انتخاب کمیته 3 نفره ناظر بر روزنامه همشهری سیاهی‌ترین مصوبه شورا بود و در واقع شورای شهر که از دل دموکراسی برخواسته استبدادی ترین مصوبه را به تصویب رسانده و بر ورودی یک رسانه ممیزی قرار داده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: متأسفانه آقای سرخو در اظهاراتش می‌گوید نظرات شورا و شما به چه حقی می‌توانید اظهار نظر کنید و ظاهراً با صحبت‌هایی که آقای سرخو می‌کند شورای شهر دو سخنگو دارد ، یک سخنگوی رسمی که آقای تقی‌پور است و دیگری یک سخنگوی معنوی و غیر رسمی یعنی آقای سرخو!

گزارش نظارتی عملکرد شش ماهه اول سال ۹۳ پروژه‌های عمرانی شهرداری

در جلسه علنی امروز شورا علیرضا دبیر با اشاره به اینکه از 1106 پروژه مستمر و غیر مستمر شهرداری بازدید میدانی انجام شده، از شهرداری تهران خواست پروژه ها را در دقیقه نود به برنامه اضافه نکنند. وی تاکید کرد: بررسی علل شروع نشدن برخی از پروژه ها این است که امکان سنجی پروژه ها و ضرورت اجرای آنها به درستی انجام نمی شود. مثلا برخی از اعضای شورا ما را تحت فشار قرار دادند که چند پروژه در برنامه سال جاری گنجانده شوند، اما برخی از این پروژه ها هنوز شروع نشده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه گزارش نظارتی عملکرد شش ماهه اول سال 93 پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران را در صحن علنی شورا ارائه کرد.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان مشاور فنی و مهندسی گفت: ‌هفت ماه از سال گذشته و سازمان مشاور فنی و مهندسی هنوز نقشه ها را برای اجرا به مناطق نبرده است.

دبیر همچنین از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خواست نظارت دقیق تری بر عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی داشته باشند و گفت:‌ پروژه تالار شهر هنوز شروع نشده، در حالی که این پروژه به توصیه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در برنامه این شرکت گنجانده شد.

وی همچنین با اشاره به پروژه شروع نشده باغات کن اظهار داشت:‌ بررسی ها نشان می دهد عدم برآورد صحیح و عدم مشخص بودن پهنه، از مشکلات شروع نشدن این پروژه است. حتی معاونت شهرسازی هم هنوز پهنه ها را مشخص نکرده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا اضافه کرد: ما برای پارک پردیسان 45 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم، ولی سازمان محیط زیست همکاری نمی کند و کار هنوز انجام نشده است.

دبیر در این گزارش با اشاره به اینکه 12 نفر از کارشناسان کمیسیون در 2880 نفرـساعت کاری این گزارش را تهیه کرده اند، خاطرنشان کرد: هر 22 منطقه شهرداری تهران علاوه بر شش معاونت شهرداری در طی یک سال گذشته بازدید شده اند.

وی افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد 29 درصد تاخیرهایی که در شروع پروژه ها وجود داشته، به دلیل کمبود نقدینگی بود. علاوه بر آن علت تاخیر 24 درصد پروژه های شروع نشده تامین زمین و 16 درصد نیز مطالعات بوده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از «تغییر نقشه و مشخصات»، «معارض ملکی»، «تعلل دستگاه اجرایی»، «معارض تاسیساتی»، «کسری اعتبار»، «ضعف پیمانکار»، و «جابه جایی پروژه» به عنوان دیگر دلایل شروع نشدن برخی از پروژه ها نام برد و گفت: تحلیل ها نشان می دهد پروژه هایی که شروع با تاخیر داشته اند اغلب دچار «مشکل خرید ساختمان» «عدم ابلاغ به موقع پروژه مصوب» و  «افزایش حجم کار» بود.

علیرضا دبیر همچنین در خصوص نحوه ارجاع کار پروژه‌های بازدید شده مناطق توضیح داد: 46 درصد پروژه ها با مناقصه عمومی و 33 درصد به شرکت ها و سازمان ها وابسته واگذار شده اند. 4ونیم درصد پروژه ها نیز با مناقصه محدود به پیمانکار سپرده شده اند.

وی همچنین درباره نحوه واگذاری پروژه ها توسط شرکتها و سازمانهای وابسته تشریح کرد: 26 درصد پروژه ها با مناقصه عمومی و 70 درصد به مناقصه محدود واگذار شده اند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: شرکت جهان یا تعاونی کارمندان خصوصی هستند و شرکت و سازمان شهرداری محسوب نمی شوند. در این گزارش ما شرکت کارگزاری بانک دی و بانک شهر را به عنوان بخش خصوصی در این گزارش محسوب کرده ایم.

به گفته دبیر مقایسه روند ارجاع کار پروژه های بازدید شده نسبت به سال گذشته نشان می دهد این روند بسیار بهتر شده اما هنوز به شرایط ایده آل نرسیده است.

دبیر  تاکید کرد:‌ سال گذشته 400 پروژه عمرانی غیرمستمر در شهر اجرا شده اما امسال با افزایش تعداد پرژه ها حدود 619 پروژه عمرانی غیرمستمر در شهرداری اجرا شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین درباره مشکلات عمومی اجرایی پروژه های عمرانی شهرداری اظهار داشت: عدم برآورد صحیح و دقیق اعتبار کل مورد نیاز اجرای پروژه‌ها از عمده مشکلات عمومی پروژه های عمرانی بوده است. در برخی موارد شهرداری منطقه دو برابر اعتیار پیشنهادی خودشان را مطالبه می کنند.

وی افزود: همچنین یک مشکل عمده این است که روش تأیید قراردادها توسط معاونت فنی و عمرانی مرکز همواره با صرف زمان زیادی همراه است. از سوی دیگر تأمین اعتبار جهت پروژه‌هایی که فاقد طرح و برنامه اجرایی مشخص هستند و  اعمال تغییرات مکرر در نقشه‌های اجرایی، احجام کار و مشخصات تعدادی از پروژه‌ها از مشکلات اجرا هستند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین بیان داشت: فقدان برنامه زمانبندی دقیق برای اجرای پروژه‌ها؛ عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران؛ عدم اجرای پارکینگ در برخی از پروژه‌ها؛اجرای تعدادی از پروژه‌ها در اراضی غیرملکی شهرداری و عدم احصاء آن به عنوان دارایی‌های شهرداری از دیگر مشکلات عمومی است.

دبیر با بیان اینکه فروش پروژه به پیمانکاران برای پرداخت بدهی آنان در برخی موارد فاقد توجیه کارشناسی است؛ یادآور شد: پروژه‌های تعریض معابر به علت وجود معارضین ملکی، مشکلات برآورد، وضعیت تأمین اعتبار و مشکل در تعیین زمان نهایی رفع معارضین، اغلب چندین سال به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: اختصاص مکرر اعتبارات نقدی به پروژه‌های بزرگ موجب کاهش تخصیص نقدینگی به سایر پروژه‌ها می شود. همچنین مشکلات پرداخت اعتبارات غیرنقدی؛ اختصاص اعتبارات غیرنقدی به پروژه‌های کوچک؛ تأمین اعتبار چند پروژه با مکان‌های مختلف در قالب یک شماره طبقه‌بندی؛ عدم توجه کافی به تملک زمین، مکان‌یابی نامناسب، معارضین ملکی، تأسیساتی و غیره قبل از شروع برخی از پروژه‌ها؛ عدم پیش‌بینی و یا اجرا نکردن همزمان و برنامه‌ریزی شده پروژه‌های مکمل؛ تراکم جلسات کمیسیون مناقصات و محدودیت تعداد کارشناسان نماینده معاونت‌های مربوط به مرکز در کمیسیون؛ تغییر مدیریت‌ و اعمال تغییرات در نقشه‌ها و مشخصات فنی پروژه‌ها توسط مدیریت‌های جدید؛ ناهماهنگی سازمانی در اجرای پروژه‌های عمرانی بویژه در پروژه‌های عمرانی معاونت اجتماعی و فرهنگی؛ ناهماهنگی بین معاونت فنی و عمرانی و سازمان پارکها در خصوص استفاده از فضای روی برخی از پلها جهت اجرای فضای سبز؛ ناهماهنگی بین معاونت فنی و عمران و سازمان زیباسازی در خصوص استفاده از فضای زیر پل و بدنه ستونها جهت اجرای طرح‌های زیباسازی و همچنین تغییر واحد اجرایی و بلاتکلیف بودن ادامه عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها از مهم ترین مشکلات عمومی اجرایی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید نظارت را به عنوان فرصت ببینند نه تهدید؛ تشریح کرد:  از معیارهای مهم ما نحوه ارجاع پروژه ها به پیمانکاران بوده و به واحدهایی که پروژه ها را به صورت مستقیم به بخش خصوصی بدهند امتیاز بیشتری قائل هستیم.

وی عملکرد شهرداری را نسبت به سال 92 بهتر دانست و گفت:‌ با این حال هنوز واحدهای شهرداری از انتظار شورا بسیار عقب تر هستند. خوشبختانه امسال اولین سالی است که مناطق شهرداری تهران هیچ پروژه فاقدی را در سال 93 شروع نکرده اند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه پیشنهادات زیر را به شهرداری تهران ارائه کرد و گفت:

1. نسبت به؛ انجام مطالعات توجیهی، تعیین مشخصات، برآورد کل، حجم عملیات، زمانبندی اجرا و میزان اعتبار مورد نیاز برای هر یک از اجزاء پروژه برای درج در موافقنامه قبل از شروع عملیات اجرایی مربوطه اقدام شود.

2. ضروری است هرگونه تغییر در کاربری، بهره‌برداری و عنوان پروژه‌های مصوب با ارائه مستندات لازم و گزارش توجیهی به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

3. مهندسی ارزش جهت پروژه‌های عمرانی شاخص انجام پذیرد و گزارش آن پیوست موافقتنامه گردد.

4. لازم است طراحی بوستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ساختمان‌های اداری با نیاز ذینفعان اعم از معلولین و سالمندان همخوانی داشته باشد.

5. مناطق از ورود به اجرای پروژه‌های بزرگ، پیچیده و نیازمند توان تخصصی بالا منع گردند.

6. هرگونه افزایش اعتبار پروژه‌ها، حجم عملیات و یا زمانبندی اجرا بیشتر از میزان مندرج در بودجه مصوب، مستلزم ارائه اصلاحیه به شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود.

7. روابط شورایاری‌ها با مناطق و همینطور احصاء وظایف شورایاری‌ها به نحوی که از آفات احتمالی و تداخل و ناکارآمدی جلوگیری نمایند.

8. در اجرای پروژه‌های عمرانی، شهرداری تهران بایستی وجود الگوی استانداردی را در جهت تجهیز کارگاه، نوع سازه، ایجاد حریم کارگاه و رعایت نکات ایمنی تدوین نماید تا الگویی برای شهروندان گردد.

9. اخذ پروانه ساختمانی برای پروژه‌های عمرانی از واحدهای شهرسازی برای شهرداری اجباری گردد.

10. دستورالعمل ضوابط اجرایی و نحوه واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران رعایت گردد.

11. به اسناد فرادستی مثل چشم‌انداز و طرح‌های جامع و تفصیلی و برنامه پنج ساله دوم شهر تهران توجه شود.

12. داشتن برنامه زمانبندی برای اجرای پروژه‌های غیرمستمر و الحاق به اسناد قرارداد باشند.

13. تخصیص نقدینگی متناسب با پیشرفت فیزیکی، وضعیت اجرا و وضعیت کارگاه و زمان مناسب اجرای کار پروژه‌ها.

علیرضا دبیر با اشاره به اینکه از ۱۱۰۶ پروژه مستمر و غیر مستمر شهرداری بازدید میدانی انجام شده از شهرداری تهران خواست پروژه ها را در دقیقه نود به برنامه اضافه نکنند. وی تاکید کرد: بررسی علل شروع نشدن برخی از پروژه ها این است که امکان سنجی پروژه ها و ضرورت اجرای آنها به درستی انجام نمی شود. مثلا برخی از اعضای محترم شورا ما را تحت فشار قرار دادند که چند پروژه در برنامه سال جاری گنجانده شوند اما برخی از این پروژه ها هنوز شروع نشده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گزارش نظارتی عملکرد شش ماهه اول سال ۹۳ پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران را در صحن علنی شورا ارائه کرد.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان مشاور فنی و مهندسی اظهار داشت:‌ هفت ماه از سال گذشته است و سازمان مشاور فنی و مهندسی هنوز نقشه ها را برای اجرا به مناطق نبرده است.

علیرضا دبیر همچنین از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خواست نظارت دقیق تری بر عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی داشته باشند. وی در این باره گفت:‌ پروژه تالار شهر هنوز شروع نشده در حالی که این پروژه به توصیه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در برنامه این شرکت گنجانده شد.

وی همچنین با اشاره به پروژه شروع نشده باغات کن اظهار داشت:‌ بررسی ها نشان می دهد عدم برآورد صحیح و عدم مشخص بودن پهنه از مشکلات شروع نشدن این پروژه است. حتی معاونت شهرسازی هم هنوز پهنه ها را مشخص نکرده است.

بودجه ۴۵ میلیاردی برای پردیسان و توقف کار / محیط زیست همکاری نمی‌کند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: ما برای پارک پردیسان ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم ولی سازمان محیط زیست همکاری نمی کند و کار هنوز انجام نشده است.

دبیر در این گزارش با اشاره به اینکه ۱۲ نفر از کارشناسان کمیسیون در ۲۸۸۰ نفرـساعت کاری این گزارش را تهیه کرده اند؛ خاطرنشان کرد: هر ۲۲ منطقه شهرداری تهران علاوه بر شش معاونت شهرداری در طی یک سال گذشته بازدید شده اند.

وی افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد ۲۹ درصد تاخیرهایی که در شروع پروژه ها وجود داشته به دلیل کمبود نقدینگی بود. علاوه بر آن علت تاخیر ۲۴ درصد پروژه های شروع نشده تامین زمین و ۱۶ درصد نیز مطالعات بوده است.

اسیدپاشی بسیار شنیع بوده و باید پیگیری شود

مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به اسیدپاشی اخیر در اصفهان گفت: پیگیری حقوق شهروندان بسیار مهم است و این در حالیست که اسیدپاشی بسیار شنیع بوده و باید پیگیری شود چرا که برخی برای بدنام کردن نظام به این اقدامات روی می‌آورند.

بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی شهرداری برای سینماگران

وی در مورد بودجه 94 نیز گفت: در حالی در آستانه بودجه ریزی سال 94 قرار داریم که مردم شهرمان در خصوص بافت‌های فرسوده مشکلات زیادی دارند و این در حالی است که شهرداری تهران می‌خواهد تالاری با 500 میلیارد تومان بسازد و همچنین مرکزی برای سینماگران به نام شهر سینمایی با بودجه 1000 میلیاردی پیش بینی کرده است و این در حالی است که ما به دنبال احیای زندگی در بافت فرسوده هستیم.

مسئولان پرندگان را در خانه شخصی‌شان رها کنند

انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر  در جلسه علنی امروز شورای شهر در واکنش به اقدام سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در مورد رها سازی پرندگان در روز عید غدیر گفت: اخیرا سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اقدام به رهاسازی پرنده کرده است و جای سوال است بر اساس کدام اصل و اصول مصوب، دست به چنین اقدامی زده و هزینه‌های آنرا از کجا تامین کرده است؟

وی گفت:‌ اگر هزینه این رهاسازی پرنده شخصی بوده است بهتر است این افراد در اوقات فراغت خود و در منزل شخصی‌شان این کار را انجام می‌دادند.

در جلسه امروز همچنین احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر  افزود: بر اساس آمار شهرداری ۱۵ هزار کارتن خواب در تهران وجود دارد.

وی ادامه داد:  پیش از این بر اساس اطلاعات و آمار تصور می‌کردم که جمعیت کارتن خواب‌های پایتخت هفت الی 10 هزار نفر است اما متاسفانه در مصاحبه مطبوعاتی اعلام شد که این تعداد به 15 هزار کارتن خواب رسیده است.

رأی‌گیری کتبی غیرقانونی است

وی همچنین در مورد رأی گیری روز یکشنبه که به صورت کتبی برگزار شد، تاکید کرد: رای گیری کتبی غیر قانونی است و بر اساس مصوبه خود شورا باید این رای گیری به صورت شفاهی و در صحن باشد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس