تذکر اعضای شورای شهر در خصوص ساخت بیمارستان هسته ای در بوستان ولایت جلسه شورا را به تشنج کشاند.

 به گزارش مشرق، در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور چند تن از اعضای شورای شهر درخصوص ساخت بیمارستان هسته‌ای در شهر تهران بدون مجوز شورای شهر موضوعاتی را عنوان کردند که با ورود به دستور جلسه محمد سالاری رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران بر نحوه اداره جلسه توسط رئیس شورا و عدم توضیحات و پاسخگویی درباره ساخت بیمارستان هسته‌ای با رئیس شورا درگیری لفظی داشتند.

سالاری در حالی که میکروفونش خاموش بود، این حرف‌ها را می‌گفت که  مهدی چمران رئیس شورای شهر خواست که ساکت باشند و نظم جلسه را بر هم نریزند.

محمد سالاری قصد ترک جلسه را داشت که محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران مانع از رفتن وی شد و در این بین اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل نقل شورا نیز به دفاع از سالاری پرداخت.

 چمران گفت: من احساس می‌کنم دوستان می‌خواهند جلسه را شلوغ کنند و بهم بریزند.

در ادامه جلسه  در حالی که معصومه آباد نطق پیش از دستور خود را آغاز کرد که همهمه اعضای شورا در جلسه وجود داشت و آباد بارها با قرائت صلوات و ذکر نام معترضان را به آرامش دعوت کرد.

تخریب باغ 6 هکتاری در منطقه 21 شهرداری تهران

محمد حقانی  در تذکر پیش از دستور خود گفت: در کیلومتر 18 جاده کرج جنب داروپخش، زمینی به مساحت 5 تا 6 هکتار وجود دارد که روز به روز تعداد درختان کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: از ریاست شورا درخواست می‌کنم که به شهردار منطقه 21 تاکید کند که مالک این باغ را به مراجع قضایی معرفی کند.

حقانی در ادامه سخنانش به موضوع خطرات بخارات بنزین اشاره کرد و  گفت: در زمان بنزین‌گیری 60 هزار لیتر بنزین به صورت بخار وارد شهر تهران می‌شود و این در حالی است که از سال 85 تاکنون وزارت نفت قرار است طرح کهاب را اجرا کند و به نظر می‌رسد باید نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

ساخت بیمارستان در بوستان ولایت تصرف در مال غیر است/عدم دریافت مجوز از شورا

رحمت‌الله حافظی در تذکرات پیش از دستور درباره ساخت بیمارستان هسته‌ای در بوستان ولایت اظهارداشت: جا دارد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان انرژی هسته‌ای و شهرداری تهران برای ساخت بیمارستان هسته‌ای در تهران تقدیر کرد.

وی ادامه داد: بوستان ولایت به تدبیر مقام معظم رهبری در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت و در جلسه 24 شهریور 93 شورای عالی مصوباتی درخصوص اراضی بوستان ولایت در چند بند وجود دارد که این مصوبات ابطال شد و مقرر شد پیشنهادات جدیدی برای تأمین فضای سبز ارائه شود.

حافظی خاطرنشان کرد: تا قبل از ساماندهی اراضی بوستان ولایت هرگونه ساخت و ساز در آن محدوده ممنوع است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: احداث بیمارستان هسته‌ای بسیار با ارزش است ولی چون مجوزی برای ساخت آن اخذ نشده، زیر پا گذاشتن قانون توسط شهرداری است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه شهرداری مجوز لازم را برای این ملک بگیرد اقدام در تصرف مال غیر است.

وی گفت: از رئیس شورای شهر تقاضا داریم این تذکر را به شهردار منتقل کند.

حافظی ادامه داد: زمانیکه بوستان توسط مقام معظم رهبری افتتاح شد عنوان کردند 80 درصد فضای آن مربوط به فضای سبز، 20 درصد تجارت جهانی که مقام معظم رهبری اشاره کردند 20 درصد فضای بوستان ولایت برای تجارت جهانی زیاد است لذا طرح جامع قبلی برای این بوستان متوقف و طرح جدیدی باید به شورا ارائه می‌شد. بنده معتقدم این اقدام تصرف در مال غیر محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه، دوستی خطاب به حافظی درباره ساخت بیمارستان هسته‌ای اظهارداشت: بنده معتقدم قبل از این برنامه قالیباف شهردار تهران باید با حضور در صحن علنی شورای شهر توضیحاتی را ارائه می‌داد که امروز به تصرف آقای قالیباف وارد نشویم.

وی ادامه داد: با ساخت بیمارستان هسته‌ای ریسک بزرگی توسط وزارت بهداشت، سازمان انرژی هسته‌ای و شهرداری تهران اتفاق افتاد و ما داریم برای تهران یک بیمارستان 1000 تختخوابی می‌سازیم که هر تخت آن 20 میلیون تومان هزینه دارد، البته اینکه عنوان می‌شود شهرداری تصرف در مال غیر داشته صحیح نیست.

در ادامه احمد دنیامالی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره ساخت بیمارستان هسته‌ای اظهارداشت: این بیمارستان قرار بود در منطقه 2 احداث شود اما به تدبیر شهردار و توجه به مناطق جنوب شهر در بوستان ولایت ساخته خواهد شد.

پس از اظهارات اعضای شورای شهر درباره بوستان ولایت، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر در پاسخ به اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر اظهارداشت: برای هر تخت بیمارستانی به طور میانگین 550 میلیون تومان، برای هر تخت عادی 400 میلیون تومان و برای هر تخت ICU حدود 800 میلیون تومان هزینه می‌شود. اینکه برای هر تخت 20 میلیون تومان هزینه شود صحیح نیست و ساخت این بیمارستان 1000 تختخوابی حدود 60 میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت.

وی گفت: ما مخالف ساخت این بیمارستان نیستیم بلکه بهتر است در تمام استان‌ها شعبه‌ای از این بیمارستان احداث شود ولی بایستی در طرح جامع، ساخت آن مصوب شود و کمیسیون ماده 5 نیز مصوبه آن را داشته باشد لذا حق ندارند قبل از اینکه مصوبه‌ای داشته باشند نسبت به ساخت بیمارستان اقدام کنند.

در ادامه دویستمین جلسه شورای شهر و با ورود به نطق پیش از دستور معصومه آباد دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی خطاب به مهدی چمران رئیس شورا گفت: بنده نیز می‌خواهم در خصوص بیمارستان هسته‌ای توضیحاتی ارائه دهم که افکار عمومی نیز از آن مطلع شوند ولی ریاست شورا این اجازه را نداد و سالاری خطاب به چمران عنوان کرد «شما هر جلسه را به یک شکلی اداره می‌کنید، این‌طور نمی‌شود که؛ باید نسبت به شفاف شدن افکار عمومی در خصوص بیمارستان هسته‌ای توضیحات تخصصی داد».

چمران نیز در پاسخ به سالاری عنوان کرد: بهتر است که داد نزنید و جلسه را بهم نریزید که سالاری گفت بنده داد نمی‌زنم و شما باید جلسه را درست اداره کنید.

وضعیت اتوبوس‌های شهر تهران بحرانی است

اسماعیل دوستی در تذاکرت پیش از دستور، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته در کمیسیون عمران وضعیت اتوبوسرانی بحرانی است و باید برای آن فکری بکنیم؛ چراکه در سال‌های آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: امروز باید هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران باشد که متأسفانه حدود 6 هزار و 400 دستگاه در اختیار داریم که تعداد اتوبوس‌های شهر تهران در سال گذشته 7 هزار و 500 دستگاه بود که امسال 900 دستگاه آن به‌علت فرسودگی در پارکینگ‌ها متوقف شده است.

دوستی یادآور شد: طبق قانون دولت باید سالی هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری بدهد که با توجه به مشکلات این امر محقق نشده است،‌ لذا تقاضا داریم با رئیس‌جمهور در خصوص استفاده از فاینانس‌ها، جلساتی برگزار شود وگرنه با ازدحام جمعیت در تهران مواجه خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره موتورسیکلت‌های برقی اظهار داشت: در سال گذشته استفاده از این موتورسیکلت‌ها آغاز شد و باید هر چه سریع‌تر از تردد موتورسیکلت‌های بنزینی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری با توجه به ضرورت آلودگی هوا از منابع خود برای کاهش آلودگی اقدام کند.

جدیدی وقت تذکرش را قرض داد/تعجب حافظی از اظهارات ورزشکار شورا

عباس جدیدی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر گفت:برخی سایت‌ها به برخی موضوعات بی‌اساس دامن می‌زنند و شایعات بی‌اساس را منتشر می‌کنند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، در برخی مواقع وقتی ما ورزشکاران دور یکدیگر جمع می‌شویم موجب بروز شایعات می‌شود.

جدیدی گفت: من ته جدولی هستم اما باید بگویم که ورزشکاران شورا مستقل و دارای عقیده‌ای مستقل هستند و نباید موضوعات را رسانه‌ها به هم بپیچانند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگر سخنانش گفت: نوبت تذکرم را به حافظی قرض دادم .

وی ادامه داد: چندی پیش درباره وضعیت وخیم مترو می‌خواستم تذکری بدهم که یکی از اعضای شورای شهر گفت که اجازه دهید من این تذکر را بدهم، اما باید بگویم که در مناقصات شرکت مترو حتما باید یک عضو ناظر از شورای شهر حضور داشته باشد.

بعد از صحبت های جدیدی در خصوص قرض دادن تذکرش به حافظی،حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا به علامت تعجب دست‌های خود را از یک دیگر باز کرده و با تعجب به صحبت‌های جدیدی گوش داد.

اعدام شیخ نمر برای عربستان بسیار سنگین خواهد بود

مهدی چمران گفت: 4 آبان سالگرد درگذشت طاهره صفارزاده بود و همینطور سالگشت شهادت دکتر فتحی شقاقی که به مناسبت این روزها تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: 8 آبان نیز سالگشت شهادت حسین فهمیده است که این نوجوان در خرمشهر به شهادت رسید و همه ما نحوه شهادت آن را می‌دانیم.

چمران درباره اعدام شیخ‌نمر که توسط عربستان سعودی قرار است اتفاق بیفتد، گفت: این اعدام برای عربستان بسیار سنگین خواهد بود و ملت مسلمان از خون چنین فردی نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: خداوند نیز انتقام آن را از آل‌سعود خواهد گرفت لذا بهتر است عربستانی‌ها عقلی به خرج دهند و از چنین فاجعه‌ای جلوگیری کنند.

چمران: تذکرات به سخنرانی و اعلام موجودیت تبدیل شده است

احمد حکیمی‌پور در تذکر آیین‌نامه‌ای  اظهار داشت: بهتر است تذکرات خارج از دستور سامان‌دهی شود یا اینکه جمع شوند.

وی ادامه داد: بنده تجربه تلخی از جنجال‌ها و حواشی‌ها دارم که موجب می‌شود عملکردها دیده نشود.

حکیمی‌پور خاطر نشان کرد: بهتر است جلسه خصوصی برای ساخت بیمارستان هسته‌ای در بوستان ولایت برگزار شود.

پس از تذکر آیین‌نامه‌ای، مهدی چمران رئیس اسلامی شورای شهر تهران گفت: در دوره‌های قبل این فضا نبود و در دوره چهارم مطرح شده است متاسفانه تذکرات پیش از دستور در اینجا سخنرانی و اعلام موجودیت شده است که این درست نیست.

وی ادامه داد: قرار ما تذکر 5 عضو شورای شهر قبل از آغاز دستور جلسه بوده است که هم اکنون بیشتر از 5 نفر تذکر می‌دهند.

چمران گفت: در حال حاضر نیز آقای امانی معاون شهردار تهران می‌خواهد توضیحاتی درباره ساخت بیمارستان هسته‌ای بدهند که بنده خواهش کردم در جلسه دیگری این موضوع عنوان شود.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تذکری داشت که چمران اجازه روشن شدن میکروفن آن را نداد و گفت: این یک دندگی شما اصلا درست نیست.

اگر مسئولیت بحران با شهرداری است هلال احمر کجای کار است

غلامرضا انصاری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی درباره پروژه شهید هرندی اظهار داشت: ما هم اکنون در آغاز راه هستیم و نمی‌توانیم با آسیب‌های اجتماعی به صورت جزیره‌ای عمل کنیم.

وی افزود: باید تمامی دستگاه‌ها درباره متکدیان، کارتن‌خواب‌ها، معتادین و ... اقدام کنند. ما باید مسائل مربوط به آسیب‌اجتماعی را همه جانبه ببینیم و نباید به صورت ابتدایی عمل کنیم بنابراین همکاری بین بخشی نیاز است.

وی به مصاحبه اخیر رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر اینکه مسئولیت بحران در تهران بر عهده شهرداری است گفت: هلال احمر کجای کار است او با توجه به تمامی امکانات و منابعی که به صورت بین‌المللی در اختیار دارد و حکمی که از رئیس جمهور دریافت می‌کند.

وی گفت: دو سیل در استان تهران اتفاق افتاد که موجب شد تعدادی از هموطنان جان خود را از دست بدهند و هیچکدام از دستگاه‌ها نیز پاسخگو نبودند.

انصاری خاطر نشان کرد: در کنار مطالعات صورت گرفته باید به صورت میدانی عمل کنیم.

وی به گستره وظایف شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: شهرداری همراه با مطالعات اجتماعی به معضلات شهر ورود پیدا کند که باعث توقعات بی‌جا نیز نشود.

وام‌دار شهرداری نیستیم/ قطع صحبت‌های راستگو با همهمه دیگر اعضای شورای شهر

الهه راستگو در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در آغاز دوره چهارم قسم خورده‌ایم که حافظ منافع مردم باشیم و تمام 31 نفر عضو شورای شهر در مقابل خدا و مردم مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه ما وام‌دار شهرداری نیستیم گفت: شاید این حرف‌ها برای خیلی‌ها خوش نیاید ولی بارها دل بنده از این موضوع به درد آمده است. ما اینجا آمده‌ایم که از حق مردم دفاع کنیم و نه از حق شهرداری. نمایندگان شهرداری نیز در جلسات شورا حضور دارند و از شهرداری دفاع خواهند کرد.

راستگو به موضوع پروژه شهید هرندی نیز اشاره کرد و گفت: 20 میلیارد تومان به منطقه هرندی اختصاص یافته است که انتظار می‌رود این هزینه در جهت درست مصرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به دلیل همهمه دیگر اعضای شورای شهر سخنان خود را قطع کردو گفت: طرف دیر می‌آید و یا حرف بیهوده می‌زند؛ ولی چیزی که حق مردم است و داریم از آن سخن می‌زنیم همه با هم حرف می‌زنند و درخواست بنده این است که در این خصوص رئیس شورا تذکرات لازم را بدهد.

سالانه 2 میلیون و 600 هزار نفر به بیکاران اضافه می شود

اقبال شاکری درخصوص پروژه شهید هرندی اظهار داشت: در خصوص پروژه شهید هرندی همانطور که مشخص است تعداد افرادی که در آنجا فاقد شغل هستند بالاست لذا تا اشتغال ایجاد نشود چرخه ساماندهی محله هرندی تکمیل نمی‌شود.

وی گفت: سالانه 2 میلیون و 600 هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود و تنها دولت می‌تواند برای 600 تا 800 هزار نفر شغل ایجاد کند و در مقابل هر ساله 2 میلیون نفر به بیکاران اضافه خواهد شد. لذا باید اقداماتی از جمله دورکاری در محله هرندی اتفاق بیفتد تا بتوانیم نسبت به اشتغال این افراد نیز اقدام کنیم.

گسل‌های تهران در حال فعالیت است/ سیستم‌های هشدار سریع 3 برابر شود

محمد سالاری در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به زلزله اخیر در افغانستان و عرض تسلیت برای جانباختگان این حادثه اشاره کرد و گفت: باید سیستم هشدار سریع زلزله در اطراف تهران مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: گسل‌های تهران در حال فعالیت هستند و باید سیستم‌های هشدار سریع در وضعیت فعلی سه برابر شود.

سالاری اظهار داشت: باید از شهرداری تهران به دلیل اینکه گزارش‌های لازم را درخصوص پروژه شهید هرندی ارائه می‌دهد استقبال کرد و توانسته است در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کند و در بعضی مواقع نیز موفق بوده است و قطعا اگر همکاری شهرداری نباشد خیلی از اتفاقات در حوزه‌های مختلف صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: بنده برای شخصیت حقیقی آقای چمران احترام خاصی قائل هستم ولی در گذشته روند اداره جلسه بر این مبنا بود که بیش از 5 نفر تذکر می‌دادند و اگر روند جلسه یکنواخت بود بنده هیچ وقت دست بالا نمی‌بردم.

سالاری افزود: با توجه به اینکه ساخت بیمارستان هسته‌ای در کمیسیون معماری و شهرسازی مطرح شده است لذا بنده می‌خواستم از کمیسیون خود دفاع کنم و باید توضیحاتی را ارائه می‌دادم.

وی یادآور شد: ساخت بیمارستان هسته‌ای در برنامه پنجم آمده است و در این برنامه به پادگان قلعه‌مرغی (بوستان ولایت) اشاره شده است. که بر اساس آن رویکرد شهر تهران باید به عنوان شهری در مقیاس ملی و بین‌المللی باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی خاطر نشان کرد: ساخت بیمارستان هسته‌ای در جنوب شهر تهران نشان از توجه شهرداری به مناطق کم برخوردار است و قطعا ساخت بیمارستان از فضای سبز بوستان ولایت که مورد تاکید است کاسته نخواهد شد.

آیا شهرداری، بهزیستی، آموزش و پرورش، محیط زیست و سازمان فرهنگی است؟

مجتبی شاکری در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره پروژه شهید هرندی اظهار داشت: از گزارش آقای امرودی در خصوص پروژه شهید هرندی تشکر می‌کنم ولی در حال حاضر شهرداری چه کاره است و باید در شهر چه اقداماتی انجام دهد؟ درحال حاضر مصوبات نیمه کار رها می‌شود و از این موارد نیز زیاد داریم.

وی خاطر نشان کرد: چند میلیون نفر با توجه به بافت فرسوده در زلزله احتمالی در خطر هستند و دفن می‌شوند؟ در اثر شیرابه‌ها چند میلیون‌ نفر در معرض خطر هستند؟ آیا شهرداری، بهزیستی، آموزش و پرورش، محیط زیست و یا سازمان میراث فرهنگی؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود:  2 هزار نقطه میراثی در شهر تهران که عنوان کرده بودند که البته به نقل از بنده به غلط عنوان کرده بودند فقط در منطقه 12 وجود دارد.

وی گفت: منطقه 12، منطقه‌ وسیعی است که یک محله آن هرندی است نباید تمام اقداماتی که در یک محله صورت می‌گیرد را به کل منطقه اختصاص بدهیم. بهترین مساجد و مدارس را ما در منطقه 12 داریم. هرندی یک محدوده کوچکی است که باید مشکلات آن حل شود.

شاکری ادامه داد: افتخار ما این است که در آن منطقه بتوانیم کاری انجام دهیم ولی نباید این اقدامات مقطعی باشد در حال حاضر بگویند چند کودک کار و خیابانی را نجات داده‌ایم و ساماندهی کرده‌ایم در این حوزه سال‌هاست شهرداری دارد فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات پیوستگی با هم ندارد گفت: باید تمامی دستگاه‌ها در این زمینه ورود پیدا کنند به عنوان مثال در منطقه هرندی 9 قومیت متفاوت جمع شده است لذا نمی‌توان برای آنجا پیوست فرهنگی ایجاد کرد ولی در همان منطقه 12 در خیابان ایران یک پیوند فرهنگی وجود دارد.

شهرداری برنامه جامعی برای هرندی ندارد/سنگ بزرگ نشانه نزدن است

علیرضا دبیر در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سنگ بزرگ نشانه نزدن است، تاکید کرد: با اهدافی که در این گزارش ارائه شد قطعا هیچ کاری در محله هرندی انجام نمی شود.

وی اضافه کرد: این کار تک بعدی نیست و امکان ندارد تا زمانی که سازمان‌های بهزیستی، رفاه، ناجا و حتی ثبت احوال در این کار مشارکت نکنند تحولی در هرندی اتفاق بیافتد.

دبیر با اشاره به چند وجهی بودن مشکلات هرندی بیان داشت: بعضی از کودکان کار در این محله حتی شناسنامه ندارند و شهردار تهران به تنهایی نمی‌تواند با انجام کارهای پراکنده این معضل را حل کند.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران یکی دیگر از مشکلات ساماندهی محله هرندی نبودن مدیریت واحد در این پروژه است.

و متاسفانه شهردار منطقه در این محله هیچ کاره است. معاون شهرسازی و معاون خدمات شهری و... هر کدام به طور پراکنده کارهایی را انجام می دهند در حالی که یک نفر باید متولی کل کار باشد و تصمیم گیری کند.

دبیر با تاکید بر اینکه این موضوع نه درباره یک محله بلکه درباره سرنوشت انسان ها است، اظهار داشت: من درباره رنگ پلاک ها و همه اقداماتی که شهرداری در خصوص جمع کردن سازمان‌های مردم نهاد انجام داده اطلاع دارم و می دانم شما هنوز هیچ برنامه جامعی ندارد.

وی افزود: البته در دو هفته گذشته برای ارائه این گزارش روی این برنامه خیلی کار کرده اید، اما در این گزارش تنها اهداف بیان شد و هیچ برنامه جامعی بیان نشد.

دبیر از 8 عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر خواست گزارش عملکرد قرارگاه امام رضا(ع) و اقدامات انجام شده در این محله را به صحن شورا ارائه دهند.

وی همچنین با اشاره به اعتبار 200 میلیارد تومانی این پروژه در تبصره های بودجه از هیات رییسه شورا خواست در صحن علنی هفته آینده فرصتی برای ارائه گزارش در خصوص عملکرد شهرداری تهران در تبصره های بودجه اختصاص دهند.

به گفته دبیر عملکرد شهرداری در تبصره های بودجه سال 94 مطلوب نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    برای شورای شهر هم دارن حاشیه درست میکنن این اصلاحاتیا
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    شهرداری مسئولیتهای زیادی دارد باید تقسیم شود بین دیگر نهادها
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    طبقه هفت علاالدین چی شد؟
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    خداییش خیلی پر رو هستند این اصلاحاتی های کودتاچی 88
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    افرین
  • دانشجو ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    در پل سازی و اتوبان سازی که موفق بود باید اجازه داد در دیگر عرصه ها هم فعالیت داشته باشد
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    تخریب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس