در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، اعتراض فرمانداری تهران در خصوص مصوبه مجوز اخذ عوارض استقرار شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در شهر تهران مطرح شد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، یکصد و سی‌ و پنجمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به صورت فوق‌العاده ساعت 9:30 آغار شد و دستور اصلی این جلسه ادامه بررسی تبصره‌های لایجه بودجه سال 1394 شهرداری تهران است.

اسامی اعضایی که در جلسه شورا تاخیر دارند در روزنامه‌ها اعلام شود

در آغاز این جلسه شیبانی مسن‌ترین عضو شورای اسلامی شهر تهران به اعضایی که با تاخیر در جلسه حضور پیدا می‌کنند تذکر داد و از چمران به عنوان رئیس جلسه درخواست کرد اسامی افرادی که با تاخیر وارد جلسه می‌شوند در روزنامه‌ها و جراید قید شود تا جلسات با نظم بهتری برگزار شود.

در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، اعتراض فرمانداری تهران در خصوص مصوبه مجوز اخذ عوارض استقرار شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در شهر تهران مطرح شد.

مجوز اخذ عوارض از شعب بانک‌ها به مجوز بهای خدمات تغییر کرد

متن اعتراض فرمانداری در خصوص این مصوبه به این شرح است:

احتراماً از اصل نامه شماره 160.2009.30877 در تاریخ 12 بهمن 93 و با موضوع مصوبه «مجوز اخذ عوارض استقرار شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در شهر تهران» با عنایت به نامه شماره 126120 در تاریخ 14 دی‌ماه سال جاری، وزیر محترم کشور در خصوص لغو مصوبه شماره 160.1841.25020 مورخ 21 بهمن‌ماه 92 با عنوان مجوز اخذ عوارض استقرار شعب بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری در شهر تهران که مشابه با مصوبه اخیر بوده و تغییر جزئی در متن ماده‌واحده (کلمه فعالیت جایگزین استقرار) کرده است، بنابراین مطابق با نامه اخیر وزارت کشور، طرح مصوبه مذکور نیز موضوعیت نداشته و کان‌لم یکن می‌گردد.

در ادامه این اعتراض آمده است: خواهشمند است وفق ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1 خردادماه 1375، موضوع بازنگری قرار گرفته و از نتیجه این فرمانداری را مطلع فرمایند.

پس از طرح اعتراض فرمانداری، علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: قدرت لابی بانک‌ها وحشتناک است و اخذ عوارض حق شهر است و بانک‌ها نیز باید عوارض شهری را با توجه به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری که دارند پرداخت کنند.

وی گفت: در همین راستا و با توجه به اعتراض فرمانداری نسبت به پرداخت عوارض از سوی بانک‌ها، کلمه عوارض حذف و به جای آن بهای خدمات عنوان می‌شود.

دبیر بیان داشت: به هر حال شهر تهران به بانک‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌دهد که باید بهای آن پرداخت شود، سپس در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با رأی اکثریت اعضاء تعویض کلمه عوارض و عنوان کردن بهای خدمات به تصویب رسید.

علیرضا دبیر تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه این تبصره را تغییر نداده است تا صحن درباره آن نظر بدهد. بر اساس این تبصره باید سه نفر ناظر از کمیسیون تلفیق یعنی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و دو نفراز اعضای کمیسیون های شورا منتخب اعضا بر عملکرد این مرکز نظارت کنند. همچنین با راه اندازی سامانه پژوهشیار در مرکز مطالعات، همه پروژه ها بایددر آن درج شود.

۱۵ میلیارد تومان برای انجام مطالعات در شهرداری

وی ادامه داد: بر اساس این تبصره شهرداری موظف است فهرست پروژه های مورد نظر را تا 15 اردیبهشت ماه به کمیسیون تلفیق اعلام کند و قراردادهایی که بدون تایید کمیسیون تلفیق باشد بدون اعتبار است. کمیسیون تلفیق نیز 15 روز مهلت دارد تا این پروژه ها را بررسی کند.

چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد لیست پروژه ها تا اول اردیبهشت ارایه شود و کمیسیون تلفیق تا 15 اردیبهشت درباره آن نظر بدهد.

مجتبی شاکری پیشنهاد کرد به جای سه نفر 5 نفر بر حسن اجرای پروژه ها نظارت کنند. وی تاکید کرد: 2 نفر از کمیسیون های تخصصی نیز عضو این تیم باشند و مدیریت یکپارچه و متمرکز بر پروژه ها انجام شود.

دنیامالی نیز اظهار داشت: کمیسیون ناظر و کمیسیون تلفیق در این تبصره با یکدیگر عملکرد موازی دارند. عنوان پروژه ها نیز باید پژوهشی باشد نه مطالعاتی.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تبصره بیست و یکم توضیح داد: بر اساس این تبصره شهرداری تهران موظف است بودجه هزینه ای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را پس از تایید معاونت حمل و نقل و ترافیک هزینه کند.

بودجه ۷۰ میلیاردی راهنمایی و رانندگی در سال آینده

علیرضا دبیر افزود: در سال 94 بودجه راهنمایی و رانندگی 70 میلیارد تومان است در حالی که بودجه ای که برای سال آینده لازم داشتند 98 میلیارد تومان بود.

وی با تاکید بر اینکه پایه بودجه راهنمایی و رانندگی در سالهای قبل بد گذاشته شده است؛ اظهار داشت: برای وحدت اینکه رویه ای بین شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی باشد در این تبصره تاکید کردیم که موافقت نامه ها را باید معاونت حمل و نقل شهرداری تایید کند.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه به منظور ایجاد انگیزه برای راهنمایی و رانندگی برای دریافت عوارض خودروها و موتورسیکلت ها بر اساس این تبصره به شهرداری تهران اجازه داده می شود چنانچه میزان وصول عوارض خوردو در مقایسه با عملکرد در سال قبل بیشتر شود معادل 20 درصد از این عوارض را تا سقف 2 میلیارد ریال به مرکز راهنماییی و رانندگی اعطا کند.

در ادامه علیرضا دبیر  با اشاره به اینکه مبادله شدن موافقت نامه کار بزرگی است؛ یادآور شد: هر زمان که شورای اسلامی شهر تهران اراده کند می تواند از راهنمایی و رانندگی بخواهد گزارش عملکرد خود را در صحن شورا ارایه کند.

تسلیت اعضای شورای شهر تهران به سیدحسن خمینی

اعضای شورای شهر تهران در جریان یکصد و سی و پنجمین جلسه شورا، درگذشت دکتر سیدصادق طباطبایی را به سیدحسن خمینی تسلیت گفتند.

در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران و پس از پاسخ به اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه مجوز اخذ عوارض استقرار شعب بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری در شهر تهران، ادامه بررسی تبصره‌های لایحه بودجه 94 شهرداری تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس