یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران امروز برگزار شد. در این جلسه تنور بحث بر سر افزایش قیمت حمل و نقل در پی تک نرخی شدن قیمت بنزین داغ بود.

  به گزارش مشرق، اقبال شاکری در جریان صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: روز گذشته تک‌نرخی شدن بنزین از سوی مسئولان اعلام شد که ایراد اساسی در تک نرخی شدن انرژی در این زمان وجود دارد.

وی گفت: مشخص نیست که چرا مسئولان اصرار دارند که شوک‌های روانی چندباره‌ای را به مردم وارد کنند چرا که در ماه‌های گذشته شاهد افزایش تعرفه‌های مختلفی از جمله‌ آب، گاز، برق، آرد، نان و حمل و نقل بوده‌آیم.

انتقاد شاکری به عدم مدیریت در اعلام زمان تک‌نرخی شدن بنزین

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: مسئولان به صورت ناگهانی و چراغ‌خاموش افزایش تعرفه‌های انرژی را اعلام می‌کنند و این سؤال مطرح می‌شود که این شوک‌های روانی را چه کسی باید پاسخ دهد که آیا نمی‌شود به صورت یکباره و با مدیریت صحیح افزایش تعرفه‌ها را در یک زمان‌بندی مشخص و مناسب اعلام کرد.

سودجویان کرایه‌ها را افزایش دادند

وی همچنین با اشاره به تک نرخی شدن بنزین گفت: در این خصوص نیز برخی از افراد سودجو اقدام به افزایش کرایه‌ها کرده‌اند و این در حالی است که شورای شهر به صورت دومین سال متوالی مواجه با این مدیریت ناصحیح از سوی مسئولان در خصوص افزایش تعرفه‌های انرژی شده است.

شاکری گفت: اگر قرار است تعرفه‌های انرژی تغییر پیدا کند باید با مصوبه‌های شورا هماهنگ شود و آن را مدیریت کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به پروژه منطقه 22 (تصفیه‌خانه آب و فاضلاب) گفت: این پروژه در نوع خود بی‌نظیر است و مشکلات و گیرو دار این تصفیه‌خانه هفته گذشته و با تعامل با شرکت آب و فاضلاب و تلاش کمیسیون عمران برطرف شد.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از شنبه آینده زمانبندی این پروژه آغاز خواهد شد.

تذکر به شهردار تهران در خصوص سرنوشت زمین مترو در خیابان پیروزی

محسن سرخو در صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: من دو تذکر به شهردار تهران دارم که به اجمال آن را بیان می‌کنم.

وی تصریح کرد: یکی اینکه قطعه زمینی واقع در خیابان پیروزی نبش طبسی به مساحت 2528 متر مربع با کاربری مسکونی به شرکت مترو تحویل داده شده بود که مجتمع ایستگاهی مترو در این منطقه احداث شود.

سرخو بیان داشت: به همین منظور 16 میلیارد تومان نیز قرار بود به حساب مترو واریز شود که سوال این است که آیا این رقم واریز شده است یا خیر؟

عضو شورای شهر تهران، بیان داشت:‌ دستور نقشه این مجتمع ایستگاهی توسط شهرداری منطقه 13 صادر شده است و قرار شده این مجتمع ایستگاهی در 46 واحد تجاری و 22 واحد اداری در مساحت زیربنای 11 هزار مربع ساخته شود.

سرخو با اشاره به عدم اجرای این پروژه و تاخیر در آن، گفت: در این زمینه شهردار تهران علت تاخیر را توضیح  بدهد که سرنوشت این زمین چه شده است که آیا به شرکت مترو واگذار شده است یا خیر.

وی همچنین با اشاره به تاخیر در فعالیت شورایاران در دوره جدید، گفت: در این زمینه در چند ماه گذشته شورایاری‌ها تذکرات متعددی را به صورت شفاهی و کتبی به اعضای شورای شهر مطرح کردند که امیدواریم هر چه زودتر شرایطی فراهم شود تا این افراد فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: در حال حاضر سراهای محلات در اختیار شورایاری‌ها قرار نگرفته است و امیدوارمی با توجه با برگزاری انتخابات با شکوه و بی‌نظیر شهروندان تمهیدات لازم برای فعالیت شورایاری‌ها فراهم شود.

سرخو همچنین با اشاره به فعالیت هیات امنا در محلات گفت: این کار از نظر شکلی مشکل دارد که  امیدواریم بستری فراهم شود تا مصوبه شورا در این خصوص اصلاح و بازنگری شود.

مهدی چمران در جریان صدو پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به چهارم خرداد روز خروج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان اظهار داشت: در این روز پیروزی حزب‌الله لبنان شکل گرفته است.

حمایت از خانواده زندانیان در روز نسیم مهر

وی تصریح کرد: پنجم خردادماه روز نسیم مهر نام‌گذاری شده است و در این روز حمایت خانواده زندانیان در دستور کار بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به هفتم خردادماه سالروز افتتاح نخستین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال 59 و یک سال پس از انقلاب و با دستور حضرت امام خمینی(ره) نخستین مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که این روز را به همه نمایندگان و مردم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

چمران بیان داشت: مجلس در رأس همه امور است و موفقیت مجلس، موفقیت نظام و جمهوری اسلامی است.

در ادامه جلسه علی صابری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در حوزه فرهنگ‌سازی وظایفی را به عهده دارند، گفت: ما به عنوان حوزه مدیریت شهری وظایفی را در این بخش به عهده داریم.

وی با اشاره به اینکه بارها گفته‌ام و تأکید کرده‌ام که برخی از کلمات بار منفی را به همراه دارند، گفت: در حال حاضر از واژه تراکم‌فروشی در حوزه مدیریت شهری و حتی در محافل علمی استفاده می‌شود که این از جهت فرهنگی معنای درستی را ندارد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، گفت: بنده جا دارد از تلاش‌های صورت گرفته از ریاست کمیسیون (سروری) برای برگزاری جلسات مستمر و دعوت از سایر اعضاء تشکر کنم.

ابوالفضل قناعتی در یکصد و پنجاه ‌و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: در یکشنبه گذشته طرح سوال از شهردار تهران مطرح شد و طبق روال قالیباف مهلت داشت یک ربع پاسخگوی سوال مطرح شده باشد که پشم‌چی‌زاده معاون شهردار نیز دراین جلسه 10 دقیقه پاسخگو بودند.

وی ادامه داد: براساس آیین‌نامه هنگامی که از شهردار تهران سوال می‌شود فقط باید شهردار پاسخگو باشد و نباید معاون آن در صحن شورا پاسخی را ارایه دهد.

قناعتی افزود: در جلسه یکشنبه گذشته 18 نفر مخالف بنده صحبت کردند که بنده نیز از این به بعد مخالف دیگر اعضاء صحبت خواهم کرد.

عضو هایت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سه‌شنبه هفته گذشته 2 جریان در این جلسه با یکدیگر دعوا کردند ولی یک‌شنبه هفته جاری همه آنها رفیق شدند و به بنده  ثابت  کردند که اگر 10 تا اتاق فکر نیز تشکیل می‌دادیم این اتفاق نیز شکل نمی‌گرفت و متاسفانه بدعت غلطی گذاشته شده است.

اصلاح طلبان به رای اصولگرایان به قالیباف اعتماد کردند

قناعتی افزود: بیشتر دوستان اصلاح‌طلب در آن جلسه به حمایت مدیریت شهری پرداختند که بنده خرسندم که این افراد بعد از 2 سال به رای ما به‌ آقای قالیباف به عنوان شهردار تهران اعتماد کردند.

حبیب کاشانی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بنده حدود 18 سال است که به خانواده‌های شهدا سر می زنم و جویای  احوال آنها هستم.

وی ادامه داد: مادر شهیدی را می شناسم که به دلیل اینکه فرزندش غواص بوده است و در اروند شهید شده 32 سال است لب به ماهی نزده و امنیتی که امروز داریم را قطعا مدیون خون شهدا و جانبازان هستیم.

وی ادامه: بیش از 40 درصد بنزین گران شده است و مردم امروزه با مشکلاتی مواجه هستند بنده در محله طرشت زندگی می‌کنم که با افزایش نرخ سوخت از متروی طرشت تا میدان سماء کرایه 700 تومانی به 1000 تومان افزایش یافته است و هنگامی که علت این افزایش کرایه را پرس و جو می‌کنیم عنوان می‌کنند نرخ سوخت افزایش یافته و به  تبع آن کرایه‌ها نیز افزایش می‌یابد و شورا نیز وظیفه دارد براساس افزایش نرخ سوخت کرایه‌ها را افزایش دهد.

کاشانی افزود: 42 درصد بنزین افزایش یافته است ولی بین 10 تا 12 درصد حقوق افزایش یافته بنابراین باید حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم تا شهروندان با هزینه‌های کمتری تردد کنند که متاسفانه حمل و نقل عمومی ما نیز با مشکلاتی مواجه است.

زندانیان زیر خط فقر نیستند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس اعلام قوه قضاییه هر زندانی در روز 65 هزار تومان هزینه دارد که در ماه هزینه آنها یک میلیون و 950 هزار تومان برآورد می‌شود. بنابراین زندانیان زیر خط فقر نیستند ولی کارمند و کارگری که حقوق پایه آنها 712 هزار تومان است در زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این افزایش نرخ‌ها به قشر آسیب‌پذیر، آسیب وارد می‌کند.

کاشانی یادآور شد: با گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی مردم حق انتخاب خواهند داشت که با تاکسی تردد کنند یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی خطاب به ابوالفضل قناعتی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما هر کدام بنا بر سلایق و انتخابمان به شهردار رای داده‌ایم و هر کس استدلال و تفکر خاص خود را برای انتخاب شهردار دارد و این موضوع نباید موجب شود که هر کس به شهردار فعلی رای داده به مدت 4 سال هر اقدامی را انجام می‌دهد درست است.

کاشانی افزود: بنده در جهت مخالفت با شما صحبت نکرده‌ام و اقدام شما برای این که تلاش کردید جلوی تخلف را بگیرید بسیار ارزشمند است ولی نباید تصور کنید در شورا 18 نفر دشمن شما هستند.

وی گفت: بنده اعتقادم به شما پیش از بیش شده است و هیچ کدام از ما حب و بغضی نسبت به مالک اسپیناس نداریم و یک عضو شورا باید جلوی سوء استفاده‌ها را بگیرد.

اسماعیل دوستی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در انتقاد به تذکرات ابوالفضل قناعتی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان آقای قناعتی را دوست دارند که قناعتی در واکنش به این اظهار نظر گفت بنده نیاز به دوست داشتن شما ندارم.

دعوت از وزیر علوم به صحن شورای شهر

در ادامه دوستی درباره دانشگاه تهران اظهار داشت: باید فرهادی وزیر علوم به صحن شورای شهر بیاید و گزارشی از سطح دانشگاه‌ها و زمین اطراف دانشگاه تهران ارائه دهد که این موضوع به کجا رسیده است و چرا پس از 20 سال هنوز اقدام مثبتی انجام نشده است.

دوستی خاطر نشان کرد: اراضی که در اطراف این دانشگاه آزاد شده است هنوز هیچ اقدام مثبتی در آن صورت نگرفته و طرحی نیز با امضای 21 نفر از اعضای شورای شهر در این خصوص به تصویب رسید که حدود یک سال است هنوز در داخل صحن شورا مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی درباره طرح پیاده‌روی لاین غربی خیابان ولی‌عصر از پارک‌وی نیز اظهار داشت: این طرح نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد و انجام شود.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر طرح خاص خود را دارند و در کمیسیون ماده 5 طرح‌های آنها تصویب شده است.

ما مخالف قناعتی و موافق قالیباف نبودیم

در ادامه دوستی اظهار داشت: ما مخالف قناعتی و موافق قالیباف نبودیم و اظهار نظر خاص خود را کردیم که آن نیز مشکلی ندارد. سپس مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد ما یک واحد و شورا هستیم و باید با هم باشیم که در غیر اینصورت همه ما شکست می‌خوریم.

وزارت بهداشت طرح جامع افزایش کیفیت نان را ارائه دهد

رحمت‌الله حافظی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی 5 ماه گذشته کمیته سلامت شورا جلساتی در خصوص نان داشته است و در این جلسه از اتحادیه نانوایان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان غذا و دارو و پژوهشگده غلات دعوت شده و این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

حافظی افزود: با توجه به مشکلات گندم، آرد و فرآیند پخت نان وجود دارد از وزارت بهداشت و موسسه آرد و نان درخواست شده است طرح جامع افزایش کیفیت نان را ارائه دهد.

مجتبی شاکری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، در تذکرات پیش از دستور اظهار داشت: آیین نامه‌ای را که برای اعضا حق تذکر و سوال را قرار می‌دهد موقعیتی است تا تعامل شورا و شهرداری بیشتر شود.

پاسخگوی تذکرات اعضای شورای شهر شهرداران مناطق نیز باشند

وی ادامه داد: نقص جدی که وجود دارد این است که ما از تجربه بین مجلس و دولت و آیین‌نامه‌های آن استفاده نکرده‌ایم در مجلس تذکرات و سوالات فراوان انجام می‌شود و تنها وزیر مربوطه پاسخگو است.

شاکری افزود: در مدیریت شهری که جایگاه بسیار مهمی دارد در هر تذکر شخص شهردار باید پاسخگو باشد و ما نیز می‌توانیم مشابه مجلس با خود شهردار منطقه مستقیم برخورد داشته باشیم تا در هر تذکر انگشتان به طرف شهردار تهران اشاره نرود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیین‌نامه‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که هر کس تذکر دارد به راحتی تذکر خود را عنوان کند و بعد از اینکه سوالی مطرح شد مانند مجلس قانع شدن از پاسخ به آن سوال را از تمام جمع بخواهند و تنها از سوال‌کننده پاسخ نخواهند.

وی درباره طرح سنجش عدالت نیز اظهار داشت: این طرح در سال 87، اجرایی شد و در سال 90 مجددا تکرار گردید. سنجش عدالت در شهر بود ولی سلامت را به نوعی در شهر هدف قرار داده بود و حدود هزار صفحه تحقیق در ابعاد مختلف در این خصوص صورت گرفته بود که از اعضای شورای شهر تقاضا دارم نظر خود را در خصوص این طرح عنوان کنند.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در روز یکشنبه گذشته در کمیسیون هیات دولت موضوعی مطرح شد که هنگامی شهردار از سوی اعضای شورای شهر استیضاح می‌شود استاندار یا وزیر کشور نیز در صورت تائید آن رأی شهر را عزل کند که بنده نیز مخالفت کردم و این موضوع رأی نیاورد.

محمد سالاری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در تذکرات پیش از دستور اظهار داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران باید با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به دنبال دغدغه شوراها در این زمینه شاهد بودیم در صحن دولت نیز ستاد بافت‌های فرسوده احیا شده و شهردار تهران نیز در این ستاد عضویت دارد که این اقدام را به فال نیک می‌گیریم و قطعا در آینده‌ای نزدیک اقدامات بسیاری صورت بگیرد.

55 درصد از تغییر کاربری‌های مسکونی به اداری در منطقه 6 انجام شده است

سالاری درباره تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی به اداری افزود: این موضوع قانون است ولی تعداد کاربری‌های مسکونی به اداری افزایش یافته است به عنوان مثال منطقه 6، 55 درصد تبدیل کاربری‌های مسکونی به اداری را در شهر تهران داشته است و در آینده‌ای نزدیک شاهد شب‌مردگی و تخلیه سکونتگاه‌ها در این منطقه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: از شهرداری تهران تقاضا می‌شود در خصوص منطقه 6 که در آینده با تغییرات بسیار مواجه خواهد شد و شاهد آسیب‌های اجتماعی در این منطقه خواهیم بود اقدامی عاجل صورت بگیرد.

وی خطاب به ابوالفضل قناعتی عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: قطعاً در صورتی که تخلفی را در شهر تهران شاهد باشیم آن را پیگیری خواهیم کرد و نباید از ما توقع داشته باشید که به صرف انتقاد شما و به تبعیت از شما همه ما انتقاد کنیم.مبانی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی دفاع از حق است و ما نیز با تخلف برخورد خواهیم کرد.

احمد مسجد جامعی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور اظهار داشت: در جلسه روز یکشنبه گذشته که در خصوص سوال از شهردار برگزار شد بنده اعلام کردم که با آقای قناعتی (عضو دیگر شورای شهر تهران و سوال کننده از شهردار) موافق هستم.

در ادامه مسجد جامعی اظهار داشت: شورای شهر تهران یک حوزه اجتماعی است و قرار نیست همه سیاه یا سفید باشند و باید از نظرات به حق دوستان و دیگر اعضای شورای شهر دفاع کرد.

فضای شورای شهر سیاسی نیست

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده نسبت به شما (قناعتی) ارادات دارم و فضای شورای شهر سیاسی نیست.

وی گفت: صحبت‌های رئیس شورا نیز در روز یکشنبه تدبیر مدیریتی و بر پایه مشورت بوده است که این موضوع را به بحث گذاشتند.

استفاده از هلی‌کوپتر نجات در ساختمان‌های بالای ۱۶ طبقه

محمدمهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به «الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پدهای هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلندمرتبه درحال ساخت» اظهار داشت:‌ پد هلی‌کوپتر در آیین نامه شهرداری هست و ساختمان‌های بلندمرتبه بالای 16 مرتبه نیز از گذشته موظف بودند این آیین‌نامه را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: روال کار به این گونه بوده که می‌بایستی از نهادهای امنیتی مجوزهای لازم را برای استفاده از هلی‌کوپترهای نجات دریافت شود و براساس آیین‌نامه پیگیری بشود.

تندگویان با اشاره به گزرش ارائه شده از معاونت شهرسازی شهرداری تهران از مناطق مختلف تهران، گفت: این گزارش نشان می‌دهد که تمام پدهای هلی‌کوپتر در تهران غیر استاندارد است و در اصل این یک کلاه‌برداری در ساختمان‌های بالای 16 طبقه محسوب می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری تهران بیان داشت : طرح ارائه شده دارای 2 بخش بوده یکی اصلاح پدهای هلی‌کوپتر و دیگر اینکه از این پس کسانی که وارد ساخت و ساز در برج‌های بالای 16 طبقه می‌شوند براساس استاندارد این طرح را اجرا کنند.

در ادامه جلسه معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران ضمن تذکر به استقرار پست‌های مختلف ایرانسل، همراه اول و برق در نقاط مختلف شهر گفت:‌ در این زمینه مکرراً تذکر داده شده اما اقدام لازم صورت نگرفته است.

وی با اشاره به طرح الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پدهای هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلندمرتبه درحال ساخت، گفت: از سال 85 بخشنامه‌ای از طرف شهردار تهران برای احداث پدهای هلی‌کوپتر در ساختمان‌های بالای 16 طبقه ابلاغ شده است که علی‌رغم گذشت این سال‌ها 34 ساختمان بلندمرتبه در تهران فاقد پد هلی‌کوپتر هستند.

وی با اشاره به اصلاح و بازنگری آیین‌نامه و مصوبه شورا در خصوص پدهای هلی‌کوپتر گفت: ما اصلا هلی‌کوپتر نداریم که بخواهیم آیین‌نامه و دستورالعمل آن را اصلاح کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد کارگروهی مشخص برای تدوین آیین‌نامه و ضوابط طرح برنامه‌ریزی شود.

در ادامه جلسه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به طرح اشاره شده اظهار کرد: اصل قضیه درست است و با کلیات آن موافقم اما پیشنهاد می‌دهم که در متن پیشنهادی طرح زمان از یک ماه به 4 ماه افزایش یابد.

وی همچنین پیشنهاد داد که در ماده واحده طرح پیشنهادی کلمه سازمان نظام مهندسی استان تهران نیز آورده شود.

در ادامه جلسه اقبال شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز پیشنهاداتی را برای طرح اشاره شده مطرح کرد و افزود: برای اجرای این طرح می‌بایستی هماهنگی‌های لازم با سازمان پدافند عامل و غیرعامل انجام گیرد و نگاه امنیتی به موضوع بررسی شود.

چمران رئیش شورای شهر تهران نیز در پاسخ به پیشنهاد شاکری بیان داشت: سازمان هواپیمایی کشور همه موارد جمع کرده است و پدافند عامل و غیرعامل در سازمان پرواز دستورالعمل اجرایی برای اجرای این طرح را پیش‌بینی کرده‌اند.

در ادامه جلسه رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با اشاره به فعالیت پدهای هلی‌کوپتر در تهران گفت: براساس اطلاعات ما باید در تهران 124 پد هلی‌کوپتر داشته باشیم که از این تعداد 49 مورد ساخته شده غیر استاندارد بود و 75 مورد نیز هنوز ساخته نشده است.

وی با اشاره به تأمین تجهیزات هوایی برای سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: برای تأمین ناوگان هوایی این سازمان نیاز به اعتبار 150 میلیارد تومان است.

حافظی در ادامه با اشاره به طرح الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پدهای هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلندمرتبه درحال ساخت گفت:‌ شهر تهران دارای نقاط غیرمجاز است که برای اجرای این طرح باید از هلی‌کوپترهای 2 موتوره استفاده شود ضمن اینکه حتماً برای آشیانه و تیم پروازی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

در ماده واحده الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پدهای هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلندمرتبه درحال ساخت آمده است:

شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت 4 ماه با همکاری سازمان نظام مهندسی تهران از تاریخ ابلاغ این مصوبه ساختمان‌های درحال ساخت و یا احداث‌شده قبلی که واجد شرایط احداث پد هلی‌کوپتر در سطح شهر تهران هستند را شناسایی و دستورات لازم را به اصلاح پد با ابعاد استاندارد مربوط به هلی‌کوپترهای امدادی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ نماید و نسبت به اعمال نظارت بر اجرای صحیحی پدهای هلی‌کوپتر از طریق مبادی قانونی اقدام و پس از ابلاغ مصوبه مذبور ظرف مدت 6 ماه نسبت به اصلاح گزارش حسن اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اقدام نماید.

تبصره: شهرداری تهران مکلف است پس از دستورالعمل اصلاح‌ شده جهت صدور پروانه‌های آتی در ارتباط با موضوع فوق‌الذکر رعایت گردد.

انتقاد به افزایش نرخ کرایه تاکسی/ شهر قانون دارد

مهدی چمران در جلسه علنی امروز شورای شهر با اشاره به تک نرخی شدن بنزین و افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: شهر قانون دارد و نباید هرکسی به دلخواه خود به واسطه گران شدن بنزین در نرخ کرایه‌های مصوب تاکسی تغییری ایجاد کند.

وی ادامه داد: در ابتدای سال افزایش 20 درصدی کرایه‌های تاکسی مورد پذیرش قرار گرفت.

چمران اظهار داشت: افزایش نرخ بنزین به یکدفعه درست نبود و از تاکسیرانی می‌خواهیم که مطابق مصوبه اقدام کند و اگر تصمیمات دیگری در این حوزه اتخاذ شود، قطعا این مساله را دنبال خواهیم کرد.

تندگویان نماینده شورا در کمیسیون خانه خانواده شهدا شد

در یکصد وپنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد معرفی یک نفر خانواده معظم شهدا به عنوان نماینده شورا در ستاد اجرایی موضوع بند «د» تبصره 3 مصوبه الزام شهرداری تهران جهت شناسایی و تملک خانه خانواده‌های شهدا و تفکیک آنها به مرکز محلی ـ فرهنگی (خانه شهدا) مورد بررسی قرار گرفت که پس از رأی‌گیری اعضا، محمدمهدی تندگویان عضو شورای اسلامی شهر تهران با 22 رأی نماینده شورا در کمیسیون مربوط به تملک خانه خانواده‌های شهدا شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    امیدوارم موفق بشی مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس