زلنسکی

یک افسر بازنشسته اطلاعاتی آمریکا گفت که به دلیل شکست‌های پیاپی اوکراین در میدان نبرد، ممکن است ولودیمیر زلنسکی برکنار شود.

به گزارش مشرق، «اسکات ریتر» افسر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی.ای) گفت که ارتش اوکراین در صحنه نبرد شکست خورده و آینده سیاسی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور کاملا مبهم است.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ارتش اوکراین در صحنه نبرد شکست خورده است و سؤال اصلی این نیست که چه زمانی ارتش فروخواهد پاشید، این اتفاق دیر یا زود رخ می‌دهد؛ سؤال اصلی این است که دولت زلنسکی چه زمانی سقوط خواهد کرد».

اسکات ریتر افزود: «ممکن است که زلنسکی به زودی از قدرت عزل شود؛ حدود ۴۰۰ هزار نظامی اوکراینی کشته شده و تعداد زیادی از سلاح‌های غربی منهدم شده است».

او دو هفته پیش نیز گفته بود که کشورهای غربی امید خود را به موفقیت آمیز بودن ضد حمله ارتش اوکراین از دست داده‌اند و تلاش دارند از نتایج پیروزی روسیه در اوکراین بکاهند.

این افسر سابق سی.آی.ای گفته بود: «اتفاق جدیدی در بلوک غرب رخ داده است؛ اینکه همه به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند اهدافشان را محقق کنند و اکنون در این فکر هستند که چگونه عواقب شکست حتمی خود را کم کنند».

اعتراف محافل غربی به شکست در اوکراین موضوع تازه‌ای نیست، حتی در تاریخ ۱۹ تیر ماه نیز «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا به شکست اوکراین در نبرد با روسیه اعتراف کرد.

متیو میلر تصریح کرد که نبرد فعلی در اوکراین یک «شکست راهبردی» برای اوکراین بوده است.

برخی از خبرنگاران در جلسه کنفرانس خبری،‌گمان می‌کردند که منظور متیو میلر، شکست راهبردی برای روسیه است اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر جمله خود را تأیید کرد که منظور وی اوکراین بوده است.

اعتراف به شکست در حالی است که از ابتدای جنگ اوکراین، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مانع از شکست اوکراین شده و به زعم خود شکستی راهبردی را به روسیه تحمیل کنند.

آمریکا از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین بیش از ۴۳ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده اما دولت بایدن برای بسته‌های کمکی بیشتر بودجه ندارد. بایدن از کنگره خواسته است تا لایحه هزینه اضطراری ۴۰ میلیارد دلاری را تصویب کند که نیمی از آن به اوکراین اختصاص خواهد یافت اما این لایحه به احتمال قوی با مخالفت شدید شمار فزاینده جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد که مخالف سیاست چک سفید جو بایدن هستند.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

دولت غرب گرای ولودیمر زلنسکی اما با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌ تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌ هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    4 0
    باید مثل خوک کثیف این حیوان مزدور را کشت
    • عمیر IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      خفهشو دلقک کمونبست
  • CA ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 2
    واقعا یک دست مریزاد به ساقی شما ها داد واقعا چی به شماها میده که اینقدر در فضا هستید
  • ح IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    4 0
    توسط چه کسی؟ مردمی که جنگ رو زندگی شون تاثیرات منفی گذاشته یا آمریکایی که ۱۱۳ میلیارد دلار بهش تسلیحات فروخته و جیبش رو پر کرده؟
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    3 0
    دیگه این بابا چطور باید بگه بی عرضه هستم تمام دنیا پشتشه مخوف ترین سلاح های دنیا رو داره از روسیه هم قوی تر تنها دستاوردش ازاد سازی روستای خالیه
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    3 0
    خوب فکر کردین یه دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی چقدر میتونه خرابکاری کنه تا ارباباش با اردنگی بندازنش بیرون؟!
    • مقدس IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      0 0
      آمريكا و انگل ستان با جنگ تبليغاتى وسبع و شبكه سازى مجازى مردم بى عقل اوكراين را فريب دادند و اين فرد بى صلاحيت بى كفايت معتاد دلقك را رئيس جمهور نمودند براى غارت منابع اوكراين و بحران سازى در منطقه اروپا به منظور غارت منابع و استعمار و تضعيف بيشتر اروپا و روسيه . در مورد ارمنستان هم دقيقا همين كار را انجام دادند البته در اين قضيه تمام هزينه ها با پول حاكم بوزينه متوهم باكو صورت پذيرفت و پاشينيان مهره سوخته خودشان را با فريب ارمنى ها روى كار آوردند براى ايجاد بحران در منطقه قفقاز و اهداف شوم ديگر . اين عاقبت و نتيجه عدم آگاهى و اعتماد مردم به شبكه هاى فضاى مجازى تحت تسلط امپراطورى فريب و نيرنگ غرب هست .
  • US ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    3 1
    اوکراین یا باید به روسیه الحاق شود و یا به زمین سوخته و یا به زمین کشاورزی،
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    13 2
    خوب تاریخ انقضای این یابو هم به پایان رسید. فقط کلی تلفات و هزینه روی دست ملت اوکراین گذاشت
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 1
      جالبه میگه عزل میشه نمیگه چه کسی. یعنی خودمون کله پاش میکنیم
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      0 9
      تویی که نمی دونی طرف برای ممکلتش و دفاع از تمامیت ارزی مملکتش جنگیده و معلول شده و یا کشته شده
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      2 0
      زلنسکی از خاندان اجنبی پهلویچ عبرت نگرفت
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 0
    این وسط باید سیستمهای راداری و موشکی و پهپادی ما در میدان جنگ نقایص شون شناسایی بشه و تا میتونیم سلاحهای پیشرفته غربیها رو غنیمت بگیریم حتی توپها و تانکهای اونها رو.ختی شده از وسایل اونها سیستمهای خاص شون رو برداریم و به داخل مشور بیاریم.باید کوماندوهای ایرانی و لبنانی با هلی برد به مواضع خاص اکراینیها نفوذ کنند و این سلاحهها رو غنیمت بگیرند.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 2
    از کی تا حالا افسر بازنشسته آلزایمری امریکا که دست چپ و راستش رو بلد نیست غیب گو شده
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 3
    مقاومت در مقابل ارتش سرخ با اندک حمایتهای غربی کار بزرگیست. زلنسک ماموریت خودرا با همکاری پوتین جهت تحلیل رفتنر اقتصاد وارتش سرخ به خوبی انجام میدهد. مرحله بعدی حمایت بیشتر غرب جهت از کار انداختن وضعیت سیاسی و اجتماعی روسهاست که کلید خورده است. سرزمینهای طلایی روسیه برای ۳۰۰ ملیون نفر خیلی خیلی زیاد است ودنیا باید این سرزمینهای بکر را تصاحب کند.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    یعنی این ببو دست نشانده آمریکاست و آمریکا می خواد عزلش کنه؟ پس مردم اوکراین و رایشون چی میشه
  • ش. AE ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    2 0
    .باید برگرده به صحن دلقک بازی و بازی گری قبلش
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 0
    وقتی از دیگران عبرت نگیری خود مایه عبرت دیگران خواهی شد! امام علی علیه السلام
  • ارشک IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 0
    دلقک نئونازی رفتنی شد. مثل دلقک تکریتی صدام.
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 2
    قهرمان ملی اوکراین خار چشم پوتین شده
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 2
    پوتین پلشت.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 1
    اینکه همه نظرات رو نمی نویسید نشانه غیر حرفه ایی بودن روزنامه است و اینکه دوست ندارید طیف وسیع از نظرات رو داشته باشید دیگه مطالبتون رو دنبال نخواهم کرد معلومه که در هر خبری غرض و مرض دارید
  • حسین IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    با تمام وجود منتظر نبرد اصلی در ارماگدون هستیم که نابودی کفار دیدن داره به حق اقا صاحب الزمان
  • عمیر IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    درود بر زلنسکی قهرمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس