کد خبر 1529041
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
زلنسکی

رئیس‌جمهور اوکراین گفت این کشور و ایالات متحده برای راه‌اندازی تولید مشترک تسلیحات توافق کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز جمعه (۲۲ سپتامبر، ۳۱ شهریور) در پایان سفر خود به واشنگتن گفت اوکراین و ایالات متحده برای راه‌اندازی تولید مشترک تسلیحات در گامی که به نوشته رویترز، کی‌یف را قادر به آغاز تولید سامانه‌های دفاع هوایی می‌کند، توافق کرده‌اند. 

طبق این گزارش، زلنسکی در ویدئویی خطاب به مردم این کشور درباره نتایج سفر خود گفت این توافق بلندمدت باعث ایجاد شغل و پایگاه صنعتی جدید در اوکراین می‌شود. او در اظهاراتش سفر به آمریکا را مهم با نتایج مهم خواند. 

زلنسکی گفت: با هم کار خواهیم کرد تا اوکراین تسلیحات لازم را به همراه آمریکا تولید کند. همکاری در (بخش) دفاعی با ایالات متحده امری تاریخی است. 

طبق این گزارش، کی‌یف تلاش‌ها برای تولید تسلیحات داخلی را افزایش داده، زیرا ۱۹ ماه جنگ تقاضای زیادی برای تسلیحات و مهمات که اوکراین برای تامین آن‌ها به شدت به غرب وابسته است، ایجاد کرده است. 

زلنسکی گفت وزارت صنایع استراتژیک --که بر تولید تسلیحات در اوکراین نظارت می‌کند، با سه انجمن که بیش از دو هزار شرکت دفاعی آمریکایی را متحد می‌کنند، توافقاتی درباره همکاری احتمالی آینده در اوکراین امضا کرده است. وی افزود: در حال آماده شدن برای ایجاد یک اکوسیستم دفاعی جدید با ایالات متحده برای تولید تسلیحات هستیم. 

رئیس‌جمهور اوکراین که کارزار او برای ملحق کردن اوکراین به ناتو به ایجاد جنگ و از دست رفتن خاک کشورش منجر شده، پنجشنبه وارد واشنگتن شد. او گفته بود دریافت سامانه‌های پدافند هوایی در صدر برنامه‌هایش در این سفر قرار دارد. 

سفر زلنسکی در بحبوحه تشدید مخالفت قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه با تخصیص کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین صورت گرفت و درخواستش برای سخنرانی در کنگره آمریکا رد شد.

رئیس‌جمهور اوکراین در دیداری که با جو بایدن داشت، گفت ایالات متحده به تقویت پدافند هوایی اوکراین در فصل زمستان کمک خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا هم که کشورش اصلی‌ترین حامی اوکراین در جنگ با روسیه به شمار می‌رود، در دیدار با همتای اوکراینی خود مدعی شد روسیه تنها کشور مانع صلح در اوکراین است. بایدن همچنین گفت نخستین تانک‌های آبرامز هفته آینده تحویل اوکراین خواهند شد. 

اخیراً «راب باوئر» رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اذعان کرد میزان و حجم تجهیزات نظامی و مهمات درخواستی اوکراین زیاد است و فراتر از توانایی‌های تولید ناتو است.

علی‌رغم سیلی از تجهیزات پیشرفته که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه در ضدحملات به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است. به اذعان، کاخ سفید، آمریکا تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در جنگ اوکراین هزینه کرده است.

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داده سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور اطلاع داده ضدحمله جاری اوکراین کارساز نیست و بعید است باعث شکست روسیه شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    1 0
    دسته گوسفندی اصلاح طلبان غرب گرا هم یه زمانی عاشق این بودن که ما در تسلیحات تخته کنیم
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    1 0
    تو که گفتی انتخاب بشب صلح میشه جنگی نمیشه با پوتین هم متحد میشی گویا از دروغ برره ای استفاده کرده بودی
    • GB ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      0 0
      با پوتین متحد میشه ؟! :)) جوک خوبی بود ، کی همچین حرفی زده ؟!
  • عمیر IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    1 1
    بسیار عالی زلنسکی قهرمان
  • حسین IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 0
    و این یعنی آمریکا اوکراین را بلعید و روسیه به سوی تجزیه و نابودی
  • خدمت IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    تنها راه نجات کشور روسیه از بین بردن پوتین است، در غیر اینصورت هم روسیه نابود می شود و هم هم‌پیمانانش نابود خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس