کد خبر 1530935
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
سفر غیرمنتظره دبیرکل ناتو به کی‌یف/ از جزئیات چه می‌دانیم؟

ینس استولتنبرگدبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز پنجشنبه در سفری غیرمنتظره به کی‌یف با "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

به گزارش مشرق، زلنسکی در خصوص دیدارش با دبیرکل ناتو گفت: استولتنبرگ موافقت کرد در جهت جلب اعضای ناتو به منظور ارائه سیستم های دفاع هوایی بیشتر به منظور حفاظت از نیروگاه ها و زیرساخت های انرژی اوکراین تلاش کند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین حملات مداوم روسیه را که به گفته وی اغلب مناطق غیرنظامی کشورش را مورد حمله قرار می دهد، از جمله ۴۰ حمله هواپیماهای بدون سرنشین در طول شب گذشته را به دبیرکل ناتو یادآوری کرد.

زلنسکی گفت: «در مواجهه با چنین حملات شدیدی علیه اوکراینی‌ها، شهرها و بنادر ما که برای امنیت غذایی جهانی حیاتی هستند، ما به افزایش فشار بر روسیه و تقویت دفاع هوایی خود نیاز داریم.»

رئیس جمهوری اوکراین اظهار داشت: «جهان باید ببیند که روسیه چگونه ضعیف می شود تا ارزش های مشترک ما در نهایت پیروز شود.»

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز در این دیدار گفت: ناتو قراردادهایی به ارزش ۲.۴ میلیارد یورو برای اوکراین تدارک دیده که شامل گلوله های ۱۵۵ میلی متری هویتزر و موشک های هدایت شونده ضد تانک و مهمات تانک می شود.

وی خاطرنشان کرد: «هرچه اوکراین قوی‌تر شود، به پایان دادن به تجاوز روسیه نزدیک‌تر می‌شویم. روسیه می‌تواند سلاح‌ها را زمین بگذارد و به جنگ خود پایان دهد. اوکراین این گزینه را ندارد.»

به گفته دبیرکل ناتو، «تسلیم اوکراین به معنای صلح نیست. این به معنای اشغال وحشیانه روسیه است. صلح به هر قیمتی اصلاً صلح نخواهد بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    کوری عصاکش کور دگر شود، تو افغانستان معلوم شد عیار ناتو 😆
  • FR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس