کد خبر 1529405
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
توصیه داسیلوا به زلنسکی درخصوص برقراری صلح

رئیس جمهور برزیل در دیداری که با همتای اوکراینی خود داشت تاکید کرد راه حلی برای اوکراین جز صلح وجود ندارد.

به گزارش مشرق، به گفته منابع دیپلماتیک، رئیس جمهور برزیل در جریان نشست خود در سازمان ملل پیشنهاد کمک به برقراری صلح در اوکراین را داد.

یک منبع دیپلماتیک به سیانان برزیل گفت، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل به ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود گفته است که بهترین راه برای پیشبرد در مناقشه بین کی‌یف و مسکو، توقف درگیری‌ها و موافقت با یک راه‌حل صلح آمیز است.

این دو رئیس جمهور روز پنجشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار کردند. لولا به زلنسکی گفت که معتقد است راه حل نظامی برای درگیری بین روسیه و اوکراین وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد که برزیل تنها عضو گروه بریکس - شامل چین، روسیه، هند و آفریقای جنوبی - است که در سازمان ملل به محکومیت عملیات نظامی روسیه رای داد. به گفته این منابع، لولا تاکید کرد که برازیلیا مشتاق شرکت در تلاش‌ها برای دستیابی به صلح در اوکراین است.

به گفته این منابع، از سوی مقابل زلنسکی پاسخ داد که اطمینان ندارد که شرایط هرگونه توافق صلحی که ممکن است با مسکو حاصل شود محقق شود. رئیس جمهور اوکراین همچنین تاکید کرد که او تنها میتواند به توافقی متعهد شود که مستلزم احیای تمامیت ارضی اوکراین باشد.

دیپلمات‌هایی که در این نشست حضور داشتند، آن را صمیمی توصیف کردند، اما گفتند که طرفین اساساً مواضعی را که در ماه‌های اخیر علنا ابراز کرده‌اند، تکرار کردند.

زلنسکی روز پنجشنبه در صفحه تلگرام خود نوشت که گفتگوی او با لولا صادقانه و سازنده بود. مائورو ویرا، وزیر خارجه برزیل به خبرنگاران در نیویورک گفت: «این جلسه بسیار مهمی بود. درک متقابل بسیار خوبی وجود داشت.» وی گفت که روسای برزیل و اوکراین به دیپلمات‌های خود دستور دادند که به کار بر روی روابط دوجانبه و ادامه گفتگو درباره صلح ادامه دهند.

این برخورد اولین ملاقات حضوری لولا و زلنسکی بود. سران دو کشور برای دیدار در اجلاس سران گروه ۲۰ در ژاپن در سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی کرده بودند، اما محقق نشد. رئیس جمهور اوکراین به اجلاس امسال G ۲۰ که ماه گذشته در دهلی نو هند برگزار شد، دعوت نشد.

اوایل این هفته، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، تکرار کرد که روسیه همچنان مشتاق به دنبال راهحل دیپلماتیک برای درگیری در اوکراین است، اما در حال حاضر هیچ زمین‌های برای آغاز مذاکرات نمیبیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 5
    آخه این دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی مگه از خودش اختیار داره؟؟! هرچی اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش بهش بگم میگه چشم!!!
    • عمیر IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      جلوی اربابت خم و راست شو حرف نباشه دلقک 😜😂
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس