کد خبر 991916
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
افشین داوری

استعفای سرپرست فدراسیون والیبال در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌تواند به وجه و آبروی بین‌المللی والیبال ایران آسیب جدی وارد کند.

به گزارش مشرق، از مهلت قانونی سرپرستی افشین داوری در فدراسیون والیبال بیش از 100 روز می‌گذرد، اما او همچنان به عنوان سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد. قرار بود ثبت نام از کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال در تیرماه برگزار شود، اما این داستان به تعویق افتاد. در همان زمان و وقتی که حدود یک ماه به شروع مسابقات تیم ملی بزرگسالان و نوجوانان باقی مانده بود در اظهارنظری عجیب اعلام شد که علت تعویق انتخابات، به هم نخوردن آرامش تیم ملی بزرگسالان در آستانه انتخابی المپیک و تیم نوجوانان در آستانه مسابقات قهرمانی جهان است.

بیشتر بخوانید:

والیبال ایران به دنبال سومین قهرمانی

افشین داوری سرپرست غیرقانونی فدراسیون والیبال در صحبت‌های خود اعلام کرده بود که اگر بخواهد در انتخابات حضور پیدا کند، باید استعفا دهد و به نظر می‌رسد همین روزها باید شاهد استعفا و ثبت‌نام داوری باشیم. با توجه به فرصت باقی‌مانده تا پایان زمان ثبت نام از نامزدهای شرکت در انتخابات، احتمال دارد که داوری شنبه استعفای خود را به وزارت ورزش و جوانان تقدیم کند و سپس در روز یکشنبه ثبت نام خود را انجام دهد، اما موضوع مهم در این بین تصمیم نابهنگام داوری است. 

این اقدام احتمالی داوری همزمان خواهد شد با دیدار حساس تیم ملی والیبال ایران با تیم‌های قطر یا استرالیا در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی تهران درحال برگزاری است. استعفای سرپرست فدراسیون والیبال در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌تواند به وجه و آبروی بین‌المللی والیبال ایران آسیب جدی وارد کند. اگر داوری تصمیم دارد در انتخابات فدراسیون حضور پیدا کند بهتر بود پیش‌تر از سمت خود استعفا می‌کرد تا وزارت ورزش زمان انتخاب جایگزین برای وی داشته باشد؛ البته در این بین از نقش وزارت ورزش هم نمی‌توان به راحتی گذشت!

در شرایط کنونی که فدراسیون ظاهراً سرپرست و دبیر و ... دارد،  اوضاع چندان تعریفی ندارد، چه برسد به روزی که در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران آقای سرپرست هم بخواهد از سمت خود استعفا کند؛ این اقدام احتمالی داوری می‌تواند بزرگترین لطمه را به حیثیت والیبال ایران بزند. واقعاً وزارت ورزش که ظاهراً نسبت به فضای روانی تیم‌ها حساس است، چگونه به کارمند خود اجازه می‌دهد تا در جریان میزبانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدیریت فدراسیون را رها کرده و دنبال کارهای انتخاباتی برود؟

بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز جمعه 22 شهریور ماه با حضور 16 تیم به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

* برنامه بازی‌های ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

ایران - سریلانکا، جمعه 22 شهریور، ساعت 18:30

ایران - قطر، شنبه 23 شهریور، ساعت 18:30

ایران - استرالیا، یکشنبه 24 شهریور، ساعت 18:30

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس