کد خبر 1558720
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

به گزارش مشرق، کانال محرمانه در ایتا نوشت:

قمار تل آویو و فرصت رو به‌ پایان واشنگتن

طرح ایده «آتش بس» دوم در جنگ غزه که حاصل گفت‌وگوهای «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات آمریکا و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر است این بار نه «دوحه» که «ورشو»، پایتخت لهستان را به‌عنوان محل مذاکرات دستیابی به یک توافق جدید انتخاب کرده و می‌کوشد با افزودن بر فشارهای سیاسی به رهبران رژیم اسرائیل زمینه را برای توقف فوری جنگ پیش از سال نو میلادی فراهم کند؛ طرحی که ترجمه آن برای تل‌آویو صرفا در پرونده «تبادل اسرا» خلاصه می‌شود و اگر اسامی مورد نظرش در فهرست اعلامی جای نداشته باشد، راه را بر هر گونه گفت‌وگوی سیاسی میانجی‌گران خواهد بست.

تل‌آویو پیش‌شرط «اول تبادل اسرا و بعد گفت‌وگو درباره آتش بس» را پیش کشیده تا از مجرای این گفت‌وگوها و آزادسازی اسرای خود در ازای وقفه‌ای کوتاه در حملات بی‌امان نظامی، سپری در برابر انتقادات جهانی بسازد و در عین حال با بازسازی قوا تا تحقق کامل خواسته‌های میدانی‌اش پیش رود.

در شرایطی که مقاومت فلسطین هرگونه مذاکره برای «تبادل اسرا» را منوط به اعلام «آتش‌بس فوری» در غزه نموده و در عین حال تأکید کرده، لیست اسرای موردنظر خود را ارائه خواهد کرد، نه اسامی مد نظر تل‌آویو، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در بن‌بستی قرار گرفته که برای خروج از آن با هر نتیجه‌ای فرصت زیادی ندارد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر دفاع و وزیر خارجه این کشور به اسرائیل یادآور شده‌اند که برای تعیین چشم‌انداز جنگ، هرچه سریع‌تر چاره‌اندیشی کند؛ امری که به این معناست که پیامدهای برآمده از شراکت تمام‌عیار واشنگتن در جنایات گسترده اسرائیل بر وضعیت «بایدن» که قصد دارد برای چهار سال بعد نیز رئیس‌جمهور باقی بماند، امکان همراهی بلندمدت او با «نتانیاهو» را نمی‌دهد.
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 2
    این حرفاوربطهای بی ربط تاثیری ندارن
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 4
    اتفاقا دست آمریکاست... ۵۰ میلیارد دلار... انتقال ۱۰ میلیون نفر به اروپا و آمریکا... با دادن پول اولیه ۴۰۰۰ دلار به هر نفر تا پیدا کردن شغل.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    اتفاقا دست آمریکاست... ۵۰ میلیارد دلار... انتقال ۱۰ میلیون نفر به اروپا و آمریکا... با دادن پول اولیه ۴۰۰۰ دلار به هر نفر تا پیدا کردن شغل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس