مافیای قدرتمند سینما اگر چیزی را خلاف سیاست‌هایش بداند، به سرعت اعوانش را ردیف می‌کند که بروند سراغ تکذیبیه گرفتن و توبه نامه نوشتن. اما اصلا چرا این جماعت اگر نقدی به سمتشان آمد هزینه توبه نامه نوشتن را می‌دهند؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - ماجرای توبه‌نامه نویسی در سینما حالا دیگر دارد آزار دهنده می‌شود. این که مافیای قدرتمند حاضر در سینما اگر چیزی را خلاف سیاستهایش بداند، به سرعت اعوانش را ردیف می‌کند که بروند سراغ تکذیبیه گرفتن و توبه نامه نوشتن. اما اصلا چرا این جماعت تا این اندازه نگران بعضی چیزها هستند که اگر نقدی به سمتشان آمد هزینه توبه نامه نوشتن را هم می‌دهند و میروند سراغ استفاده از ابزارهای قدرتی که دارند و روز به روز هم به واسطه بعضی بی‌تدبیری‌ها ( ازجمله در مورد جشن حافظ و جشن و جشنواره‌هایی‌هایی از این دست) دارد بیشتر و بیشتر می‌شود.



1-چندی پیش یک تهیه کننده خارجی با نشریه‌ای داخلی مصاحبه کرد و حرفهای زیادی هم زد که شاه بیتش انتقاد از جایزه فرهادی بود و اینکه جایزه او سیاسی بوده است.شاید آن زمان کسی  نمی‌دانست که این مصاحبه چرا تا این اندازه موجب برآشفتن جماعتی شد و وادارشان کرد تا به هر لطایف الحیلی از رابط آن تهیه کننده خارجی چیزی شبیه تکذیبیه بگیرند. اما حالا آرام آرام زمان دارد معلوم میکند که دلیل آن تقلا و دست و پا زدنشان چه بود.
 
یا بگو اصغر فرهادی خوب است یا توبه‌نامه را بنویس! 

2- روزنامه سینما با مدیریت فریدون جیرانی و تیمی که بدشان نمی‌آید سرسلسه سینمای شبه روشنفکری باشند چندی پیش به انتشار رسید. روزنامه‌ای که اگرچه رویه‌ای تقریبا حرفه‌ای داشت اما به واسطه همان ویژگی جماعت شبه روشنفکر که نشناختن مردم و از بالا نگاه کردن به آنهاست؛ موفق نشد زمان زیادی دوام بیاورد. مجله سینما تعطیل شد و جیرانی از سینما رفت. اما یک کانال تلگرامی از آن همه خدم و حشم باقی ماند. کانالی که از قضا همان گروهی هستند که مشی آنها فاتحه جیرانی و سینما را خواند. حالا آنها به شدت مراقبند تا نکند آسیبی به فرهادی قدیس شده و سینمای شبه روشنفکری برسد.

3- اصغر فرهادی یک فیلمساز کاربلد و تواناست اما قدیس نیست. شاید خودش هم قائل به این باشد یا شاید ظاهرا باشد و در اصل بدش نیاید که سایه‌ای از قداست همراهش باشد. با این احوال جماعتی انگار به صورت منسجم و هدایت شده قصد دارند او را به عنوان یک فیلمساز و اصلا یک شخصیت مقدس جابیندازند. شخصیت مقدسی که هرکاری انجام دهد درست است و هرچه بگوید فصل الخطاب است. کارگردانی که هیچکس نباید منتقد یا معترضش شود. نه نسبت به متن فیلمهایش و نه فرامتن آنها. اصغر فرهادی از نظر این گروه با فاصله زیاد از همه فیلمسازان وطنی جلوتر است و هرکسی بخواهد از او پیشی بگیرد با چوب تقلید از او رانده خواهد شد. مثل نیما جاویدی که ملبورنش اگرچه در سینمای شبه روشنفکری تعریف می‌شد اما چون میترسیدند بخواهد در فیلمهای بعدیش به او برسد و از او پیشی بگیرد، چنان او را راندند که دیگر هیچوقت هوس رفتن در این مسیر به سرش نزند.حتی مازیار میری هم که سعادت آبادش با آثار فرهادی مقایسه میشد، از لطف این جماعت بی نصیب نشد.
 
یا بگو فرهادی خوب است یا توبه‌نامه را بنویس! 

4- انگار حالا دیگر این رویه باب شده است که اگر کسی بخواهد به تابوهای جماعت شبه روشنفکر نقدی وارد کند به یک روز نکشیده به سراغش می‌روند و چنان توبه نامه ای از او میگیرند که خودش هم باورش نشود چه وقت و کجا این توبه نامه را امضا کرده است. نمونه اخیرش هم ماجرای ابراهیم ابراهیمیان بود.


ابراهیمیان کارگردان فیلم "آآآآدت نمیکنیم" است. فیلمی که عده ای معتقدند شباهتهایی به فیلم‌های اصغر فرهادی دارد و حتی در بخش‌هایی از او جلو زده است. شاید به همین دلیل هم بود که چندان دفاعی از او و فیلمش نکردند که تا خیلی بزرگ نشود. اما همه چیز به همین دفاع نکردن ختم شده بود تا یکی دو روز گذشته. زمانی که ابراهیمیان با شجاعت مقابل یکی از روزنامه‌ها به گفتگو نشست و با صراحت دو نکته را گفت که اصلا به مذاق جریان هماهنگ کننده شبه روشنفکرها خوش نیامد.
 
یا بگو فرهادی خوب است یا توبه‌نامه را بنویس!
 

5-ابراهیمیان درباره فرهادی گفته بود: من به اصغر فرهادی هیچ اعتقادی ندارم و به نظرم فرهادی فیلمنامه‌نویس بزرگی است اما فیلمساز خوبی نیست. یعنی اصولا جهان تصویری و روایت تصویری ویژه از ایشان نمی‌بینم. اما از طرفی یکی از بزرگترین فیلمنامه نویسان قابل عصر اکنون ایران و به شدت محافظه کار است. اگر این جهان فیلمنامه‌نویسی را به وجوه دیگر تعمیم می‌داد و مثلا یک شکل دیگر فیلمنامه را روایت می‌کرد بهتر بود. الگوی روایت تصویری و بصری ویژه‌ای امضا شده از یک کارگردان در هیچ آثاری از فرهادی به جز فیلم «درباره الی» ندیدم. فیلم «چهارشنبه سوری» شیوه غلطی دارد. فیلمساز روایت رئالیستی دارد اما با مخاطب صداقت ندارد و مخاطب را از شخصیت فیلم جلو می‌اندازد و این دروغ بزرگ در همه آثار فرهادی است که مخاطب را یا جلو می‌اندازد و یا عقب نگه می‌دارد. هیچ جا به نسبت جهان درست خودش به مخاطب اطلاعات نمی‌دهد.

اما او فقط این را نگفته بود. یک تابو شکنی دیگر هم کرده بود که دیگر شکی برای گرفتن توبه نامه باقی نمیگذاشت.

او از  برنامه هفت که حالا به تریبون مخالفت با سینمای شبه روشنفکری تبدیل شده است، تعریف کرده بود و گفته بود:

اگر فراستی ادبیات نقد را با جامعه مماس کند، بهترین منتقد ایران است. منتقد برجسته‌ای که مغزش کتابخانه سینماست. نقد زیر شاخه‌های مختلف دارد. در اروپای شرقی شیوه نقد مثل کشور ما است و مثل داس فیلم را می‌زنند، اما در آمریکا نقد متفاوت صورت می‌گیرد و لایه‌های مختلف را برای مخاطب بازگو می‌کند که قابل فهم باشد... با این که افخمی از برنامه (هفت)  برود مخالفم و یک جایی باید بایستد از چالش‌ها رد شود و کار را تمام کند. به نظرم تا 2 سال آینده برنامه خوبی خواهد شد.
 
یا بگو فرهادی خوب است یا توبه‌نامه را بنویس!

6- یکی از مجاری که اینجا باید به سرعت وارد عمل میشد کانال سینما بود. سینمایی که هم محافظ سایه قداست فرهادی بود و از طرفی مخالفتش را با هفت به صورت علنی نشان داده بود. آنقدر که چندی پیش وقتی برنامه هفت با یکساعت تاخیر روی آنتن رفت با ذوق‌زدگی از عدم پخش برنامه و منوط شدنش به عذرخواهی فراستی از یک کارگردان نوشت. این بود که این کانال به سرعت وارد ماجرا شد تا دوباره پروژه توبه نامه گرفتن را کلید بزند. توبه نامه ای که اگر امضا نشود مافیای سینما آن فیلمساز را در مخمصه بدی خواهد انداخت. مخمصه ای که به واسطه آن کمتر تهیه کننده ای حاضر خواهد شد روی فیلمهای بعدیش سرمایه‌گذاری کند و کمتر سینمایی فیلمهایش را نشان خواهد داد. شاید همین آینده نگری بود که ابراهیمیان را واداشت او هم اینبار قربانی بازی توبه‌نامه‌نویسی شود تا به سایه قداست فرهادی خدشه‌ای وارد نشود.


* محمدرضا پارسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • حسین ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    7 0
    مرحوم سلحشور باید می‌بود که بدون هیچ ترسی‌ اینها را افشا میکرد ، وضع و حال این جماعت را که میبینم دقیقا درک می‌کنم چرا مرحوم سلحشور انقدر ترس داشت و به شدت جلوگیری کرد که در قطعه هنرمندان دفن بشه ، این جماعت را وقتی‌ در تدفین دوستانشون هم که میبینی‌ از عزا فقط عینک آفتابی و لباس یا تور مشکیش را یاد گرفتند نه فتهه‌ای نه چیزی که واقعا باعث شادی روح اون از دست رفته بشه ، درست کردن فیلم با معیارهای دینی و ملی‌ برای این جماعت سخت و غیر ممکن هست ولی‌ سخت فیلمی که طرف غربی را شاد کند و با معیارهای اون سازگار باشه براشون دلخواه و مایه مباهات هست. بعد از اینکه اسکار به فیلم آرگو داده شد ، فیلمی که بسیار ضعیف بود به اعتراف خود منتقدین غربی و اسکار گرفت چون سراسر توهین و تهمت بود به ملت ایران ، اگر فیلمسازان و کارگردانان ما غیرت دارند و نه معیارهای دینی بلکه به هویت ملی‌ خودشون احترام می‌زارن باید کسر‌شان می‌بود که برای دریافت همچین جایزه‌ای کاندیدا بشن ولی‌ ....
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 0
    سینما ی غرب پرست و متروک!!!
  • امیر ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    اصغر فرهادی دنیاش انتقادیه ورفتارش هم بر همین مبناست فرانسه هم متولد شده بود فیلم هاش همین سبک بود اما واقعا یک سری سلسه اصلاح طلب هستن که سینما رو باند بازی کردن حتی در بعضی موارد اصلاحاتم قبول ندارن طبق اصل بد و بدتر اصلاحات رو حمایت میکنند خیلی هماهنگی فکری با اونم ندارند راجب مشی و منش سیاسی این افراد حرفی ندارم ولی با خودتون در جامعه هنرمندان مهربون تر باشین وقتی خودتون به هم رحم نمی کنید معلومه که هنوز توی امنیت شغلی امنیت اخلاقی و بیمه و... در جا میزنید
  • علی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 0
    جای تعجب نیست اگه مشرق بگه اصغر فرهادی بد است ! اصولا مشرقی ها عینکی بر چشم دارند که همه واقعیت های جامعه را برعکس میبینند ، شکست را پیروزی تفسیر میکنند و پیروزی را شکست ! در ضمینه ی سیاسی هم همین رویه و بر ضد اکثریت مردم را ادامه میدهید !!!
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    پیام تبریک پرویز پرستویی به اصغر فرهادی: آقای فرهادی عزیز! تبریک، تبریک، تبریک. خدارو شکر سینمای ایران شما رو داره.
  • حسین ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مرحوم سلحشور باید می‌بود که بدون هیچ ترسی‌ اینها را افشا میکرد ، وضع و حال این جماعت را که میبینم دقیقا درک می‌کنم چرا مرحوم سلحشور انقدر ترس داشت و به شدت جلوگیری کرد که در قطعه هنرمندان دفن بشه ، این جماعت را وقتی‌ در تدفین دوستانشون هم که میبینی‌ از عزا فقط عینک آفتابی و لباس یا تور مشکیش را یاد گرفتند نه فاتحه‌ای نه چیزی که واقعا باعث شادی روح اون از دست رفته بشه ، درست کردن فیلم با معیارهای دینی و ملی‌ برای این جماعت سخت و غیر ممکن هست ولی‌ ساخت فیلمی که طرف غربی را شاد کند و با معیارهای اون سازگار باشه براشون دلخواه و مایه مباهات هست. بعد از اینکه اسکار به فیلم آرگو داده شد ، فیلمی که بسیار ضعیف بود به اعتراف خود منتقدین غربی و اسکار گرفت چون سراسر توهین و تهمت بود به ملت ایران ، اگر فیلمسازان و کارگردانان ما غیرت دارند و نه معیارهای دینی بلکه به هویت ملی‌ خودشون احترام می‌زارن باید کسر‌شان می‌بود که برای دریافت همچین جایزه‌ای کاندیدا بشن ولی‌ ....
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    واقعآ در جامعه ما همه چیز برعکسه کوته فکر رو روشنفکر جا میزنند آدم وطن فروش رو وطن پرست جا میزنن. بابا یا رو میاد توفیلمش به همه مردم توهین میکنه اعتقادات مردم رو زیر سئوال میبره به وطنش خیانت میکنه باید اونطرف بهش جایزه بدن چرا ندن؟بعد توی مملکت ما یه سری هیجان زده میشن که یه نفر اومده به همه توهین کرده جایزه گرفته.شاید بعضی ها فکر میکنن استادپرستویی معصومه که هرکسی رو تایید کنه دیگه تمومه!یه سری از مردم ما وقتی توی فوتبال به بوسنی باختیم ریختن توی خیابون شادی کردن حالا شما خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مرحوم سلحشور وقتی مرحوم شد مردم حتی یک خدابیامرز نگفتند از همینجا به محبوبیت ایشان پی ببرید ضمن اینکه وقتی فرهادی را دنیا قبول دارد و شما ندارید این نشان دهنده بی سوادی شماست.
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اینایی که مرحوم سلحشور سلحشور می کنید قشنگ یادمه ایشان وقتی فوت کرد به دلیل افکارش عده ی زیادی خوشحال هم شدند خدا نکند کسی از فوت ما خوشحال شود خدایا همه ما را ببخش.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مشرق نیوز من با شما در مورد مافیای سینما کاملا موافقم. مشخصه سینما سهمیه عده ای خاص است! اما سوال من این است آقای پرویز پرستویی که از جانب عده ای بازیگر ارزشی معرفی میشود تحت فشار مافیا اینچنین جانانه از فرهادی حمایت کرده یا اینکه خودش عضوی از .......؟
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    حالا حمایت صریحش از فرهادی را بزارید کنار مخالفت صریحش با برنامه هفت افخمی! دقیقا همان دو موردی که مشرق اشاره کرد! حالا بگید مافیا کیه؟
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    خودمون نشستیم تا اینها در سیستم ریشه بزنند!!!
  • مرتضیsk ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    چرت نگو اینقدر از ملّت مایه نزار عقده خودرا بروز نکن
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مردم گفتن روشنفکرای غرب پرست نگفتن
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    این جماعت ب اصطلاح روشنفکر بلای ب سر فرهنگ این ملت آوردن و میارن ک صدتا دشمن خرجی نمیاره برای نمونه اینقدر ازدواج موقت و چند همسریو ک حلال خداس مزمت کردن و در عوض دوستی های خارج از چهارچوب قواعدو تبلیغ کردن ک اگه الان ب یکی بگی پسرت زن صیغه ای داره سکته میکنه ولی ب همون شخص بگی پسرت دوست دختر داره راحت میگه جونه حالا قضاوت با شما ک آیت جماعت خوبن یا عامل بیگانه
  • وحید ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    آخه دیروز میگه فرهادی فیلمسازی بدیه و امروز میگه نگارش فیلمنامه رو ازش یاد گرفتم این حرفها تناقض داره پسسسر
  • حسین ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    هنوز زمان زیادی از فوت مرحوم سلحشور نگذشته و هنوز عکس‌های جمعیت چند هزار نفری در تشییع جنازه ایشان در وب سایتها موجود هست و واقعا وقاحت می‌خواد همچین دروغی گفته بشه. مردم خدا بیامرز نگفتن !!؟ از مردم منظورت اون جمعیت بالا شهری فیسبوک باز هست ؟ مردمی که حتی ایشان را به اسم نمیشناختند وقتی‌ فهمیدن کارگردان یوسف پیامبر فوت کرده ناراحت شدند . تنها تشییع جنازه بود که هنرمندانی که حتی در مراسم تشیع جنازه دیگران شرکت نمیکردند شرکت کردند و اولین بار بود که من گریه بسیاری از بازیگران و افراد مشهور را میدیدم ، در ضمن اینجا بحث تقابل فرهادی و سلحشور نیست ، مساله فیلمهایی هست که سلحشور ساخت و با تمام کمی‌ و کاستیها فیلمهایی بودند که ملت ایران مینشستند و تماشا میکردند و در ذهنشون موند ولی‌ فیلم که دیگران ساخته‌اند که اسکار هم گرفت چون برای بازار خارجی‌!!! ساخته شده بود جز یک عده روشنفکر نما و افرادی که هلاک تمجید و تعریف غربی‌ها هستند دلبستهٔ اون نشدند. فیلمهای قدر ما و کارگردانان بسیار قوی ما مثل حاتمی کیا که دوست و دشمن به بی‌ نظیر بودن فیلمهای ایشان و نو آوریهای تکنیکی‌ ایشان معترفند چرا هیچ وقت برای اسکار نامزد نمیشن و حتی نامزدی اسکار را توهین و بی‌ ارزش شدن خودشون قلمداد می‌کنن , چرا ؟
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مشرق! تو هم مدافع پدر خواندههای فیلمهای مبتذل فارسی شده ای؟!
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    آهان در جواب اینهایی که کلی از آقای سلحشور حمایت کردند پس حتما اگر تشیع ایشون هزاران نفر بودند حبیب میلیونها نفر براش اومدن پس چرا ترسیدید حبیب تو تهران تشیع بشه ؟؟و حتی به مرده اش هم اجازه نداید تو تهران تشیع بشه؟
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    من از بطن همین مردمم بخدا .. اون موقع گفتم الانم میگم بعدش خواهم گفت : سلحشور عزیز .. خدایت بیامرزد
  • ناشناس ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    ناشناس آمریکایی ، خدا شما را شفا دهد، میلیونها نفر در تشییع حبیب خدابیامرز شرکت کردند؟!!!!!! احتمالاً فکرکنم تا حالا جمعیت چند میلیون نفری ندیدی که به جمعیت چند هزارنفری میگی چند میلیون نفر!!!!!برخی (بیشترشون)از افرادی هم که در مراسم حبیب شرکت کردند به عشق سلفی با آدم های معروف حاضر در مراسم آمده بودند تا اینکه واقعاً از مرگ هنرمندی چون حبیب متاثر باشند و تو این را خوب می دانی ولی خودتو زدی به اون راه، واقعاً وقاحت داره که برای به کرسی نشاندن حرفت به دروغ متوسل می شی ، دیگران را به بی سوادی متهم می کنی(عادت کلیشه ای جماعت شبه روشنفکر بی خاصیت که هیچ منفعتی برای دیگران ندارند) ولی متن را درست نخوندی، چون در متن گفته فرهادی فیلمساز قابل وکاربلدی است ولی قدیس نیست ومیشه ازش انتقاد کرد، امثال شما این قدر انحصارطلب و مستبد هستیدکه برای دیگران هیچ حقی برای انتقاد حتی منصفانه علیه اسطوره هایتان قائل نیستید، حداقل از اربابان غربیتان یاد بگیرید، چون آنها به راحتی می توانند از بزرگترین کارگردانان وسوپراستارهای سینما هم انتقاد کنند، بدون آنکه انحصارطلبانی چون شما آنها را به بی سوادی متهم کنند.
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مرد حسابی این طیف که اعتقادی به قبر و قیامت ندار%D
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مرد حسابی این طیف که اعتقادی به قبر و قیامت ندارند تا فاتحه ب
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    آخه مغرض آمریکایی مردم فقط دور و اطراف تو نیستن که هدفشون از شرکت در تشییع سلفی گرفتن با میت باشه و تنها با موجهای لحظه ای همراه بشن بدون هیچ تفکری طوری که دو سال بعد از اون موج اصلا چیزی یادشون نمونه و به فکر یه موج دیگه باشن
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    نکند پرستویی معیار است
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    حالا فکر کن چند نفر از مردن تو خوشحال میشن مثلا نطق کردی مغالطه گر پس اون لشکر سی هزار نفری که مقابل امام حسین ایستاد و بدون استثنا هم از شهادتش هلهله کرد جای تاسف دارد؟؟؟؟!!!!!!! ملاک این است که چه کسی دوستت باشد چه کسی دشمنت نه اینکه چه تعدادی از مرگت خوشحال شوند یا نشوند. اینقدر کوته فکری هم نوبر است
  • مرجان معلم مدرسه ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اصغرفرهادی دربین غربزده هابه قداست هولوکاست درناف فرانسه است.سینمایی نفرت انگیز و سراسراعتراض به خودی و دربدربه دنبال ناخودی
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    حالم از هرچی غربزده آشغال بهم میخوره...
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    مرجوم سلحشور همانکسی است که شخص ایت الله خامنه ای ایشان را به عنوان یک نخبه و الگو در سینمای ایران مثال زدند . حال شما که با پرچم امریکا نظر میدید شدی باسواد و دیگران بیسواد ؟ ایکاش ادم ها حد و حدود و توان خود را می شناختند .
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    دوست نظردهنده با پرچم امریکا اینقدر تند نروید واشر سر سیلندر میسوزانی ها . چقدر از ملت مایه می گذارید . به حرف که نیست اینقدر هی می گویید عده زیادی ال و بل شدند . البته ادم هایی از جنس خودت چرا خوشحال شدید ولی اقای سلحشور جای خود را در بدنه انقلاب دارد نکته سربسته چه دانی خمو.ش
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    امام حسین (ع) و یارانش را هم که به ظاهر دین دارها به شهادت رساندند، بسیاری خوشحال هم شدند اما این دلیل بر باطل بودن راه امام حسین (ع) نیست بلکه این شیاطین انسان نما بودند که خوشحالی کردند.
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    بله
  • پويا ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    يه مشت الكي خوش و نادان كه خيلي ژست شعور دارند، دباور كنيد در اين مدت 20 سال اخير سه دفعه بيشتر سينما نرفتم فقط به خاطر اينكه اين سينما و يه عده از آدمهاش البته نه همشون ، ارزش وقت گذاشتن ندارند
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    ناشناس۰۴۲۳ مگر کسی ادعا کرد راه امام حسین نعوذبالله باطل هست؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! وقتی خوابت میاد نظر نذار
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    کسی که به خاطر دعوت یک ملت عیور و شهره به پاسداری از ناموس را در فیلمش به بی ناموسی و دیاثت فرا میخواند و مروجان فرهنگ بی ناموسی و هرزگی به او نشان و مدال بی وقاهتی و قبح شکنی میدهند نه تنها شایسته هیچ احترامی نیست بلکه کمترین چیزی که سزاوار اوست است، سرزنش و نکوهش ایرانیان غیرتمند است که حفظ فرهنگ والای غیرتمندی و ناموس پرستی برایشان از نان شب هم واجب تر است.
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    اگر منظورت از مردم همان جماعتی است که در تششیع هنرمندان مورد اقبال شما با کف وسوت و سلفی گرفتن با جنازه او را بدرقه می کنند همان بهتر که به تششیع سلحشور نیامدند .سلحشور را مومنان بخاک سپردند با سلام و صلوات و ولی فقیه برایش فاتحه خواند نه امثال جنابعالی.
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    یارو با پول مادر شاه قطر فیلم انتقادی از جامعه ایرانی ساخته و جایزه ای رو که سال قبل فیلم آرگو برده رو گرفته معلومه که جامعه شبه روشنفکری از چنین ادمی حمایت میکنه بالاخره همشون به اینجور پولها نیاز دارند . شکماشون رو باید پر کنن
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    توجه کردین آقای ایکس علاوه بر حمایت از فرهادی و مخالفت با افخمی برای بیماری یا ختم سایر روشنفکرنماها از جمله شجریان پیام میده اما به سلحشور میتازه و در مراسم ختمش هم شرکت نمیکنه! اون دوستمون بد نمیگه، گویا بعضی ها از جمله ایشون از مرگ این بنده خدا خوشحال شدن! شبه روشنفکری با نقاب ارزشی مشرق جان میتونی با سانسورم به این حقیقت تلخ واکنش نشون بدی مثل واکنش آقای ایکس به حقیقت تلخی که سلحشور گفت!
  • محمد ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    فکر نمیکنید شما هم زیادی مته خشخاش گذاشتید؟ من خودم مصاحبه آقای ابراهیمیان رو خونده بودم و زیرش یادداشت مثبت هم گذاشتم و هم از حرفه ای گریشون و هم نوع جهان بینی فیلمسازیشون تعاریف به حق ( از نظر خودم ) کرده بودم و مصاحبه اخیری هم که انجام دادن برای تنویر افکار عمومی رو خوندم و باز هم تگرار همون مفاهیم و اطلاعات رو دیدم ترو خدا همتون همتون همتون و باز هم تاکید میکنم همتون چه این طرفی و چه اون طرفی این عینک بدبینی سیاسی گرانه رو از روی چشماتون بردارید و کمی نقاط و نکات مثبت همدیگرو ببینید یادتون باشه رسالت اهالی سینما هنره نه سیاست ، لطفا انسان باشیم
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    بله! غش کردنشان به سمت فلان حزب نشون میده رسالتشون هنره و نه سیاست! لطفا انسان باشید
  • از روشنفکران متنفرم ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    ضربه ای که ما از این روشنفکران نادان خوردیم از چنگیز مغول نخوردیم، افرادی که با هوچی گری و تهمت ضد دموکراسی بودن دهن مخالفاشون رو میبندن اما خودشون دیکتاتور بالفطره هستن، همونایی که رنگ جبهه را ندیدن اما برای ایران منهای اسلام یقه پاره میکنن، همونایی که به بچه هایی که میرن اردوهای جهادی طعنه میزنن اما غیر از سربار جامعه بودن کاری نکردن، مشرق مدیونی اگه منتشر نکنی
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    ببین پرچم آمریکایی دروغ گو.وقاحت هم حدی داره.اگر سلحشور محبوب نمی بود درخواست برای پخش مجدد سریالهای ساخت ایشان در شبکه های مختلف تا به این حد نمی بود.اگر سلحشور محبوب خدا و بندگانش نمی بود این قابلیت و فرصت رو پیدا نمی کرد که اقدام به ساخت مجمو عه هایی بکنه که میلیاردها انسان مسلمان و غیر مسلمان عاشق این موضوعات هستند.و اگر سلحشور محبوب نمی بود اثارش مورد تعریف و تمجید دشمنان ایران و اسکار پرستان قرار میگرفت.من به عنوان یه شهرستانی که اتفاقا خودم هم دستی بر هنر در حوزه موسیقی دارم با تمام وجود از درگذشت این مرد بزرگ متاثر شدم و خدا رو شاهد میگیرم که اگر سریالهایی مثل یوسف پیامبر و.... که حاصل کار مرحوم سلحشور بودند رو هزاران بار ببینم باز هم برام تکراری و خسته کننده نمیشن.دقیقا بر عکس کارهای افرادی که به دنبال خوشنودی غربیها و هم فکرانشون هستند که انسان در همون بار اول دیدن آثارشون دچار خستگی روح و جسم میشه.پس بهتره که چشمات رو بیشتر و بهتر باز کنی و علاقه مندان یک هنرمند رو در چندتا روشنفکر نما یا حتی افراد حاضر در تشییع جنازه خلاصه نکنی.هرچند که تشییع جنازه مرحوم سلحشور نیازی به گفتن نداره که چجوری بود.مگر اینکه بخای چشمات رو بر واقعیتها ببندی که در این صورت واقیات عوض نخاهند شد.علاقه مندان سلحشور و آثارش در سرتاسر ایران از شهر و شهرستان و روستا فراوان و میلیونها هستند.کسانیکه امکان شرکت در تشییع جنازه اون مرحوم رو پیدا نکردند و همین مردم آقایان اسکاربگیر غرب خوشحال کن رو اصلا نمیشناسند چون آثارشون با روح این مردم ارتباطی نداره.پس کمی وجدان داشته باش چون برات خوبه.
  • حميدرضا ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    بيگ لايك دقيقا موافقم
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    روشنفکری یعنی داری خودتو گول میزنی اخرش لامپت میسوزه
  • اسماعیل ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    خداسلحشوررابیامرزدمردبزرگی بودمقایسه اش بادیگران جفادرحق اوست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس