به گزارش مشرق، سید علی موسوی، فعال رسانه، در توئیتر خود نوشت:

جریمه سنگین برای «یاهو»

ژانویه‌ی ۲۰۱۶، شخصی ناشناس در وب‌سایتی به نام TheRealDeal که بخشی از دارک‌نت بود، ۲۰۰ میلیون حساب کاربری یاهو با اسم و رمزعبور آن‌ها را برای فروش قرار داد.

درواقع، این اطلاعات همان اطلاعات به‌سرقت‌رفته از یاهو بود که پس از سه سال، مشخص شد تعداد حساب‌هایی که هکرها به آن دسترسی داشتند، به ۳ میلیارد رسیده بود.

این کمپانی مجبور به پرداخت جریمه‌ ۳۵ میلیون دلاری شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هلدینگ «آلتابا» که مالک یاهو به‌حساب می‌آید را به‌خاطر گمراه کردن سرمایه‌گذاران در ماجرای هک این شرکت 35میلیون دلار جریمه کرد.

این پرونده مربوط به حملات سایبری سال ۲۰۱۴ که طی آن اطلاعات بیش از 500میلیون کاربر یاهو هک شد.

این جریمه به علت عملکرد ضعیف این کمپانی برای جلوگیری از افشای اطلاعات در سال ۲۰۱۴ است. پس از آن یاهو موظف شده ۵۰ میلیون دلار خسارت را به عنوان بخشی از حل و فصل مشکلات پس از نقص های امنیتی شدید داده ها در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ پرداخت کند.

جریمه سنگین برای «یاهو»، نتیجۀ لو رفتن اطلاعات کاربران

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    6 0
    متاسفانه الان یک اتفاق بدی که افتاده شما برای اینکه دکتر برید باید از یکی از سایتهای رزرو وقت بگیرید و همینطور اطلاعات داروی و ازمایشی همه توی بیمه ها رو اینترنت هست. امیدوارم لااقل این سیستمها کاملا در اینترنت ملی باشند تا کمی از خطر هک کم بشود. واقعا با هک این ها مصیبت بزرگی پیش خواهد امد و حتی وضعیت طبی کشور در دست همه دنیا خواهد بود. و قول می دم هیچ کس حتی به فکر این مورد نیست. این مصیبت خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس