کد خبر 1316217
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
گرگ

چند روز از حمله گرگ آدمخوار به دو نفر از اهالی روستای گلوجه محمدخان هشترود و زخمی‌کردن آنان می‌گذرد.

به گزارش مشرق، حالا بسیاری از روستاییان درباره این موضوع صحبت می‌کنند و نگران این هستند که گرگ بی‌سروصدا دوباره به روستا و میان خانه‌های اهالی برگردد و طعمه‌اش را از میان افراد بزرگسال یا کودکان بردارد؛ ماجرایی که مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های روستا بارها در مورد آن به فرزندان و نوه‌های خود هشدار داده بودند اما کسی جدی نمی‌گرفت.

پس از حمله گرگ به حامد و محمد ابراهیمی، اهالی روستا چهارچشمی مراقب خودشان و فرزندان‌شان هستند. گرگی که به این عمو و عموزاده حمله کرد، دیگر به بز، گوسفند، مرغ، خروس و لقمه‌های کوچک‌تر از دهانش راضی نیست. حیوان درنده درپی شکار آدم‌هاست و برای همین بود که به اهالی گلوجه محمدخان حمله کرد.

شبیخون گرگ

محمد ابراهیمی یکی از اهالی روستای گلوجه است که گرگ به او حمله کرد و دستش هنوز هم به خاطر فشار دندان‌های تیز گرگ ورم دارد. ابراهیمی ۳۰ ساله گفت: «ساعت حوالی ۱۰ شب بود و داشتم با برادرزاده ۱۳ ساله‌ام به خانه‌مان می‌رفتیم تا به او قرص سردرد بدهم که ناگهان حیوانی به برادرزاده‌ام - حامد- حمله کرد و او را گرفت. اول فکر کردم سگ است اما خوب که دقت کردم، دیدم گرگ است. گرگی با اندازه متوسط که می‌خواست آدمخواری کند. من این گرگ را دیده بودم که هر روز سراغ گوسفندان می‌رفت اما فکرش را نمی‌کردم روزی به خود ما هم حمله کند. یکی از همسایه‌های ما چند سگ دارد که همیشه آن اطراف هستند. اما آن شب از شانس بد، همسایه‌مان سگ‌ها را بسته بود و هیچ‌کدام نبودند که به کمک ما بیایند. وقتی گرگ برادرزاده‌ام را گرفت، جلو رفتم و با گرگ درگیر شدم تا حامد را رها کند. قبل از درگیری با گرگ، چند بار مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته بودم و می‌دانستم چطور از خودم دفاع کنم. برای مبارزه با گرگ هم تصمیم گرفتم از همان شیوه استفاده کنم.

ابراهیمی می‌خواست گلوی گرگ را بگیرد اما دستش ناگهان وارد دهان گرگ شد و حیوان به‌شدت دست او را گاز گرفت. دستش را در جیبش کرد تا با چاقویش حیوان را از پا درآورد: «می‌خواستم با چاقویی که در جیبم بود، حیوان را بکشم اما نشد و دستم وارد دهانش شد که گاز گرفت. بعد با دست چپ گردنش را گرفتم که حیوان فرار کرد و رفت. پس از فرار گرگ، هر دو زخمی شده بودیم و از سوی دیگر به خاطر گازگرفتگی گرگ باید به بیمارستان می‌رفتیم. آن شب حدود ۵۰ سانتی‌متر برف آمده بود و امکان این‌که آمبولانس بیاید، وجود نداشت و برای همین خودروهای دومحوره هلال‌احمر به کمک‌مان آمدند. ما را به بیمارستان بردند و پس از تزریق واکسن و پانسمان به خانه برگشتیم. تا حالا ندیده بودم گرگ به انسان حمله کند و این اولین بار است.»

سعید سلیمانی که یکی دیگر از اهالی روستا و از اقوام محمد و حامد ابراهیمی است، ادامه داد: «دیده بودیم که گرگ حوالی گله گوسفندان پرسه بزند و به هوای شکار، حمله کند. ولی این‌که به انسان و کودک حمله کند، برای خود ما هم عجیب بود. اولین بار است که چنین اتفاقی در روستا می‌افتد. مادرم همیشه به خواهرزاده‌ام- حامد- می‌گفت مراقب خودت باش، گرگ ناغافل حمله می‌کند.  خواهرزاده‌ام نیز همیشه این هشدار جدی مادرم را به شوخی می‌گرفت و می‌خندید اما پس از حمله گرگ، دیگر به توصیه او عمل می‌کند و مراقب است.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • آرش IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 1
    گرگ با فشار آرواره دست آدم رو از جا می کنه !!چه جوریه که دستش ورم کرده! حتما بی دندون بوده
  • عبدالله مومن IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    3 0
    چون موذی شده است قتلش واجب است.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    اینها گرگ نیستن که حمله می کنن گرگسان هستن گرگ دسته جمعی می اید ولی اینها تنها هستن گرگ به انسان حمله نمی کند مگر اینکه به بچه اش نزدیک شوی اینها حاصل سگ و گرگ هستن و چون بوی سگ می دهند سگ ها با انها کاری ندارند و برایشان پارس نمی کنند اینها به خاطر یک مشت سلبریتی در پیت است که هشتک گذاشتن که سگ ها را نکشید سگ ها ی ماده را نباید رها کرد می رود با گرگ امیزش می کند گرگسان به وجود می اید که به شدت برای انسان خطرناک است
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      منظورتان گرگاس است . از اختلاط گرگ و سگ بوجود می آیند و خیلی خطرناکتر و بی باکتر از گزگ هستند . زامبی گرگ هستند . سگ ماده را نباید بگذارید که در بیرون پرسه بزند ، گرگها از ان استفاده ابزاری می کنند . خیلی کم پیش می آید که سگ نر با گرگ ماده جفت شود .
  • GB ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 0
    توی ایلام چند وقت پیش صبح نزدیک اذان صدای زوزه گرگ میومد از تو خیابون! من صدای گرگ و سگ رو راحت میتونم تشخیص بدم چون هردو رو شنیدم صدای گرگ عمق زیادی داره و خیلی پر هیبت و قدرتمندتره!
  • م IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 0
    ته شو دربیاری می بینی گرگاسه ، متاسفانه اینجور حملات بیشتر هم خواهد شد
  • حیدر صالح IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    هر زمانی که احتمال حمله گرگ باشد مخصوصا در مناطق برفی مقداری غذا مانند نون و کتلت درهم پیچیده (بدون ترشی) همراه داشته باشید به محض روِئیت گرگ غذا به حیوان تعارف کنید چون حیوان گرسنه شده و شکار گیرش نیامده فورا غذا را به دندان گرفته و فرار می کند
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    2 1
    محیط زیست باید ۱۰ برابر دیه را به این افراد بپردازد وقتی مدافع حقوق حیوانات است باید اینجا جواب پس دهد
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 1
    وای خدا
  • مجید IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    خودروی دو محور
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    قتل گرگاس ها و سگ های ولگرد واجبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس