کد خبر 1048531
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
دیدار رئیس قوه قضاییه با فعالان اقتصادی اصفهان

رئیس قوه قضائیه دستورالعمل نحوه ارزشیابی عملکرد کارکنان دستگاه قضایی را برای اجرا ابلاغ کرد.

 به گزارش مشرق، دستورالعمل ساماندهی و نحوه اعمال نتایج ارزشیابی کارکنان دستگاه قضایی دارای 17 ماده و 6 تبصره است که توسط آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

بر اساس ماده 3 این دستورالعمل، تمام کارکنان دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته اعم از قضات، کارمندان، مدیران قضایی و اداری مشمول این دستورالعمل هستند که مراجع ارزشیابی برای قضات، معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات و برای کادر اداری قوه قضائیه، اداره کل نظارت و ارزشیابی اداری معاونت منابع انسانی است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این دستورالعمل، نمره ارزشیابی قضات و کارکنان در 5 سطح عالی (100 تا 90)، خیلی خوب (90 تا 80) خوب(80 تا 70) متوسط (70 تا 50) و ضعیف (کمتر از 50) طبقه‌بندی و در کارنامه‌های قضایی و اداری منعکس می‌شود.

هرگونه ارتقا، انتصاب و تشویق قضات و کارمندان بر اساس نتایج این کارنامه و وضعیت منعکس در سامانه نظارت الکترونیک خواهد بود.

همچنین بر اساس ماده 11 این دستورالعمل، در صورتی که عملکرد قضات پایین‌تر از حد انتظار باشد، به متظور ارتقا کارآمدی و رفع ضعف‌های رفتاری و عملکردی، معاونت نظارت و ارزشیابی قضات به ترتیب اقدام به تذکر، گذراندن دوره آموزشی، تغییر سمت، تغییر محل خدمت، تنزل پایه و طرح پرونده در کمیسیون رسیدگی به صلاحیت، مخالفت با ارتقای پایه قضایی یا گروه شغلی و اعلام اسامی به مدیران مافوق می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    چه فایده رفتار بد قضات رو ارباب رجوع نمیتوانند ثابت کنند و پرونده شکایت رد میشه کاش البسه قضات دوربین دار بشه
  • bahram IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    واقعا در ادارات دولتی جنوب فساد مالی اداری است به خصوص دردانشگاهها.باید آخرسال بازرسی قوی باشد تا متخلف خرد وکلان مشخص شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس