HEAT مخمصه

مخمصه اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس‌هایی بازی کردند.

به گزارش مشرق، فیلم سینمایی «مخمصه» محصول ۱۹۹۵ به کارگردانی مایکل مان و با حضور آل پاچینو، رابرت دنیرو، وال کیلمر، اشلی جاد، ناتالی پورتمن، ایمی برنمن، تام سایزمور، دیان ورونا، جان وویت دنیس هایسبرت، کوین کیج، ویلیام فیچنر، دنی ترجو و …، روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای در ارسباران نمایش داده می‌شود و پس از آن همراه با نمایش مستندهایی مرتبط با این فیلم مورد نقد و بررسی و گفت‌وگو با حاضران قرار می‌گیرد.

بیشتربخوانید:

مرفهین بی‌درد باید بکشند و فقرا باید کشته شوند!

مخمصه اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس‌هایی بازی کردند. البته ۲۱ سال قبل هردو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداخته بودند ولی در هیچ قسمتی از این فیلم در مقابل یکدیگر قرار نمی‌گرفتند.در فیلم پاچینو و دنیرو حدود ١٥ دقیقه در مقابل یکدیگر قرا ر می‌گیرند و این رویارویی دو غولدر قرن ۲۱ را بسیاری از صاحبنظران و منتقدان فیلم و سینما رویارویی دو سبک مهم بازیگری یعنی سبک برون گرای پاچینو و سبک درون گرای دنیرو دانسته‌اند که در نوع خود یک کلاس بازیگری است.

در خلاصه داستان فیلم «مخمصه» چنین آمده است: «نیل مک‌کالی» (دنیرو) دزدی حرفه‌ای است که به همراه دستیار قماربازش «کریس شیهرلیس» (کیلمر) و «مایکل کریتو» (سایزمور) دست به دزدی خطرناکی در یک بانک می‌زند و با پول بیش از یک و نیم میلیون دلار فرار می‌کنند، اما یکی از نگهبانان در این جریان به دست «وینگرو» (گیج) به قتل می‌رسد. آن‌ها سریعاً آن محل را ترک می‌کنند.«وینسنت هانا» (پاچینو) یکی از برترین کاراگاهان وارد ماجرا می‌شود، وی با هوش و نبوغی که دارد سرنخ‌هایی را به دست می‌آورد و …. امیر قادری منتقد سینما، کارشناس دومین نشست باشگاه فیلم کافه سینماست، این فیلم برای نخستین بار با صدا و تصویری ویژه در نمایش داده می‌شود. علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا برای ثبت نام به سایت تیوال مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس