کد خبر 1530415
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

به گزارش مشرق، علی مهدیان در کانال تلگرامی خود نوشت:

از کنار اخبار مهم امنیتی آسوده عبور نکنید. مساله جدی است. یک بار فقط اتفاقات یکی دو ماه اخیر را مرور کنید:

وزارت اطلاعات اعلام کرد بنا بوده ۳۰ انفجار همزمان در تهران اتفاق بیفتد. تصور کنید اگر این اتفاق رخ داده بود الان نه تهران که کل کشور چه حالی داشت؟ این واقعه خنثی سازی میشود و ۲۸ تروریست هم دستگیر میشوند.

یک ماه قبل هم وزارت اطلاعات اعلام کرد طرح تروریستی موساد برای انفجار و نابود کردن صنایع موشکی ایران را کشف و خنثی کرده قرار بوده موشک‌ها به ابزار انفجاری تبدیل شوند و خطوط تولید موشک منهدم شوند.

کمی پیش از آن نیز حادثه شاهچراغ رخ داد. که با غیرت و شجاعت یک جوان خدماتی ابعاد فاجعه گسترده نشد.

دو ماه قبل هم وزارت اطلاعات اعلام کرد ۴۳ بمب در کشور کشف شد که قرار بود در هیاتهای محرم و در مزار حاج قاسم منفجر شوند.

رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه بیان کرد طرح بحران های پی در پی دوباره جدی تر شده. رهبری در دیدار مردم سیستان اشاره کرد مساله امنیت و وحدت برای ایجاد بحران پی در پی تمرکز دشمن است. رهبری در دیدار پیشکسوتان اعلام کرد «مقوله امنیت همه چیز است».

البته بله، قدرت وزارت اطلاعات را در خنثی کردنها باید دید و اسیر حرف مفت خودتحقیرها نباید شد. اما کاملا روشن است که هجوم جدی است بسیار جدی. معلوم نیست چه حجمی از این بحران ها خنثی شود و چه میزان واقع شود. اما چند نکته:

چرا دشمن به این سبک رو آورده؟

واقعیت آن است که سبک بحران پیاپی جایی اتفاق میافتد که بنا است ذهن جامعه به هم بریزد. چرا باید ذهن جامعه به هم بریزد؟ دلیلش آن است که آن فشار خفه کننده ای که خیلی ها احتمال تاب آوری مردم را درشان نمیدادند تمام شده. مرگ روزانه صدها نفر و داغدار شدن هزاران نفر بر اثر کرونا، وضعیت رو به ضعف اقتصاد به همراه دولت ظالم، تنبل، پر ادعا و پر تناقض غربگرا گذشته.

کرونا جمع شد. دولتیان پیر و فرتوت و زنگ زده رفتند. شاخصهای کلان اقتصادی همگی رو به رشد شد. اگر چه هنوز در زندگی و معیشت محسوس نیست اما همینها احساس آرامشی ایجاد میکند. تورم کنترل شد. پولهای ایران بازگشت. تحریمها شکست خورد. در اوج اغتشاشات سال گذشته مدیران دولتی بیست و چهارساعته مشغول کار بودند. طرح های پیشرفت کشور در حال نوشته شدن توسط انقلابی تر ها است. طرح شفافیت و صیانت و حجاب که تا زمانی فقط سر منبرها اهمیتش را میشنیدیم در بدنه تصمیم سازان جوان به صورت جدی دنبال میشود.

دشمن در این شرایط نزدیک به نقطه اوج چه باید بکند؟ انحراف ذهن ها. شبیه اتفاقی که در دوره پیروزی انقلاب و نظام سازی یا در میانه تا انتهای دهه شصت و پیروزیهای نظامی دنبال کردند. چرا؟ این ویژگی نزدیک شدن به نقطه اوج است. هنگام نزدیک شدن به اوج در هر مرحله چند اتفاق میافتد:

اولا طرحهای بحران سازی راهبردی دشمن شکست میخورد.

ثانیا ذهن عمومی احساس آرامش و امید نسبی پیدا میکند.

ثالثا قدرت پیروزی و فتح مردم خود را نشان میدهد.

در این شرایط باید ذهن مردم به هم بریزد. مسوولین گیج و منفعل شوند. انتقام از مردم گرفته شود. بحران سازی از سطح کلان به سطح چنگول کشیدن گربه وار و آخرین تلاشهای ممکن فروکاسته شود.

در این شرایط

القای ناامیدی و خودتحقیری، جرم است.

ایجاد اختلاف خیانت است.

احساس ضعف خطای راهبردی است

گم کردن اصل و فرع کمک به طرح دشمن است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ج ح IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    برای داشتن ایرانی آزاد مستقل وسربلند تنها راه وحدت جامعه ومقاومت همراه با بصیرت است
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    ماله کشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس