image-20230926115852-1.png - کراپ‌شده

نتایج این مطالعه نشان داد که واکسن BIV-CovIran میتواند۵/۷۰ درصد از موارد شدید ۱۹-COVID و۱/۸۳ درصد از بستری های ICU ناشی از ۱۹-COVID را کاهش دهد.

به گزارش مشرق؛ دکتر محمدرضا صالحی مجری مطالعات بالینی واکسن کرونا در گفتگویی اظهار داشت: چاپ مقالات مرتبط با تحقیقات واکسن یکی از مهمترین مراحل علمی تولید یک محصول جدید محسوب می‌شود. پژوهشگران حوزه‌های مختلف برای این که نتایج تحقیقات خود را به اطلاع سایر محققان برسانند گزارشی از نحوه انجام تحقیق و یافته‌های آن را به صورت مقاله علمی به نشریات علمی پژوهشی ارسال می‌کنند.

وی افزود: در این نشریات مقالات مورد داوری افراد متخصص قرار می‌گیرد و در صورت تایید داوران و کمیته علمی مجله منتشر می‌شود.

 مقاله علمی واکسن کرونای برکت در BMJ منتشر شد/ دستاورد علمی واکسن برکت ایرانی

صالحی بیان کرد: این ،مقاله کارایی (Effectiveness) ایمنی (Safety) و یافته های ایمنی زایی (Immunogenicity) دو دوز واکسن ۵ میکروگرمی BIV-CovIran را در مطالعه ی کارآزمایی بالینی تصادفی شده فاز ۳ در مقایسه با دارو نما بررسی میکند. این مطالعه در شش شهر بوشهر، اصفهان، کرج، مشهد، شیراز و تهران انجام گرفت براساس این مقاله اولین تزریق واکسن در ٢٦ اردیبهشت ۱٤۰۰ و آخرین تزریق آن در ۲۴ تیر ۱٤۰۰ انجام گرفت .

وی ادامه داد: جامعه آماری این مطالعه را ۲۰ هزار نفر در بازه سنی ۱۸ تا ۷۵ سال تشکیل داده است که به طور تصادفی گروه های واکسن یا دارونما به نسبت ۱:۲ قرار گرفته اند در مجموع این جامعه آماری به طور کلی۷/۶۶ درصد واکسن و۳/۳۳ درصد دارونما دریافت کرده اند.

صالحی تصریح کرد: نتایج این مطالعه نشان داد که واکسن BIV-CovIran میتواند۵/۷۰ درصد از موارد شدید ۱۹-COVID و۱/۸۳ درصد از بستری های ICU ناشی از ۱۹-COVID را کاهش دهد. لازم به ذکر است در طول این مطالعه هیچ مورد مرگ و عارضه ی جانبی جدی گزارش نشده است کارایی واکسن نیز در برابر واریانت دلتای ویروس SARS-CoV-۲ بررسی شد، بطوریکه ۸۹.۱ از نمونه های بررسی شده برای واریانت دلتا مثبت بودند.

وی تاکید کرد: گفتنی است انتشار مقاله در The BMJ یک دستاورد بسیار قابل توجه است چراکه از معتبرترین و قدیمی ترین نشریات معتبر در حوزه پزشکی به شمار میرود .ضریب تاثیر این مجله ۱۰۵.۷ است که نشان دهنده نفوذ جهانی آن است انتشار مقاله در این مجله تحقیقات واکسن را به بخشی از میرانی تبدیل میکند که روشها و سیاستهای مراقبتهای بهداشتی را برای بیش از یک قرن شکل داده است.

 ‏‎مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ نشان داد که واکسن کوویران برکت در فاز سه مطالعات بالینی موفق شده است صد در صد از مرگ ، ٨٣.١ در صد از بستری شدن در ICU و ٧٠.٥ درصد از موارد شدید کرونا پیشگیری کند همچنین عارضه‌ی جانبی جدی ناشی از تزریق واکسن گزارش نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    🤣🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس