شکایت ۳ میلیارد دلاری از فیس‌بوک به دلیل سوء استفاده از داده‌های کاربران

غول رسانه‌های اجتماعی آمریکا یعنی فیس بوک به دلیل سوء استفاده از داده های کاربران، با یک دعوی حقوقی دسته جمعی در انگلیس مواجه است که هدف آن گرفتن حداقل ۲.۳ میلیارد پوند خسارت است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، غول رسانه‌های اجتماعی آمریکا یعنی فیس بوک، که اکنون با عنوان متا Meta نیز شناخته می شود، به دلیل سوء استفاده از داده های کاربران، با یک دعوی حقوقی دسته جمعی در انگلیس مواجه است که هدف آن گرفتن حداقل ۲.۳ میلیارد پوند (بیش از ۳.۱ میلیارد دلار) خسارت است.

این پرونده توسط لیزا لودال گورمسن، مشاور ارشد سازمان نظارت بر رفتار مالی بریتانیا (FCA) و یک آکادمی حقوق مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

فرانسه، فیسبوک و گوگل را جریمه کرد

وی گفت که این پرونده از طرف ۴۴ میلیون کاربر فیس بوک که بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از این شبکه استفاده کرده بودند، مطرح شده است.

شاکیان در این پرونده مدعی هستند که فیس‌بوک میلیاردها پوند با تحمیل شرایط و ضوابط ناعادلانه به دست آورده است که از مصرف‌کنندگان می‌خواست اطلاعات شخصی ارزشمند خود را برای دسترسی به این شبکه ارائه کنند.

لودال گورمسن گفت: فیس‌بوک از سلطه خود (بر رسانه‌های اجتماعی) با هزینه کاربرانش استفاده کرده است. این شرکت حقوقی به نمایندگی از مشاور ارشد سازمان نظارت بر رفتار مالی بریتانیا فیس بوک را از این شکایت مطلع کرده است.

تیم حقوقی این پرونده گفت: پرونده ما با استدلال بیان می کند که فیس بوک قیمت ناعادلانه را برای کاربران بریتانیایی خود تعیین کرده است. قیمت تعیین‌شده برای دسترسی به این شبکه اجتماعی، تسلیم داده‌های شخصی بسیار ارزشمند کاربران بریتانیایی... بود.

به گفته این تیم، در ازای آن، کاربران فقط دسترسی «رایگان» به شبکه اجتماعی فیس بوک را دریافت کردند، در حالی که فیس بوک میلیاردها درآمد از داده های کاربرانش به دست آورد. این معامله ناعادلانه تنها به دلیل تسلط فیس بوک بر بازار امکان پذیر بود.

فیس‌بوک نیز اعلام کرد که مردم از خدمات این شرکت به علت ارزشی که برای آنها دارد، استفاده می‌کنند و آنها "کنترل معناداری" روی اطلاعات خود دارند. اطلاعاتی که در پلتفرم‌های متا با هرکسی که بخواهند به اشتراک می‌گذارند.

این شکایت توسط دادگاه تجدید نظر رقابت لندن بررسی خواهد شد. وکلا قصد دارند به زودی مدارک لازم را برای این پرونده ارائه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس