متا و یوتیوب رسانه های RT و اسپوتنیک را در اروپا مسدود می کنند

شرکت مادر فیس بوک اعلام کرد دسترسی به رسانه دولتی RT و اسپوتنیک روسیه را در اروپا محدود می کند. یوتیوب نیز اعلام کرد به دلیل درگیری روسیه و اوکراین اقدام مشابهی انجام می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، متا پلتفرمز، شرکت مادر فیس بوک اعلام کرد رسانه های دولتی روسی RT و اسپوتنیک را در پلتفرم هایش در سراسر اتحادیه اروپا محدود می کند.

نیک کلگ مدیر امور جهانی فیس بوک در پستی توئیتری اعلام کرد این شبکه اجتماعی درخواست هایی از چند دولت و اتحادیه اروپا دریافت کرده تا اقدامات بیشتری در خصوص رسانه های دولتی روسیه انجام داد.

کلگ در ادامه اظهار کرده بود در این خصوص به همکاری نزدیک با دولت ها ادامه می دهد.

اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرده بود شبکه تلویزیونی RT و خبرگزاری اسپوتنیک را مسدود می کند. اپراتورهای مخابراتی کانادا نیز اعلام کردند کانال RT را ارائه نمی کنند.

از سوی دیگر گوگل نیز اعلام کرد یوتیوب نیز به دلیل درگیری های روسیه و اوکراین، مشغول مسدودسازی کانال های مرتبط با RT و اسپوتنیک در سراسر اروپا است.

سخنگوی این شرکت در بیانیه ای گفت: تیم های عملیاتی ما مشغول رصد وضعیت هستند تا اقداماتی سریع انجام دهند.

این درحالی است که توئیتر نیز اعلام کرد توئیت های محتوای رسانه های دولتی روسی را برچسب می زند.

در این میان متا، مایکروسافت، گوگل و یوتیوب طی روزهای اخیر اقداماتی انجام دادند تا رسانه های روسی نتوانند از طریق پلتفرم ها آنها بتوانند تبلیغ و درآمدزایی کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خسرو IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    سلام. غرب هیچگاه به آزادی بیان که مادر آزادی هاست اعتقاد نداشته است.این در حالی است که خودامپریالیسم غرب، امپراتوری دروغ است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس