قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی در استان ایلام گفت: حضور مسئولان در دل و میان مردم رافع مشکلات خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف عصر امروز در جمع‌بندی نتیجه سفر یک‌روزه خود به استان ایلام اظهار داشت: مردم ایلام نماد ایثار و مقاومت و  جان دادن و از جان گذشتن هستند و دوران 8 ساله دفاع مقدس نشان داد مردم ولایی ایلام نماد ایثار، جهاد و شهادتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به قیام 15 خرداد و سالگرد رحلت حضرت امام اشاره کرد و گفت: الهام از قیام 15 خرداد و راه و سیره حضرت امام(ره) به ما می‌آموزد که مردم جایگاه والا و برتری در سیره حضرت امام(ره) دارد.

وی افزود: مشکلات کنونی در حوزه‌های مختلف نشانه فاصله گرفتن از مردم است و تا زمانی که مسئولان در دل و میان مردم نباشند این مشکلات حل شدنی نیست و به این جهت است که سفرهای مجلس شورای اسلامی در میدان و به میان مردم است.

قالیباف در پاسخ به منتقدان سفرهای استانی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر چند از یک حوزه جغرافیایی نمایندگی دارند اما متعلق به تمام مردم ایران هستند و این تعلق نیازمند آن است که تمام مشکلات کشور را رصد کنند.

وی این سفر و سفرهای مشابه را تمام‌کننده وظیفه مجلس و نمایندگان نیست، بیان کرد: رصد مصوبات و شفاف‌سازی اجرای و عمل به مصوبات باید در منظر مردم و رسانه‌ها باشد.

رئیس قوه مقننه تلاش برای کاهش فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها رفع مشکل معیشت مردم که به واقع  تحت فشار اقتصادی قرار دارند را وظیفه مجلس و دولت عنوان کرد و بیان داشت: پذیرفته نیست مردم به رغم همه داشته‌ها و منابع غنی زیر زمینی در فقر و محرومیت باشند.

قالیباف  محرومیت استان ایلام را که در منابع زیرزمینی، نیروی انسانی متخصص و منابع غنی مراتع و جنگل‌ها  زبانزده است را نشانه ضعف و ناتوانی ساختاری عنوان کرد و افزود: پذیرفته نیست ضعف ساختاری موجب فقر این استان شود.

وی بودجه قابل قبول برای استان ایلام به جهت تکمیل زیر ساخت‌های حوزه نفت، گاز و آب و راه را مورد اشاره قرار داد و گفت: 18 هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در بودجه 1400 پیش‌بینی شده ‌که استان ایلام از جمله مناطق اولویت‌دار این بودجه است که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

قالیباف  به طرح‌های مورد بازدید اشاره و با  بیان اینکه ‌اجرای این طرح هم می‌تواند به توسعه بخش کشاورزی کمک کند و هم به تامین آب شرب و استفاده در مصارف صنعتی منجر شود، افزود:‌ تلاش ما این است با اختصاص 4 هزار میلیارد تومان اعتبار این طرح را در آینده نزدیک به بهره برداری برسانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عمده مشکلات مناطق محروم روستایی  را موضوع آب، جاده، برق و اینترنت  عنوان کرد  گفت: اعتبارات خوبی در این زمینه‌ها تخصیص داده شد و امیدوارم بتوانیم در طول برنامه هفتم توسعه سروسامان درستی به روستاها با اولویت مناطق محروم بدهیم.

قالیباف با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه نفت و گاز در استان ایلام یه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های خُرد نیز اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان نباید موجب غفلت از پروژه‌های خُرد شود.

رئیس قوه مقننه به وضعیت نابسامان اجتماعی استان ایلام در حوزه آسب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و بیکاری نیز گریزی زد و یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی نیز در این خصوص باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی رصد مجلس و کمیسیون اجتماعی در حوزه آسب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد وگفت: کمیسیون اجتماعی در کنار دستگاه‌های فرهنگی واجتماعی  به این وضعیت ورود و برای سامان آن نیز اعتبار و بودجه مناسب لحاظ خواهد کرد.

پایان بخش سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست جمع بندی سفره یک روزه خود آن بود که گفت: مجلس در برنامه هفتم توسعه ایلام را ‌در اولویت مسائل زیرساختی ‌قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس