کد خبر 1760507
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۰
شفرونی

فیلیمو در سال‌های اخیر با انتقادات گسترده‌ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه‌رو بوده است و به نوعی خط شکن برخی از حریم‌ها بوده است.

به گزارش مشرق ، در کمتر از یک دهه‌ای که شبکه نمایش خانگی در قالب پلتفرم‌های وی‌اودی (VOD) وارد خانه‌های ایرانیان شده، این صنعت توانسته سهم قابل‌توجهی از بازار رسانه و سرگرمی را به خود اختصاص دهد. براساس برآوردها، حجم مالی این حوزه در حال حاضر حدود ۱۰ همت تخمین زده می‌شود. با این حال، در گفت‌وگویی که احسان عمرانی، سهام‌دار پلتفرم فیلیمو، انجام داده است، درآمد سالانه‌ تنها این پلتفرم بین ۲ تا ۳ همت اعلام شده است؛ رقمی که به‌خوبی نشان می‌دهد فیلیمو سهم قابل‌توجهی از این بازار را در اختیار دارد.

عمرانی در توضیح ساختار درآمدی فیلیمو، چهار منبع اصلی را معرفی کرده است: فروش اشتراک، تبلیغات، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی و فروش بین‌المللی محتوا. هرچند او فروش اشتراک را مهم‌ترین منبع درآمدی دانسته است، اما بنا بر آمارهای منتشرشده از سوی کارشناسان حوزه فناوری و رسانه، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی در واقع بیشترین سهم را در سودآوری پلتفرم‌ها دارد.

به‌عبارتی، همکاری‌های گسترده با اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، بخش عمده‌ای از گردش مالی این صنعت را شکل می‌دهد.فیلیمو در سال‌های اخیر با انتقادات گسترده‌ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه‌رو بوده است و به نوعی خط شکن برخی از حریم‌ها بوده است.این پلتفرم به دلیل نمایش صحنه‌هایی با مصادیق ناهنجاری از نگاه مخاطبان مانند نمایش زنان با پوشش‌های نامتعارف یا تبلیغ سبک زندگی غربی نظیر نگهداری سگ در منزل مورد اعتراض قرار گرفته است حتی در تبلیغات هم این ورند را تلاش کرده است که ادامه دهد.از سوی دیگر، افزایش قابل‌توجه هزینه اشتراک‌ها، حتی در نسخه‌های بدون تبلیغ، نارضایتی مخاطبان را دوچندان کرده است.

احسان عمرانی نیز در گفت‌وگوهای اخیر خود به این مسائل اشاره کرده و از تغییر رویکرد مدیریتی در فیلیمو انتقاد کرده است. او اظهار داشته که در دو سال گذشته، تغییر سیاست‌های تبلیغاتی و محتوایی آقای شکوری، مدیرعامل مجموعه، باعث آزردگی او شده است.

عمرانی تأکید می‌کند: «اگر مجموعه‌ای در حال فعالیت اقتصادی گسترده و سودآور است، باید با احترام به قوانین و ارزش‌های جامعه مسیر خود را ادامه دهد.» او همچنین به استفاده از چهره‌هایی مانند صدف بیوتی به‌عنوان سفیر برند تلویکا اشاره کرده و این تصمیم را عامل تأثیر منفی بر اعتبار و جایگاه پلتفرم دانسته است.به‌نظر می‌رسد صنعت نمایش خانگی ایران در حالی رشد مالی چشمگیری تجربه می‌کند که هم‌زمان با چالش‌های جدی فرهنگی و نظارتی نیز مواجه است؛ چالش‌هایی که می‌تواند مسیر آینده این رسانه‌های نوین را تعیین کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعیدجلیلی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    6 0
    چرا یوتیوپ رو رفع فیلتر نمیکنید این اپارات خیلی انگ در میاره!!!
  • سهیل IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    0 0
    تو این مملکت همه خودشونو زدن به خواب...
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    0 0
    همه رو مالیات بگیرید خرج پاک کردن اثراتش بشه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    0 3
    اینجور پول ها خوردن نداره به بچه هاشان هم وفا ندارد . نان حرام بدجوری ریشه ادم را می سوزاند
  • محسن IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    1 9
    الحمدلله. پشت سر هم ابتذال تولید میشه و به هیچ نهاد و ارگان و وزارتخانه ای هم بر نمیخوره. واقعا چطور حضرات مسئولین فرهنگی فکر میکنن حقوقشون حلاله؟!! چطور جواب شهدا رو میخوان بدن؟!
  • محسن IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    1 2
    الحمدلله. پشت سر هم ابتذال تولید میشه و به هیچ نهاد و ارگان و وزارتخانه ای هم بر نمیخوره. واقعا چطور حضرات مسئولین فرهنگی فکر میکنن حقوقشون حلاله؟!! چطور جواب شهدا رو میخوان بدن؟!
  • MI6 IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۸
    2 0
    منبع سرمایه گذاری شون کیه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس