کد خبر 1493192
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تاریخ پهلوی در ایتا متنی با عنوان «ترور؛ ابزار کار حکومت رضا شاه» را منتشر کرد:

وسیله کار رضاشاه حکومت ترور بود. وقتی من هنوز به قدر کافی نزدیک و شاهد رویدادها بودم، بی‌رحمی او توجهم را جلب کرد. او ظاهراً دست به هیچ تصفیه‌ای در یک زمان نزد، هرچند گفته می‌شود کشتار بزرگ مشهد به دستور شخص او صورت گرفته بود.

وقتی من مجدداً به ایران بازگشتم به من خبر دادند که او هزاران نفر را زندانی و صدها نفر را به قتل رساند که بعضی از آنان به دست خودش بوده است. به من گفتند که بسیاری از رجال و شخصیت‌ها در زندان مسموم یا با آمپول هوا کشته شده‌اند.

تقدم مذهبی با حرمت اماکن مقدسه نیز دیکتاتور را از اعمال خشونت‌بار بازنمی‌داشت. او به زیارتگاه‌ها بی‌احترامی کرد. روحانیون را مضروب کرد و کشت. وحشت بر افراد مستولی گردید. هیچ‌کس نمی‌دانست به چه کسی اعتماد کند و هیچ کس جرأت نمی‌کرد اعتراض یا انتقاد کند. به جز در اوایل کار، بنظر نمی‌رسید هیچ تلاشی برای کشتن شاه به عمل آمده باشد.

منبع: آرتور میلسپو، آمریکائی‌ها در ایران

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • US ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 0
    شک نکنید هرکی از سیاهی های پهلوی ها بگه اَنگ نفوذی ج ا بهش میزنن،آخرین موردش هم عالی پیام هالو،که گویا سلطنت طلبان افشاگری کردن طرف سپاهی و نفوذی ج ا.خب مگه نمیگفتید پاتون برسه ایران اینهارو میکشید،بفرما طرف خودش اومده پیشتون.اقدام کنید دیگه.دریاب اون احمق ها که برای اینها خون دادن یا اعدام شدن.
  • مهرداد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 4
    اگر از جنس شماها بوده که باید بهش افتخار کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس