اعتراضات در آمریکا - نمایه

پس از قتل یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا، شهرهای مختلف این کشور شاهد اعتراضات کم‌سابقه بوده است.

سرویس جهان مشرق -  اگرچه قتل سیاهپوستان در آمریکا موضوعی تکراری است، اما جزئیات آن هر بار اندکی تفاوت دارد. این‌بار،

مردی ۴۵ ساله و سیاه‌پوست به اسم «جورج فلوید [۱] »، کنار خیابانی در محله «پاودرهورن پارک» شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا، به صورت روی زمین دراز کشیده است. به دست‌هایش دست‌بند زده‌اند. ظاهراً نه می‌خواهد و نه می‌تواند مقاومتی کند. با این وجود، در تمام طول ویدیوی ۷ دقیقه‌ایِ منتشرشده، «دِرِک چاوین» افسر ۴۴ ساله و سفیدپوست پلیس، با زانو روی گردن فلوید نشسته است. هرچند مشخص نیست چاوین دقیقاً چه مدتی روی گردن فلوید نشسته، اما ویدیو از وقتی شروع می‌شود که چاوین پیشاپیش در همین وضعیت قرار گرفته است. فلوید در تمام طول ویدیو بارها به چاوین می‌گوید «لطفاً»، «نمی‌توانم نفس بکشم» و ناله و هق‌هق می‌کند.

در قسمتی از ویدیو فلوید صراحتاً می‌گوید: «دارم می‌میرم.» اما چاوین به او می‌گوید آرام باشد. در بخشی دیگر از ویدیو فلوید می‌گوید «شکمم درد می‌کند. گردنم درد می‌کند. همه جایم درد می‌کند» و درخواست می‌کند به او آب بدهند. چاوین و «توماس لین»، «آلکساندر کوئنگ» و «تو تائو» سه افسر دیگر پلیس که در صحنه حضور دارند، هیچ‌کدام به او پاسخی نمی‌دهند. فلوید دوباره التماس می‌کند: «من را نکُشید.» یکی از مردمی که نظاره‌گر ماجراست به افسران پلیس می‌گوید که از بینی فلوید خون جاری شده است. یک نفر دیگر هم می‌گوید فلوید مقاومتی نمی‌کند و نیازی به این همه خشونت نیست. با این حال، نیروهای پلیس به مردم می‌گویند فلوید «دارد حرف می‌زند، حالش خوب است.» در نهایت فلوید بی‌صدا و بی‌حرکت می‌شود؛ اما چاوین باز هم زانویش را از روی گلوی او برنمی‌دارد. اندکی بعد، فلوید جان می‌دهد [۲] .

 

توضیحات و فیلم کامل لحظات آخر زندگی «جورج فلوید» (حاوی تصاویر دلخراش) [دانلود]

 

فیلم جدیدی که نشان می‌دهد چند افسر پلیس روی جورج فلوید نشسته‌اند (حاوی تصاویر دلخراش) [دانلود]

«جورج فلوید» روز دوشنبه هنگام بازداشت توسط پلیس آمریکا جان خود را از دست داد (+)

(گزارش حاوی فیلم‌ها و تصاویر دلخراش)

شورش آخرالزمانی در «شهرهای دوقلو»

قتل وحشیانه جورج فلوید، در تاریخ ۲۵ می ۲۰۲۰ (دوشنبه ۵ خرداد ۹۹) یادآور اتفاق مشابهی بود که سال ۲۰۱۴ برای «اریک گارنر [۳] » ۴۴ ساله و سیاه‌پوست در نیویورک افتاد. گارنر هم در حالی که چندین مأمور پلیس او را دستگیر می‌کردند پیش از آن‌که جان بدهد ۱۱ بار گفته بود «نمی‌توانم نفس بکشم». علاوه بر جزئیات خشونت پلیس در هر دو پرونده، پیامدهای این دو قتل هم هر ساعت بیش‌تر به هم شبیه می‌شود. قتل اریک گارنر، انتشار ویدیوی آن و سپس تبرئه افسران پلیسی که او را کشته بودند، منجر به شکل‌گیری تظاهرات سراسری در آمریکا علیه خشونت پلیس و به طور خاص قتل سیاه‌پوستان توسط پلیس آمریکا شد. این‌بار اگرچه چهار افسر حاضر در صحنه قتل جورج فلوید اخراج شدند، اما باز هم از خشم و شدت اعتراضات مردم آمریکا نسبت به خشونت پلیس این کشور کاسته نشده است؛ به خصوص وقتی این مردم هنوز داغ از دست رفتن «احمد آربری» جوان سیاه‌پوست آمریکایی به دست دو نژادپرست را فراموش نکرده‌اند (جزئیات بیش‌تر).

یکی از معترضان کله یک خوک را به سوی نیروهای پلیس گرفته است؛ در آمریکا تشبیه نیروهای پلیس به «خوک» تشبیه رایجی است (+)

«درک چاوین» افسر پلیس مینیاپولیس با زانو گلوی «جورج فلوید» را فشار می‌دهد، در حالی که دست‌های فلوید با دست‌بند بسته است و وی بدون آن‌که هیچ مقاومتی بکند، فقط می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم»؛ «بستن راه تنفس» (به انگلیسی chokehold) روش رایج پلیس آمریکا برای دستگیری شهروندان است (+)

«اریک گارنر» نیز سال ۲۰۱۴ در حالی که پلیس نیویورک او را دستگیر می‌کرد به علت ناتوانی در تنفس جان خود را از دست داد؛ گارنر نیز دست‌کم ۱۱ بار به افسران پلیس گفته بود: «نمی‌توانم نفس بکشم» (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› قمار کرونایی ترامپ با جان آمریکایی‌ها/ «خون سیاه» در رگ‌های اقتصاد آمریکا جاری است

از آن‌جایی که چندین نفر از مردم حاضر در محل قتل فلوید با گوشی‌های همراه خود ویدیوی اقدام خشونت‌بار چاوین و سه افسر دیگر پلیس را ضبط و منتشر کردند. به سرعت اعتراضاتی علیه خشونت پلیس در شهرهای «مینیاپولیس» (پرجمعیت‌ترین شهر ایالت مینه‌سوتا) و «سنت پال» (دومین شهر پرجمعیت و پایتخت ایالت مینه‌سوتا) مشهور به «شهرهای دوقلو» شکل گرفت [۴] . این اعتراضات به سرعت با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و معترضان اقدام به آتش زدن ساختمان‌های دولتی و غیردولتی از جمله فروشگاه‌های بزرگ کردند.

«اموال [و ساختمان‌ها] را می‌شود جایگزین کرد. اما جورج را نه. #جان سیاهان مهم است» (+)

«نمی‌توانم نفس بکشم #جان سیاهان مهم است» (+)

مردم پاسگاه پلیس نزدیک محل قتل جورج فلوید را که نیروهای پلیس از آن فرار کرده‌اند به آتش می‌کشند [دانلود]

معترضان هم‌اکنون در شهرهای مختلف آمریکا با شعارهایی مانند «عدالت برای جورج»، «نمی‌توانم نفس بکشم» (شعاری که پس از قتل اریک گارنر هم سر داده می‌شد) و «جان سیاهان مهم است» شکل گرفته‌اند. در شهرهایی مانند لس‌آنجلس تظاهرات‌هایی با حضور ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر شکل گرفته‌اند. در برخی شهرهای دیگر مانند «ممفیس» نیز معترضان با خشونت گروه‌های نژادپرست یا نیروهای پلیس مواجه شده‌اند. این در حالی است که خانواده فلوید در عین اعتراض به خشونت پلیس خواستار اعتراض غیرخشونت‌آمیز شده‌اند. نامزد فلوید در همین‌باره گفته است: «نمی‌توان با آتش به جنگ آتش رفت... این چیزی نیست که جورج [اگر زنده بود] می‌خواست.»

یکی از معترضان پس از مواجهه با گاز اشک‌آور پلیس با شیر مداوا می‌شود (+)

تصاویری از اعتراضات مردم آمریکا علیه خشونت پلیس در مینیاپولیس [دانلود]

پرچم آمریکا به شکل برعکس در دست یکی از معترضان (+)

واکنش ترامپ به اعتراضات مردمی

پس از شدت گرفت اعتراضات، شهردار مینیاپولیس مردم را به آرامش دعوت کرد و خواستار دخالت گارد ملی آمریکا شد. هم‌اکنون نیروهای ضدشورش فدرال آمریکا وارد مینیاپولیس شده‌اند. در عین حال، واکنش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به اعتراضات مردمی عجیب و غریب بود. وی در صفحه توئیتر خود (که این روزها جنجال‌آفرین هم شده است)، معترضان را به «شلیک گلوله» تهدید کرد. وی نوشت:

من نمی‌توانم بنشینم و ببینم چنین اتفاقی دارد برای مینیاپولیس، یک شهر عالی آمریکایی، رخ می‌دهد. رهبری فوق‌العاده ضعیفی [در این شهر] وجود دارد. یا «جاکوب فری» شهردار بسیار ضعیفِ چپ رادیکالی فکری بکند و شهر را تحت کنترل بگیرد، یا خودم گارد ملی را می‌فرستم و کار را درست می‌کنم. این «اراذل» دارند به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من نخواهم گذاشت این اتفاق بیفتد. همین الآن با «تیم والتز» فرماندار [ایالت مینه‌سوتا] صحبت کردم و به او گفتم که ارتش تا آخر خط همراهش است. کوچک‌ترین مشکلی پیش بیاید، ما کنترل اوضاع را به دست می‌گیریم، اما وقتی غارت شروع شد، شلیک هم شروع می‌شود. متشکرم!

 

توئیت ترامپ در واکنش به شدت گرفتن اعتراضات مردمی و به آتش کشیده شدن ساختمان‌ها در مینیاپولیس؛ بخش دوم این توئیت در حال حاضر توسط توئیتر از صفحه ترامپ مخفی شده است (+)

تصویر هوایی از بقایای به جا مانده از تعدادی از ساختمان‌ها پس از اعتراضات شبانه در آمریکا (+)

توزیع ماسک و ماده ضدعفونی‌کننده رایگان توسط و در میان معترضان (+)

توئیتر که این روزها با ترامپ درافتاده، قسمت دوم توئیت رئیس‌جمهور آمریکا را تحت عنوان «تهدید به خشونت» خلاف قوانین خود اعلام کرده و آن را مخفی نموده است.


در ادامه، تصاویری از اعتراضات مردم آمریکا علیه خشونت پلیس آمده است. برای مشاهده هر یک از تصاویر در ابعاد بزرگتر و با کیفیت بالا، روی آن کلیک کنید.

 


[۱] Death of George Floyd Link

[۲] مرگ جرج فلوید لینک

[۳] مرگ اریک گارنر لینک

[۴] 2020 Twin Cities riots Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 135
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    سیاه پوست ها ناراحتن برگردن زامبیا و کنیا و نامیبیا همون کشورهایی که پدران و پدرجدشون از اونجاها بعنوان برده به امریکا اورده شدن!
    • سید IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      نظر یک نژادپرست صهیونیست نجس از زبان یک مزدور بدبخت!
    • Reza IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      جناب خیلی باسواد و تاریخ دان سفید پوستا مگه ساکن اولیه امریکا بودن؟ اونا هم از اروپا اومدن و خاک قاره امریکا رو با کشتار سرخپوستا اشغال کردن اول یکم تاریخ بدون بعد بیا سخنرانی کن
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      95 24
      مردم پاریس هم اگه نون ندارن بجاش کیک بخورن ...
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      67 61
      مگه نباید توی این مرحله اینترنتشون قطع میشد؟ جالبه هنوز وصله؟!
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      94 17
      عجب نامردهایی پیدا میشن. بعد از نسلهااااااااااااا بردگی اجباری ، سیاهپوستان امریکا شناسنامه و هویتشون امریکاییه اونو چکار کنن؟!! برن کنیا بگن چی؟؟ از کجا اجداد سیصد سال قبلشون رو پیدا کنین و شناسنامه صادربشه؟
    • قریشی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      خیلی دلت میخواد از کمپ زلزله زده آلبانی برگردی ایران؟!!!
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      89 15
      آیت الله جوادی آملی : به مسئولانی که به دیدار می‌آیند توصیه کرده‌ام به جان کری بگویید اگر قدتان بلند است برای این اساس است که بر روی ۷۰ میلیون قبر کشته‌های دو جنگ جهانی ایستاده‌اید.(خرداد 94) آمریکایی ها روی جنازه های جنگ جهانی و روی شونه های برده های سیاه پوست زندگی می کنند . اگر این ها نباشند ، آمریکایی وجود نخواهد داشت
    • DE ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      84 17
      اراذل و اوباش آمریکا پرست وطن فروش هایی هستند که به هیچ اخلاقی پایبند نیستند.همین بیشرفها پاش برسه مثل همون پلیس نژادپرست آمریکایی هموطنانشون رو میکشند.ولی مقابل قدرت خداوند بزرگ هیچی نیستند. دست خدا بالاتر از همه دستهاست.
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      52 15
      اگه قراره برگردن باید بقیه آمریکائیهای نجس هم برگردن کشوراشون. چون ساکنان اصلی آمریکا، سرخپوستان هستند که قتل عامشون کردن و سرزمینشون رو غصب کردن.
    • FR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      30 8
      خاک بر سرت کله ت را بکن تو آخور تا خودت خفه بشی
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      25 12
      دنیا جای بدی شده. این آقا که کشته شد، پدر 6 کودک بود
    • شاکی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      37 3
      َشما کلا از تاریخ بیخبری .اگر اینطور که میگی باشه تمام سفید پوستان هم باید برگردن به فرانسه و انگلیس و ایرلند و و ..... جمعیت بومی آمریکا همان سرخپوستان بودند .
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      24 2
      اعتراض به این میگن. نه اینکه مثل سوسولا .... !!
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      6 21
      البته خود سرخ پوست ها هم اقوامی هستند که از آسیا به قاره آمریکا رفته اند. در واقعی هیچ قومی بومی در قاره آمریکا وجود ندارد.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      18 2
      سفید پوستا هم گورشون رو گم کنن و برن به کشوری که از اونجا اومدن تا سرخپوست ها صاحب مملکت خودشون بشن
    • حسين IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      16 4
      نفهم كودن نژاد پرست اگه روده درازي نكني و كمي مطالعه داشته باشي آمريكا از اولش ما سياه پوستها و سرخپوستها بوده امثالي مثل توي كودن و نژاد پرست بابت اين گونه اعمال شده ايد نژاد پرست كدخدا پرست زالو صفت
    • زهرا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      14 2
      بر فرض محال حرف شما درست!!!!!!! اما آیا انسانیت اجازه این کار را به پلیس می دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! چقدر سنگدلید !!! و چه تهی مغزید!!!!! التماس تفکر
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      13 1
      hpاحمق
    • 1550452797 IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      9 7
      جوکر وطنی
    • BE ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      14 12
      کاسه داغتر از آش نشو اسکل الدوله ، تو هو برو بالای درخت دیگه نیا پایین
    • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      8 4
      خاک بر سرت
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 0
      ۱۱:۰۵ - +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    • آریا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      13 15
      همدیگرو تیکه پاره کنید برید بجهنم، اینها بلاهاییست که از بدو تولدتون سر کشورهای دیگه آوردید و حالا نوبت به خودتون رسیده. مردشور خودتون و دولت جنایتکارتون رو ببره که کره زمین رو به گند کشیدید! #فلسطین #افغانستان #عراق #سوریه #یمن
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 1
      خیلی حیووونی
    • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      10 2
      این شدت قساوت طبیعی نیست. اگر راضی بشی به قتل این انسان بی گناه خودت هم قاتلی
    • TW ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 5
      نژادپرست کثیف تو هم برگرد داخل فاضلاب
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      4 4
      9:05 خوش فکر!سفیدپوستها صد سال زودتر از سیاه ها مهاجرت کردن امریکا پس نسبت به اینا بومی محسوب میشن.قاعده تقدم و تاخر حاکمه
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 1
      دیگه وقتشه که خود ترامپ کت و شلوار رِه کنده کنه و با مسلسل مثل رامبو بیاد وسط
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      4 5
      اینایی که از حضور سیاه ها تو امریکا حمایت میکنن همونایی که پدرشون کارگر ساختمونی بوده و از دالغوزآباد کوچ کرده تهرون و الآن خودشون رو مالک تهرون میدونن!!!!بسیار هم بی نزاکت هستن اینجور افراد
    • ایرانی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 4
      آمریکاییها از ما نسبت به مرگ هموطنشان غیرتی ترند . کاش ما هم در مرگ جوانانمان اینقدر شجاع و فعال بودیم!!!
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      3 2
      تاوان پدران و مادرانی که با غل وزنجیر از کشورهاشون اسیری آوردند وشکنجه کردند را به اضافه ثروتهایی که ازشون غارت کردند و میکنن بهشون پس بدن اونوقت به روی چشم .منتظر افاضات مغز هویجی مثل شما نمیشوند. خودشون بلیط برگشت میخرند و میروند.
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 1
      مزدور جیره خوار ..مرگتان نزدیک است انشاءالله
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      3 1
      اگه برگردن شما نژادپرست های قاتل و تروریست از بی هویتی می میرید! نه ایندفعه نوبت شماست. شنا که بلدی؟
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      5 1
      سیاه ها بومی امریکا هستند لاتین تبار اند و برای امریکای جنوبی
    • میلاد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      1 1
      ای مزدور اشغال امریکاتون داره میسوزه اینقدر برای اختشاشات ایران خرج کردن اینم نتیجش
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
      4 1
      اربابت داره نابود میشه ناراحتی
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    13 46
    بنظر می رسد سازماندهی شده باشد.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      48 18
      یک مشت خس و خاشاک این طرف و اونطرف!
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      25 16
      بله سازماندهی شده اما نه این برنامه بلکه نژادپرستی سازماندهی شده. ماهی نیست که در امریکا سیاهپوستی به چنگال عقاب نژادپرست پلیس امریکا نیفته. چند ماه قبل هم سیاهپوست دیگری زیر چنگال پلیسهای دیو صفت امریکا فریاد می زد نمی تونم نفس بکشم و نتوانست. یا کمی قبل تر مادر سیاهپوست حامله توسط پلیس در حالیکه تسلیم شده بود و فریاد می زد حامله است کشته شد و ....
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      27 11
      سیاه کشی و ضعیف کشی جز فرهنگ کثیف پلیس و نظامیان امریکاست و انقققققققققققدر این مساله تکرار شده که کتابهای روانشناسی شخصیت و روانشناسی اجتماعی پراست از توجیه خشونت های پلیس امریکا. مثلا در کتاب رونشناسی شخصیت به مورد قتل آمادو دیالو که شب هنگام وقتی می خواست دستش را در جیبش کند و وارد خانه اش شود پلیس به بهانه مسخره اینکه فکر کرده بود شاااااااید اسلحه داشته باشد بی هیچ گناهی و بدون هیچ اخطاری با 41 گلوله اورا به قتل رسانده بودند و بعد روانشناسان جانی تر از پلیس امریکا اینکارشان را با عناوین مزخرف توجیه کرده بودند. یعنی صدای سیاهپوستان فقط توسط پلیس خفه نمی شود بلکه توسط روانشناسان تحت امر دولت امریکا هم خفه می شود .
    • سید IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      26 11
      به 9:34 -- خس و خاشاک مواجب بگیران طرفدار اصلاح طلبان تهوع آورند و بس! این افتخار به کسان دیگری نمی رسد!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      10 3
      مگه اونا به بنگاه خبر پراکنی بی بی سی گوش میدن!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      1 1
      به 10:03 D;
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      11 17
      اگه سازماندهی شده بود که کل آمریکا فلج میشد!!! این آشوب هیچی نیست در برابر صدها سال جنایت این نژادپرستا
  • سینا US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    93 16
    باید هر چه سریع تر از سازمان ملل بخایم به خاطر نقض حقوق بشر در امریکا قطع نامه صادر کنه نباید گذاشتن جنایت های رژیم سفاک امریکا علیه مردم مظلوم امریکا بی پاسخ بمونه
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      17 25
      08:42 واقعأ حق با شماست، باید به مردم خوب آمریکا کمک کنیم از دست این رژیم تروریستی حاکم بهشون خلاص بشن و آزادیشونو بدست بیارن!!!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      12 0
      من از امریکا میخواهم که مرا از امریکا نجات دهد
  • سید IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    70 28
    انشاءاللّه و به لطف خدا به زودی زود نابودی دولت و کشور آمریکا!
  • امید US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    66 43
    مگه در ایران هم آشوب نشد ؟ آخرالزمان شد ؟
    • شاهزاده IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      25 33
      برادر هرج الروم یا همون هرج و مرج در غرب جزو نشانه های ظهور است.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      37 49
      در ایران برعکس بود اراذل و اوباش پلیس را گرفته و کتک زده بودند و یا تبر کشون راه اندوخته بودن
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      31 17
      هرج الروم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ. هنوز نسل اینا منقرض نشده
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      19 28
      در ایران از اونطرف آب هدایت میشد. قلاده طلا گردنشون بود. ولی در آمریکا خود جوشه. در اینران 400 شبکه ماهواره ای 24 ساعته روی آشوبهای ایران کار میکردن و همایت میکردن. ولی در آمریکا برعکس هزاران شبکه یا این اعتراضات رو بایکوت می کنند و یا سرکوب. ولی واقعیت کثیف آمریکا قابل کتمان نیست و هر کارش کنند باز از یه جا میزنه بیرون. قدرت پوشالی آمریکا در حال فروپاشی است.
  • بی بی 40 IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    23 10
    اعتراضات من و دوستانم هم همینطوری بود اما همه ما را کشتن الان هم جنازه ام داره حرف میزنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 3
    اون فیلم اولو ببینید
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      11 2
      وجود نداشتی بقیشو منتشر کنی
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      9 10
      کثیف تر و وحشی تر از پلیس ایران نداریم خدا نکنه یه روزی این حرف منو درک کنی.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    30 19
    گندشو درآورید، تا یه گوشه شورش میشه میزنید اینک آخرالزمان خدا شفابده
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      13 21
      09:06 خیلی ناراحتی ارباب پته اش ریخته شده رو آب؟ آبو بریز.....
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    40 21
    از رفتار پلیس خودتونم فیلم بذار
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      18 34
      لازم نیست، از صبح تا شب اربابت تو VOAو غیره فیلم گذاشته و تو هم دیدی، حالا برو کشکتو بساب!!!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    39 10
    چرا اینترنت رو قطع نمی کنن....
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      13 22
      09:28 بخاطر اینکه دولت آمریکا دشمن شون نیست که چند میلیارد خرج کنه تا آشوبگرها رو از بیرون هدایت کنه، هر خبری رو خواستن می زارن هکدومم نخواستن سانسور میکنن، اینترنت دست خودشونه!!!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      11 11
      09:28 بخاطر اینکه دولت آمریکا دشمن شون نیست که چند میلیارد خرج کنه تا آشوبگرها رو از بیرون هدایت کنه، هر خبری رو خواستن می زارن هرکدومم نخواستن سانسور میکنن، اینترنت دست خودشونه!!!
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      12 15
      چون نیازی نیست. اینترنت دست خودشونه. مگه مغزه خر خوردن که قطع کنند. توییتر، فیس بوک، و ... مال آمریکاست. لابد نمیدونستی!
  • خطاب به سید IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 22
    چرا کشور آمریکا به آدم بودن خودت شک کن سید جون
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      10 20
      نسبت به کشور فلسطین هم همین اندازه غیرتمندی!؟ تو که به آدم بودن خودت مطمئنی!!!!!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 4
    بله سازماندهی شده اما نه این برنامه بلکه نژادپرستی سازماندهی شده. ماهی نیست که در امریکا سیاهپوستی به چنگال عقاب نژادپرست پلیس امریکا نیفته. چند ماه قبل هم سیاهپوست دیگری زیر چنگال پلیسهای دیو صفت امریکا فریاد می زد نمی تونم نفس بکشم و نتوانست. یا کمی قبل تر مادر سیاهپوست حامله توسط پلیس در حالیکه تسلیم شده بود و فریاد می زد حامله است کشته شد و ....
  • NL ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    29 5
    اینها معترض و مردمن؟
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      11 18
      09:42 بله اینها همه مردم شریف و ستمدیدهٔ آمریکا هستند، سؤال دیگه؟؟؟!
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      11 25
      اولا که بله معترضند و مردمند. چون در ایران صدها شبکه ماهواره ای، پول و روزنامه و ... در اختیار آشوبگران بود. و کاملا از خارج همایت و سازمانده ای میشدند. اما این بندگان خدا از ظلم سردمداران کشور استکباری آمریکا به ستوه آمدن. کسی هم نیست حرفشون رو گوش بده. مجبورند یه کاری بکنند. ثانیا فارق از همه این بحث ها چه اینها درست اعتراض بکنند و چه غلط، این اتفاقات نشون میده اون گل و بلبلی که توی ذهن بعضی از افردا متوهم ساختن که آمریکا بهشته معلوم شد که سرابی بیش نیست. آمریکای پوشالی در حال فروپاشی است چه شما خوشت بیاد و چه نیاد. چه قبول کنی و چه نکنی واقعیت است که در حال رخ دادن است.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 2
    یه نفر بود
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    19 20
    زیاد خوشحال نشید وقتی اینها رو گرفتن و آوردن پشت تلویزیون و اعتراف کردن از سفارت ایران در کانادا چمدون چمدون پول گفتن و جورج سورس ایران حسن عباسی بهشون کمک می کرده اونوقت می فهمید
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      3 2
      خخخخخخخخخخخخخخخخ
    • محمد IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      1 0
      دوست عزیز به نظرم شما فراموش کردیدماباکاناداروابطه دیپلماتیک نداریم وسفارت مادرونکوور وسفارت کانادادرتهران چندسالی هست که تعطیله
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    10 11
    جالبه چند سال قبل انجمنهای بشر و حیوان دوستانه امریکایی به خاطر یک صحنه از فیلم که در ان بازیگر یک کرم را به عنوان غذا به جوجه کلاغ داده بود از فیلم شکایت کرده بودند اما وقتی هرروزه سیاهپوستان طعمه پلیس امریکا می شود کل سازمانهای مدنی و قلمبه سلمبه امریکا لالمونی می گیرن
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    21 43
    ایشالا با اون پرچم امریکایی ات به چنگ یکی از همین پلیسهای لاکچری امریکایی بیفتی تا بفهمی فرق انسان بی گناه و پلیس وحشی با اراذل و اوباش تبر به دست آبان و پلیس ایرانی چیه
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      8 9
      جنگه تو آمریکا... جنگ
  • DE ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    16 11
    و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین.این مکر خداست که غرب پرستها خفه خون گرفتند و شاهد رسوایی اربابشون هستند.وطن فروشهای حقیر ببینید ارباب تروریست و نژادپرستتون از داخل داره میپوسه.اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    12 12
    الان با گوشیها میشه فیلم گرفت. شما تصور کنید سالهای قبل که گوشی و موبایل نبوده چند هزار نفر رو اینها قتل عام میکردند و کسی هم نمیفهمیده
  • US ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    27 29
    این فتنه سیاه پوستی کار بیگانگانه..
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      13 12
      10:33 نخیر، تلاش برای رسیدن به آزادی و دموکراسیه! مرگ خوبه فقط برای همسایه؟؟!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      9 11
      خخخخخخخخ آمریکا مثل کف روی آبه. مثل آدمی می مونی که توی یه توهم شیرین گیر کرده و نمیخواد واقعیت رو قبول کنه. هی می گی نه اینا واقعی نیست. از خواب بیدار شو آمریکا به زباله دان تاریخ پیوست.
    • من IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      0 2
      فقط من منظورتو فهمیدم،، واقعا بیشتر مردم ما یه تخته شون کمه
  • حسين DE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    14 14
    قبله گاه اصلاح طلبان و ليبرالها،(مهد) دمكراسى و آزادى،در خشم و خروش معترضان ميسوزد ولى هواداران دمكراسى، و حقوق بشر،و آزادى براى تظاهرات،و جامعه مدنى و مجموعه طيف منور الفكرها و (زيبا) كلامها،همگى خفه خون گرفتند،دو روز پيش سه نفر از مرزبانان عزيزمان در راه حفظ امنيت كشور و هموطنان عزيزشان در درگيرى با تروريستها به شهادت رسيدند اصلاح طلبان و ليبرالها أصلا اين اخبار به گوششان نميرسد،اما قتل يك دختر معصوم بوسيله پدرش تيتر اول روزنامه هايشان ميشود .
  • KR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    14 17
    غرب زده های ما اینقدر در غرب حل شدن که جای اینکه اینارو ببینن عبرت بگیرن میگن سیاه ها وحشی ان حقشونه این بلاها سرشون بیاد. من نمیدونم ما چرا به اصلاح شدن غرب زده هامون امیدواریم؟
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    10 23
    ای کاش معترضان به جای آتش زدن با اسلحه به سمت ماموران حمله میکردند و چند تا از پلیس های آپارتایدی را به درک میفرستادند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    21 14
    حالا شما چرا اینقدر خوشحالین!؟
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      12 19
      تو چرا ناراحتی از افتادن دشمن به اتشی که سالها در کشور ما به پا کرده ؟!!!!!! تو ایرانی هستی ؟!!!!
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      11 5
      نه تو فقط ایرانی هستی با این رفیقات که دلار 1000 تومن شده 17000 تومن!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 6
    یاد فیلم دار و دسته نیویورک افتادم حتما ببینید و وحشی گری دولت آمریکا و اراذل اوباشش در قرن 19 براتون مسجل شود که البته این وحش گری با دوز بسیار بالاتر همچنان ادامه دارد
  • تیمسار IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    14 4
    چقدر عکس از اعتراضات آمریکا منتشر شده مگه در این مرحله نباید اینترنت قطع بشه
  • وطن دوست TR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 2
    تویی که می گی سیاها برگردند وطنشان حتما از انهایی هستی که مثل بعضی ها توله ات را در امریکا به دنیا اوردی یا یا ساکن البانی هستی دین نداری لا اقا کمی ازاد مرد باش غیرت داشته باش کم لیس بزنید این ترامپ و وحشی های کت و شلوار پوشیده را درود بر مردم با فرهنگ ایرانم البته به غیر ان چند وطن فروش خائن
  • CA ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 3
    نژاد پرستی و ستم
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 4
    اونا برای جان مردم اهمیت قائل میشن!!!!!!!! جمله ای که زیاد از دهان وطن فروشان ایرانی خارج میشه و زیاد هم شنیدیم
  • ایران IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 4
    مثلی که غرب پرستا و خائنین بدجوری اتیش گرفتن اب رو بریزید اونجا که میسوزه خخخخخ این تصویر واقعی امریکا جنایت کار شماست خودتون هزار تکه ام کنید از تل اویو و البانی و هر قبرستون دیگه نمیتونید این گند اربابتون جمع کنید
  • فیگارو ID ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 6
    و مکرو الله و الله خیر الماکرین ، میخواستن اشوب به ایران بکشونن گریبان خودشون گرفت غرب قبله امالتون در حال سوختن است .....
  • ندا DE ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 4
    جورج فلوید انتقامت را میگیریم. ما همه جورج فلوید هستیم
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 4
    واقعا جای تأسف دارد که نماینده ایران در سازمان ملل در خواب است، اگر این اتفاقات در ایران می‌افتاد نمایندگانی غربی و در رأس آنها آمریکا در خواست چند قطعنامه و محکومیت بر علیه کشورمان میکردند؟ الان چرا وزارت خارجه مقتدر!!! که باید بر روی این موج سواری کند تبدیل به تماشاگری مؤدب و ساکت شده؟!! پس جرأت و جسارتتان کو که خود را با شهید حاج قاسم مقایسه میکنید؟!!!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 11
    معلوم عشق آمریکایی های وطنی بدجوری یکجاشون سوخته.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 11
    بررسیهای کارشناسی نشان می دهد که کشتن متهمان و سیاه پوستان توسط پلیس مزدور آمریکایی به روش معینی صورت می گیرد. به این معنی که ابتدا بوسیله یک سرنگ بسیار کوچک، مخفیانه و بسرعت و در حین درگیری ماده ای را به او تزریق می کنند و سپس او را نگه می دارند تا ماده مذکور اثر خود را کرده و مظنون را خفه کند.
  • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 14
    خیلی جالبه من پیام ها رو خوندم حتی یک نفر هم گریه نکرده. برید سایت های خارجی ببینید تمام مردم با دیدن این فیلم اشکشون در اومده. چجور انسان های هستید شما که هیچ کدومتون از چنین مرگ مظلومانه ای منقلب نشده، تنها ، اسیر ، تشنه ، غربت ،نهایت مظلومیت. یا حسین، بخدا الان از اخرزمان هم اخرزمان تره
  • هادی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 8
    اشکم در امد تفلک چقدر مظلوم مورد حق دادن همه جارو به اتش میکشن
    • م-م IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      3 3
      من فقط میدونم کار بشر با این حرفها درست بشو نیست. نمی گم غرب دستاوردهایی نداشته بلکه خیلی داشته. ولی تو مسائل مربوط به حقوق بشر و انسان اصلا قبولش ندارم. چون حرفی برای گفتن نداره. در حقیقت هرچی هست دروغه و اگر هم راسته برای خودشون راسته نه برای غیر از خودشون مثل سیاه ها یا مهاجرها و ..... حتی برای خودشون هم نیست گاهی فکر می کنم فقط برای جامعه سرمایه داری و پولدارهاست.... شک نکنید اگر آخرالزمان هم نباشه همیشه این حس آخرالزمانی در کل تاریخ تکرار و تکرار میشه ..... جنگ فقیر و غنی ....
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 2
    آمریکای خونخوار و نژاد پرستی که حدود 100 میلیون سرخ پوست کشته وسرزمین آنها را اشغال کرده از کشتن سیاه پوستان ابایی داره اصلابرای سیاهان ارزشی قائل نیست این اتفاق اولین ویا آخرین جنایت پلیس آمریکا نخواهد بود تا زمانی این رژیم سلطه در آمریکا هست وضع همینه
  • ای سی من IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 0
    انچه که میاید: نبرد اردن
  • CA ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    19 3
    بعضی وقتا که بیکار هستم و حوصلم سر میره میام تو بعضی سایتای رادیکال طرفدار جمهوری اسلامی و کامنتا رو میخونم. بعدش با خودم میگم عجیب نیست که مردم ما تحت همچین فشاری هستند و حکومت هیچ عکس العملی نشون نمیده. وقتی تو فضای مجازی این همه کاربر دست به گوشی و آماده به کار وجود دارند که تنها دغدغه اونا تحقیر و سرکوب نظرات مخالف حکومت هست و دنبال ماله کشی گند کاری هاشون هستند پس عجیب نیست که این حجم از خفقان بر جامعه حاکم هست. حکومت به جای این که دنبال راه حل درد مردم باشه دنبال سرکوب انتظارات به حق مردم هست.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 2
    13:45چرا بنده خیلی اشک ریختم وکامنت هم گذاشتم جناب مشرق عزیز چاپ نفرمودند،شاید این جور صلاح دونستن-به هر حال انون پلیس روانی بویی از ادمیت نبرده که چنین با قساوت قلب یه انسان را با لگد وبه دردناک ترین وضع میکشد وخاموش میکند-
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 3
    خودامریکایی هاپرچم کشورشون آتش میزنن اونوقت اینجا استاددانشگاه ازروپرچم آمریکا واسرائیل ردنمیشه ومعتقده نباید مرگ برامریکا واسرائیل گفت. چی میشد میفرستادیم پیش پلیس آمریکاببینیم باپادوها چکارمیکنن؟ بعضی هانون انقلاب میخورند ازپشت خنجرمیزنن؟ ای منافقین آلبانی نشین فرانسه هرجا کی هستید تادیرنشده توبه کنید اصلاح کنید کارهای بدگذشتتان را که قرآن رادرک نکردید فقط شعارروپرچم تون گذاشتید،این رابدانید ان جهنم کانت مرصادا؛همانا دوزخ درانتظاربدکاران است.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    4 6
    میگه چند نفر داشتن از این صحنه فیلم میگرفتن ،این نامردا به جای فیلم گرفتن میتونستن اون آدم رو نجات بدن از دست پلیس جانی،داعشی.
    • علی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 5
      اونجا امریکاست کوچکترین دخالتی تو کار پلیس می کردن با تیر میزدنشون ندید می خواست نزدیک شه اسپری فلفل پاشید بهشون؟ همین که فیلم گرفتن و همه دنیا دیدن خودش خیلیه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    4 5
    دهها ساله که آمریکا خون مردم درآفریقا وآسیا وبخصوص غرب آسیا را تو شیشه کرده واز اونجایی که هیچ کشوری در امور آمریکا دخالتی نداره بدون هیچ مزاحمتی ودر کمال آسایش مشغول جنایت در سایر کشورها بودن ،امیدوارم دیگه سرشون گرم خودشون بشه وبه زودی شاهد تجزیه آمریکا باشیم که تاریخ نشان داده عاقبت تمام ابرقدرتها وقدرشوکتها همین بوده.
  • نادره IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    12 10
    بگو : " مرگ بر آمریکا "
  • کارشناس IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    13 5
    کسانیکه پرچم امریکا را اتش میزنند امریکایی نیستند امریکا سریعا باید هویت این افراد را شناسایی کند تا مشخص شود دست چه کسانی در این ماجرا الوده است
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    1 1
    زیاد خوشبین نباشید.این داستان نیست بلکه سناریو 11 سپتامبر جدیدیست که بزودی مشخص خواهد شد که قرار است چه کسانی به عنوان برنامه ریز این اتفاقات معرفی شوند و چه اتفاقات و سلسله حوادثی در پی این سناریو اتفاق بیفتد
  • اSD IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 6
    بکشید مارا با کشتن ما دین اسلام پابرجاست وخون شهید هدرنمیرود
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 14
    صدای پای مهدی موعود عج بعداز انقلاب چهل ساله ایران ویمن وعراق وسوریه ولبنان وافغانستان درآمریکا شنیده می شود . صدای پایی که درعین نوید بخش بودنش برای مظلومان عالم صدای فرود آمدن شمشیر عدالتش برای آمریکا ورژیم صهیونیستی باآل سعود بخوبی شنیده میشود . کسی که باورنمیکند باید بداند مردم آمریکا تالحظه به زیر کشیدن سران کاخ سفید هرگز ازپای نخواهند شنید . اگرروزی اصلاحطلبان با حقارت نوشتند امضای کری تضمین است بی آمریکا نمی شود وآب ونان وحیات مابه برجام متصل است اکنون باید گفت امضای خدا تضمین است ؛ازظواهرپیداست خدا تضمین کرده که آمریکاتجزیه شود وجوانی ثروتش اوراکفایت نکند ' احدی از غربگرایان درنظام اسلامی وجود نخواهند داشت چراکه چشمه گل آلودشان خشک وپنج تاشش ایالت آمریکا بهترین روابط اقتصادی - فرهنگی راباجمهوری اسلامی ایران خواهند داشت به آنهاباید گفت اگرفتنه بعدی شما ازفتنه قارون بزرگترباشد اگر مردمی را مدتی اهل کوفه کنید همان مردم نخواهندگذاشت امام جامعه شهید شود چراکه بلافاصله میفهمند خواسته شماتکرارعاشوراست اما آنها بعداز۱۴۰۰ سال انتظار آماده استقبال از فرزند امام حسین بن علی علیه السلام مهدی موعود عج هستند وخواهید دید ایران واقعا جایی برای شمانیست که درآن زندگی کنید چراکه یوم الحساب فرارسیده است !
  • محمد IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 2
    به نظرمن بزودی درآمریکا جنگ داخلی شروع خواهدشد.که به احتمال زیاد دنیا شاهد دگرگونی بزرگی خواهدبود.باشدکه حکومتها قدرت مردمانشان را دستکم نگیرند.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 0
    ۰۹:۴۵ بله یک نفر بودن چه اشکالی دارد؟؟ مگ محمد البوعزیزی معترض تونسی ک خودشان را ب آتش کشید جرقه ای نبود برای برچیدن نظام و دوران حکومت استبدادی زین العابدین...؟؟!!
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 2
    خدا وکیلی دمشون گرم خدا پشت و پناهشون ، یه زحمتی داشتیم ک از دوش ما برداشتن حالا خودشون دارن پرچم خودشان آمریکا را در سرزمین خودشون نزدیک کاخ سفید ب آتش می کشند.....
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    1 1
    راست میگه اصلا از آشوبهای ارازل در ایران عکس و فیلمی منتشر نشده. ببین چقدر اونا متمدنند! ارواح خیکشون.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 3
    ایول. آمریکا با همه نوکراش داره میره توی زباله دان تاریخ.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    5 1
    خخخخخخخخخخخخ بهشت آرزوی بعضیا! و اینست آمریکای متمدن.
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 1
    ۱۷:۳۸ ههخخ.........جان شصتت آمریکایی نیستن پ کجایی بودن؟! آها فهمیدم میخوای بگی از ماموران سازمان اطلاعاتی کشور و بسیجی‌ها بودن حتما با نفتکش های ایرانی عازم ب ونزوئلا شدن اونا راهم در سواحل آمریکا پیادشون کردن برا ایجاد آشوب و اغتشاش.....خخخخ
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    5 4
    امسال نشد روز قدس برگزار کنیم و پرچم آمریکارو آتش بزنیم و فریاد مرگ بر آمریکا سر بدیم ولی انگار خودشون دارن کار مارو میکنن! هم از کرونا میمیرن هم پرچمشونو آتش میزنن!!
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    5 4
    آمریکا داره تجزیه میشه وبه چند کشور تقسیم مثل شوروی سابق باید سیاهپوستان نبرد مسلحانه را شروع کنند .....
  • CA ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 2
    پلیس ها توی آمریکا بیشترشون مریض روانی هستند و من دیدم که واقعا به سیاه ها گیر میدن البته سیاه ها هم بعضی هاتون رفتارهای نامناسب دارند ولی دلیل بر رفتار ظالمانه پلیس نمیشه. به خاطر قانون اسلحه آزاد پلیس حق شلیک داره و واقعا این تاسف اوره. بنظر من سیاه پوستان بیشترشان انسان های بدی نیستند ولی نوع رفتار و گفتاری که دارند بسیار زننده هست البته نه در همشون. رفتارهایی که باعث مشکوک شدن پلیس میشود و البته دلال‌های کوچک مواد مخدر نیز بیشتر سیاه پوست هستند دلال‌های میانه آسیای شرقی و دلال‌های اصلی لاتین با ملیت اروپایی بیشتر می‌باشند! مشکل آمریکا در بیسواد بودن اکثر مردم هست و فقط نگاهشان به رسانه هست!
  • مجید IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    5 1
    به نظر شما این ها اغتشاش گرن یا معترض ؟ نیروهای آموزش دیده خارجی یا مردم معترض ؟
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    3 5
    هالی وود (چوب مقدس) تا دیروز قصد داشت بعد از ابر قهرمانشون بتمن(داعش)!!! تفکر جوکر ها رو تو عراق ایجاد کنه که تا حدودی هم پیش رفت تا برادران حشدالشعبی رو برنجونه و تو عراق هرج و مرج راه بندازه که باز هم شد ماجرای چاه و چاه کن.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    5 2
    امریکا شیطان بزرگ است امام خمینی ره
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    2 2
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    اونا سالها خیلی شدید کار میکنن الان هم اصلا واسشون مهم نیست نظر من و تو چیه فراموش کنید این حرفارو واسه مملکت عرق بریزید
  • ع ح IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    انهایی که کار رزل این بیشرف کفتار صفت رو تایید می کنن باید برن در وجود خودشون انسانیت رو پیدا کنن البته چون کور دل هستن هیچ موقع نمی فهمن. کسایی که برای نژادپرستی و عدالت خواهی دارن مبارزه می کنن بدانند که خواهر و برادر ما هستن و رحمت خداوند همراهشان باشه.
  • محمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 1
    صدای سقوط غرب هم شنیده شد غش زدگان داخلی ببینیداین غرب وحشی است همانجایی که ظریف وشیخ غرب زده به ان مینگریست تابه انها مذاکره کنند این صدای شکستن امریکاست بیداری غربی سقوط غرب دورنیست(دیدگاه علامه شهید مطهری (ره) درباره مغرب زمین)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس