کد خبر 1184853
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۲
تغذیه نمایه

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نسبت به عوارض مصرف غذاهای آماده و فست فودها در دوران قرنطینه خانگی هشدار داد.

به گزارش مشرق، زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر از جمله، بیمارهای قلبی عروقی، کبدی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی، بیماران سرطانی و مبتلایان به اضافه وزن و چاقی، بیش از بقیه مستعد ابتلاء به کرونا هستند.

بیشتر بخوانید:

تغذیه سالم چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند

وی با اشاره به خانه نشینی اجباری در روزهای کرونایی، افزود: قرنطینه خانگی یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و فست فود ها را افزایش داده است. مواد غذایی پرنمک، شیرین و پر چرب، زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلاء به کرونا، دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در این دوران باید بیشتر مراقب سلامتی خود بوده و به مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می‌کنیم، توجه بیشتری داشته باشیم تا این دوران همه گیری را با سلامتی پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد: در شرایط همه گیری کرونا، به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ باید توجه ویژه ای به مواد غذایی مصرفی خودمان داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 0
    تغذیه بااین همه گرونی کمر شکن دیگه چی میتونیم بخوریم ما که دستمون به هیچ جا بند نیست فقط خدا به فریادمون برسه7

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس