کد خبر 1163508
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
سینمای چین

به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما، ۷۰ درصد رقم فروش محصولات سینمایی متعلق به چین بوده است.

به گزارش مشرق، با پایان یافتن سال ۲۰۲۰ و اعلام رقم فروش محصولات سینمایی در کشورهای مختلف جهان، مشخص شد گیشه نمایش سینماهای چین پربارترین جدول گیشه را داشته است. در شرایطی که سالن‌های نمایش در آمریکای شمالی بسته ماند و تماشاگران استقبال چندانی از فیلم‌های روی پرده نکردند، تماشاگران چینی سال بسیار خوبی را برای صنعت سینمای خود و سینماداران فراهم کردند. به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما، ۷۰ درصد رقم فروش محصولات سینمایی متعلق به چین بوده است.

فروش فیلم‌های سینمایی در این کشور آسیایی از اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۳/۲ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که فروش فیلم‌های سینمایی در همین مدت در سال ۲۰۱۹، بالای ۱۱ میلیارد دلار بود. با این وجود، اهل فن از رقم فروش فیلم‌ها در سالی که گذشت راضی و خشنود به نظر می‌رسند و در دورانی که کرونا تمام کسب و کارها را تعطیل و ضررهای جبران‌ناپذیر مالی به تمام صنوف اقتصادی وارد کرد، صنعت سینما در چین ضرر و زیان کمتری کرد و توانست بهتر از بقیه رشته‌های اقتصادی عمل کند.

بیشتر بخوانید:


طبق آمارهای رسمی منتشر شده، فروش کلی فیلم‌های سینمایی در سال ۲۰۲۰ در سطح جهانی بین ۵/۱۱ تا ۱۲ میلیارد دلار بوده است. مقایسه این رقم با رقم فروش جهانی ۴۳ میلیارد دلاری فیلم‌ها در سال ۲۰۱۹، به‌خوبی نشان می‌دهد که شرایط چقدر اسفناک و فاجعه‌بار بوده است. درام جنگی و میهن‌پرستانه «هشتصد» ساخته هو گوآن با فروش دور از انتظار و کلان ۴۴۰ میلیون دلاری نه‌تنها پرفروش‌ترین فیلم سال چین که پرفروش‌ترین فیلم سینمای در سراسر جهان شد. در نبود بلاک باسترهای هالیوودی، این درام جنگی توانست خود را به‌عنوان موفق‌ترین محصول سینمایی سال معرفی کند. چند فیلم دیگر چینی هم توانستند فروش‌هایی بالای ۲۰۰ میلیون دلار در جدول گیشه نمایش بکنند و سال ۲۰۲۰ را به‌عنوان سالی برای خود نامگذاری کنند.

البته از انیمیشن فانتزی «شکارچی هیولا» هم باید اسم برد که در کمال تعجب همگان توانست فروش بسیار بالایی در سینماهای ژاپن داشته باشد. در حالی که هیچ کشوری در سطح جهانی نتوانست خود را از مشکلات مربوط به کووید -  ۱۹ برهاند، سینماهای چین با ۷۰ درصد ظرفیت خود به کارشان ادامه دادند./ باکس آفیس

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس