کتاب دفاع مقدس

۲ کتاب «بابانظر» اثر مصطفی رحیمی و سیدحسین بیضایی و «جنگ پابرهنه» نوشته رحیم مخدومی که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده‌اند در دست ترجمه به زبان ترکی قرار گرفتند. 

به گزارش مشرق، ۲ کتاب «بابانظر» اثر مصطفی رحیمی و سیدحسین بیضایی و «جنگ پابرهنه» نوشته رحیم مخدومی که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده‌اند در دست ترجمه به زبان ترکی قرار گرفتند. 

کتاب بابانظر روایتی است از زندگی شهید محمدحسن نظرنژاد از دوران مبارزه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال‌های حضور در جبهه‌های دفاع‌مقدس. این کتاب حاصل گفت‌وگوی ۳۶ ساعته سیدحسین بیضایی با محمدحسن نظرنژاد در سال ۱۳۷۴ و اوایل ۱۳۷۵ است که به شکل ویدئویی ضبط شد و برای آن از قلم مصطفی رحیمی استفاده شده و همه پانوشت‌های کتاب هم از متن خاطرات و گفته‌های خود شهید نظرنژاد است.

کتاب جنگ پابرهنه نیز شامل خاطرات رحیم مخدومی از مقاطع مختلف جنگ و از جمله عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۵ است. تمرکز این کتاب بر شخصیت‌های حاضر در جبهه بوده است، ضمن آنکه نگاهی هم به حوادث و رویدادهای جنگ دارد.

از ابتکارات کتاب آن است که هر خاطره با آیه‌ای از قرآن آغاز می‌شود؛ آیه‌ای به عنوان مقدمه که با خاطره همبستگی معنایی داشته و به نوعی ریشه‌های جنگ پابرهنه را مشخص می‌کند. این کتاب شامل ۲۴ خاطره با نثری روان و دلنشین است که سعی می‌کند تنها به دود و آتش و بوی باروت بسنده نکرده و نقبی به لایه‌های زیرین جنگ و شخصیت رزمندگان نیز بزند. این ترجمه‌ها با حمایت آژانس ادبی «پل» توسط خدیجه جوادی در شهر آنکارا در دست انجام است و انتشارات «ینی‌انسان» در ترکیه آن را سال جاری منتشر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس