کد خبر 1361051
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
استفاده ابزاری رژیم صهیونیستی از آب برای مجازات فلسطینیان

رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، به غصب منابع آبی فلسطین از سفره‌های اصلی کوهستانی و ساحلی منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، قطع شدن آب برای فلسطینیان یکی از بخش‌های زندگی تحت اشغال نظامی توسط رژیم صهیونیستی در «نوار غزه» است.

به گزارش « میدل ایست مانیتور»، تاکتیک گروگان گرفتن آب مورد نیاز فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در جریان انتفاضه اول فلسطین (۱۹۸۷-۱۹۹۳) گسترده بود تا جایی که خودداری از آبرسانی به اردوگاه ها، روستاها، شهرها یا کل مناطق فلسطینی، نخستین اقدامی بود که توسط اشغالگران صهیونیست انجام شد. هدف این رژیم تحت کنترل درآوردن همه افراد در سرزمین‌های اشغالی بود.

یورش رژیم صهیونیستی برای تحت کنترل درآوردن اراضی فلسطینی و فلسطینیان اگرچه اغلب با حملات نظامی، دستگیری‌های دسته جمعی و خشونت‌های مرگبار دنبال می‌شد، اما تقریباً همیشه با قطع آب شروع می‌شد.

جنگ آبی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها از آن روزها تغییر کرده است، به ویژه که بحران تغییرات آب و هوایی نیاز رژیم آپارتاید را برای آماده شدن برای احتمالات شوم آینده تسریع کرده است. البته چنین آماده سازی تا حد زیادی به ضرر فلسطینی‌های ساکن در اراضی اشغالی است.

برای مثال، در کرانه باختری، کابینه رژیم صهیونیستی به غصب منابع آبی فلسطین از سفره‌های اصلی کوهستانی و ساحلی منطقه ادامه می‌دهد. ناامید کننده است که شرکت آب «مکوروت» رژیم صهیونیستی آب دزدیده شده از این طریق را به روستاها و شهرهای فلسطینی به ویژه در شمال کرانه باختری با قیمت‌های گزاف می‌فروشد.

گذشته از سودجویی مداوم از دزدی آب، رژیم صهیونیستی همچنان از آب به عنوان نوعی مجازات دسته جمعی در کرانه باختری استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی به‌طور متوسط روزانه ۷۳ لیتر آب برای هر نفر مصرف می‌کنند. این را با میزان مصرف یک ساکن اراضی اشغالی مقایسه کنید، یعنی تقریباً ۲۴۰ لیتر آب برای هر نفر در روز.

بدتر از آن، نگاه کنید که شهرک نشینان غیرقانونی صهیونیست چقدر مصرف می‌کنند: بیش از ۳۰۰ لیتر برای هر نفر در روز. سهم فلسطینی‌ها از آب نه تنها بسیار کمتر از میانگین مصرفی اراضی اشغالی است، بلکه کمتر از حداقل توصیه شده روزانه ۱۰۰ لیتر سرانه تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

به همان اندازه که وضعیت برای فلسطینیان کرانه باختری دشوار است، فاجعه انسانی در غزه تاثیر وحشتناکی دارد. به مناسبت روز جهانی آب در ۲۲ مارس، سازمان کیفیت آب و محیط زیست غزه نسبت به یک بحران عظیم در صورت ادامه کاهش منابع آبی منطقه تحت محاصره با سرعت خطرناک فعلی هشدار داد.

سخنگوی سازمان مذکور، به خبرنگاران گفت که ۹۸ درصد منابع آب غزه برای مصرف انسان مناسب نیست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید محسن IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    از ولد نامشروعی مثل اسرائیل انتظار میرفت که خوی یزیدی اش گل کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس